"המנדלוריאן 2": מנדו, הו מנדו, חבקני חזק

טלוויזיה
העונה השנייה של סדרת הדגל מבית דיסני פלוס הגיעה לסיומה ואיזה סיום זה היה. פדרו פסקל המשיך למצב את מעמדו בתור אחד הכוכבים הלוהטים ודיסני ממשיכה להזרים דופק לפרנצ'ייז של "מלחמת הכוכבים" דרך הטלוויזיה ובענק.

"המנדלוריאן 2": מנדו, הו מנדו, חבקני חזק
"המנדלוריאן 2": מנדו, הו מנדו, חבקני חזק

כל כך הרבה השערות, ניחושים ותיאוריות הגיעו לעת עתה לסיומן וכמובן פתחו את הפתח להמשך הדיון באחת הסדרות הנפלאות שהטלוויזיה ניפקה לצופיה לאחרונה. בעידן קוביד וכאשר האסקפיזם המושלם דרוש, מגיע אדם עם ערכים ושיריון מפלדת בסקר ופשוט מצליח לשבות את לב ודימיון הצופים במשך שמונה פרקים, בכל שבוע מחדש.

החלוקה השבועית נפלאה ומעניקה לסדרה טעם של פעם אל מול הבינג'ים הקרים והמהירים. כן, כן, החמימות מגיעה דווקא מכיוונה של דיסני, שמזמן לא באמת מרגישה כמו כלום חוץ מהיותה מכונה משומנת שעושה מה שצריך בשביל לקחת את הכסף שלנו. זו לא סתם סדרה שהיא ספין אוף לעולם המסועף שיצר ג'ורג' לוקאס לפני כמה עשורים, זו סדרה אשר מקדשת את עקרונות האסקפיזם ומעניקה תמורה מלאה לצופיה.


זה אני ואתה, פרטנר קטן | צילום: IMDB

השיריון מהפלדה הבלתי חדירה נסדק באופן מטאפורי בלבד וגרוגו הקטן (כן, כן....לא עוד בייבי יודה) הצליח להמיס באופן סופי את מה שנראה בהתחלה כמו לב של מתנקש. בעונה הזו זה בלט בהרבה יותר ובכל פרק שעבר, הקשר שהלך, התחזק והתהדק בין מיני יודה לבין הלוחם העשוי ללא חת ועטוף שיריון מבריק. הפעם העונה הזו עסקה כל כולה בקשר בין גרוגו ובין מנדו והעלילה החלה להתפקס לכיוון לינארי ואחיד קצת יותר מוקדם מהעונה שעברה. דמויות מסדרות וסרטי "מלחמת הכוכבים" עלו והפציעו ולא מעט הופעות של כוכבים אורחים המשיכו להציף את פרקי הסדרה והזוכים הגדולים של העונה היו בעיקר מעריצי הסדרה, שכל ציפיותיהם התממשו.

מעתה והלאה ספויילרים ובחירות העונה, שלא תגידו שלא הזהרנו:

הפרק הטוב ביותר:
זו הולכת להיות חבילה קצרצרה של בנאליות משתפכת, אבל הפרק האחרון, אשר חותם את העונה, הוא ללא ספק הטוב שבה. אם בעונה הראשונה, רובה ככולה של העונה רכב לו המנדלוריאן תחת מטריית ז'אנר המערבון, הרי שבעונה זו הוא החל להשיל את הז'אנר הזה מגבו ולהתמסר בחוזקה אל תוך מערבולת מד"בית קלאסית. הפרק, במסגרתו יוצא לדרך מבצע ההצלה של גרוגו הוא קלאסיקת "מלחמת הכוכבים", מאיזו שנה שרק תבחרו. משם גם הרגע של העונה מגיע. בהמשך.


קלאסי "סטאר וורס" | צילום: IMDB

איך התפתחת לנו, מנדו:
מכיוון שהסדרה הזו היא בעיקר One Man Show, אי אפשר לחפש התפתחויות אצל דמויות אחרות ועל כן ממשיכים לעקוב אחרי התעגלות דמותו של מנדו. עדיין ה-Badass של הסדרה ועם זאת, מדי פעם מפגין הומור קל, לב רחב והיקשרות טוטאלית למה שהפך קצת פחות למשימה וההתחייבות שלו ויותר לסוג של בן משפחה שלא דומה לו בכלל. מנדלורי בכל רמ"ח איבריו, אבל לב של ג'דיי.

הופעת האורח מסרטי/סדרות העבר:
כאן באמת שזה עניין של טעם אישי, כיוון שהסדרה מרימה לפלטפורמה, אשר משדרת אותה, עם הופעות אורח שיהפכו לעוד סדרות ספין אוף. בסוף הפרק בובה פט עושה את דרכו אל עבר סדרה משלו. אסוקה טאנו, בת טיפוחיו של אנאקין סקייווקר, מהסדרה המצוירת בכיכובה של רוזריו דוסון, תקבל גם היא סדרה משלה והופעת האורח שלה הייתה פשוט מופלאה, גם אם קצרצרה ולפרק אחד בלבד, מעל כולם ניסתה להאפיל ההופעה הקצרצרה של ג'דיי אחר וזו אשר חותמת את העונה עם יותר מדי CGI וניסיון לרצות את הצופים, ככה שאסוקה מנצחת בקולות ספורים של מעריצי הסדרה המצוירת, על אף אלמנט ההפתעה.


בחרבות שלופות ושמישהו ינסה לקחת לה את התואר | צילום: IMDB

הכוח הנשי העולה:
אומנם אסוקה טאנו גנבה את ההצגה בהבלחת פרק אחד בלבד, אבל קארה דיון הייתה שם למן העונה הראשונה ובעונה הנוכחית אף הגדילה את נוכחותה והאפילה על שאר הכוחות הנשיים שהצטרפו והתלוו אליה בפרק הסיום וכללו את קוסקה ריבס (המגולמת על ידי אלופת הנשים ב-WWE – סשה בנקס), בו-קטאן ופניק, העוזרת של בובה, שבעיקר החווירו אל מול הופעתה של ג'ינה קראנו בתור קארה.

הופעת האורח המגניבה ביותר:
טימותי אוליפנט לוקח עם פתיחת העונה. מי שנחשד ולו לכמה שניות בתור בובה פט, הוריד את הקסדה, הפריח את התקוות (לפחות עד סוף הפרק ועוד כמה פרקים קדימה) ויצא להילחם גב אל גב, ביחד עם מנדו במה שהפך לפרק שהוא מערבון צרוב אל תוך מקטע ביזארי מ"חולית". השריף המגניב, שרק חיפש פרטנר שיציל לו את העיירה, בפרק הארוך ביותר של העונה. אוליפנט הוא בהחלט הופעת האורח הטובה ביותר והיו לא מעט קטנים וכמעט חסרי משמעות (ג'ון לגוויזמו והוראשיו סאנז למשל) ורק ביל בר איים על מעמדו של אוליפנט, עם אחד הפרקים הטובים ביותר של הסדרה ועדיין....אוליפנט.


קח את השיריון, רק תעיף לי את החולית הזה מהכוכב | צילום: IMDB

הרגע של העונה:
נו, הפרידה. מה תרצו שנכתוב, כאשר שוב פרק שבע התחרה באופן צמוד. גרוגו גלגל עיניים וכל אדם עם...ובכן, לב, לא יכול היה להישאר אדיש לעיניים הגדולות והבורקות. כן, גם מנדו לא יכול היה להישאר אדיש, הוריד את הקסדה שוב, בשביל היצור הקטן ונופף לשלום, עד לעונה הבאה.


אי אפשר לעצור את הדמעה מלהתגלגל בזווית העין | צילום: IMDB

הקאץ' פרייז של העונה:
דאנק פאריק. תתחילו לגלגל על הלשון, כאשר אתם רוצים שהילדים שלכם לא יבינו ואם הם מספיק גדולים לראות ולהבין; חפשו משהו בשפה אחרת. כאשר כל המי ומי מדמויות הסדרה רצו להביע חוסר שביעות רצון מהמצב הנתון – זרקו לאוויר "דאנק פריק" והכל (כמעט) הסתדר או שלפחות הצליחו להוציא קצת קיטור.

הרגע המוזר של העונה:
הרגע המוזר גם מתרחש בפרק הכי פחות טוב של העונה, כאשר בייבי גרוגו אוכל את הביצים של אשת הצפרדע, בפרק הכי פחות מעניין, שהעונה הזו ניפקה לנו ואת הפרק ביים פייטון ריד. על מנת לאזן, הוא גם ביים את הפרק האחרון של העונה והנה קיבלתם איזון קוסמי.


לא קול, גרוגו...לא קול | צילום: IMDB

נפגשים על הסט:
אז המפגש על הסט, של צמד שחקנים מסדרה אגדית אחרת היה בין ריצ'ארד ברייק, שהיה "מלך הלילה" ב"משחקי הכס" (בשני פרקים ובשתי עונות נפרדות), אשר פגש את פדרו פסקל (להזכירכם הנסיך אוברין מרטל) ונורה על ידי לא אחר מביל בר, שלא גילם אף תפקיד ב"משחקי הכס" ואולי זה מה שעצבן אותו וגרם לו לכוון לפרצופו של הקצין, בסצנה שקצת לוקחת כיוון של "ממזרים חסרי כבוד".

ההוא (וגם ההיא) שצעק להם: "אקשן!":
פייטון ריד (הבמאי של "מעודדות צמודות" וצמד סרטי "אנטמן") ביים צמד פרקים – הכי פחות טוב (השני) והכי טוב (השמיני והאחרון). פאברו הניח את העט בצד וביים את הפרק הראשון שלו בעונה (ומסתבר שגם בסדרה כולה, עד כה) ואילו קארל ווטרס (לנצח אפולו קריד של "רוקי"), ברייס דאלאס הווארד (שכבר ביימה בעונה הקודמת), דייב פילוני (שכמובן מביים את הפרק בהשתתפות אסוקה, מהסדרה המצוירת, שעליה היה אחראי) ואפילו רוברט רודריגז מקבלים את הכבוד לביים פרק אחד, אבל היחיד, אשר קיבל הזדמנות למקצה שיפורים, בהחלט לקחת לתשומת ליבו ועשה את העבודה הטובה ביותר בתפקידו.


מפה אפשר רק לעלות | צילום: IMDB

אני רק שאלה:
- הספינה של בובה פט טסה לה בחלל באופן אנכי, אבל בשביל לנחות היא עוברת למנח מאוזן. איך לעזאזל הנחיתה שלה לא גורמת לכל הטסים בה להקיא את כל ארוחת הצהריים all over the place?
- בכל פעם שמישהו מניף את בייבי גרוגו לאוויר, אי אפשר שלא לתהות איך מרימים את הייצור דמוי בובת יד הזה? הוא לא נוח להנפה ואולי עדיף שירחף לו, ילטף את האף ויעבוד על הדיבור ההפוך שלו כבר.

ולסיום סיומת:
האם זו עונת סיום ומעבר אל עבר הסדרה הבאה של דיסני בנושאי "מלחמת הכוכבים"? לפחות חלק אחד של המשפט יהיה נכון במאה אחוז. אם זה נגמר, נגמור את זה יפה, נגיד יפה שלום למנדו והצוות המסייע שהלך וגדל ונחכה לקורונה שתסתיים ולקראת 2021, נגדיל, נמרק ונבריק את מסך הטלוויזיה, לקראת החוויות החדשות שדיסני עומד להעניק לנו.

סיכום המבקר
10/
9.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המנדלוריאן 2": מנדו, הו מנדו, חבקני חזק
סרטים בקולנוע