הימורי אוסקר® 2019

קולנוע
אח...2018 והמהפכות שהיא הביאה. איך משקפים את אותן המהפכות בהוליווד טוב יותר מאשר לקשור כתרים ולהמליך מלכים בטקס ה-91 במספר. החלטנו להמר ולהביע משאלה אישית בכל קטגוריה ולקראת הטקס שייערך הלילה, ב-03:00 לפנות בוקר ב-yes1 וזה מה שיצא לנו.

הימורי אוסקר® 2019
הימורי אוסקר® 2019

שנת 2018 לא תיזכר בזכות הסרטים הטובים ביותר בהיסטוריה, בלא מעט קטגוריות. היא תיזכר בזכות עובדות בעיקר ובזכות כמה סרטים שהצליחו להביא קהל על אף ביקורות צוננות, היא תיזכר בזכות הופעות יוצאות דופן של שחקנים ראשיים ומשניים ואיך אפשר שלא לזכור את שנת 2018 וקצת 2019 אם לא בזכות שני מועמדים ראשיים שסימנו את המפנה בהלך הרוח של מצביעי האוסקר®.

השנה חשקה נפשנו להמר בכל אחת מהקטגוריות וכמובן שאין הימור מושכל שיכול להגיע ללא משאלת לב, בשביל לאזן את כל מה שעובר בין השכל לבין הרגש והלב. בכל קטגוריה ניתן את ההימור הזוכה, ההימור הבוכה וכמובן את הרצון האישי, שייתכן והלוואי וישיק גם עם ההימור המנצח. הטקס מתחיל ממש אוטוטו וכותבי אתר "סרטים" התאספו על מנת להעניק לכם את ההימור שלהם. מתחילים.


שירו איתו! | צילום:IMDB

אלה המועמדים בקטגוריות המרכזיות:

הסרט הטוב ביותר

זוכה
מיכאל - "הספר הירוק", כי על פי ההתחשבנות ההוליוודית לא ייתכן ששלושה מועמדים בשחור ייזרקו לאוויר ולא יזכו וגם בגלל שהוא באמת סרט שקל להתחבר, לאהוב ופשוט סרט לכווווולם.
זיו - הסרט תפור למידותיו הפלצניות של האוסקר®, בדרך כלל הזוכה באוסקר® הוא זה שהמבקרים יותר אוהבים והקהל הרחב פחות אוהב, "רומא" הוא הסרט הזה.

בוכה
מיכאל - "שחור על לבן" – עוד סרט של ספייק לי שיעבור תחת המטאטא, היישר אל מתחת לשטיח. ספייק לי ימשיך להילחם, לבכות ולחכות לרחמיהם של אנשי האקדמיה.
זיו – "הספר הירוק" – הוא אמנם לא הסרט הכי מקורי, אבל בהחלט הכי ראוי לזכייה.

משאלת הלב
מיכאל - "רפסודיה בוהמית" ושכולם יקפצו. אם יש הזדמנות לאנשי האקדמיה לבוא לקראת הצופים, ההולכים ומתמעטים באולמות הקולנוע, זה יהיה עבור הסרט שכולם רצו לראות, בזכות המדיום שנקרא: קולנוע.
זיו - ההתלבטות בין השניים – "רפסודיה בוהמית" ו"הספר הירוק"; שניהם עוצמתיים, מרגשים ואיכותיים, אם צריך לבחור בכל זאת אחד מהם, זה הספר הירוק שעומד בזכות עצמו ולא נשען על השירים המדהימים של קווין.


לא יעזור כלום לאף אחד, הדבר הכי מלהיב השנה | צילום:IMDB

הבמאי הטוב ביותר

מיכאל – הדי הביקורות האוהדים יחרצו את גורל הקטגוריה הזו, אבל גם בגלל שמדובר באמת בבמאי חד פעמי, שחוץ מלשחק בסרט בהחלט עשה בו הכל (כולל צילום). קוארון מניף.
זיו - ספייק לי. הוליווד, אפלייה מתקנת, ספייק לי ולא צריך להוסיף יותר כלום.

בוכה
מיכאל – האכזבה החמישית במספר של ספייק לי, בכל הנוגע לפרס אישי באוסקר®. אם זה לא בכי תמרורים אורגינלי, מהו בכי תמרורים? אולי בכי פולני חרישי, בחושך, לבד.
זיו אדם מקיי. עכשיו הוא יצטרך לשכנע את ביל קלינטון לעשות עליו סרט.

משאלת הלב
מיכאל פאבל פאבליקובסקי, עוד אחד שביים בשחור לבן ונסע אחורה בזמן, באמת ביים יצירה מופתית, בז'אנר לא פשוט ולא רק שיצא מזה בחיים, אלא יצא מזה עם שתי מועמדויות.
זיו - אדם מקיי על "סגן הנשיא", לקח נושא לא פשוט לצפייה ויצר סרט מעניין, שנון ואיכותי


לא, באמת. מה צריך לעשות בשביל להביא פה איזה אוסקר®? | צילום: IMDB

השחקנית הראשית הטובה ביותר

זוכה
מיכאל – הזוכה הקלה ביותר להימור ברשימה, כי כנראה שגם אנשי האקדמיה החליטו שאחרי שבע פעמים הגיע זמנה של גלן קלוז להפסיק לבכות ולהניף את הפסלון, בניגוד גמור למהלך העניינים בסרט שמזכה אותה בפרס.
זיו גלן קלוז, האישה, מלבד זה שקלוז שחקנית מדהימה, אין כמו לתת איזה פרס לאישיות גדולה מהעבר, בטח בסרט דרמה מפנק.

בוכה
מיכאל אוליביה קולמן, שהיא המועמדת המועדפת לזכייה, בזכות הופעה מופרעת ויוצאת דופן, אבל תפסיד בגלל סיבות פוליטיות וריצוי קלוז הוותיקה.
זיו – ליידי גאגא לא באמת תבכה עם הלהיט, מרעיש העולמות, אבל מרוב הפמפומים שחרשו את אוזניה היא עוד חשבה לרגע שאולי היא באמת מועמדת לגיטימית לזכייה. מדהימה, אבל עד כאן.הגברת תגעגע בצער.

משאלת הלב
מיכאל – האמת, גלן קלוז. אבל אם לא היא, אז תנו איזה משהו טוב למליסה מקארת'י הנפלאה הזו, ששינתה את עורה הקומי והפכה ליופי של שחקנית דרמטית עם אותו הניצוץ שובב בעיניים.
זיו - לא סתם קוראים לסרט "כוכב נולד", למרות שזה לא התפקיד הקולנועי הראשון של גברת הברווז, אין ספק שזה הסרט שהיא התפתחה מהברווזון המכוער לברבור קולנועי יפה.


זכינו באוסקר®, זכינו באוסקר®! | צילום: IMDB

השחקן הראשי הטוב ביותר

זוכה
מיכאל רמי מאלק, כי אף אחד לא יודע לזוז כמו פרדי, כפי שהוא זז ועל אף השיניים המוגזמות, הוא אחת הסיבות לכך שהסרט הצליח כפי שהצליח. הופעה חד פעמית ויוצאת דופן.
זיו רמי מאלק, יש תפקידים שמדביקים תווית לכל החיים לשחקן שלהם, זה קורה לטוב ולרע, אבל ברוס וויליס תמיד יהיה ההוא מ"מת לחיות", לורנס פישבורן תמיד יהיה מורפיוס, שנותן לניו לבחור בין הכדורים ב"מטריקס" ובדיוק שחשבנו שמאלק יהיה הבחור מ-"Mr Robot" הוא מחלק לעצמו את הקלפים מחדש וכנראה יהיה מתויג להמשך חייו כפרדי מרקיורי הקולנועי וזה משהו טוב.

בוכה
מיכאל – האיש שבהינף יד העלה את מספר המועמדויות שלו מ-4 ל-7, כנראה יבכה הרבה בתום הטקס. בראדלי קופר עם הופעה מרטיטה, ממשיך ליפול בשנים של הופעות מוחצות.
זיו – כנראה בשנה אחרת בלי מאלק בתור פ. מרקיורי, בייל היה זוכה, אבל מאלק היה חייב לדפוק הופעה מהסרטים...

משאלת הלב
מיכאל כריסטיאן בייל. כי על אחוז גבוה מסרטיו היה זכאי לקבל את הפרס וכל פסלון שהוא מפספס זה פשוט שוד לאור יום וגם כי הוא השחקן הטוב ביותר בהוליווד.
זיו – קופר ובייל היו טובים בסרטים שלהם, אבל מאלק חייב לקבל את הפסלון.


לנו אין ספק. מה עם חברי האקדמיה? | צילום:IMDB

שחקנית המשנה הטובה ביותר

זוכה
מיכאל איימי אדמס, המועמדת 6 פעמים לפרסים בקטגוריות המשחק. הגיע הזמן להניף איזה פסלון אחד אל על ולהתרגש על תפקידה הנפלא ב"סגן הנשיא". הראויה מכולן עבור משחקה וגם בשביל ליישר את הסטטיסטיקה.
זיו – הענקיות: "רפסודיה בוהמית", "רומא", "הספר הירוק" ו"סגן הנשיא" דחקו הצידה את הסרט "סיפורו של רחוב בייל", לפחות בקטגוריה הזאת ניזכר ב-רג'ינה קינג, שנתנה הופעה ראויה לאוסקר®.

בוכה
מיכאל אמה סטון ורייצ'ל ווייז כבר חוו את ההתרגשות. רג'ינה קינג אולי חשבה שהקטע של אפליה מתקנת יביא לה את הפרס, אז אולי כמה דמעות יירשמו.
זיו – איימי אדאמס כנראה תמשיך את שושלת הבכיות של "סגן הנשיא", טוב, לא סתם קוראים לו "סגן הנשיא"

משאלת הלב
מיכאל איימי אדמס. בלי לחשוב פעמיים. כי פשוט מגיע לה.
זיו - איימי אדאמס מ"סגן הנשיא", התפקיד שלה בסרט הוא תפקיד שלא קל להתבלט בו, בטח ובטח כשיש אושיות קולנועיות כדוגמות בייל ורוקוול לצידה, אדאמס בהחלט כיכבה עם הופעה אמינה ביותר


פחחח...אוסקר® זה כזה אוברייטד | צילום: IMDB

שחקן המשנה הטוב ביותר

זוכה
מיכאל מהרשלה עלי כבר נישא תקופה ארוכה על כנפי ההצלחה וסביר להניח שתפקידו בסרט אהוב כמו "הספר הירוק" בהחלט יזכה אותו באוסקר®, לצד האפליה המתקנת הבלתי נגמרת.
זיו מהרשלה עלי. זו הייתה אמורה להיות הזכייה השנייה של עלי, שאוחז גם בתפקיד ראשי בעונה השלישית של "בלש אמיתי" ואפילו דיבוב קטן ב"ספיידרמן". עלי משדרג את עצמו לעמדת מפתח בשחקנים המובילים של הוליווד והפסלון המוזהב יהיה ההוכחה לכך.

בוכה
מיכאל – השחקן הוותיק, בן ה-75. הקאובוי הקלאסי שכולנו אהבנו לצרוך ולא רק אצל האחים כהן. כמה הזדמנויות עוד הולכות להיות לסאם אליוט להניף את הפסלון, אחרי מועמדות ראשונה רק עכשיו?
זיו – ריצ'ארד גרנט, מככב משנת 1987 בלא מעט סרטים, בעודו מציג יכולות משחק משובחות ועד כה הוא יכול התהדר רק בפרס גילדת השחקנים. לא תבכו בשבילו?

משאלת הלב
מיכאל – ריצ'ארד אי גרנט. כי הוא באמת היה הכי מרשים, בכל הנוגע להופעה סנציונית, מצחיקה ומהפנטת. מועמדות ראשונה, צעיר אמנם מאליוט, אבל הכי ראוי בהחלט.
זיו - שמגיע אז מגיע. עלי, עלה לבמה לקחת את הפסלון.


בדרך לאוסקר® השני בזמן כל כך קצר? | צילום:IMDB

התסריט המקורי הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – קוארון הולך לקחת כאן בענק, כי "רומא" לא דומה לשום דבר שראינו בשנים האחרונות.
זיו – "הספר הירוק". הנושא אמנם איננו מקורי, מצד שני נהג איטלקי שמסיע פסנתרן אפרו אמריקאי בשנים החשוכות של ארה"ב, הוליווד כנראה תחליט שזה מספיק מקורי לאוסקר®.

בוכה
מיכאל – "הכנסיה החדשה", שביים פול שרדר. התסריאטי שלא קיבל שום הכרה עבור "נהג מונית" ו"השור הזועם" אולי חש צורך בתיקון עם מועמדות ראשונה, דווקא בסרט נפלא, שירד מתחת לרדאר, אבל לא היום חביבי, לא היום.
זיו – "רומא", לא נורא, כל מי שקשור לסרט "יתנחם" בפרס הסרט הטוב ביותר.

משאלת הלב
מיכאל – "הכנסיה החדשה" מכל אותן הסיבות שפורטו בסעיף הבכי.
זיו – "רומא". לפעמים מקורי הוא לא הכי טוב, אבל אין ספק שרומא היה הסרט הכי מקורי השנה.


גם את משתעממת מהכמות של האוסקרים® שניקח? | צילום:IMDB

התסריט המעובד הטוב ביותר

זוכה
מיכאל - כנראה שפה יקבל ספייק לי את הזכייה הראשונה שלו, שאינה זכיית "כבוד" על 30 שנותיו בקולנוע.
זיו – "האם אי פעם תסלחי לי" – עשוי טוב, מהודק, מרתק שנון וכן..מעובד.

בוכה
מיכאל בראדלי קופר, על כל שבעת מועמדויותיו, שלא הבשילו לכדי אחיזה פיזית של הפסלון בידיו.
זיו – "סגן הנשיא" – עוד קטגוריה להיות סגן.

משאלת הלב
מיכאל – האמת. "האם אי פעם תסלחי לי?" הוא בעל גינוני אהוב קהל וראוי לצאת עם איזה משהו ביד.
זיו – "סגן הנשיא". השם של הקטגוריה פשוט מתאים לסרט.


תביא איזה אוסקר® לפני שתחטוף מהצד עם Hate | צילום:IMDB

הסרט הזר הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – "רומא". כנראה שאין לאף אחד אחר סיכוי, בעיקר אם הוא אכן יילך על פי ההימור ויפסיד ל"ספר הירוק".
זיו – "כפר נחום", כי רומא עלה שלב אחד מבחינת הפרס, לא בצדק.

בוכה
מיכאל – הירוקאזו קורה-אדה עטור הפרסים שאינם אוסקר® אולי הפך ברעיון של אחיזת הפסלון המוזהב וכנראה שיצטרך לגנוז את המחשבות ולחכות לפעם הבאה.
זיו – "המשפחה שלי" – כל המשפחה תבכה ביחד.

משאלת הלב
מיכאל – "אהבה בימים קרים", שובה לב, מרתק, מעניין וגם בשחור לבן. מה רע?
זיו – "המשפחה שלי" – מה שזכה בפסיטבל "קאן" צריך לזכות גם פה.


אני רוצה את הפרס הזה והזה והזה... | צילום: IMDB

סרט האנימציה הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – "ספיידרמן: ממד העכביש". בגלל שהוא אחד הספיידים הטובים מכולם אי פעם וגם בגלל ש(גם) הוא, כמו עוד כמה סרטים שיזכו וזכו, נישא על גל של אהבה כפולה: הן מצד המבקרים והן מצד הצופים.
זיו – "ספיידרמן: ממד העכביש" – ללא מתחרים.

בוכה
מיכאל – "ראלף שובר את האינטרנט" היה מדהים וזכה בדיוק לאותה אהבה כפולה מצד הקהל והמבקרים. עד שהגיע "ספיידרמן" וליפף את הקלפים בקורים.
זיו – "ראלף שובר את האינטרנט" – בכל שנה אחרת כנראה שהוא היה המועמד המוביל, ראלף ו-ונלופי ללא ספק יחבבו אחרי האוסקר® את באטמן או סופרמן ולא את ספיידרמן.

משאלת הלב
מיכאל – אחד מהשניים הללו ראוי לזכות והשני לבכות. שניהם היו מהחביבים, באופן אישי, השנה.
זיו – "ספיידרמן: ממד העכביש" – כי כשמגיע אז מגיע


קופץ להביא את הפרס וחוזר | צילום: IMDB

הצילום הטוב ביותר

זוכה
מיכאל – Another One Bites The Dust ואלפונסו קוארון ממשיך במסכת ההנפות. בעודו מניף בתור הצלם אוסקר® נוסף.
זיו – "אהבה בימים קרים" – אולי זה בגלל השחור/לבן.

בוכה
מיכאל – "כוכב נולד" כי הוא מייצג את הסרט והאיש שקיבלו כמות גדולה של מועמדויות ונשארו עם תאוותם בידם.
זיו – "המועדפת" – רק בשם, לא בפרסים לצערם.

משאלת הלב
מיכאל – האמת שמגיע לקוארון הרב גוני על צילום ייחודי ועל כישרונו הרב ולא רק בתור במאי, תסריטאי ועוד.
זיו – גם "המועדפת" וגם "אהבה בימים קרים" יותר מראויים.


מה? אתה גם מצלם עכשיו?! | צילום:IMDB

העריכה הטובה ביותר

זוכה
מיכאל – "סגן הנשיא" ערוך בתזזיתיות, כמו גיבוריו והבמאי שלו ויהיה זוכה ראוי.
זיו – "סגן הנשיא" – לא תמיד העריכה של הסרט בולטת, בטח לא בצורה חיובית, "סגן הנשיא" הוא סרט שהעריכה בולטת בו בצורה חיובית, זה מספיק לפסלון.

בוכה
מיכאל – "המועדפת", שבהחלט ראוי, אבל גם כן יהיה אחד מאלו שזכו למועמדויות רבות ומעט פרסים.
זיו – "הספר הירוק" – העריכה שם פחות בולטת לכן הוא לא יזכה, אבל הוא עשוי בצורה מהודקת, לפחות יהיה אפשר לערוך את הדמות או המסקרה שנמרחת.

משאלת הלב
מיכאל –"סגן הנשיא". כי הוא בהחלט המוביל בקטגוריה.
זיו – "סגן הנשיא" , די לסגנות.


שמע! תוריד רגליים מהשולחן! | צילום:IMDB

המוזיקה המקורית הטובה ביותר

זוכה
מיכאל – "מרי פופינס חוזרת". חובה לתגמל את הסרט הזה, שמרים דור חדש של מדקלמי מרי פופינס.
זיו – "הפנתר השחור" – רואים או בעצם נכון יותר שומעים, שלא חסכו השקעה בפן המוזיקלי.

בוכה
מיכאל – הגרוב מהסרט של ספייק לי.
זיו – "מרי פופינס חוזרת" – סופרקאליפרג'ל סטיקאיזהבאסהשלא זכיתידושס.

משאלת הלב
מיכאל – תכלס, "הפנתר השחור".
זיו – "הפנתר השחור" – מיליוני צפיות ביוטיוב לא טועות


לך תביא את הפרס. ספיט ספוט | צילום: IMDB

השיר המקורי הטוב ביותר

זוכה
מיכאל –“Shallow” וכל מילה מיותרת.
זיו - Shallow – בין הקטגוריות המובטחות, אם לא ה...

בוכה
מיכאל –"All The Stars" של "הפנתר השחור", שהוא המועמד הראוי השני, אבל לא באמת.
זיו [/"i]- "All The Stars של "הפנתר השחור". 196 מיליון צפיות ועדיין אין לו פסלון, תכלס יש על מה לבכות.

משאלת הלב
[i]מיכאל
– אם אתם יושבים בקולנוע ו-“Shallow” גורם למחנק בגרון, כנראה שזה שווה אוסקר®.
זיו – אל תשברו לקופר וגאגא את הלב.


בואי לקחת את האוסקר® שלך מותק | צילום:IMDB

הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר:
בברכת הצלחה גדולה לגיא נתיב, שביים את Skin, סרט נפלא עם סיכויים אמיתיים לזכות בפסלון ולהסב גאווה לאומה שלמה שעומדת מאחוריו.

ונשאף גם שבתחום התלבושות יעופו לאוויר השמלות הנפלאות מ"מרי מלכת הסקוטים" או אלו של "המועדפת", בתחום האיפור "סגן הנשיא" יקבל את הכבוד הראוי לו ואם לא, אז לפחות צוות האיפור של מרגו רובי. ש"רפסודיה בוהמית" תזכה בעריכת ומיקס הסאונד, כי שירים ופס קול מקוריים לא יוכלו לזכות את הסרט הנפלא הזה בפרסים מוזיקליים ואם אפשר לתת איזה אוסקר® חצוי ל"שחקן מספר אחת" ול"הנוקמים: מלחמת האינסוף" על האפקטים הוויזואליים, לו יהי. חג אוסקר® שמח לכולנו יאללה, לאפס שעונים ללילה.

טקס האוסקר® ישודר בלילה שבין ראשון לשני, 24-25/2, בשעה 03:00 לפנות בוקר ב-yes1 ויהיה זמין למחרת בחינם ב-VOD של yes ו- STINGTV.
הגרסה הערוכה והמתורגמת תשודר ב-yes1 ביום שלישי ה-26.2 בשעה 21:30.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הימורי אוסקר® 2019
סרטים בקולנוע