"משחקי הכס 7 - דרגנסטון": האמת, התגעגנו.

טלוויזיה
החיילים ממשיכים להיאסף ולהתקדם וחלקי הפאזל ממשיכים להחליק למקומם בעוד פתיחת עונה סולידית ומצוינת של הסדרה שהפכה חלק ניכר מהמדינה לזומבים חסרי שינה, לפחות ללילה אחד בשבוע.

"משחקי הכס 7 - דרגנסטון": האמת, התגעגנו.
"משחקי הכס 7 - דרגנסטון": האמת, התגעגנו.

שנה ושלושה שבועות מהרגע שהסתיימה לה העונה שעברה במגה פיגוע, שקטע את השושלות ה"מפוארות" לבית משפחת טיירל ובצורה עקיפה גם את בית משפחת לאניסטר. שנה ושלושה שבועות מהסוף עד שהתחילה עונה חדשה. זה לא קרה כבדרך כלל באפריל. היו שיקולים חורפיים של ההפקה, העונה הנוכחית קוצרה וגם העונה האחרונה, זו שאחריה מתקצרת. שום דבר לא יכול להוות תירוץ לגעגועים שהצטברו, על אף שעשרות סדרות אחרות נכנסו לנעליים, קראו קריאות ירושה ומילאו את החסר ולמרות ש"משחקי הכס" כבר החלה לאבד מהקסם והחדות, שום דבר לא באמת יכול להחליף את ההייפ הבלתי ניתן להסבר והטירוף שאופף את הסדרה הזו.

האריה השואגת
העונה השביעית נפתחה בלי טירות צצות, עולות ויורדות מהדקה הראשונה. היא התחילה מאריה שבאה לכפרה אישית ממושכת מול בני משפחת פריי המורחבת. היא לובשת את המסיכה של וולדר פריי, בו רק סיימה לטבוח בתום העונה הקודמת ונושאת נאום. כל הסימנים מצביעים על כך שזו היא והרי אנחנו, הצופים, זוכרים ש-וולדר פריי נחנק מפשטידת ילדיו בתוספת גירוד מחרבה של אריה, במעלה קנה הנשימה שלו - לאורכו ורוחבו. עם הזיכרון הלא כל כך טרי (עדיין עברה שנה שלמה מאז אותו פרק) ועם השינוי בכיוון נאומו של פריי, שעוקץ את עצמו ואת חייליו ואף לא שותה איתם לחיים, אפשר להבין שאריה מסתתרת אי שם מתחת לעורו הרפוי של לורד פריי.


(אריה ושירן - אולי ייצא מזה דואט)

בהמשך מסעה של אריה עם עצמה, היא עוברת לה ביער ונתקלת בחבורת חיילים נחים ושרים, ביניהם גם מופיע הזמר הג'ינג'י הרותח - אד שירן. החיילים הם חיילי אויב, המשתייכים למעלה המלך והם מקיימים איתה שיחה תמימה למדי ולמרבה הפתעתה והפתעת הצופים, אינם מנסים לאנוס את אריה או לשחוט אותה. הם מקיימים שיחה תמימה לגמרי ומנסים למחות קצת מהסטיגמה המטונפת ש"משחקי הכס" השיתה והדביקה לגברים וחיילים פשוטים, שמככבים בדרך כלל בחלקים משניים של הסדרה. החיילים חושפים צד אנושי, כאשר מספרים קצת על עצמם, על חלומותיהם ורצונותיהם ואף מציעים מזון לאריה ואפילו שנראה שבכל רגע קרב עקוב מדם יפרוץ, אריה מכילה אותם והם מכילים אותה ומוציאים אותה לדרך עם אנרגיות קצת שונות ורחמניות מאלו שהיא רגילה להיות מצוידת בהם.

שלג על ג'ינג'ית והלילה קר
ג'ון סנואו מתחמש, הוא ממשיך את הקו מסוף העונה שעברה וכעת שאחותו לצידו שום דבר לא ינצח או יסיט אותם ממטרתם... חוץ מקטע קטן של ערעור סמכותו של ג'ון מול החיילים שלו מצידה של אחותו, שממשיכה לקבל טפטופים מדודים של רעל ביילישי. סנואו לא רוצה להעניש בנים על חטאי אבותיהם, סאנסה דווקא כן ואין מקום ועיתוי פחות מתאימים לערער על סמכות והחלטת האח, מאשר בחדר הישיבות שלהם ולעיניי ואוזניי כל. ג'ון משיג את הקולות והנאמנות שרצה, אבל נראה שחשש גדול מתגנב לליבו אפילו שסאנסה מנסה לפייס אותו. היא רוצה שילמד מהטעויות של פאפא סטארק ומציינת שהיחידה שמצליחה לשרוד דרך השמדת אויביה וגדיעת דור ההמשך שלהם היא "אהובת ליבה": סרסיי. מטריד ומקומם, אבל כרגע ואחרי שורת אינוסים והתעללויות אינסופיות מצד בנה של סרסיי ורמזי בולטון, נראה שזו האופציה היחידה שסאנסה לומדת כיצד לשרוד הלאה.


(סאנסה... לא עכשיו!)

סרסיי איז גוינג קוקו
גברת מלכה רמת מעלה ובודדת במערכה הולך ומאבדת את שפיותה אחרי שאיבדה את אחרון ילדיה. היא מאשימה באופן חלקי וצודק מספר לא מבוטל של דמויות מהסדרה שבגדו בה וגרמו למות ילדיה, אבל כאשר היא מצליחה להאשים בבגידה את הלמלם הלאומי ז"ל, טומן שהילך לכיוון החלון ופשוט לא עצר, או אז אנחנו מבינים שסרסיי מתנהגת כמו מלכים אחרים שאיבדו את הנהג הפרטי של המוח שלהם. ג'יימי בא לעזרת אחות/מאהבת ומנסה להסביר לה: "סרסיי, את לא משתמשת במשפטים של חאליסי, מה את קשורה לאנדלים ואיך בדיוק את הראשונה לשמך? ובכלל אין לך שבע ממלכות, בקושי שלוש אספת ואת עושה רוח וצלצולים".


(קיבלת 14 ימי מחבוש. עכשיו עוף מכאן!)

ג'יימי הוא קול ההיגיון ומולו מצייץ בחדווה שחצן קטן ועולה בשם יורון, שעבר מייקאובר מסוים ונראה כמו מישהו שלא מפחד לקרוא תיגר על ג'יימי, בתור האיש שמשכיב את המלכה לישון מדי לילה. יורון מבטיח לסרסיי שיוריד לה את השמיים או לפחות יטביע אותם מתחת לספינות המפוארות שלו. הוא גם מבטיח שיוכל ללטף אותה בשתי ידיים ומוציא את ג'יימי מכל כלי אפשרי. האחיינים של יורון קצת חסרו, אבל האמת שההופעה שלו בפרק הנוכחי שפכה קצת אלמנט אוברין מרטלי עוקצני ויהיר, שחסר מזה זמן רב בסדרה.

כלב הולך לאיבוד
"כלב הציד" קלגיין פוגש בית שכבר ראה בעברו ובעוד בעברו הוא "הודה" על הכנסת האורחים בניצול ואלימות כלפי המארחים, הרי שעכשיו הוא קובר את השאריות שלהם ואומר עליהם קדיש חסר והספד קצרצר. הוא מתחזק רוחנית ואפילו מצליח לראות חזיונות באש ונראה שהפיצול מאריה הותיר את שתי הדמויות במסלול מנוגד להמשך הקריירה. אריה הפכה להיות רוצחת קרת רוח ולב ואילו קלגיין גידל מצפון והוא מאביס אותו בכמויות שיכולות לגדל סוס מירוץ מארנב גינה.

סאם בקאסל שיט
סאם הגיע עם ציפיות להיות עילוי מייסטרי וחשב שהנה הוא הגיע להיות המלומד הצעיר ביותר בהיסטוריה. המציאות בנתה עבורו צורת יד עם שלוש טבעות והפנתה לו את הצד המעליב ישר לתוך הכיוון של הלחי. אחד המונטאז'ים היחידים (אם לא היחיד אי פעם) בתולדות "משחקי הכס" מלווה את המציאות של סאם טארלי, שרוצה רק להיות מלומד ובמקום זה הפך להיות שרת. הוא מנקה סירים של חרא, כמעט מקיא, מעמיס ספרים לספרייה וכמעט נחנק מהאבק ובסופו של דבר מגלה שתי תגליות מרעישות: האחת היא שיש מצבור מטורף של זכוכית דרקון בדרגונסטון והשנייה היא שהסר ההולך ומקפץ בצעדי צפרדע לכיוון הפיכה לצפרדע נמצא אצלו בבידוד ומשחרר לו מדי פעם איזה סיר עסיסי לניקוי.


(אז כמה זמן ייקח לי להיות מייסטר?!)

פינת הפופ:
חאליסי חוזרת לדרגונסטון - שוב חאליסי מאיישת את הדקות האחרונות וכמעט חסרות המשמעות של הפרק הנוכחי. יש לה אחוז גבוה של פרקים, בהם היא סוג של פינת בישול מתוכנית אירוח, במסגרתה היא מאיישת את סוף התוכנית ומפרישה אותה הלאה, לכתוביות.

הילדים הענקיים אי פעם - יוולדו לטורמונד ובריאן. וזה רק עניין של זמן עד שבריאן תפסיק לשחק את המשחק ותיכנע על מנת לבצע את הסקס הזועם ביותר שאי פעם נצפה בטלוויזיה.


(שוב מגיעה לסגור את הפרק)

ליידי ליאנה והשוט המילולי - עוד פרק, עוד הצלפה ועוד מלא ביטחון עצמי. חאליסי אאוט - ל. מורמונט אין!

פינת השלג - בראן ממשיך להיות מהנגררים ויש מצב ש-וון וון עבר להיות ענק קפוא ולא עדין.

"משחקי הכס" משודרת מדי יום שני במקביל לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום TV.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 7 - דרגנסטון": האמת, התגעגנו.
סרטים בקולנוע