"משחקי הכס 7 - פרי סער": על נשים ומסורסים

טלוויזיה
פרק שני בעונה המקוצרת של שבעה פרקים וכמו בכל עונה, הנשים שולטות והמסורסים מציפים את מסכינו בפרק שכמו במשחקי הכס כשהכל נראה טוב, קורה משהו לא טוב.

"משחקי הכס 7 - פרי סער": על נשים ומסורסים
"משחקי הכס 7 - פרי סער": על נשים ומסורסים

הפרק השני בוים ע"י מרק בלוייד ("הפמליה", "ללא בושה"), שמקבל על עצמו פרק שלישי ולא אחרון בניצוחו. בלוייד דואג להבליט את הנושא המרכזי עם מעברים יפים ומיוחדים בין הסצנות, סצנת סקס רומנטית במיוחד ועם זאת לא שוכח שהוא במשחקי הכס ודואג להגעיל ולהחריד באופן מרשים את הצופה המצוי. בנוסף הפרק התהדר בלא מעט שימושים בשורש ס.ר.ס – היה לנו סריס, מסורסים ואפילו סרסיי אחת גדולה ומעצבנת. נראה שהפרק התעסק בעיקר בהעצמה נשית ובסירוס גברים או ליתר דיוק בגברים מסורסים, לא ברור אם זאת הייתה כוונת המשורר, אך הנקודה חוזרת על עצמה פעם אחר פעם בפרק.

פרי-סער
הפרק מתחיל במפתיע – היכן שהוא נגמר - בדרגונסטון כשחאליסי, טיריון והמסורס הראשון – ואריז, מנהלים שיחה שבה חאליסי מערערת ומהרהרת בקול רם על נאמנותו של ואריז שמצידו ממשיך בקו שלו – חאליסי היא המתאימה לשלטון והוא ישרת אותה כל עוד תהיה נאמנה לעצמה ולתושביה, את השיחה המעניינת קוטע תולע אפור שמעדכן על בואה של הכוהנת האדומה, שהגיעה, תודה לאל האש ולשבעת האלים האחרים, עם השרשרת עליה וחסכה מאתנו מראות קשים.


(דאני במפגן גירל פאואר)

מליסנדרה מספרת לחאליסי על ג'ון סנואו, טיריון מאשר שמדובר בבחור טוב וכך הדרך של השידוך בין האש (חאליסי) לבין הקרח (ג'ון סנואו) מתחילה, כמובן בצורה לא ידידותית כאשר חאליסי מורה לשלוח עורב לג'ון סנואו כדי שיגיע לכרוע ברך בפניה. לאחר מכן, מועצת הנשים של חאליסי (ללא מליסנדרה) מנסה להתנגח בה וברצון שלה להקשיב לגבר היחיד בחדר (ת'יאון לא באמת נחשב כזה) – טיריון, בעוד חאליסי רוצה לכבוש את הכס בצורה חכמה ואסטרטגית, יארה גרייג'וי, אולנה טיירל ואיליריה סאנד רוצות דם ומלחמה אך משתכנעות להקשיב למלכתן לעתיד כאשר הן נשלחות למעלה המלך על מנת להטיל מצור על סרסיי ועוזריה.

מחפשת חברים.
סרסיי (ס.ר.ס) יושבת על הכיסא הכי לא נוח בעולם ומנסה לשכנע את הבתים שהיו נאמנים לבית טיירל להילחם עבורה ושולחת את ג'יימי לגשש ולפתות את בית טארלי להילחם לצידה. בזמן שג'יימי מנסה לגייס חברים, קיבורן מראה לסרסיי את הצעצוע החדש שהוא בנה; מ.נ.ד - מכשיר נגד דרקונים, אם חשבתם שסרסיי הולכת להפסיד בשקט לאם הדרקונים, טעיתם.

רופא וחולה
לאחר שגילה בעברו ששירין (הבת של סטניס) התגברה על המחלה שתהפוך אותה לסלע מהלך, סאם מנסה תרופה נסיונית שלא אושרה ע"י משרד הבריאות על סר ג'ורה לאחר שהוא שומר לו חסד בזכות אביו, באחת הסצנות היותר קשות לצפייה שנראו במשחקי הכס - וזה אומר לא מעט.


"היומן" מאת מיסנדיי.
ממשיכים בדרגונסטון לסצנה היותר מעניינת בפרק, זאת שכוללת עירום ולאו דווקא של אמילי קלארק אלא של נטלי עימנואל, זאת שכוללת סקס ולשם שינוי כזה שנעשה ללא כפייה על אף אחד או אחת וכוללת קצת רומנטיקה במשחקי הכס, משהו שלא ממש מוכר לצופי הסדרה. מיסנדיי מבינה שתולע אפור נוסע למקום שיכול להיות שהוא לא יחזור אליו ומחליטה לממש את אהבתה אליו. עומדים על מספר שתיים בספירת המסורסים - רק שלהבדיל מהראשון (והשלישי), השני עושה חיים.

חברים ותיקים
כחלק ממסעה למעלה המלך, אריה נתקלת בחבר ותיק - פשטידה, שמגלה לה שג'ון סנואו חזר לווינטרפל, נפטר מהבולטונים והפך למלך בצפון, אריה משנה מסלול ב-WAZE והולכת לווינטרפל, בדרך היא פוגשת להקת זאבים וזאבת בלהות מוכרת – נמיריה, בדיוק כשזה נראה שלאריה יש חברה חדשה למסע, נמיריה מוותרת על התענוג למסע עם ילדה ללא שם וגם מחשבת מסלול מחדש, בתקווה שנמיריה עוד תחזור והסצנה הקצרה הזאת לא הייתה מיותרת לחלוטין.


(מחשבת מסלול מחדש.)

לא לפני החברים שלי 2
ג'ון סנואו מקבל את העורב מטיריון ולאחר לבטים קשים מחליט לקבל את ההצעה של חאליסי ולהתארח בדרגונסטון, הוא מזמן ישיבה דחופה שבה סאנסה כרגיל סותרת כל מילה שלו לפני כולם עד שהיא מבינה שהיא הולכת להיות שליטה זמנית בווינטרפל וסותמת את פיה. לורד בייליש מעדכן את ג'ון סנואו על כך שהוא מאוהב בסאנסה, סנואו מקבל את זה קצת פחות יפה ממה שבייליש קיווה (ע"י חניקת בייליש), מעניין יהיה לראות האם בייליש יתנקם ויבגוד בעוד נצר לסטארק.


(סחרתי באחותך,יש מצב אתה נותן לי את ברכתך?)

ים יבשה
לאחר ששוכנעו לשוט למעלה המלך, יארה גרייג'וי ואיליריה סאנד מנסות לייצר לעצמן ספינת תענוגות אישית, כל זאת לעיני המסורס השלישי בפרק – ת'יאון גרייג'וי, אבל קצת לפני שת’יאון הולך לדפוק את הראש בקיר השלושה מותקפים ע"י כוכב הרוק המקומי/האיש עם האייליינר המוגזם והדוד של יארה ות’יאון – יורון גרייג'וי. לאחר שהוא משפד חותך וקוצץ כל מה שבא ליד (במיוחד את נחשיות החול) הוא מגיע לקינוח – יארה ומשאיר לת’יאון הזדמנות נוספת לגאול את עצמו ולהיות דמות קצת יותר אמיצה. ת’יאון שמאמין בעקביות כושל גם הפעם, משאיר את יארה בשביו של יורון וקופץ למים החמים מאש הספינות שלו ושל יארה שנשרפו.


(זאת ציפור?זה מטוס? לא! זה פיראט עם אייליינר ולא ג'וני דפ)

במשחקי הכס כמו במשחקי הכס, תמיד כשזה נראה שהכל טוב, הכל מתהפך.

"משחקי הכס" משודרת מדי יום שני במקביל לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום TV.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 7 - פרי סער": על נשים ומסורסים
סרטים בקולנוע