30 שנים לצאת הסרט "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון"

קולנוע
קצת יותר משלושה עשורים חלפו מאז צאתו של הסרט השלישי לסרטי אינדיאנה ג'ונס לאקרנים וזה הזמן לספר על כמה עובדות מעניינות בנוגע לסרט ואנשי הצוות שלו.

30 שנים לצאת הסרט "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון"
30 שנים לצאת הסרט "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון"

"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון" יצא לאקרנים לפני כ-30 שנים, בשנת 1989, שנה שבה יצאו גם כן הסרטים "באטמן", "שומר הבארים", "בית קברות לחיות", "בחזרה לעתיד 2", "ללכת שבי אחריו", "מכסחי השדים 2", "כשהארי פגש את סאלי" ו"בת הים הקטנה". תקציב הסרט היה 48 מיליון דולר, הכנסותיו היו 474 מיליון דולר.

היו לו שני תסריטאים; מנו מיג'יס ההולנדי, אשר היה אחראי, בין היתר, על סרטים כמו "צבע ארגמן" ו"התשוקה שבפנים" ואחד קצת יותר מוכר - ג'ורג' לוקאס, שאחראי על סדרת הסרטים של "מלחמת הכוכבים". הבמאי של הסרט היה סטיבן שפילברג, עוד שם גדול מאוד בתעשייה, אותו אחד שביים את "רשימת שינדלר", "איטי - חבר מכוכב אחר" ו"להציל את טוראי ראיין".

ג'ורג' לוקאס רצה שהסרט יהיה מבוסס על בית רוחות רדוף. שפילברג, שכמה שנים לפני כן סיים לביים את הסרט "פולטרגייסט" ;, לא רצה שוב לביים סרט אימה ורצה יותר סיפור של אב ובן. ג'ורג' לוקאס רצה, בנוסף לבית הרדוף רוחות, גם להכניס סיפור על הגביע הקדוש, בסוף הפשרה הייתה לעשות סיפור של אב ובן וגם הגביע הקדוש, יצא להם לא רע.

צוות הבימוי רצה מההתחלה את שון קונרי לתפקיד, בין היתר מאחר ו"אינדיאנה ג'ונס" מבוסס קלות על הדמות של קונרי מ"ג'יימס בונד". קונרי היה סקפטי בהתחלה כיוון שהוא גדול רק ב-12 שנים מהריסון פורד (קונרי נולד בשנת 1930 ואילו הריסון פורד בשנת 1942), אבל לאחר מסע שכנועים הוא התרצה והסכים לקבל את התפקי. פורד מבחינתו היה מרוצה מאוד מהליהוק ואף אמר בעבר שהוא נהנה לעבוד עם שון קונרי, בין השניים היה קליק מהרגע הראשון.


השניים ממש נקשרו אחד לשני | צילום: Imdb

הסרט הזה הוא הסרט המועדף על הריסון פורד, כאשר התוספת של שון קונרי לקאסט ביחד עם המיקום של הצילומים (ארה"ב, אנגליה ובגרמניה) זיכו את הסרט השלישי באהבתו של אינדי.

תמיד טוב להיות אזור תיירותי שמופיע בסרט. העיר הנבטית הקדומה - פטרה שבירדן, התפרסמה בזכות הסרט והסצנות שמופיעות בו וכמות התיירים עלתה מכמה מאות בשנה, עד לכדי מיליונים. זאת לא הייתה האינטראקציה המיוחדת היחידה שהייתה קשורה לסרט ולירדן, משפחת המלוכה הירדנית הביעה עניין בצילומי הסרט ובסטיבן שפילברג ואף המלך חוסיין והמלכה נור ביקרו מספר פעמים על סט הצילומים, המלכה נור אפילו דאגה להסיע את סטיבן שפילברג בכמה הזדמנויות לסט הצילומים והמלך חוסיין השאיל את ארבעת הסוסים שהופיעו בסצנות הסיום.


בירדן הייתי הסוס של המלך | צילום: Imdb

30 שנים עברו מהסרט, פורד וקונרי עוד הספיקו לספק לנו לא מעט סרטים טובים, גם "אינדיאנה ג'ונס" עצמו קיבל עוד המשכים פחות מוצלחים ולנו נותר לחכות עוד שנה או שנתיים, עד שלא נזכור את פרטי הפרטים של הסרט על מנת שיהיה לנו תירוץ לצפות בו שוב בהנאה.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על 30 שנים לצאת הסרט "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון"
סרטים בקולנוע