"משחקי הכס 7 - שלל המלחמה": לייידי דרקון

טלוויזיה
הפרק הרביעי בעונה התחיל להזכיר את מה שעצבן קהילות רבות של מעריצי "משחקי הכס" והצטיין בדיאלוגים והכנות, עד שפתאום פרצו ממנו תסמיני פרק תשע הקלאסי רכובים על גבי דרקון.

"משחקי הכס 7 - שלל המלחמה": לייידי דרקון
"משחקי הכס 7 - שלל המלחמה": לייידי דרקון

שלוש עונות בערך שאתם מתלוננים בלב ואולי ליד חברים קרובים, שלוש שנים שאתם נותנים לאחרים להלין לידכם והמון, על קצב אירועי "משחקי הכס". הם מדברים, הם מורחים, הם לא מתפשטים מספיק ובטח לא שוחטים אחד את השני במידה מספקת ופתאום מגיעה לה עונה קשובה למעריציה ומייצרת אקשן קבוע מדי פרק וכמה שפחות חפירות מסביב ופתאום מגיע לו פרק ממזרי וחצוף ואתם עוצרים בדקה השלושים וכלום לא קורה, איפה כל הגוויות? איפה האקשן? מה קורה פה?

או אז מגיעה דאינריז על גבו של דרוגון, "דראקאריס אחד" ויוצאים לדרך. מישהו התלונן על קצב איטי של אמצע עונה? שיחכה לגונג אשר מסמל את סיומו של השליש השני של הפרק. מפגש משפחתי שלישי, רביעי או חמישי במשפחת סטארק החסרה, קצת יותר אהבה וחיבה בין הנפגשים. הפגנת איבה וחשדנות ממושכת עבור בייליש הערמומי ואימון אינטנסיבי שמוציא את בריאן מתנשפת ומתפעלת. קפיצה לבדוק מה שלום הרומן ההולך וקורם גידים בפנטזיות של הצופים. מהצד השני של היריבות, בדיקת נוכחות בצבאו של ג'יימי (שהולך להצטמצם באופן משמעותי) ובדיקת מצב הרוח שלו ושל ברון ויאללה, מוכנים להיצלות... או לצלול.


(מוריד לך שם שערה ארוכה אחי)

האחיות פיק
אחד מכמה שחזורים כמעט מדוקדקים של הפרק הנוכחי היה העימות של אריה עם שומרי ווינטרפל, בערך כמו בפרק החמישי של הסדרה, כאשר ניסתה לחזור למבצר האדום לאחר שהלכה לאיבוד במערות מעלה המלך וניסתה לשכנע את השומרים שהיא אריה סטארק. הפעם היא הייתה הרבה יותר משכנעת ובהמשך הפרק אפילו עוד יותר, באחת מסצנות האחת-על-אחת המענגות שהיו בסדרה.

אריה חוזרת, פוגשת את סאנסה וזה נראה כאילו הקור מהמפגש בין סאנסה לבראן נשמר ואז... חיבוק, קצת דיבור ועוד אחד, אמיץ יותר ולבבי הרבה יותר. קצת לאחר מכן פוגש בראן באחות הקטנה ויש איחוד נוסף, מרגש פחות, אבל כזה שכמעט ממיס משהו מהקור האספרגרי של הנכה התמיר.

בייליש בסצנה מוקדמת לסצנות האיחוד המרגשות, מנסה לקנות את דרכו במתן פיגיון מפלדה ולריאנית (אותו פגש סאם באחד מספריו, כאשר חיפש מידע על זכוכית הדרקון), פיגיון אשר כמעט קטל את בראן. בראן מוריד פטיש מטאפורי של עשרה קילו על ראשו של בייליש, בעודו זורק משפט תמים על טיבו של כיאוס, משפט שבו השתמש הלורד התככן בעבר. המשפט הזה מותיר את האיש הדברן חסר מילים, מבין שלאחר שהג'ינג'ית כבר רואה דרכו, אח נוסף כמעט החדיר פלדה דרכו, ישנו אח נוסף שרואה דרך מחשבותיו.


(לא בברך, בדיוק עברתי ניתוח. חדש, חדש...)

את אריזת הפצפץ סוגרת אריה עם מהדק בעל סיכות חדות, כאשר היא מפגינה כישורי לחימה עילאיים מול בריאן אל עיניו המשתאות של בייליש (וסאנסה, שקצת מקנאת ובורחת לקראת ההדרן) וזורקת מבט לעברו, מבט שמספר שאחות רביעית במשפחת סטארק המורחבת-מצומצמת כבר לא סופרת אותו ואת משחקיו ואה...היא גם אוחזת בפיגיון שנתן לבראן רבע שעה לפני כן, פיגיון שהיה סמלי עבור היחסים בין בייליש לסטארקים ועוד עשוי להיות סמלי בכיוון ההפוך - כיוון הכבד של בייליש.

המשחק המקדים
ג'יימי וברון, ברון וג'יימי, בבקשה אלוהי "משחקי הכס", אל תקחו את יד ימינו המטאפורית וגסת הרוח של ג'יימי (שוב). השניים הם Power Couple נפלא, בלי מתיחות מינית ועם שפע עקיצות הדדיות. הם ה-יינג וה-יאנג של הסדרה. חוץ מהשלמת משפטים בפומבי הם עושים הכל כמו זוג חברים במסע דרכים, שעשוי להגיע לקיצו. הם ממטירים מחוכמתם על דיקון, חוכמת הסירחון של אחרי המוות ומנסים לנשום אוויר צלול כיין, אבל רגע... מה זה פה מתקרב? זה סוס? זה דותראקי? זו חאליסי רכובה על גבו של דרקון באורך רכבת ובעובי לוויתן?! כן! כן! וכן!!! לעזאזל!

קצת לפני כל ההתרגשות הזו ג'ון לקח את חאליסוש לסיבוב דאווין במערות שלה. לא, זו לא פתיחה לסצנת פורנו, אלא לימוד של מקור חיצוני למה שיש בתוך הבית שלך. המדביר לחרקים גדולים ומתים הגיע וסיפר שיש מלאי עצום של חומר נגד אותם חרקים מתים מהלכים בדיוק במרתפים שלך גברת מלכת האנדלים, אם הדרקונים ושאר התארים המתישים. הוא גם מצליח לשכנע אותה עם מצגת בטעם של פעם, איך כולם חיו בכיף, החזיקו ידיים ועישנו סמים חוקיים והתמודדו ביחד עם איום משותף. אח... אילו זמנים אילו היו.


(תפוס את זה, נבלה!)

חאליסי מתה לעזור. באמת שהיא רוצה, אבל רד על הברך... תתחנן, תתנהג כמו גבר נשוי ותהיה מלך, לצידה של המלכה. וותר על הכבוד, זה יישאר בינינו ובין זכוכית האנטי - מתים - מהלכים. דאבוס לא יגלה לאף אחד ובשביל טיריון - סנואו כפוף הוא סנואו גבוה בראש מטיריון זקוף. התלבטות. ג'ון מתלבט ואחר כך מתבלט, כאשר חאליסי צריכה עזרה, בלקיחת החלטה חשובה, כאשר היא שומעת על גורל צבאותיה. בין לבין ג'ון ושאריות הכבוד האבוד של ת'יאון נפגשים פעם נוספת, אחרי זמן רב שג'ון לא פגש מישהו שהוא כועס עליו בגלל שפגע במשפחתו והכל, באמת הכל כבר מוכן בשביל לתאר את המפגש האווירי-קרקעי של חאליסי עם זרועה הארוכה של משלמת המיסים בזמן, הלא היא סרסיי לאניסטר.

דרא-פאקינג-קאריס!
חאליסי הוכיחה פעם נוספת שבסופו של תהליך היא תישפט על ידי אלוהיי הסדרה בחומרה. איך לעזאזל את שולחת מונגולואידים על סוסים למות באחוזים גבוהים שאת יושבת על דרקון שרק צריך להוסיף עוד כמה נשיפות בשביל לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר וללא אבדות מיותרות? ולמה לשרוף כל כך הרבה זהב, שאולי אפשר היה לזרוק לחבר'ה הרעבים בבית? צורם לעין ולאוזן, אבל נזרום לגמרי ונוציא את הבלונדה המלכותית מלכה שוב, כאשר היא מצטרפת פעילה בקרב. עובדה שכנראה סרסיי לא תוכל להתפאר בה לעולם.

חאליסי שולחת את החאלים להסתער על צבאו של ג'יימי, במה שנראה כמתקפת אינדיאנים, מגובה בשאגות דרקוניות מרשימות, עליהן אחראית המלכה האם באופן בלעדי. דרוגון נותן עבודה באחד מהסיקוונסים הטלוויזיוניים המרשימים ביותר שנראו בשנים האחרונות. שוב ההקבלה ל"שר הטבעות" מכל כך הרבה בחינות ובראש ובראשונה באפקטים, בשררה והאימה שהסצנות במהלך הקרב הזה משרות על הצופה. בלבול ודיסאוריינטציה מול כיאוס של שדה קרב, טירוף ודרקון מרשים אחד, שפשוט גורר הצדעה לטכנולוגיה.


(למען השם בן אדם, אל תעשה את זה)

טיריון עומד על הגבעה ומתפלל לאלוהיי היין והזונות, שאחיו יבצע פנייה חדה לפני המהלך המטופש ביותר שאדם גאה יכול היה לבצע בסדרה והסיום מחזיר את הצופים לסצנת טביעה של אותו אח מתפלל על הגבעה בשחזור מספר שלוש או ארבע בפרק הנוכחי לסצנות שכבר התרחשו בעבר. דז'ה וו? אולי. מה שבטוח הוא שכאשר תחושת השעתוק הזו מתרחשת בקרב הצופים ומחזירה אותם קצת אחורה לפרקים בהם הם נהנו בסופי עונות והכל מתרחש בנקודת האמצע של העונה הנוכחית, סימן שיוצרי הסדרה יכולים לקרוס לתוך כסאותיהם בגאווה ענקית ולתת לכולנו להמתין בשקיקה לשלושת החלקים המוזהבים של העונה הנוכחית.

"משחקי הכס" משודרת מדי יום שני במקביל לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום TV.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 7 - שלל המלחמה": לייידי דרקון
סרטים בקולנוע