היום יום הולדת ל: אלפרד היצ'קוק

רכילות
היום יום הולדת ל: אלפרד היצ'קוק
היום יום הולדת ל: אלפרד היצ'קוק
ככל הנראה גדול הבימאים אי פעם נולד בתאריך ה-13/08/1899, אם היה איתנו עוד היום לא היה כדאי לאחל לו עד 120 כי זה בדיוק הגיל שהיה אמור להיות לו היום, במקום זה איבדנו את הבמאי הדגול כבר ב-1980 בהיותו בן 81.


היצ'קוק אחראי על לא מעט יצירות מופת שלמרות שנעשו בשנים שלא היה בהם יותר מידי אפקטים והקולנוע רק החל, רוב הסרטים שלו עדיין עומדים במבחן הזמן ומצליחים להפחיד ולרתק גם היום, בין היצירות היותר מוכרות שלו נמצאים הסרטים: "חשד", "פסיכו" - שלא מזמן התחילה סדרת פריקוול עבור נורמן בייטס (בכיכובה של ורה פרמיגה המופלאה), "הציפורים", "חלון אחורי", "ורטיגו", "מזימות בינלאומיות", "האיש שידע יותר מידי" ועוד רבים וטובים.

היצ'קוק עצמו היה טיפוס מעניין ביותר וגם פחדן, בין הפחדים היותר מוכרים שלו היו הפחד מאנשי אכיפת חוק ועם נדייק, בעיקר שוטרים, הי'צקוק סיפר שהפחד נבע מכך שבגיל 4-5 הוא הרגיז את אביו ששלח אותו עם פתק למשטרת לייטונסטון בלונדון (שם נולד), מפקד התחנה שראה את הילד הקטן והפתק, שם את היצ'קוק בתא כלא ואמר לו שכך מתנהגים במשטרה לילדים "פורעי חוק", פעם הבאה שאתם אומרים לילדים להיזהר שיבוא שוטר, תיזהרו שלא יקבל טראומה כמו היצ'קוק.
פחד נוסף שהיה להיצ'קוק, או ליתר דיוק סלידה עמוקה היא מביצים, היצ'קוק אמר בעבר שתהליך שבירת הביצה דוחה אותו ולכן הוא מעולם אפילו לא טעם ביצים, כמו כל גאון גם להיצ'קוק היו את השריטות שלו.


אם לא תיצור סרט טוב יבוא שוטר.

כמו כל בנאדם גדול, היצ'קוק למד מבנאדם גדול אחר ואף התעלה עליו. ב1924 היצ'קוק נשלח לגרמניה לסט הצילומים של הסרטים "Dangerous Virtue" ו"The Blackguard", בגרמניה הוא פגש את פרידריך וילהלם מורנאו ("נוספרטו" ו"זריחה") ואמר בהמשך שהוא למד ממנו לספר סיפור ללא מילים. מורנאו לא זכה לפרסום כמו היצ'קוק, אבל יכול לקחת קרדיט על התרומה להיצ'קוק.

היצ'קוק, תמיד אהב לשחק תפקידים קטנים ושוליים בסרטים שלו, הוא הופיע ב39 מהסרטים שהוא ביים אותם, ב38 מהם היצ'קוק לא מדבר והסרט היחיד שהוא מדבר בו (בקצרה) הוא הסרט "הנאשם", לא מעט במאים ממשיכים במסורת של היצ'קוק ומופיעים בסרטים שלהם לתפקידים קצרים, המוכרים יותר מביניהם הם קוונטין טרנטינו ונייט שאמאלאן.


אוהב להופיע בסרטים ולא רק לביים אותם.


עוד חוגגים היום:
חייל החורף - סבסטיאן סטאן שחוגג 37.
חברת "הפמלייה" - דבי מזר אשר חוגגת 55.
הווארד סטארק מ"הנוקמים" - ג'ון סלאטרי שחוגג 57.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על היום יום הולדת ל: אלפרד היצ'קוק
סרטים בקולנוע