"משחקי הכס" עונה 8, פרק 4: הודנה

טלוויזיה
מישהו פה מסנכרן את הפרקים של "משחקי הכס" ביחד עם המציאות הישראלית. סיימתם לקטר על הסבב מול מלך הלילה והמתים המהלכים? יופי, קצת רגיעה ויאללה לקרב הבא.

"משחקי הכס" עונה 8, פרק 4: הודנה
"משחקי הכס" עונה 8, פרק 4: הודנה

מלך הלילה החמאסניק הזה עבד קשה מאוד בשביל להכניס את תושבי הדרום (כלומר, הצפון) למקלטים. טיריון וסאנסה אפילו חוו רגע קט בחסותו, אבל או אז נודע לאריה כי יש הערכה גסה שישנה פריסה של כמיליון מנגלים שרק ממתינים לבשר שיעלה עליהם ואפילו איזו תחרות שירה זניחה שתהפוך את תל אביב לאיזור שכירות אחד ענק, אז היא החליטה לעשות מעשה ולהוריד אותו, בלי דרקון, חרב או אפילו חץ. סכין קטנה לאיפה שהוא מעכל את שאריות הקרח או מה שהוא לא אכל ועוברים לרגיעה.


לפני שחאליסי עברה לסטארבאקס | באדיבות yes

אבל ברגיעה כמו ברגיעה, יוצאים כל הנפתולים, ליברמנים, בני גנצים ו(פרי)הסער ומתחילים למשוך לכיוונים שלהם. התככים שהיו לפני הקרב נמשכים גם אחריו, משחקי הירושה לא נחים לרגע, היועצים והלוביסטיים חוגגים והקרב האמיתי מתחיל. אה, רגע? יש עוד מערכה נגד אנשים בשר ודם, אבל כאלה המונהגים על ידי כזו שכבר הוכיחה לא פעם ולא פעמיים כי אין לה בעיה ליירט טילים נגד דרקונים מתוך אוכלוסיה אזרחית ולהסתכן באיבוד נתיניה, שבעבר כבר זכו לעשות ממנה סלט אנושי.

אז הקרב האפי של הסדרה כולה חטף מטחים חסרי פרופורציות בנוגע לתנאי הראות שלו (ושיפר בפרק הנוכחי), חטף לגבי שיטת הביצורים שלו וגם הרבה בעיקר על מניין הרוגים נמוך מהמשוער (עובדים על זה, סבלנות) והגיע הזמן לחזור למה שאפיין את הסדרה ברובה – דיבורים והתייחדויות (ביזאריות) ככל האפשר והאמת, אין בכך כל רע, מכיוון שכאשר "משחקי הכס" יוצאים מחדרי חדרים וחדרי השינה הם יכולים להרשים, אבל בעיקר חשופים לרשום אכזבות כנגד הררי הציפיות שהוצבו להם, דוגמת הפרק הקודם.


מישהו הביא שיפודי ירקות? | באדיבות yes

אז קצת לפני שאנחנו ממנגלים את מיטב הבשרים שיש לסופרים המקומיים להציע, הצפון זוכר ובהומאז' גדול למנגלים של עצמאות, תושבי הצפון עורכים את המנגל הגדול ביותר, שבהחלט ראוי להיכנס לספר השיאים של גינס. המנגל האנושי הגדול מכולם, שמכיל את כל קורבנות הקרב עם צבא המתים, מה שמעלה תהייה לגבי קורבנות שהפכו במהלך הקרב למתים חיים. נכנסו למנגל העצום או שנותרו מחוץ לגבולות החומה?

ג'ורה הקפוא מקבל ליטוף אחרון, תיאון מקבל סיכה והשיער שלו עובר חימצון ג'ינג'י מוזר (ייתכן שזו ההשפעה כאשר ג'ינג'ית עונדת לך סיכה שלאחר המוות). כולם עצובים? צ'ק! כולם נרגשים? צ'ק והחשוב מכולם...כולם קיבלו כבוד על הקרב בצבא שהונהג על ידי חמאס! טריפל מנגל צ'ק. הלוויה ראוותנית חותמת את קורבנות הקרב על הישרדותה של אומה שלמה ואפשר לעבור לחלק האומנותי של הערב – השתכרות רבתית, משחקי חברה (עם שתייה) וחאליסי מחלקת תארים אקראיים, דרגות ואדמות חופשי על הבר.


היה שלום, היית ממזר בחייך, אבל סטארק במותך | באדיבות yes

הראשון לפדות את השלל שאחרי המלחמה הוא גנדרי, שקיבל את ההזדמנות לקבל רכיבה כשרה למהדרין מקוטלת מלך הלילה, לפני שהיא הפכה לכזו ובשביל לקבל אקסטרא בונוס חאליסי עושה לו הצגה שלמה ודרמטית, קצת לפני שהיא מעניקה לו טייטל ואדמות, רק כי בא לה (סימן ראשון בפרק הנוכחי לשיגעון הגדלות ההולך ומתפתח). גנדרי, נרגש, נרעש ורוצה לשתף, רץ לחפש את זו שהציעה לו את ההצעה המגונה הקודמת ואפילו נכנע לאלכוהול והאדרנלין שזורמים בדמו, מתכופף ומציע נישואין לאריה, שלא מפתיעה בתגובה ומזכירה לו שהוא מפסיד הפתעה בדמות אישה שיכולה להחליף פנים כל אימת שרק תרצה.

הכריעה והתחנונים של גנדרי הם רק יריית הפתיחה בפרק שרובו ככולו כולל תחנונים מצד א' לצד ב'. קלגיין מקבל תחנונים מזונה אקראית, אבל לא נכנע בתואנת הרצון שלו לשתות. טורמונד לא מפסיק להתחנן עם עיניי נמר סיבירי עזוב, עבור הזדמנות ללילה עם האישה הגדולה, מה שלא מבשיל אבל הופך להזדמנות בצד השני עבור ג'יימי. לאניסטר כרות היד מקבל הזדמנות לשכב עם אביר(ה) בפעם הראשונה בחייו ואף לגאול אחת כזו מבתוליה, במה שהופך לרגעים קטנים של אושר מבלי לחשוב על ההשלכות בקשר עם אחותו.


אם אתה הולך מפה אני מפרקת אותך במכות! | באדיבות yes

התחינה הבאה היא המשמעותית מכולן והיא שייכת דווקא לזו שלא מוכנה לכרוע ברך בפני אף אחד. חאליסי אוהבת את סנואו, אבל את הדרך והמטרה שהציבה לעצמה קצת (הרבה) יותר. סנואו אוהב את חאליסי והרבה פחות לשלוט, אבל זה לא מונע מחאליסי לחשוש לגורל ישבנה, שאמור להתיישב על כס הברזל. אז אחרי קצת נשיקות ובחסות היין והשיכר נזכר ג'ון שהבלונדה היא גם הדודה והיא נזכרת שהיא חייבת להצניע את העובדות הללו בפני שאר העולם, שכן זה יוביל לאובדן הכתר ומשביעה אותו, בתחינה.

ג'ון לא באמת הבטיח, אבל למשפחה תמיד מספרים הכל ואם הוא סיפר לדודה שלו על הקרבה הביזארית אליה, הוא מרגיש צורך גם לספר למשפחה שגידלה אותו. הוא משביע והן נשבעות, אבל כמו בכל חדר הלבשה טוב, תמיד יש מדליף אחד שלא יכול להתאפק. אז סאנסה סיפרה למישהו (טיריון), שסיפר לעוד מישהו (ואריז), שממנו הסיכוי שהסוד יישאר קטן משמעותית מהסיכוי שהוא יופץ. לאור ההפצה הרבתית של "הסוד", אפשר בהחלט יהיה לברך על המוגמר, כאשר חאליסי תגלה שכולם כבר יודעים והיא תוכתר למלכה המשוגעת באופן פורמאלי ורשמי. גם טיריון וגם ואריז מתחילים להרגיש בתנודות של הכוח אצל זאתי ומבצעים ישיבה קצרה ודחופה בנוגע למלכתם. טיריון מציע שידך, ואריז מציע בגידה במלכה וכל אחד הולך לדרכו מבלי שהתקבלה החלטה אמיתית לגבי דרך הפעולה העתידית בטווח הקצר.


שמענו יש קיצוצים | באדיבות yes

ברון גורם לפשרה מסוימת בין טיריון וג'יימי, כאשר הוא מפתיע אותם באחד האקטים הביזאריים של הפרק. מי נתן לו מפתח ואישר לו להיכנס עד עמקי העומקים של הטירה? זה בסדר שהיה עכשיו קרב עצום ואנשים עוד נוחתים ממנו, ממש לא קול ששתיים מהדמויות האהודות בסדרה נמצאות על סף ספיגה ועוד על פרצת אבטחה, שממש לא עושה חסד נוסף עם כותבי הסדרה. ג'יימי מבין שמקומו במעלה המלך, ליד האישה שחובקת את הקשר הביזארי יותר איתו וגורם לבריאן להתחנן שיישאר. היא נתפסה במערומיה מוקדם יותר בפרק, באופן גשמי והפעם מנטאלית, היא נשברת כמו זרד יבש והשאר היסטוריה. אבל כמו שאמרנו קודם, טבען של הודנות...להתרסק והנה צבא שלם, עם שני דרקונים באוויר, מפליג לפגוש את סרסיי, סופג מטח חיצים משמידי דרקון ומותיר את חאליסי עם דרוגון בלבד. רהאגל מצטרף לרשימת הנקטלים וחושף את אחת ממבוכות המודיעין הקשות ביותר שידעה הסדרה בשנים האחרונות, אחרי שאף ספינה או דרקון לא הצליחו לאתר צי שלם, עמוס בחיצים מכל צבעי הקשת.

עוד קצת תחינות מצד טיריון לאחותו, שימנע את הכחדתה של מיסנדיי וינסה להכניע את הקרב לפני שתישפך טיפת הדם הראשונה, אך זו לא שועה לתחינות ומורה ל"הר" לכרות את ראשה של מיסנדיי. בצד הטוב, תולע אפור לא יסבול יותר מכל מטאפורה שיכול היה למצוא לביצים כחולות. בצד הרע (לא בטוח שכזה רע) דינריז הופכת לדארת' ווידר בצעדים קטנים, איטיים, אך בטוחים למדי. אחרי ג'ורה, המלוכה ההולכת ומתרחקת ממנה, ההצהרות כי אפשר לשרוף את המועדון ואת כל היושבים בו בתמורה להשגת הכס ועכשיו גם מיסנדיי מחוץ למשוואה – אפשר לומר של"מלך המטורף" יש יורשת שעוברת בדרך מהירה למדי תהליכי הבשלה, בכדי להפוך ל"מלכה המשוגעת" הראשונה לשמה.


נתראה בסבב הלחימה הבאה | באדיבות yes

האתנחתא הקומית:
טורמונד, אלא מי? בשני הפרקים האחרונים נצטרך כנראה להסתדר בלעדיו, כמה טוב שיש את טיריון בינתיים.

ההפשטה המהירה ביותר:
אחרי שגנדרי ואריה הורידו 800 שכבות בדרך לביתוק בתוליה של אריה, בריאן וג'יימי עוברים מסלול קצר הרבה יותר.

למה מי מת?
רהאגל צלל בחסות החיצים ישר לקראקן, אדון המצולות ומיסנדיי צללה נטולת ראש מהחומה של מעלה המלך, באדיבות חרבו של "ההר" . תנצב"ה.

הביזאר:
באמת חאליסי? סטארבאקס?!

משחקי הכס 8, ימי שני ב- 04:00 וב- 22:00 בyes EDGE-, ב- yes VOD וב- STINGTV
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס" עונה 8, פרק 4: הודנה
סרטים בקולנוע