סרט בהמלצה: העד

טלוויזיה
1985 הייתה שנה עם לא מעט סרטים זכורים לטובה כשהבולטים ביניהם היו "הגוניס" ו"בחזרה לעתיד", אבל בין שלל הסרטים היותר מוכרים יש גם כמה סרטים שנחבאו אל הכלים, אחד מהם הוא "העד".

סרט בהמלצה: העד
סרט בהמלצה: העד

תעשיית הקולנוע לאט לאט גילתה שסרטים עם עדי ראיה לפשע הם מתכון לא רע לבישול הסרט, אבל ב-1985 קשה להאמין ש"העד" היה חיקוי לסרטים אחרים והוא כנראה אחד מעמודי התווך של סרטי העדים. הסרט מספר על ילד קטן מקהילת האמיש, שבנסיעתו הראשונה אל מחוץ לביתו חוזה ברצח מחריד והופך להיות העד הראשי והיחיד ברצח, הבלש הבודד בעל השם הקריא - ג'ון בוק (ספר) מנסה להגן עליו ותוך כדי מתקרב לקהילת האמיש.


האן סולו, אינדיאנה ג'ונס וגם..ג'ון בוק | צילום: Imdb

הבמאי המצוין פיטר וויר ("אדון ומפקד: הצד הרחוק של העולם" ו"המופע של טרומן") אחראי על סרט ללא אפקטים מיוחדים, ללא טקסטים מרתקים אבל עם סיפור יפה שמסופר בצורה טובה ומעניינת שמראה שאם יש לך סיפור טוב, לא צריך יותר מזה. הריסון פורד ("מלחמת הכוכבים", "אינדיאנה ג'ונס") בתפקיד הראשי עם משחק קצת מוקצן בהתחלה, אבל אלו היו הסטדנרטים באותם השנים, קלי מקגיליס ("אהבה בשחקים" ו"הנאשמים") בתפקיד האם המגוננת על הילד סמואל, הילד מגולם ע"י לוקס האס שאמנם לא זוכה לתהילה הגדולה של הכוכב הראשי פורד, אך משחק בלא מעט סרטים מוכרים, בין היתר "ההתחלה", "האדם הראשון" ואפילו בסרט שזיכה את ליאונרדו דיקפרדיו באוסקר "האיש שנולד מחדש", ממש לקראת הסוף ניתן למצוא בתפקיד קטן וכמעט נטול בדיבורים את ויגו מורטנסן, האיש והאראגון מ"שר הטבעות" וכמובן הרע - דני גלובר (סדרת סרטי "נשק קטלני")


אפילו אראגון קופץ לביקור | צילום: Imdb

הסרט קיבל ציון ממוצע של 7.4 ב-Imdb מ-79,397 משתמשים ו80% מ-46,732 משתמשי Rotten Tomatoes, בנוסף הוא זכה בשתי פרסי אוסקר - לתסריט המקורי הטוב ביותר והעריכה הטובה ביותר. הסרט עצמו, התקבל בתגובות מעורבות בקהילת האמיש, כאשר מצד אחד הוא מספר בצורה די נכונה על אמונתם של קהילת האמיש, אשר לא מאמינה בגירויים החיצוניים כמו טלויזיה, מחשב ומכוניות, איננה דוגלת באלימות וחיה בעיקרון חיים פשוטים ומצד שני היו לא מעט חששות שהקהילה של האמיש שחיה לצד איזור הצילומים תקבל יותר ויותר מעריצים שיסתקרנו מחיי הקהילה.


לא רוצים סקרנים | צילום: Imdb
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סרט בהמלצה: העד
סרטים בקולנוע