"סמוך על סול 2": שובה של הבלורית

טלוויזיה
הבלורית הגודמנית שוב איתנו, הדבר הכי קרוב, עם שתי הדמויות האהובות שהותירה אחריה "שובר שורות" חוזר לעונה נוספת של משברי זהות ותחילתו של המהפך הבלתי פוסק, בשינוי הקיצוני של ג'ימי מק'גיל, בדרכו להיות סול גודמן.

"סמוך על סול 2": שובה של הבלורית
"סמוך על סול 2": שובה של הבלורית

ושוב איתכם, סול גודמן, הידוע עדיין תחת השם ג'ימי מק'גיל חוזר אחרי משברי זהות שנסגרו בעונה הראשונה ומחליט לעשות שינוי אופי. הוא חוזר על עצם העובדה שהוא מפסיק להיות פראייר והמטמורפוזה מתחילה בפרישתו מעולם עריכת הדין, לא השינוי שחשבתם עליו, כי הלא הוא אמר שהוא מתחיל להיות מניאק באופן זה או אחר. אך מסתבר שהמניוק חי ומטופח בתוך האיש והבלורית והוא רק מחכה להזדמנות לבקוע ולצוץ החוצה.

הוא דוחה הצעה קוסמת לעבור בחברה גדולה ולקבל את כל התנאים החלומיים, האמריקאיים, ג'ימי (עדיין) מעדיף לקבל גוון אדמדם תחת השמש האלבקורקית החורכת. הפתיחה המופתית של העונה הראשונה, המציגה את סול המשופם, בשחור לבן, נמשכת גם בעונה השנייה. הסיקוונס בשחור לבן, הראשון לעונה זו, מציג את סול אוסף את הזבל של סניף "סינבון" בו הוא עובד ואיך לא, נתקע בחדר זבל ומחכה למושיע, בעודו מוותר על התענוג של לפרוץ הדלת ולהיות מעוכב לחקירה משטרתית קצרה.


(העתיד לא נראה כל כך מבטיח | צילום: גטי אימג')

הפרק גורר את ג'ימי להצהיר על מצב של "בהירות אמצע החיים", מכבסת מילים של ג'ימי למה שמתחיל לעבור עליו; הוא שותה ממי המלפפונים, ללקוחות בלבד, של המסאז'יסטיות ומשפריץ לכל עבר, תולש את הדף לחדר שהוא שוכר שם ונכנס לבריכה תחת שלל שמות בדויים, על מנת להירגע קצת מהלחץ היום יומי (שכבר לא קיים באמת). כאשר קים רוצה להבין מה עובר עליו, היא והוא מפעילים את סול גודמן, הרדום בתוכו של ג'ימי מק'גיל ועובדים על שמוק מטונף, שמוכר בחוסר ("מכונת הכסף" חידדה כמה מושגים ומונחים שכנראה לא נשכח לעולם וגם כנראה שלא נבין אותם לעולם – רק נדע שיש כמה נבלות שבנו רווח על תמימות של אחרים).

ההרפתקאה הנפלאה של דפיקת הדופק מבהירה לשניים שבשביל להמשיך להשתעשע (וזה לגמרי נותר בגדר שעשוע) הם חייבים לחזור לעולם הממוסגר והמציאותי שלהם. קים חוזרת לעבודה הבנאקרית שלה וג'ימי יחליט בהמשך הפרק, לקראת סופו ועד סופו, שהוא מיישר קו עם השעמום והשיממון, שבנה לעצמו בעונה הקודמת, בפן המקצועי ומעכל את משרת החלומות, בשביל מה שיהיה הפריית הקרקע להפיכתו לסול של "שובר שורות".


(עם סמארט-פון זה לא היה עובד | צילום: גטי אימג')

מעבר לסול/ג'ימי, הפרק ממשיך ומקדם נושאים שהחלו לעלות בעונה שעברה; מייק ממשיך לגונן על השער של חניית הרכבים בבית המשפט וממשיך לאחוז בעבודה הצדדית, בסט חוקים נוקשה וביושרה של גנב ושוטר וותיק. פרייס ועסקיו המפוקפקים עם נאצ'ו והטוויסט שביניהם, הכולל צבעי אדום, כתום, צהוב וגלגלי כרום מסתובבים ללא הרף.

הפרק הראשון מתחיל בהילוך נמוך למדי, אבל כפי שלמדנו להכיר מהסדרה המקורית וגם מהעונה הראשונה, האקשן והעניין האמיתיים ייכנסו לתוקף בשלבים מתקדמים יותר לעונה. קשה מאוד לשפוט את הפרק הראשון, אבל קל מאוד לדעת שהוא ממשיך את הקו המוצלח של העונה הראשונה, אותה עונה שגרמה לצופים לטעום ולהרגיש על קצה הלשון את הטעם המוכר שהשאירה "שובר שורות". נותר לתהות ולהמתין בעניין רב מאוד לשלב של העונות של "סמוך על סול", בו יצעדו וייכנסו להופעת אורח מיסטר ווייט וג'סי פינקמן, בשביל לתת את הטעם והתחושה הכל כך מוכרת וישנה מהסדרה, שכבר מזמן הפכה להיות קאלט ואגדה יוצאת דופן.


(עדיין תקוע באותה הפוזה מ"שובר שורות" | צילום: גטי אימג')

סמוך על סול", החל מה- 20.2, ימי שבת בשעה 21:15 בערוץ yes Oh ובyesVOD‏
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סמוך על סול 2": שובה של הבלורית
סרטים בקולנוע