"משחקי הכס" עונה 8, פרק 2: כשהכלים החלו לדבר (ולשיר)

טלוויזיה
אחרי שהפרק הראשון ניסה להוציא את העוקץ מכל שמועה אפשרית על מהומת אלוהים בכל פרק בעונה הנוכחית, מגיע הפרק השני, מהקצע עוד קצת את כלי הנשק שעומדים להישלף וגם את מערכות היחסים והחיים שעומדים להגיע לקיצם.

"משחקי הכס" עונה 8, פרק 2: כשהכלים החלו לדבר (ולשיר)
"משחקי הכס" עונה 8, פרק 2: כשהכלים החלו לדבר (ולשיר)

כדברי מרגי, המשורר והפזמונאי המפורסם: "עכשיו עם יד על הלב. מוציא, מסובב, לזרוק...". הפרק השני מהווה את ההכנה המושלמת לסכין ולכאב הלב שכולנו הולכים לקבל בפרק השלישי. בפרק הראשון זו הייתה בדיקת נוכחות גסה: כל הילדים בכיתה? מי חסר? מלך מת מהלך ודרקון עם עיניים לבנות? טוב, תשלחו את החנון של הכיתה שישלים להם את השיעורים ושיגיעו בפרק הבא...או בזה שאחריו. הפרק השני התאפיין בעיקר בהזרמת כל אלו שהרימו יד והיו נוכחים זה מול זה. עימותים, שיחות נפש ואפילו סצנת מין סוערת, שאלוהים יודע כמה זמן לקח לביים, עד שהורידו מהשניים את כל הבגדים.

אין ספק שכותבי הסדרה רצו לתת את הלירה שחסרה לכל אחת מהדמויות בשביל שהיא תוכל ללכת בטוב. בריאן הוכתרה, אריה בותקה, ת'יאון קיבל חיבוק שלא הזיז לו כלום למטה, כפרה ומחילה לכולם (או לחלקם: ג'יימי, טיריון וכאלה) ובואו נכניס מישהו לחדר או נתקע בשופרות המלחמה בכל פעם שדאינריז מתחילה שתיקה רועמת עם אחד משני שליטי הצפון אותם גידל נד סטארק (בואו לא נקרא להם אחים, אם הם הולכים לאבד באופן פורמאלי את הסטטוס הזה) ואיתם היא מעורבת במשחקי שליטה ומלחמה.


נאשם אחד. שלוש דעות ואחד נמנע רועם | באדיבות yes

אז לא קיבלנו בתחילת הפרק את קרב המבטים הכל כך מתבקש בין ג'יימי לבין בראן, אבל חכו לזה...זה תיכף מגיע שוב, קצת אחרי שג'יימי חוטף מקלחת מחאליסי ומסאנסה, אבל מיד מקבל גיבוי היסטרי והיסטורי מליידי בריאן (כאשר היא עדיין ליידי). אבל אז מגיע הרגע הזה שאחותך נותנת גב לזה שהרג את האבא של החברה שלך וחברה שלך כזה: "נו, אז מה אתה אומר, בובי? אחותך אומרת שכדאי לתת לו לחיות, מה נראה לך?" ואתה כזה: "אנחנו צריכים כל גבר אפשרי". חזוס כריסטוס ג'ון! אתה באמת לא יודע כלום, אבל באמת. כלום. או שיש לו קטע עם הסכמה עיוורת לכל מה שג'ינג'ית כלשהי אומרת בסביבתו. הבלונד לא עושה עליו את העבודה.

משם גיחה נוספת לחורש האלים ואחרי שבראן עקץ אותו בשיחה מול חאליסי וסאנסה, ג'יימי מגיע לתצפת על תוצר המעשה שלו, שהפך בן אדם לא רק לנכה פיזית ורגשית, אלא גם המיר את עצמו לסוג של פולניה, כאשר בראן, קרי העורב בעל שלושת העיניים פשוט יושב לו מתחת לעץ כל היום. בשלג, לבד...מחכה שהעלים ינשרו על ראשו או שמלך הלילה יבוא לאסוף אותו. כל זאת בעת שהוא מכוסה שמיכי, עשויה ממיטב גורי הזאבים שווינטרפל יכולה לספק. אחד הטקסטים הצפויים ביותר נזרקים לחלל האוויר; ג'יימי מתנצל, בראן סולח כי הוא כבר לא בראן, אלא כלי להכלת העורב בעל שלושת העיניים, שמקבל צריבות חוזרות ונשנות ממלך הלילה, שבגדול צריך לבוא לקחת אותו, מתי שהוא בקרוב.


אני אשב לי לבד, בקור, בשלג...אחכה שיבואו לקבור אותי | באדיבות yes

ג'יימי ממשיך בגאלת ההודיה שלו וופגש בבריאן, לשיחה פשטנית ונטולת עקיצות. כל כך נטולה שבריאן כמעט מתחננת לאיזו עקיצה סרקסטית, תוצר חרצובות לשונו של קוטל המלך האגדי. אבל מה לעשות? ככה זה שמגבים אותך קבל עם ושולחן ועוד מול שתי נשים שיושבות בראש ומאמינות שכל מה שמגיע לך זה לאבד את היד התומכת ולהישלח בתור מנה ראשונה לדרקון בעל העיניים הלבנות והאש הכחולה. ברקע השיחה בין בריאן לג'יימי מתקיים מחנה האימונים של ווינטרפל לקראת הקרב הגדול מול המתים החיים. האמת? זה לא נראה מעודד יתר על המידה, לפחות בעיניי המתבונן האובייקטיבי, בלי להכיר את מלך הלילה והצבא שלו ועל כן יש חשיבות עודפת למפגשי הפרידה, שממש מסתמנים בתור מפגשים במהדורה אחרונה בהחלט ונעים בין תגובות קרירות בתחילתם לכאלו מרגשות, בעוד מעל כולם מאפילה אריה, עם להט, תשוקה ואש חייתית.

מצעד המפרגנים ממשיך מטעמו של ג'ורה, ששופע מחילה ואהבת חינם לשימדון וממליץ למלכתו לעשות מה שנשים חזקות צריכות לעשות זו בעזרת זו: להיות בסטי של סאנסה ולראות איך אפשר לשים את הקרירות בין האחות והחברה של ג'וני בצד, בכדי שבסופו של יום (וקרב) יהיה להן נעים לשבת ולחלק את השלל בסבבה. מה שמתחיל כמו שיחה פתוחה, בעלת המון קווים מקבילים בין שתי נשים עוצמתיות, הופך מהר מאוד למאבקי חלוקה תיאורטיים ועוינים למדי. היד שהושטה לשלום וחיבה זזה הצידה, הוחלפה במבט קפוא ושתיקה מלכותית ורועמת ואז..."חאליסוש, צריכים אותך במטה, תעזבי את המתח המטורף שאפשר לחתוך עם סכין ובואי לקחת את השיחה".


קומי ליידי, אה...סר...או גבירתי האביר? | באדיבות yes

מיסנדיי וזנב תולע מתכננים את חייהם ביום שיפרשו מכל המלחמות הללו. דאבוס מסיר את ההגנות שלו בסצנה מכמירת לב, כאשר הוא פוגש ילדונת זאבונת קטה, המזכירה לו את שירין (ומה גילי נדחפה לה שם לעזאזל?!), אבל בעיקר כל המי ומי החשובים יושבים בחדר החשוך מול האח - פודריק זוכה למילוי כוס יין, שעולה על גדותיה, בריאן הופכת להיות סר או אביר או כל תואר שניתן יהיה להציב מעל הקבר המאולתר שלה, לאחר הפרק הבא, טורמונד ממשיך בסדרת הטרדות המהולים בגילויי חיבה מודגשים מאוד כלפי הסר החדשה וג'יימי עושה עוד מעשה אחרון של חסד לפני ש..

הפרק הבא יגיע. הוא יגיע. מה זה יגיע...מלך הלילה מחכה, הצריבה הזו תהפוך לכריתה או שמא נכונות לנו הפתעות אחרות ובלתי צפויות, שיגיעו בפרק השלישי, הצפוי להיות הפרק התשיעי של העונה הנוכחית או אחד מכמה פרקי תשע בעונה הזו. בכל מקרה, יש למה לחכות במה שהולך להיות כנראה הפרק שהבטיח ואכן יקיים אורגיית הרוגים רבתי. תצברו זכרונות ותתחילו בשירי הפרידה שלכם מהדמויות. פודריק כבר החל.


תביאי, תביאי שלוק מהנאד | באדיבות yes

קצת לפני שנגמר

האתנחתא הקומית:
טורמונד עם "עורב קטן שלי" לסנואו. עם "איפה האישה הגדולה" לבריאן ועם הקריצה לעברה שימותו ביחד. הוא מקנח עם אחד הסיפורים ההזויים של הסדרה אודות גברת ענקית שהניקה אותו, כאשר היה בן עשר! בבקשה, בבקשה, בבקשה...תנו לנו עוד טיפה או כמה ממה שנשפך לו על הזקן הג'ינג'י.


מה קורה עורבצ'יק, איפה הסוסה שלי? | באדיבות yes

האתנחתא המוזיקלית:
פודריק עושה פיפין ומזמר המנון נוגה ונוגע קצת לפני שכולם יוצאים להילחם (ולמות, ככל הנראה) את הקרב האחרון וחסר הסיכוי שלהם, ב"שירה של ג'ני" שכבר הורד על ידי עשרות אלפים משתמשי שאזאם.

ההפשטה האיטית ביותר:
אריה דוחקת בגנדרי שיבתק את בתוליה. פעם ראשונה...ובשידור ישיר! אבל למה כל כך הרבה שכבות!?


אתה באמת לא יודע מה היא תכננה לך? | באדיבות yes

ההפרעות המרובות לאישה אחת:
כל פעם מפריעים לחאליסוש להשלים משפטים בנוגע לשליטה שלה. מול סאנסה ומול ג'ון. איך אפשר למלוך ככה אם לא נותנים לך לסיים משפט חשוב? ועוד בכל פעם שאת רוצה להדגיש כמה שאת המלכה הכי חשובה.


קצת לפני ההפרעה הראשונה | באדיבות yes

והנה הפעם השנייה | באדיבות yes

למה מי מת?
וואלה? אף אחד. בכלל. אפילו לא דקירה. לא סטירה.

ובינתיים במעלה המלך ושות':
וואלה? כלום. שום דבר. ניפגש בפרק השלישי.


כמה אנחנו מחכים! | באדיבות yes

משחקי הכס 8, ימי שני ב- 04:00 וב- 22:00 בyes EDGE-, ב- yes VOD וב- STINGTV
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס" עונה 8, פרק 2: כשהכלים החלו לדבר (ולשיר)
סרטים בקולנוע