"הסקס של מאסטרס", עונה 3 פרק 1: משפחה גדולה ולא מאושרת

טלוויזיה
כמעט שנה חלפה מאז שעלה הפרק האחרון של "הסקס של מאסטרס" ועד תחילתה של עונה שלוש שעלתה ביום חמישי האחרון בערוץ 3. ההמתנה המייגעת, יש לציין, לחזרת הסדרה האהובה, השתלמה והפרק הראשון של העונה השלישית נראה מבטיח במיוחד.

"הסקס של מאסטרס", עונה 3 פרק 1: משפחה גדולה ולא מאושרת
"הסקס של מאסטרס", עונה 3 פרק 1: משפחה גדולה ולא מאושרת

לצופים שהספיקו לשכוח את מעללי וירג'יניה ג'ונסון (המגלמת ליזי קפלן) וביל מאסטרס (המגולם על ידי השחקן מייקל שין), הסדרה "הסקס של מאסטרס" (Masters of sex) מבוססת על סיפורם של מאסטרס וג'ונסון, חוקרי מיניות האדם בשנות השישים, נושא שנחשב עד אז לטאבו מבחינה מדעית.

הפרק הפותח של העונה השלישית אינו מאכזב. את הדמויות האהובות אנחנו פוגשים בעונה החדשה, כארבע שנים אחרי שעזבנו אותם בעונה השניה. הרומן בין ביל ווירג'יניה ממשיך ומתקבל הרושם כי ההכחשה שאפפה את הקשר שלהם בעונות הקודמות אינה מלווה את הקשר יותר. כל אזכור לבעיות של ביל בחדר המיטות נעלם, והפן המדעי של יחסי המין שלהם אינו מוזכר עוד. היחסים ביניהם דומים יותר ליחסים בין בני זוג נשוי ופחות ליחסים בין קולגות. כל זה, כמובן, עדיין נעשה בהסתר.

אנו מגלים כי לביל וליבי יש עכשיו שלושה ילדים. ובין שלושת המבוגרים וחמשת הילדים יש ניסיון להציג הצגה של משפחה אחת גדולה, מוזרה ומאושרת. וכמו בכל משפחה גם כאן יש תנועה רבה מתחת לפני השטח. נדמה כי העונה החדשה תתמקד יותר בפן המשפחתי של הדמויות ופחות בפן המחקרי והיחסים האישיים בין שתי הדמויות הראשיות.


(וירג'יניה וליבי, משפחה אחת גדולה. צילום: מתוך "הסקס של מאסטרס")

העונה השניה הסתיימה לאחר שאביהם של הנרי וטסה, ג'ורג', זכה במשמורת מלאה על הילדים. בתחילת העונה השלישית אני מגלים כי היה זה ג'ורג' שגידל אותם בארבעת השנים שחלפו. טסה והנרי הקטנים גדלו ואימם מתקשה להתמודד עם התפתחותם הנפשית של ילדיה ומנסה בכל כוחה לשדל את ביל, בתור אב המשפחה המוזרה שנוצרה בסדרה, לשוחח עם טסה המתבגרת על סקס. נראה כי על אף העיסוק המתמשך בסקס, וירג'יניה עובדת עצות כאשר מדובר בילדיה שלה.


(וירג'יניה והנרי. מה עושים עם ילדים מתבגרים?)

ביל ממשיך בקו בו החל בעונות הקודמות, ומוכיח שוב ושוב את היכולת הרגשית המוגבלת שלו בתור אב ובן זוג. ראינו זאת גם ביחסו לליבי בעונות הקודמות, וגם בעונה הזאת ביחסו לבנו הבכור, שנראה כי אימץ ומחקה את הניתוק הרגשי והתפרצויות הזעם של אביו.

המידע שחסר לי בפרק הראשון הוא מה קרה עם רוברט פרנקלין. למי שלא זוכר, דמותו של רוברט פרנקלין הינה דמות של בחור אפרו-אמריקאי, פעיל במאבק לזכויות השחורים בארה"ב באותה התקופה. רוברט וליבי קיימו בעונה הקודמת רומן. מלבד התפרצות היסטרית של ליבי מאסטרס במהלך הפרק, בו היא מתוודה כי היא לחוצה בשל המצב הקשה בדרום ארה"ב, אין מידע לגבי רוברט ולגבי הרומן האסור. אני מקווה שבפרקים הבאים נוכל לדעת יותר על השתלשלות הרומן הזה בארבע שנים המפרידות בין העונה השניה לעונה השלישית.

גם התחום המקצועי אינו נח על שמריו. המחקר התקדם וכעת ביל ווירג'יניה עומדים להוציא ספר מכוון לקהילה הרפואית. במהלך הפרק אנו צופים במסיבת עיתונאים בה מדברים החוקרים שלנו על מחקרם ועל הספר העומד לצאת. אומנם זהו רק חלק קטן מכל הדרמה המתרחשת בפרק הראשון של העונה השלישית, אבל זהו חלק חשוב, כי אנו עדים ואפילו שותפים סמויים, בתור צופים הדוקים, להצלחה לאחר שעודדנו את המחקר במשך שתי העונות הקודמות. התחושה שלי היא שיש למה לחכות.


(לא זונחים את הפן המקצועי "הסקס של מאסטרס")

הסדרה "הסקס של מאסטרס" משודרת בימי חמישי בשעה 22:50 בערוץ yesOH. ולצופים שלא יספיקו, הסדרה תשודר בחינם גם בערוץ yesVOD.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הסקס של מאסטרס", עונה 3 פרק 1: משפחה גדולה ולא מאושרת
סרטים בקולנוע