חדשות - 25 שנים ל"חומות של תקווה"

טלוויזיה
היום לפני 25 שנים יצא אחד הסרטים הגדולים אי פעם - "חומות של תקווה" וזה זמן מצויין ללמוד כמה עובדות על הסרט (יש ספויילרים).

חדשות - 25 שנים ל"חומות של תקווה"
חדשות - 25 שנים ל"חומות של תקווה"

1. הוא ממוקם במקום ראשון בכל הזמנים באתר הסרטים Imdb, עם ציון ממוצע של 9.3 מלא פחות מ-2,146,073 משתמשים (1,190,008 נתנו לו את הציון העגול והיפה של 10), ב-rotten-tomatoes הוא קיבל 98% ע"י 885,451 משתמשים. יש עובדות שקשה להתווכח איתן.

2. הסרט הגיע למסך הגדול כאמור, לפני 25 שנים, בשנת 1994, שידועה כאחת השנים הטובות של הקולנוע ויש האומרים שנחשבת השני הכי טובה בקולנוע, באותה שנה יצאו גם הסרטים הבאים: "ספרות זולה", "מלך האריות", "פורסט גאמפ", "לאון", "ראיון עם הערפד: זיכרונותיו של ערפד", "שקרים אמיתיים", "המסכה", "אייס ונטורה: בלש בצחוק", "ספיד", "המנסרים מטקסס" ועוד רבים וטובים.

3. הסכום שאנדי דופריין (טים רובינס) גנב מהמנהל הוא 370,000 דולר, זה שווה ערך היום ל2,703,466 דולר.


צוחקים כל הדרך אל הבנק | צילום: Imdb

4. אחת הסצינות בחצר הכלא ארכה 9 שעות ובמהלכה נאלץ מורגן פרימן לשחק עם כדור בייסבול במשך 9 שעות. פרימן לא התלונן אפילו פעם אחת, אבל יום לאחר מכן הגיע עם מתלה ליד.

5. הסרט מבוסס על סיפור קצר מאת הסופר הדגול - סטיבן קינג, שכתב בין היתר את "מיזרי", "זה", "הניצוץ" ועוד עשרות ספרים וסיפורים. הסיפור בכלל נקרא "ריטה היווד והחומות של תקווה", אבל הבמאי וחברת ההפקות לא רצו שיחשבו שמדובר בסרט ביוגרפיה על השחקנית. היווד הייתה כוכבת קולנוע וסמל מין בשנות ה-40, היא נפטרה בשנת 1987 ולא זכתה לראות את הסרט, היא כיכבה ב-66 סרטים בחייה.

6. בספר של קינג, רד (מורגן פרימן) הוא בכלל אירי עם שיער ג'ינג'י מאפיר. פרימן ניצח לא מעט מועמדים ראויים לתפקיד רד, בין היתר הריסון פורד, פול ניומן, קלינט איסטווד ורוברט רדפורד. פרימן נבחר לא מעט בזכות הקול שלו שהתאים לספר את הסיפור ועם בחירתו להחליף אירי אדום שיער, נותרה שורה במסגרתה אומר האיש, שמפרסם מזגנים בישראל, במהלך הסרט "Maybe because i'm irish" בתור בדיחה.


לא בדיוק ג'ינג'י אירי | צילום: Imdb

7. זה לא נאמר בסרט, אבל ברוקס החביב, רצח את אישתו ובתו.

8. תמונת ה-Mugshots של רד (מורגן פרימן) בהיותו צעיר, שייכת לפרימן, אבל לא של מורגן פרימן אלא של בנו - אלפונסו פרימן, אלפונסו גם הופיע בסרטים "שבעה חטאים" ו"מתים על החיים", בהם אביו כיכב כמובן בתפקיד ראשי.

9. רד נמצא בכלא מכיוון שהוא מרצה שלושה מאסרי עולם על שלושה מעשי רצח: אישתו, השכן שלו ובנו. הוא ניתק את הבלמים ברכב על מנת שאישתו תעשה תאונה, הוא פשוט לא ידע שהיא תסיע את השכן שלו ואת בנו ברכב.

10. כאשר אנדי, המגולם על ידי טים רובינס, מבצע את הבריחה דרך הביוב הוא לא באמת נמצא בביוב אלא עובר דרך תערובת של סירופ שוקולד, נסורת ומים. אם לא הנסורת, זה היה די מעורר תאבון.


מבט אחרון לפני התפלשות בנסורת וסירופ שוקולד | צילום: Imdb

11. לבמאי פרנק דארבונט ("גרין מייל", "המתים המהלכים", "הערפל") היה רצון לסיים את הסרט עם סוף פתוח בכך שרד נוסע באוטובוס לכיוון פגישה עם אנדי, חברת ההפקות Castle Rock רצו סוף קצת יותר הוליוודי בו רד ואנדי מוצאים אחד את השני ומתחבקים, בסוף הוחלט על פשרה שרד יגיע לכיוון אנדי בחוף.

12. לא רק לתפקיד של רד היו לא מעט מועמדים איכותיים, גם לתפקידו של אנדי היו מספר מועמד צמרת וכללו בין היתר את: ג'ף ברידג'ס, טום הנקס, קווין קוסטנר, טום קרוז, ניקולס קייג' וג'וני דפ. הנקס וקוסטנר דחו את התפקידים כדי להופיע בסרטים אחרים - הנקס בעבור "פורסט גאמפ", שיצא באותה השנה וקוסטנר בשביל "עולם המים" שיצא ב-1995.

13. השחקן קלנסי בראון ("גברים בחלל", "תור: ראגנארוק"), אשר גילם את קפטן הדלי, קיבל לא מעט הצעות לעזרה מסוהרים, הוא דחה את כולם כיוון שרצה שהדמות שלו תהיה רעה ופחות אנושית.


רק רצה להיות רשע | צילום: Imdb

14. טים רובינס ("מיסטיק ריבר") הוסיף את הסצינה בא אנדי דופרין נועל את עצמו במשרד ומשמיע מוזיקה בקול רם לכל הכלא.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על חדשות - 25 שנים ל"חומות של תקווה"
סרטים בקולנוע