טריילר פארק: הקולקשיין

קולנוע
ואו כמה טריילרים כבר אספנו כאן. עונת הטריילרים של 2016 כבר מתחילה ויש לנו כאן ים של טריילרים. מסרטי קומיקס גדולים ועד לסרטי ילדים, מצבי הנינג'ה ועד לטרנטינו. בלי לדבר הרבה צפו בטריילרים.

טריילר פארק: הקולקשיין
טריילר פארק: הקולקשיין

"צב צבים צבי הנינג'ה" - "צבי הנינג'ה: יוצאים מהצללים" (2016)
במאי: זה שבעט החוצה את ג'ונתן ליבסמן.
שחקנים: אוליבר קווין, אבומיניישן X4, מייגן והחזייה, ו...ביבופ ורוקסטדי.



אין אף אחד שלא מכיר את ארבעת הצבים שחיים מתחת לביוב של העיר ניו יורק. בתור אחד שמאז ומעולם התאהב בסדרה היה קשה שלא ללכת לראות את הגרסה של מייקל ביי. התוצאה הייתה "צבי הנינג'ה" גרסה לא מוצלחת בלשון המעטה של הסדרה הקלאסית. במאי הסרט, ג'ונתן ליבסמן, הוא לא במאי כל כך נורא. הוא הצליח להביא את "זעם הטיטאנים" ו"קרב: לוס אנג'לס" אבל כנראה שהוא קיבל הרבה התערבויות מצידו של המפיק מייקל ביי עד כדי כך שזה יותר נראה כמו סרט של ביי יותר מסרט של ליבסמן. זכה להרבה הרבה מועמדויות לפרסי הרמזי אשר כוללים בין השאר את הבימוי הגרוע ביותר, הסרט הגרוע ביותר וגם זכייה מוצדקת למייגן פוקס בתור השחקנית הגרועה ביותר. מעטים אלה שנהנו מהסרט ועוד יותר מעטים אלה שרצו סיקוול ועדיין אולפני פאראמונט (איך הפסדנו את מארוול לדיסני? איך?) ואולפני ניקלודיאון (אלה שטל מוסרי לקחו) הודיעו מיד על סרט המשך שייצא בתוך שנתיים.

ככל הנראה, מה שגרם להם לעשות את זה היה החצי מיליון דולר שהסרט הרוויח בקופות. הם הבינו שלא משנה כמה גרוע הסרט יהיה, עדיין אנשים יבואו לקולנוע בשביל ארבעת הצבים והעכבר. העניין הוא שהפעם הם פיטרו את ליבסמן, לקחו את ג'וש אפלבאום ("משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים") לכתוב את התסריט, החליטו ללכת יותר לכיוון המקור והכי חשוב לקחו את סטיבן אמל בתור קייסי ג'ונס. דייב גרין הזכור לטובה מסרטו הראשון והאחרון עד עכשיו, "להציל את אקו", סרט הילדים אודות החייזר החמוד שנקטל מפני שהיה דומה מדי לאיטי. לפי הטריילר נראה שהוא והכותבים מתייחסים לצבים בדרך הרבה יותר טובה. בעוד שהסרט הראשון ניסה קצת להעמיק ולהמציא סיפור שונה לצבים, הסרט השני יותר מתמקד בלעשות כיף וזה מצליח.

הטריילר מתמקד באיום חדש ולא מעניין שפוקד את העיר ועושה הרבה בלאגנים (ושוב פעם בניו יורק? ברצינות הצבא כבר צריך לשים עוצר על העיר הזו). שרדר סוף סוף מראה את הפרצוף האמיתי שלו וזה.. בריאן טי? ברצינות אין מספיק תקציב אז בחרתם את בריאן טי? מישהו צריך לתת להם חסות ומהר. אבל בואו לא נהיה רעים, בכל זאת הם החזירו סוף סוף את ביבופ ורוקסטדי ואפילו את קייסי ג'ונס. הטריילר מספק את הסחורה, יש בו אקשן טוב, בדיחות קרש נחמדות, ראפ שמתאים לפאן של הסרט, ומייגן פוקס שכרגיל מתנהגת כמו מייגן פוקס.

"אגדה שמגדה" - "האגדה של טרזן" (2016)
במאי: דיוויד פוטר
שחקנים: אריק מ"דם אמיתי", מרגוט טרום-הארלי קווין, קפטן כריסטוף בלומפילד, דג'ימון (מפלצות דיגיטליות) הונסו, וסמואל וו. ושינגטון.



איזה יופי שבחרו בדיוויד ייטס ("הארי פוטר ואוצרות המוות") לביים גרסה ריאליסטית ואפלה יותר למלך הג'ונגל. למרות שמאז "סינדרלה" כבר בא לי להקיא מכל גרסאות הלייב אקשן לאגדות הילדים המוכרות, אני שומר מקום טוב לסרטים שלוקחים אותם ועושים להם טוויסטים בעלילה. גם כאן זה כך, עם כמות טוויסטים כמיטב המסורת. הכול נחמד, טוב ויפה וכל זה, אבל הטוויסטים עדיין לא מעניינים ועדיין מפתיעים בדיוק באותה רמה ש"סינדרלה" "הפתיעה".

הטריילר נראה בדיוק מה שציפינו שיהיה. אפל, אפי עם קצת אקשן והרבה אפקטים, וכמובן עם כריסטוף וולץ. נכון שזה בסך הכול טוב אבל בשלב כלשהו זה מרגיש לעוס וממש לא מרשים וכי למה? כי אין משהו מרגש או מחדש בעלילה וזה מרגיש כמו עוד סרט אגדה שיעשה קופות על הילדות שלנו. אבל מה אני כבר מדבר, אנחנו נלך לסרט הזה בכל מקרה.

"מלחמת ההמתנה של ביזארד"- "וורקראפט: ההתחלה" (2016)

במאי: הדוכס ג'ונס
שחקנים: בן פוסטר, דומיניק (שלדון) קופר ,ד"ר דומי קבל, וCGI בתפקיד הכל.



ההיכרות שלי עם וורקראפט אולי תהיה שונה ממה שחלק מהקוראים מכירים. אני בכל זאת הכרתי את המשחק ושיחקתי בו מאז גיל 10, ומאז תמיד רציתי שייצא לו סרט. אני זוכר איך שב-2009 התרגשתי בטירוף כשחברת Blizzard עדכנו שהם יעבדו על סרט באורך מלא. אני אפילו דמיינתי לעצמי (בדומה לפינת 'תסריט מהסרטים') איך ייראה הסרט הזה. דמיינתי משהו שיש לו את הטון של "משחקי הכס" (למרות שהוא עדיין היה רק בדמיון) ואת האפקטים של "שר הטבעות", משהו שלדעתי היה צריך להיות מבוים בידיו של פיטר ג'קסון. בסופו של דבר עשו המפיקים בחירה שלדעתי יותר טובה ובחרו בדאנקן ג'ונס, הבמאי של "ירח" המצוין וכמובן המותחן המעולה והאנדרייטד "קוד מקור".

אבל מכירים את המשפט כגודל הציפייה כגודל האכזבה? אז זה לא המצב הזה, זה כגודל הציפייה של 6 שנים מגיעה האכזבה של 600 שנים. לאיפה נעלמו המתים חיים, הגמדים, אפילו האלפים לא נמצאים כאן. אבל אל דאגה, אמור היה להיות פה עם קשוח ומעניין אחר שזה.. אורקים? אז הם ויתרו על כולם בשביל אורקים? אוי ואבוי ומכאן זה רק מדרדר. העלילה של וורקראפט הייתה יכולה לקלוט בקלות את מלחמתם של כל העמים ולכלול קוסמים ומכשפים ואת המלך ארתור האנושי אשר נהפך למלך האופל, ואו זה היה יכול להיות מעולה. אבל מה בסוף קיבלנו? מלחמה של אורקים בבני אדם שבכל צד יש כאלה שמנסים לגשר ביניהם אבל יש כאלו שלא רוצים לוותר על המלחמה. נכון שזה מבוסס על המשחק הראשון והמעולה של הסדרה אבל כן חבל לי מאוד שבחרו דווקא אותו בתור סרט כשהיו להם דברים טובים יותר ביד. אבל יודעים מה, אולי הייתי מוותר על הכל אם זה היה סרט רציני עם אפקטים חזותיים יפים. אבל הטריילר לא רק מציג סרט עם אפקטים גרועים. אלא מציג סרט מצויר.

תסתכלו על עיצוב האורקים, תסתכלו על הגרין סקרין, הכל נראה כמו שיפור קטן של הציורים שבמשחק. אני ממש לא אוהב לשפוט סרט לפי הטריילר שלו, אני גם שונא כשעושים את זה. אבל הטריילר הזה כל כך גרוע שאני לא רואה איך הם ישתקמו מזה. הכי גרוע הוא שזה באמת אמור להיות סרט של וורקראפט ויכולה הייתה לפתוח סדרה מצוינת ובעלת חזון שתהיה דומה במקצת לשר הטבעות. אני ממש לא מבין מה דאנקן ג'ונס עשה שם אבל ככל הנראה שכמו מ.נייט שמאלאן (שגם ניסה לפרוץ בתחום הפנטזיה) גם לו יתאים יותר מותחנים.

"מת לחיות 7" - "המטרה: לונדון" (2015)
במאי: באבא ג'ופרי
שחקנים: ג'רארד וויליס, הנשיא דו-פרצופי (בדיחה והצהרה פוליטית שתעמיד אותנו בסיכון), והקול של מורגן פרימן בתפקיד מורגן פרימן



טריילר חדש לסרט ההמשך של סדרת "מת לחיות".. אה סליחה הכוונה סרט המשך של "המטרה: הבית הלבן". מצטער חברה, אני ממש לא נמצא בין מעריצי הסרט הראשון. אין לי גם שמץ של מושג למה בכלל לעשות סרט שני, מישהו ביקש סרט שני? זה נראה כאילו העלילה של הסרט הקודם דורשת סרט שני? אז למה לעשות אחד? אין לי מושג.

בטריילר של הסרט השני נראה כי לא חל שיפור מהראשון, הוא אפילו נראה הרבה יותר מטופש. בתחילת הטריילר נאמר שמדובר בכנס של מנהיגי העולם בלונדון ושזה הולך להיות המקום הכי מאובטח בעולם, שנייה אחרי כן מתחילים לירות שוב פעם על נשיא ארצות הברית (אהרון אקהרט המעולה) וזה נשמע ממש אמין. ג'רארד באטלר חוזר בתור מייק בנינג בשביל להראות שהוא נמצא עם חבורת המאבטחים הכי גרועים בעולם, אלה ששומרים את כל המשימות עליו (המאבטח של רבין נראה פתאום כל כך טוב).

"מבעד לאגו של דיסני" - "אליס מבעד למראה" (2016)
במאי: לא טים ברטון
שחקנים: ג'ק ספארו ללא שיזוף, הלנה בונהם ברטון, בוראט הברון כהן, ומיה ווסקי..ווסיל.. ווסילסקיקולקה?



אני מבין היחידים בעולם שבאמת חיבב את "אליס בארץ הפלאות" של טים ברטון. אני חושב שברטון יצר עולם אפל ובו זמנית מצחיק כיאה לבמאי מוכשר שכמוהו. אני חושב שגם האפקטים והעלילה השונה עשו את העבודה. הכל עבד מלבד הדמויות שהיו מעצבנות עד מגוחכות. הכל בסדר, לא גאונות כמו שטים ברטון יכול אבל בסדר, וגם סגר את עצמו בסדר גמור ופתאום החליטו שעושים סיקוול.

כן אני יודע שהסרט הזה עשה מיליארד דולר בקופות אבל להמשיך אותו? הקהל לא רצה את זה, טים ברטון לא רצה את זה, הביקורות המעורבות של הסרט הראשון לא רצו את זה. נשאלת השאלה הלגיטימית מה עבר לאולפני דיסני בראש לחשוב שהסרט הזה עוד יכול לשחזר את הכסף שעשה הראשון. הסרט נראה בדיוק כפי שציפיתם שיראה, לעוס ומאוס לגמרי. עוד פעם מרחיבים את דמותו של הכובען המטורף רק בגלל שג'וני דפ הסכים לגלם אותו ועוד פעם אליס נגררת להרפתקה ואיפה שהוא שם יש מישהו שקורא לעצמו הזמן.

"ת'ור עם חרב" - "הצייד: מלחמת החורף" (2016)
במאי: זה שלא היה לו רומן עם השחקנית הראשית שלו.
שחקנים: האח הגדול של גייל, ג'ינג'יקה צ'סטיין, המלכה הבלונדינית ואמילי בלאנט בתפקיד אלסה מ"לשבור את הקרח".



עכשיו בוא נדבר על סרט המשך, פריקוול למעשה, שדווקא כן מגיע עם סיכוי גדול ובדומה לאליס גם הוא מדבר על אגדה מפורסמת בגרסה אפלה יותר. "שלגייה והצייד" היה בהחלט סרט מפתיע ועם כל הכבוד לברטון, ככה עושים גרסה אפלה ומושקעת באמת שתעשה סיוטים לסרט הילדים הסופר מפורסם של דיסני. קצת חבל שהבמאי העדיף לנהל רומן עם קריסטן סטיוארט וככה דפק לעצמו את הסיכויים שייקחו את הסרט שלו ברצינות אבל עדיין יצא לו סרט מאוד נחמד מזה.

כשהודיעו על עוד סרט שיהיה קשור ל"שלגיה והצייד", ממש לא הרגיש לי מעניין. העלילה של הסרט הקודם הייתה מצוינת ולא היה אפשר עוד להמשיך אותה, בדומה ל"אליס בארץ הפלאות" אגב. אבל בניגוד לאליס, יוצרי הסרט כאן העדיפו לחזור בזמן ולקחת אותנו לדמויות שונות לגמרי. עדיין לא התרשמתי, הדמות של הצייד לא הייתה כזו מעניינת ואם הייתה אז בטח לא לסרט שלם עליו. עם זאת הטריילר נראה פשוט מעולה. אפקטים, רגש, דמויות מרדניות וכמובן צמד שחקניות מעולות כמו ג'סיקה צ'סטיין ואמילי בלאנט.

"דרק מזדקנדר" - "זולנדר 2" (2016)

במאי: בן זולנדר
שחקנים: בנאוון סטילסון, ,כל זמרי הפופ שאתם שונאים-מתים עליהם, פנלופה בובז, ובנדיקט קאמברבטץ' בתפקיד הכל (רציניים זה שם הדמות, וגם מסביר את מה שתמיד אמרנו עליו).



סיקרתי כאן הרבה המשכונים ועד עכשיו כמעט כולם היו מיותרים בעיניי בענק, הפעם זה ההפך. כי רק סרט שני לזולנדר? לרגע שכחתי לגמרי כמה שאחד הפרנצ'ייזים האייקונים והטובים ביותר של בן סטילר הוא למעשה לא פרנצ'ייז, לא בינתיים. כמו "עיר החטאים" ו-"טיפשים ללא הפסקה" זה גם סרט שהגיע לו המשך לפני הרבה זמן וזה לא יצא לפועל בגלל.. אין לי מושג בגלל מה, תשאלו את בן סטילר. איך זה יכול להיות

כמו בסרט הקודם, גם כאן סנדלר צוחק על הטיפשות של עולם הבידור והאופנה בפרט. גם כאן זולנדר (סטילר) מראה שאפשר להיות טיפש יותר מנעל ואיתו חוזר האנזל (אוון וילסון) שמראה שאפשר להיות יותר טיפש מזה שיותר טיפש מנעל. הטריילר לא מאכזב, אליהם חוברים כמה חברים חדשים כמו פנלופה קרוז שמתפקדת כרגיל בתור הספרדייה הסקסית, בנדיקט קמברבאץ' המצוין שמשחק את הדוגמן שגנב את הבמה לזולנדר והאנזל הזקנים, וגם קריסטן וויג שמשחקת.. האמת אין לי מושג מה זו הדמות שהיא משחקת אבל זו קריסטין ויג אז זה תמיד יצחיק. כמו בסרט הראשון, גם כאן מגיעים מפורסמים אורחים כמו קניה ווסט, בילי זיין, אוליביה מאן, פרד ארמיסן כרגיל אף אחד לא משתווה למלך הקומדיה המוגזמת הלוא הוא וויל פארל שחוזר לגלם את ענק האופנה המרושע מגנטו, האיש והתסרוקת שמצליח כבר לברוח מהכלא. אין שום ספק, הטריילר לא מאכזב.

"סוף כל סוף" - "רצ'יט וקליינק" (2016)
במאי: קרקווין נטוורק
שחקנים: סילבסטר מציורלונה, דרק ג'ימטי, ודוקטור נפריוס בתפקיד אנושי?



עוד משחק שהייתי מכור אליו לפני מיליון שנה הופך לסרט. האמת שאני ממש לא ידעתי איך בכוונתם להכניס משחק מפוצץ באקשן ונשקים מגניבים שכיף לשחק איתם לתוך סרט קולנוע מצויר שיתאים גם לילדים וגם ישמור על הכיף שהיה בסדרה.

בניגוד ל"וורקראפט", הטריילר לא איכזב (כנראה משום שזה סרט שלא כל כך קשה ליצור לו אפקטים וויזואליה טובה). הדמויות נשארו כיפיות, הגלקסיה שהם חיים בה פשוט נהדרת והייתי שמח לחיות בה, האקשן מעולה, קפטן קוורק מגוחך, הנבל המצוין הוא כאירמן דרק (פול ג'יאמטי), תוסיפו לזה את סילבסטר סטלון בתפקיד קטן ונחמד ותקבלו את כל מה שמעריצי המשחק רצו ועוד יותר.

עדיין עם כל העומס הזה, קשה לומר כמה אני חושב שהסרט הזה יצליח. שלא תבינו לא נכון אני חושב שהכל כאן מעולה ואני ממש רוצה שהסרט הזה יוביל לפרנצ'ייז של ראצ'ט וקליינק, אבל קשה לי לראות איך מישהו שלא מכיר את הסדרה או ילדים קטנים שרק רוצה לראות את המיניונים החמודים יאהבו את הסרט. אני מאוד מקווה שאני טועה, אני רק מאחל בהצלחה לסרט הזה.

"מוצאים את זה שאחראי להפצת התרגום הזה" - "מוצאים את דורי"
במאי: אנדרו 'פיקסאר' סטנטון.
שחקנים: אלן אנד דה בלופיש, ויליאם דה מוריש, אידריס חלווה והקאסט של "משפחה מודרנית".



אם ב"וורקראפט" ו-"רצ'אט וקליינק" דיברנו קצת על דברים מהילדות שלי, עכשיו לגמרי נדבר על אחד הסרטים האהובים עליי ב-10 שנים המוקדמות של החיים שלי. למען האמת, הרגשות שלי מאוד מעורבות לגבי הסרט הזה. מצד אחד אני מאוד רוצה לדעת מה קורה בהמשך לנמו וחבריו ובעיקר לדעת אם גיל והצוות של סידני סוף סוף ברחו מהשקיות לאוקיינוס. אבל מצד שני, אני כן מרגיש שהסיפור הזה כבר מיצה את עצמו וכל טעם להמשיך זה משהו שיהרוס את יצירת המופת של פיקסאר.

הסרט מתרחש שנה לאחר אירועי הסרט הראשון והטריילר עוקב אחרי בר דג (מרלין במקור, עוד סיבה למה יש מתרגמים שצריכים לפרוש) ונמו שמצליחים להמשיך בחייהם כשדוגי גרה לידם וכל השיגעונות שלה נמצאים תחת פיקוחם. יום בהיר אחד דורי נזכרת לפתע בפרט מהעבר שלה שכולל מידע על המשפחה שלה. כרגיל כנראה דורי תלך לאיבוד במהלך החיפוש.

הטריילר כן מציג משהו מאוד מוכר מהסרט הקודם. גם כאן זה הולך אחרי היצור הקטן והמפוחד שצריך להתמודד כנגד כל האוקיינוס וכנגד דברים שגדולים ממנו בהרבה מידות, הכל בשביל משפחתו. זה משהו שאפילו ילדים בני 5-6 שרק יצאו לעולם הזה יכולים להזדהות. אבל כן משהו כאן מרגיש נמרח. זה לא כמו לעשות סרט המשך ל"צעצוע של סיפור" שהשאיר קצוות פתוחים, זה יותר כמו אבל בואו נפסיק עם השטויות, ברור שכולנו נלך לראות את הסרט הזה אחרי מה שהראשון עשה לנו ולא משנה אפילו אם הוא יהיה גרוע.

"עידן החמדנות" - "עידן הקרח: מסלול התנגשות" (2016)
במאים: צמד עידן הקרחים (ויש להם שיער)
שחקנים: כולם אוהבים את ריי רמונו, שחקני ה"המפץ הגדול" ללא שלדון ועידן הקרח בתפקיד סקארט.



אתם לא רציניים איתי... עוד סרט של עידן הקרח? פוקס ובלו סקיי אין לכם שמץ של בושה? יופי, תראו עם מי אני מדבר. עוד פעם סרט של עידן הקרח ועוד פעם בלו סקיי רוכבים על ההצלחה היחידה שלהם שלא קשורה לחבורה צהובה וחמודה שלא קשורה למשפחת סימפסון. רגע לא זה של יוניברסל? אז כן ההצלחה היחידה של בלו סקיי. זה גם כן סרט שגדלתי עליו, אבל אני רחוק מלהתלהב ממנו ואני אסביר למה בפסקה הבאה.

אם אתם שואלים אותי הסדרה הזו התחילה ונגמרה ביצירת מופת הזו שנקראה "עידן הקרח" (כן הראשון). סרט מרגש שדיבר ישר לליבם של ילדים והורים ברחבי כל העולם והכיר לנו מספר דמויות מאוד בודדות בעולם אשר נחלצות ביחד לעזרת תינוק של האויב הגדול ביותר שלהם - האדם. האווירה הייתה קודרת וכואבת במיוחד בשביל סרט ילדים עד כדי כך שאתה לא בטוח אם הסוף יהיה באמת טוב או רע. אחר כך יצא לו סרט המשך שהתעלם לגמרי מהאווירה והעלילה המרגשת ונהדרת של הסרט הראשון והחליט ללכת אחרי אפקטים ובדיחות קרש לא מצחיקות בכלל. מלבד הדמויות, לא היה שום קשר בין הסרטים האלה, ופוקס הציגו לעולם את זוג האחים הכי מעצבנים בתולדות סרטי הילדים ואלה קראש ועוד אחד שאני לא זוכר את שמו. הסרט השלישי היה עוד יותר גרוע, אבל הסרט הרביעי שם בכיס את כולם מרוב הטמטום שהוא נוצר. בלו סקיי התעלמו מכל חלק של רגש ורק התלהבו מהתקציב בשביל להוסיף כמה שיותר מפורסמים מתרבות הפופ כמו ניקי מינאז', דרייק, ג'ניפר לופז (זה עדיין סרט ילדים כן?). ואו זה היה פשוט סרט נוראי.

אבל נקודת האור בכל הסרטים הוא נקודת האור בכל דבר וזהו סקארט. הסנאי חסר השכל שכל כך אוהב את הבלוט שלו, שמצליח להעלות לי חיוך כל פעם שאני רואה אותו בסיטואציות הכי מוזרות שרק הוא יכול להגיע אליהן. אכן גם האולפנים מזהים עד כמה שאנחנו אוהבים את סקארט ולכן הטריילר החדש רוכב על מלוא האהבה העיוורת של סקארט בבלוט. אבל באמת כבר לא מספיק? אפילו לי באיזה שהוא שלב זה כבר הרגיש לעוס מדי. נשאלת השאלה איך בלו סקיי יהרסו הפעם את הסרט הגאוני שהוציא אותי מדעתי כשהייתי קטן. יותר מזה נשאלת השאלה מתי כבר הכאב והסבל הזה ייפסקו. למה אי אפשר להחזיר את הסדרה הזו לתקופה שבה הכל היה פשוט ולא ניסו להצחיק ע"י קלישאות נוראיות או מצבים שרחוקים מריאליסטיים (אפילו בשביל סרט ילדים) או למה אי אפשר פשוט להפסיק את הסדרה ולעבור ליצור דברים אחרים.

"שלא תעיזו ללחוץ על פליי בטריילר"- "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (2016)
במאי: זאק גרין-סקרין
שחקנים: באטפלק, הנרי-פיטר קאוויל , מארק לותרברג, מורפיוס העיתונאי וגלוש היא משלנו ולא ניתן אותה.



לא אני רציני איתכם, דלגו למטה. לא אני אומר עוד יותר למטה. נו הנה עם הגלגלת הזו של העבר. קדימה.. אני מחכה.. יודעים מה תקראו את הסקירה של הטריילר וזהו.

אל מול מארוול עם "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ניצבים DC המתחרים עם "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". הפקת הענק של האחים וורנר שתוביל בסופו של דבר לסרטי "ליגת הצדק" וכוללת בתוכה קאסט מרשים עם בן אפלק, הנרי קאוויל, איימי אדמס, ג'סי אייזנברג, לורנס פישבורן, ג'רמי איירונס ואפילו גל גדות שלנו, כולם תחת שרביט הבימוי של זאק סניידר. עד כה הצלחנו לראות 2 טריילרים כשאחד הראה לנו מעט מדי והשני הראה לנו כמעט ויותר מדי, אז מה רואים בשלישי? הרבה יותר מדי. הטריילר מתחיל בעוד הכנה לקרב האפי והפעם בדמות ראיון לא מעניין של קלארק קאוויל לברוס אפלק. בסופו של הראיון ווין מרמז קצת על הדמיון בין סופרמן לג'וקר.

נראה כי באטמן סובל מטראומה משמעותית לאחר שהג'וקר הרג את רובין (שהחליפה שלו נראית בדיוק בשוט הבא) וכנראה נזכה לראות את ההשפעה הזו על הג'וקר בהרחבה ב"יחידת המתאבדים". אנחנו זוכים לראשונה לראות במדויק את החליפה של באטמן ואני חייב לומר שזו לא רק החליפה הטובה ביותר שנוצרה בגרסאות הקולנועיות, אלא החליפה הטובה ביותר מכל קומיקס, סדרה, צעצוע של איש העטלף מאז שנוצר. אז אנחנו ממשיכים לראות עוד קצת אקשן, קרב מדהים שמתעלה בהרבה על הגרין סקרין של "איש הפלדה" (כן סניידר אנחנו מבינים שיש לך אחלה של תקציב וידע עצום על אפקטים). הנרי קאוויל עושה עבודה מעולה כרגיל, איימי אדמס כנראה תמשיך לעצבן גם בסרט הזה, בן אפלק עדיין שחקן נוראי ולא מצדיק שום פרס שנתנו לו או מחמאה ובטח לא תפקיד כמו ברוס ווין, ומי נשאר? ג'סי אייזנברג. לגבי אייזנברג אני מאוד חצוי. מצד אחד הוא מביא פן קומי שמאוד היה חסר ב"איש הפלדה", ומצד שני אנחנו מדברים על לות'ור, נבל מחושב, קר רוח ומאוד מאוד אינטליגנט, הוא לא הג'וקר או לוקי.

אבל הכל משתנה כשלפתע מופיע דומסדיי. לפתע אחד פלטתי קללה שאסור לכתוב באתר כשראיתי את אחד מאויביו הגדולים של סופרמן פורץ מתוך בניינו של לות'ור ומשמיד בשנייה חצי את ניו יורק (מה שלקח לגנרל זוד שעתיים וחצי). הבעיה בדומסדיי היא דווקא שבמפתיע הוא ממש לא מרשים מבחינת אפקטים. זה לא שהוא גרוע, אבל אנחנו מדברים על זאק סניידר, שוב האיש והאפקטים, ועל אחד הנבלים היותר מאיימים שנוצרו בקומיקס, זה נשמע כמו מתכון ליותר ממשהו שדומה לאדפטציה של קרונוס מ"זעם הטיטאנים".

הופעתו של דומסדיי אכן הופכת את הטריילר הזה מטריילר טוב לפצצה ויראלית של כל גיק וגם מי שלא גיק. אבל האם זה היה טוב? לא, פשוט לא. הטריילר הזה פשוט גילה כבר יותר מדי, אני מנחש איזה אדיר זה היה אם דומסדיי היה פתאום קופץ מהבניין באמצע הסרט וכל הקהל היה אומר 'ואו הנה דומסדיי!'. אבל עכשיו זה הולך להיות 'הי הנה הקטע שראינו בטריילר ואנחנו כבר מכירים אותו בע"פ'. בסוף עוד אנחנו רואים את וונדר וומן ומבינים איך הקרב הראשי ייראה? זה כבר יותר מדי. סך הכל יש מה לצפות מהסרט, אני מאוד מקנא במי שהחליט ללכת נגד הזרם ולא לראות את הטריילר הזה ומי שעדיין לא ראה אני מייעץ לו לא לראות ולהמתין עד מרץ.

"לוח התוצאות - די סי 2 : מארוול 200" - "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (2016)
במאים: האחים טרום-כהן
שחקנים: כריס #2 של מארוול, רוברט מיליונרי ג'וניור, האוונג'רס נגד האוונג'רס, ופול ראד נמצא שם על הכתף של מישהו.



בואו נודה באמת, "קפטן אמריקה 3" זה הסרט שהכי ממתינים לו לקראת 2016. גם הפינלה של הטרילוגיה, גם ערבוב האחים רוסו, גם איירון מן שנלחם בקפטן אמריקה, גם כל חברי היקום הקולנועי של מארוול נלחמים זה בזה (למעט כל מי שנמצא כרגע בחלל), גם גרנל רוס מ"הענק הירוק" חוזר (או שזה רק אני? .. מישהו? כן זה רק אני), תוסיפו לזה את ההופעה הראשונה של טום הולנד כספיידרמן ותקבלו שובר קופות שמאיים לנצח את "הנוקמים". אבל מארוול, איך שאני אוהב את מארוול, אומרים רגע רגע תרגיעו. זה קודם כל, אבל קודם כל, סרט של קפטן אמריקה ומה שאומר שהוא יתמקד קודם כל בקפטן אמריקה ובדמויות הסובבות אותו, מה שאומר קודם כל באקי.

באמת שאני אוהב את מארוול, איך שהם אוהבים את הדמויות שלהם והם שמים במקום הראשון את אותן הדמויות ורק אז לזרוק איזה עצם לדיסני שימכרו כמה שיותר מהדמויות. הסרט הזה היה יכול ועדיין יכול ללכת לאיבוד בין כל הרצונות האינסופיים שהמעריצים רוצים לראות יותר את איירון מן או מלחמה ברוטאלית בין כל הMCU. נכון שהכותרת מצביעה על סאגת 'מלחמת האזרחים' שבקומיקס הייתה מאוד ברוטאלית והביאה למוות ופילוג מחנות של גיבורי ונבלי העל, אבל זה לא מה שקורה כאן. זה 100% סרט של קפטן אמריקה שבוחן את הגיבור ואת המצב הבעייתי שנקלע אליו. כי שוב, מארוול שמים קודם כל דגש על הדמויות.

הטריילר מתחיל בסצנה המבלבלת שנמצאת אחרי הכתוביות של אנטמן. באקי זקוק לעזרתו של קאפ אחרי תקרית פוליטית שהאשמה בה נופלת עליו. קאפ לא יכול שלא לעמוד בבקשתו של חברו הטוב ומוכן להילחם כנגד כל העולם בשביל זה, ואכן הוא נלחם בכל העולם. שיא הטריילר הוא ללא ספק הרגע שובר הלב שבו טוני אומר לסטיב שהוא גם כן היה חבר שלו (טוב תראו את זה בטריילר). האחים רוסו משתמשים באהבה שצברנו כלפי כל אחד מהגיבורים נגדנו ודי מטשטשים את הנושא של מי הרע ומי הטוב. ציינתי כבר שאני אוהב את מארוול?

כן ברור שיש גם אכזבות שאחת מהן היא שאנטמן נחתך מהטריילר למרות שהוא היה אמור להיות בו תחילה (לפי הדיווחים מהטריילר שהוקרן בקומיקון). מה עוד... שלא היה כל כך הרבה קטעי אקשן... שלא ראינו מספיק את טוני.. מה עוד? אה כן ואני אשתמש במילותיו של ג'יי. קיי סימונס - 'תנו לי תמונה של ספיידרמן!'.

"אפוקליפסת השיער של ג'יימס מקאבוי" - "X-מן: אפוקליפסה" (2016)
במאי: בריאן 'אני לא קשור לארבעת המופלאים' סינגר
שחקנים: לא יו ג'קמן, ג'יימס לא-סטיוארט, מייקל לא-מקלרלן, מיסטיק אוורדין, אהרון טיילור ג'והנסון בתור אוון פיטרס, וסן פרנסיסקו.



'נו נו תשימו לב אלינו, גם אנחנו כאן, גם אנחנו הוצאנו טריילר, בבקשה תסלחו לנו כבר על שנה שעברה...' אוקי' בסדר פוקס אנחנו כותבים גם על הטריילר שלכם אבל תזכרו שאתם חייבים לנו. כן אנחנו סתם רעים, סך הכל פוקס עשו לנו הרבה טוב על הלב עם הסדרה המצוינת ושמה "אקס מן".

קצת חבל שהסדרה הזו גם מגיעה לסופה, או לפחות למה שזה לא יהיה עד שיחליטו להחיות את הדבר הזה שוב. אבל בהחלט אני שמח שהסדרה חזרה לידיים של בריאן סינגר שאין מה לעשות, הוא פשוט הבמאי המושלם בשביל הסדרה הזו. הוא יודע איך להוציא את הכל מהדמויות האלו והמסר החברתי שלו מוצג בדרך שהיא לא פחות ממופתית. דבר שמאוד מורגש בסרט הזה הוא שסוף סוף נוצר נבל ראשי טוב שהוא לא מגנטו או סטרייקר. אפוקליפס הוא נבל שהיו צריכים מזמן להשתמש בו אבל אני מבין באיזו שהיא דרך גם למה, וכשהוא מופיע כאן פתאום הוא לגמרי גורם לכל האינטרנט לרעוד.

יש גם קצת דברים פחות טובים בטריילר כמו אפוקליפס עצמו שנראה פשוט מזעזע, כאילו שפוקס מנסים לחסוך בכסף וזה לא נראה ככה בגלל האפקטים המעולים שנראים בהמשך. ג'ין גריי שנראית כמו סאנסה סטארק (כן אני יודע מי משחקת אותה) ולא כמו ג'ין גריי. שוב פעם סינגר רוכב על ההצלחה של ג'ניפר לורנס שהייתה בטעות גם מחויבת לסרט הזה. יש גם כן דברים טובים כמו האפקטים שעליהם דיברתי. החזרה של הדמויות של ביסט, סטורם, סייקלופס ואפילו קוויקסייבר (לא הקוויקסייבר הזה, זה שאוון פיטרס משחק). שיא הטריילר הוא לא רגע חשיפתו של אפוקליפס וגם לא הרגע שבו נראה הגשר של סן פרנסיסקו (ברצינות? הגשר של סן? שוב?) אלא כמובן הרגע בו סוף סוף הקרחת של ג'יימס מקאבוי עלתה לאוויר העולם.

"מהיר ועצבני 5000" - "סטארטרק: אל האינסוף" (2016)
במאי: ג'סטין ליבר
שחקנים: כריק פיין, קפטן סיילר, קומנדר נייטירי ואידריס טרום-בונד.



אז סדרת הסרטים בחיים לא תהייה מלחמת הכוכבים לא משנה כמה ינסו, וניסו, חוזרת לסיבוב ה-14 שלה. מה לא ניסו בשביל שהסדרה הקולנועית תהייה מוצלחת כמו הסדרה הטלוויזיונית ומה לא ניסו בשביל לשחזר את ההצלחה של מספר סרטים שדווקא כן הצליחו.

חברה אני מצטער אבל הסדרה הקולנועית בחיים לא תהייה כמו הסדרה שראינו על הטלוויזיה. הסדרה הטלוויזיונית היא בעלת עלילה ועומק בעלילה הזו, הסדרה הקולנועית מסריחה מדי מניסיונות שיווק כושלים ועלילה קצרצרה ולא גדולה במיוחד. גם ג'יי ג'יי אברהמס לא הביא הרבה עומק בסדרה וגם לא הצליח לשחזר סרט מעולה בשם "מסע בין כוכבים: זעמו של חאן", שוב הניסיון.

אז מה הפעם מנסים לשחזר? אני אתן לכם רמז, ג'סטין לין מביים אז... כן מהיר ועצבני. נכון ש"מהיר ועצבני 7" גרף כמעט אותו סכום כסף כמו כל 14 הסרטים, אבל להזכירכם, מהיר ועצבני נשאר במקום קטן בשם כדור הארץ ובזמן שאותו קפטן קירק וחבריו למדו אותו בתור תקופת ימי המארוול. אה כן וזה לגמרי גם מזכיר את "שומרי הגלקסיה". כלומר שהסדרה שבאמת השפיעה ועצבה את היוצרים של הסרט הזה עכשיו מושפעת וגונבת מהסרט הזה? זה כבר קרקע חדשה בשביל הוליווד.

הטריילר נראה נוראי, אין ספק. אבל אני חייב לומר, מה כבר אפשר היה לצפות? כלומר, עשיתם כבר 14 סרטים, 6 סדרות טלוויזיה ועוד אחת בדרך, אני חושב שזה זמן טוב לסגור את הבאסטה. אפילו "מלחמת הכוכבים" מסתפקים רק בסדרות ילדים ומספר טרילוגיות שכל אחת מספרת על משהו אחר.

"היום ה-10,000 להבטחה של אמריך" - "היום השלישי: התחדשות" (2016)
במאי: רונלד 'אני שונא את העולם בסתר' אמריך.
שחקנים: ג'ף כל-דבר, האח הקטן השני של תו'ר, וויל סמית' בתפקיד בלתי נראה.



טריילר אחרון להיום מוקדש לסרט המדובר ביותר של רונלד אמריך כבר 20 שנה. הוא דיבר על הסרט הזה כל כך הרבה והבטיח שזה יהיה סרטו הבא שחשבנו שזה כבר לא יקרה בשלב כלשהו. אבל הנה זה קורה ולמרות שוויל סמית' נטש את הפרויקט בשביל לעבור ל"יחידת המתאבדים", זה עדיין נראה מגניב לגמרי. העלילה של הסרט מתחילה כאשר... רגע, תגידו למישהו באמת אכפת מהעלילה של הסרט הזה? אני באמת לא שופט, מישהו? אף אחד? אוקי אז אני אמשיך.

בקיצור, מדהים כמה מתח יכול אמריך לשים בטריילר שפשוטו כמשמעו לא מראה שום דבר. למרות שהטריילר ערוך בצורה שמזכירה באופן גס את "רובוטריקים" ; (20 השניות הראשונות הרגישו לי בדיוק כמו הסרט הראשון), ההמשך של הטריילר הוא פשוט הפגנה מרשימה של כמה שאמריך יכול לערוך סרט אסונות מעולה. זה מרגיש בדיוק מה שציפינו מסרט המשך של "היום השלישי". אקשן מעולה, חלליות מגניבות, פעלולים שנראים יותר סטאר טראק מ"סטארטראק: מעבר", נאום פטריוטי ומרגש כמו שאמריך מאוד אוהב לעשות, כריס אה כלומר.. ליאם המסוורת', וכמובן הרבה הרבה הרס.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על טריילר פארק: הקולקשיין
סרטים בקולנוע