הצדק של ספנסר - עוד חצי שנה תשכחו שראיתם אותו

קולנוע
מארק וולברג עם חשיפה ראשונית ל"נטפליקס", לא ממש מצליח להתעלות מעל הממוצע של סרטי "נטפליקס" הרגילים ומייצר לצופים עוד סרטי בינוני שמעביר את הזמן בכיף.

הצדק של ספנסר - עוד חצי שנה תשכחו שראיתם אותו
הצדק של ספנסר - עוד חצי שנה תשכחו שראיתם אותו

"נטפליקס" ידועה כרשת שיודעת ליצור או לרכוש תכנים בעלי רמה גבוהה בכל הנוגע לתחום הסדרות. לעומת זאת בכל הנוגע לסרטים, יש לרשת הסטרימינג הענקית עוד דרך ארוכה ומפותלת, כיוון שנכון לעכשיו המחלקה הזו בעיקר מורידה את הרמה הכללית, על אף כמה יוצאי דופן, אשר בעיקר הפציעו בשנתיים האחרונות ואף זכו לתגמולים בדמות פסלונים והכרה בינלאומית.

להבדיל מרשימת הסדרות העדכניות והטובות שקל היה למנות, בסרטים המשימה הופכת להיות מתאגרת וישנו צורך חזק לברור את המוץ מהתבן - "האירי" של סקורסזה, "סיפור נישואים", "רומא" ועוד מספר מועט של סרטים, אשר לא מצליחים להשתוות לאחות הגדולה והטובה - מחלקת הסדרות. "הצדק של ספנסר" בוודאי לא הולך להצטרף ליצירות המופת, ברשימה של הסרטים הבלתי נשכחים של "נטפליקס", אלא יותר לסרטים כמו "בעשב הגבוה" או "יהלום לא מלוטש" שמהווים חותמת לבינוניות בה מתבוססת מחלקת הסרטים, נכון לעכשיו.



תראה כל המשפחה שלי שוכפלה, אופס זה סרט אחר | צילום: Imdb

הכוכב הראשי של הסרט הוא ספנסר, המגולם על מארק וולברג, שבשיתוף הפעולה החמישי שלו עם פיטר ברג - במאי הסרט, חוזר (שוב) לכור מחצבתו: בוסטון. ספנסר הוא בלש במשטרת בוסטון, שמשתחרר מהכלא לאחר שריצה חמש שנים וזאת בעקבות העובדה שתקף את מפקד המשטרה, במחוז בו שירת, מכיוון שחשד בו שהוא מושחת. עם שחרורו מהכלא ספנסר נרצח אותו מפקד המשטרה, שהוכה על ידו וגרם לכליאתו ויותר מדי צירופי מקרים וסגירה מהירה של התיק גורמים לספנסר להתחיל לחקור את המקרה ביחד עם החבר היחיד שנשאר לו - הנרי, מי שאימן אותו להתאגרף, כאשר היה צעיר (אלן ארקין), אליהם מתלווה גם לוחם MMA שזקוק להמון ליטוש, הכוונה של ספנסר ואישיות ייחודית בפני עצמה (מגולם על ידי ווינסטון דיוק, ששותף ב"פנתר שחור" ו"אנחנו").

"הצדק של ספנסר" מנסה לירות לכל כיווני הז'אנרים - קומדיה, אקשן, פשע, מותחן ומה לא? הבעיה העיקרית שלו היא "תפסת מרובה לא תפסת" ובסוף במקום להיות טוב במשהו אחד הוא מצליח ליפול בכל הז'אנרים אותו הוא מתיימר לשאת וכאמור, מדובר בלא מעט ז'אנרים. העלילה השטוחה והלא אטרקטיבית במיוחד של הסרט מפתיעה במיוחד לאור העובדה שהסרט מבוסס על ספר בשם Wonderland (מאת הסופר אייס אטקינס), אבל מה שהצליח בגדול, בלא מעט סרטים וסדרות אחרות מקבל רק עלילה בינונית ולא מעבר לכך.


אז נלך על סרט בינוני? | צילום: Imdb

האכזבה מבינוניות הסרט אף מתגברת לאור העובדה ש"נטפליקס" הקצו לא מעט משאבים גם מבחינת הצוות שיוצר ומשחק בסרט וגם מבחינת קידום הסרט אצלם. הבמאי של הסרט הוא פיטר ברג המוכשר, שיצר לא מעט סרטים טובים כמו "השורד האחרון", "22 מייל", "אסון בלב יום" ו"הגיבורים של בוסטון" (כולם, כאמור, בכיכובו של מארק וולברג). מלבד ברג יש עוד שם גדול יחסית מאחורי הקלעים, הפעם בצוות הכתיבה - התסריטאי בריאן הלגלנד שזכה באוסקר על הסרט "סודות אל איי" והיה מועמד לאחד כזה על הסרט "מיסטיק ריבר". הלגלנד היה אמור להוסיף עוד קצת מהטאץ' האיכותי שלו במותחנים וכמובן מארק וולברג ואלן ארקין שמככבים בסרט, אבל כל אלו לא ממש מצליחים לגרום לסרט להתרומם.

יש כמובן גם לא מעט נקודות טובות בסרט - הסרט זורם ומותח, הסיפור פשוט ולא מסובך מידי ומתאים לצפייה לאחר יום לא פשוט בבידוד עם ילדים. וולברג וארקין מקיימים את ההבטחה שלהם ומרשימים כרגיל ויש ביניהם כימיה טובה, כמו גם בין וולברג לדיוק. וגם אם אף אחד מהז'אנרים, אשר שולבו בסרט לא הצליח בגדול כך אף אחד מהם לא נופל. הסרט מותח במקצת, האקשן עובד היטב ומידי פעם יש גם איזו הערה מצחיקה. בסך הכל מדובר בעוד סרט נחמד שיעביר לנו את הזמן בבית, אבל לא מעבר לכך.

סיכום המבקר
10/
6.0
תגובות
 — לפני 4 שנים
באמת נשכח חחח  —  חבר שוולברג הולך לסרטים כאלה
כתוב תגובה משלך על הצדק של ספנסר - עוד חצי שנה תשכחו שראיתם אותו
1
סרטים בקולנוע