"אל תאכזבו את העיר הזו" - ראיון בלעדי עם סטיבן אמל

קולנוע
"אני נעלמתי, ואני מתנצל, השארתי אתכם כאן כשהעיר משתלטת עליכם, אבל אתם לא נתתם להם, אתם נלחמתם בחזרה, אתם לא אכזבתם את העיר הזו", סטיבן אמל בתור החץ הירוק מתוך סדרת "החץ".

"אל תאכזבו את העיר הזו" - ראיון בלעדי עם סטיבן אמל
"אל תאכזבו את העיר הזו" - ראיון בלעדי עם סטיבן אמל

סטיבן אמל, כוכב סדרת "החץ" ו"צבי הנינג'ה 2" חוגג היום את יום הולדתו ה34. אמל ידוע במשחקו וביכולת לקחת את הדמות ולהלביש אותה על החיים שלו. למשל בתפקידו כחץ הירוק, אמל התאמן מספר שעות ביום בתרגילים וכושר בדיוק כמו שהגיבור עשה בקומיקס. בכל יום שני בלילה (כי במשך 3 עונות הסדרה משודרת באותה שעה), אני מתיישב על הספה, פותח טלוויזיה ורואה שוב את אוליבר קווין לובש את החליפה הירוקה שלו בלילות בתור החץ ולובש את החליפה השחורה שלו ביום בתור בן אדם רגיל לחלוטין. בתור צופה גדול כבר 3 שנים, היה לי את העונג לערוך ריאיון עם אחד השחקנים שעובדים הכי קשה על המסך הקטן. לכבוד יום הולדתו ה34, אנחנו משחררים את הריאיון, אני מקדיש את הריאיון הזה לכל מעריצי הסדרה באשר הם.



(מרואיין: סטיבן אמל)
(מראיין: מתן שאווטר יניב)

הלו.

שלום סטיבן,
זה מתן מאתר "סרטים".

הי מה המצב?

אני אישית יכול לומר שמכל הפעמים שנשארתי ער עד 1:00 בלילה, זו הפעם שאני מרגיש הכי עירני.
(צוחק) ואו כבר 1:00 אצלכם?

כן
מאוחר.

אגב אתה רוצה להתחיל את הריאיון?
כן כמובן.

אז בוא תספר לי קודם כל מה אתה עושה בימים אלו?
כרגע אנחנו מקדמים את סיומה של העונה השלישית של "החץ". אני ממש מתרגש ומצפה לראות איך הצופים יגיבו אחרי סיומה של העונה הזו. תוך כדי אני מגשים חלום ילדות ומשחק בסרט החדש של 'צבי הנינג'ה' שזו סדרה שאני גדלתי עליה ואני גאה כל כך לקחת חלק בצילומים.

אנחנו תכף גם נגיע לקייסי ולצבים. אבל קודם כל אני חייב להבין למה לעזאזל החץ ולא החץ הירוק?
(צוחק) האמת שאלה טובה שגם אני שאלתי לא פעם. לפי מה שהבנתי הם סך הכול מחפשים להבדיל את הדמות הזו מהקומיקס ויותר לשחק עם סיפור המקור ועם הדמות של אוליבר קווין. האמת ששאלתי את עצמי גם למה זה לא אותו הדבר עם "הברק"? אבל כנראה שבגלל שאין מספיק מילים להוריד.

אפשר לשים "רק" (צוחק).
אני באמת חושב שיהיה להם מאוד קשה לשווק את זה, אבל אולי לסדרה אחרת.

בוא תספר לי מה דעתך על ההתפתחויות של העונה האחרונה?
התעלינו על עצמנו בלי שום צל של ספק. אם בעונות הקודמות זה היה ליצור ולעצב את הדמויות ואת העולם הקודר הזה שאוליבר קווין חי בו, אז בעונה הזו זה היה להרוס את כל העולם הזה.


("בעונה הזו זה היה להרוס את כל העולם הזה" - סטיבן אמל)

אני חייב לציין שראיתי המוני סרטי אימה ואולי רק איזה מספר קטן של סרטים הצליחו להבהיל אותי כמו שהבהלתם אותי בפרק 9.
אני זוכר שקיבלתי את התסריט לפרק הזה ואמרתי לעצמי שהצופים הולכים להרוג אותי הרבה יותר מאשר שהרגו את אוליבר.

טכנית טעית.
טוב, כנראה כי היה ברור שהולך לקרות משהו שיחזיר אותי לדמות.

מה לדעתך היה האירוע שהכי השפיע על אוליבר עד עכשיו במהלך העונה הזו?
איזה פרק אתם שם בישראל בשביל שאני לא אעשה לכם ספויילר?

בדיוק עברנו את פרק 20.
העניין שת'יאה כמעט מתה היה האירוע שהכי שינה את החשיבה של אוליבר. אם לפני כן הוא נשאר בשבועה של 'אני בחיים לא אהרוג אף אחד', כשהוא חש בסכנה שבת המשפחה האחרונה שלו עומדת למות אז כל תפיסת החשיבה שלו מופנית בשביל להציל אותה. כן קרו דברים בעונה הזו ומאוד בחנו את השבועה שלו לגבי הרג, אבל אף אחד מהן לא השפיע עליו עד כדי כך שהוא יצטרף לראס-אל-גול. בוא גם נגיד שהפרק הזה הוא פתיחה לשרשרת אירועים משפיעים שיבואו בהמשך.

אתה מרגיש הזדהות לפעמים עם הדמות הזו?
כשחקן אני תמיד צריך כמה שיותר להרגיש ולהזדהות עם הדמות, עם אוליבר זה דווקא מאוד קל לי. אני מבין את הדאגה שלו לקרובים שלו ואת הקושי הזה שכל העיר מונחת על כתפיך. זה לא קל, ואני מבין את זה מתוך זה שאני גם דואג מאוד לשלומם של המשפחה והקרובים שלי. אני כל הזמן מנסה לחשוב מה הייתי עושה אם זה היה קורה לי, אני חושב שכמו אוליבר גם אני הייתי ישר ממהר לעשות הכול בשביל לשפר את המצב.


("אני מנסה לחשוב מה הייתי עושה אם זה היה קורה לי" - סטיבן אמל)

ובכל זאת מה הדבר שהכי קשה לך בלשחק את אוליבר?
אני חושב שבקטעי הבכי והרגישות אני מפעיל הכי הרבה רגש. אתה יכול לשחק את הגיבור הכיפי עד מחר, אבל רק חלק מהחץ. בקטעים הקודרים שבהם הוא מאבד אנשים שקרובים אליו זה החלק שבו אני מנסה לשים אותי בסיטואציה עצובה. אני זוכר שצילמנו את פרק סיום העונה הראשונה שבה הייתי חייב לבכות כמו נהר. אז חשבתי מה היה קורה אם החבר הכי טוב שלי היה מת בשבילי, זה לא היה קל לשחק את זה.

השאלה הבאה אגב היא יותר קלילה.
לא זה בסדר לגמרי, פשוט זיכרון קטן.

בעצם "החץ" הפכה לאט לאט להיות סדרה מאוד גדולה. איך הסדרה הזו הצליחה להשפיע על החיים שלך?
המון, באמת המון. תראה אני כן שיחקתי בהרבה פרויקטים שאני גאה בהם, אבל באף אחד מהם לא דרשתי מעצמי להתאמן כל כך הרבה גם מבחינה פיזית וגם מבחינת המשחק. אני כל יום עובד על הפעלולים ועל להתאמן כמו שרואים את אוליבר מתאמן בסדרה. אבל שלא תבין לא נכון אני נהנה מכל רגע ואני כל כך גאה להיות חלק מהסדרה הזו. בליל כל הקדושים האחרון אני ראיתי לפתע כמה ילדים בני 5 בתחפושות של "החץ" ואני התרגשתי כל כך לראות את זה שרצתי וחיבקתי אותם. אגב, להורים לקח רגע להבין שאני לא פדופיל (צוחק).

טוב נו לא כל יום אוליבר קווין בעצמו מחבק את החץ הקטן.
כן (צוחק) תודה תודה.

לא פעם אחת אתה אמרת שאתה ממש ממש היית רוצה לשחק את החץ בסרט של "ליגת הצדק".
לפי דעתך בלבד - יש סיכוי שהחץ הירוק יגיע יום אחד למסך הגדול?

איתי או בלעדיי, אני בטוח שהחץ הירוק יגיע יום אחד למסך הגדול. אוליבר הוא דמות מאוד מעניינת שצריך יותר מ-40 דקות בשביל לחקור ולגלות אותה. יחד עם זה, זה הכול מאוד תלוי ב-DC ובהצלחה של הסרטים הבאים שלהם. אם ליגת הצדק יצליח בדרגה של "הנוקמים", אז אני לא רואה סיבה למה הם לא יעשו סרט באורך מלא על החץ.


("אני בטוח שהחץ הירוק יגיע יום אחד למסך הגדול" - סטיבן אמל)

אם היית יכול לבחור היית לוקח גיבור-על אחר מליגת הצדק או משאר היקום של DC?
אני לא חושב, לי ולאוליבר יש כבר עבר (צוחק). זו דמות מאוד מרתקת וריאליסטית, ואני לא רואה את עצמי משחק את סופרמן או את הפלאש לדוגמא. לא שאני לא אוהב את הדמויות, אני פשוט לא חושב שהם כמו החץ. אולי אולי הייתי רוצה לשחק את באטמן או דמות ריאליסטית ביקום של DC, אבל אני באמת מרוצה מהחץ.

רציתי גם לדבר אתך על משהו קצת אחר מהחץ.
כמו שאמרת אתה עכשיו בצילומים של "צבי הנינג'ה 2", לא?

כן, זה ממש מעולה להיות שם על הסט. אני מדבר עם אלן ומייגן ואתה מבין שלידי באמת יש את אפריל אוניל ורפאל ואני בכלל קייסי ג'ונס, אני עדיין לא האמנתי שזה באמת קורה.

האמת שגם אני גדלתי על הסדרה הזו אבל אני חייב לומר שהסרט הראשון היה פחות משהו.
תשמע הסרט השני הוא לדעתי משהו באמת ואו, הרבה יותר טוב מהראשון.

איך בעצם קייסי מתחבר לצבים ולעלילה?
האמת שהוא לא כל כך מתחבר לצבים, לפחות בהתחלה. אני לא רוצה לחשוף יותר מדי, אבל בוא נגיד שכמו בסדרה גם לקייסי כאן יש מטרה לשמור על העיר והוא מכבד את הצבים על כך שהם עושים את זה. ככה זה הופך למשהו משותף של כל החמישייה.


("לקייסי יש מטרה" - תמונה של אמל מסט הצילומים)

בעצם לפני החץ היו לך די הרבה פרויקטים סך הכול.
היו לי פה ושם, די חיפשתי הזדמנות לפרוץ לתפקיד גדול.

מהפרויקטים של לפני החץ, יש לך פרויקט שאתה גאה בו במיוחד?
אממ... שאלה טובה, האמת שאני באמת לא יודע. היו לי פרויקטים מאוד רומנטיים כמו When Calls The Heart או Hung שעד היום אני אוהב את הסדרה הזו. אבל אני לא ממש יכול לומר שהיה משהו שאהבתי יותר מכולם. הדבר שאני הכי אוהב ששיחקתי בו הוא כמובן התפקיד ב"החץ" וב"צבי הנינג'ה 2".

האמת שגם אני, זו סדרה שאני רואה כל יום שני בלילה.
תודה רבה, אני שמח לשמוע.

בעצם "החץ" כבר בעונה השלישית, וכבר יש דיבורים על הרביעית ועל היותו היורש של "סמולוויל". לפני 3 שנים, אם היו שואלים אותך היית מאמין שהסדרה הזו תגיע לאן שהיא..?
כן (מתפרץ ישר), סליחה על הקטיעה אבל כן. כשקיבלתי את התסריט לפיילוט ישר הבנתי שזה הולך להיות להיט. כמו שאמרתי אוליבר קווין הוא דמות מסקרנת. אני רק קראתי את התסריט וישר רציתי לדעת מה יקרה לו בהמשך. תוסיף לזה את הפופולאריות שגיבורי קומיקס מקבלים תקבל ישר סדרה מצליחה.

סטיבן תודה רבה רבה לך שהתארחת אצלנו באתר, זה באמת היה בשבילי כבוד גדול כמעריץ של הסדרה כבר 3 שנים.
תודה רבה לך, זה היה גם כיף להתראיין אצלכם.

לסיום, יש לך איזה שהוא מסר לקוראים?
השאלה הקשה ביותר בריאיון (צוחק).

תשמע עם כל השאלות הקלות האלה הייתי חייב להביא אחת קשה.
בדרך כלל בראיונות שואלים אותי אם יש סיכוי לקשר עם קייטי קסידי וזה כשאני בכלל נשוי. אז אלה שאלות קלות. בכל מקרה אני אנסה לענות על השאלה.

בהצלחה.
קודם תודה רבה לכם על התמיכה, כמו שאמרתי הסדרה הזו הפכה ללהיט בזכותם של הצופים. אל תשכחו להמשיך לצפות כי יש לנו כמה פרקים ממש ממש מרגשים בשבילכם בסיום העונה של "החץ". אז תצפו, אל תאכזבו את העיר הזו.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 9 שנים
אהבתי  —  תעשו עוד ראיונות כאלה
 — לפני 9 שנים
הריאיונות של שאווטר זה תמיד משהו לא נורמלי
 — לפני 9 שנים
אני מת על הסדרה הזו  —  שחקן מצוין לא ידעתי שהוא בצבי הנינג'ה ואהבתי את ההומור למרות שלא הבנתי את השאלה השנייה
 — לפני 9 שנים
קרע אותי מצחוק  —  שלא יחשבו שאני פדופיל חחחח אדיר
 — לפני 9 שנים
כבוד!  —  איזה בן אדם מקסים. מזל טוב סטיבן. מאוד נהנתי לקרוא.
כתוב תגובה משלך על "אל תאכזבו את העיר הזו" - ראיון בלעדי עם סטיבן אמל
5
סרטים בקולנוע