"משחקי הכס", פרק 7 - המתנה: גמד במתנה

טלוויזיה
הפרק השביעי אומנם לא התהדר בסצנת אונס ברוטאלית בסיומו, אך בהחלט נתן את אותותיו עם שליחת המלכה האם לבידוד בצינוק המטונף, אליו לא מזמן שלחה את המלכה המוכתרת. טיריון וג'ורה מגיעים למחוז חפצם בסופו של דבר והמתנה של חאליסי פורצת את העטיפה.

"משחקי הכס", פרק 7 - המתנה: גמד במתנה
"משחקי הכס", פרק 7 - המתנה: גמד במתנה

מה בסך הכל צריך הבן אדם? רוצה לחזור הביתה, להיכנס לחדר שם נעל את אשתו, לאנוס אותה. לאכול ארוחת ערב, לאנוס עוד קצת וללכת לישון שבע ומרוקן. כן, אלו הם חייו של ראמזי בולטון בעל מתעלל טרי, אשר משאיר את חותמו (סימני אחיזה על כל זרועה של סאנסה) על אשתו הנואשת. כל כך נואשת שהיא סומכת על מי שפעם היה ת'יאון גרייג'וי וכיום הוא קליפה ריקה בשם ריק (מצחיק). וכל מה שהייתה צריכה לעשות זה להקשיב לשירו של פבלו רוזנברג: "שימי נר על החלון".


(בואי, אני אחמם אותך. צילום: מתוך "משחקי הכס")

הפרק השיב את ראמזי בולטון לכס מלכות הנבלים הטלוויזיוניים עם קילוף גראפי מאוד, כמו כן הפרק גם החזיר את סנואו לשנייה ורבע, רק בשביל הפרמיה. מה שפרק 7 עדיין לא השיב, כרגיל, הוא את הענק העדין והממחזר (את שמו) ושלושה פרקים מסוים העונה, נראה שהודור יצטרך לפרוץ את דרכו לאחת העלילות בכוח וללא הסכמת ההפקה.

אריה נחה לה במחסן הראשים ומתאמנת על להיות מישהו אחר ועושה זאת הרחק מעיניהם של ציבור הצופים ובריאן דווקא מופיעה לשנייה ורבע מאיימות במיוחד, קלולס לגמרי לגבי מצב קרום הבתולין המשוסע של סאנסה.

סנואו מותיר את השלטון בעלילתו, בידיו השמנמנות של סאם ווייז גאמג'י... סליחה, טעות בסאם, שהוא עוזר נאמן לגיבור עלילתי. בכל אופן, סאם מגלה דבר או שניים על הירואיות ומבין, שגם אחרי הריגת ת'ן ומת-חי הוא מאולץ להוכיח את עצמו גם מול שני אחים חרמנים ממשמר הלילה, הפרס על פרץ הגבריות המזוקק שלו הוא כמובן סוף לנפיחות הכחולה שם למטה.


(מה לרשום בקורות חיים שלך?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ג'ורה וטיריון במשולש פסגה עם שליטת מירין, חאליסי, שגם מלהטטת בין גברים ומותירה לסתות רבות שמוטות בציפייה לפרק הבא ולמפגש המחודש שלה עם המעריץ מספר אחד והגמד מספר אחד. לבסוף, כמובטח, הפינאלה שרבים פיללו לו, סרסיי נזרקת לתא טחוב והתפילה, שנושאים צופים רבים, מתקשרת למפתח של התא; שייעלם, שייבלע על ידי דרקון משוטט ורק שיגרום לאריכות ימיה של הביץ' הסדרתית בתא הרקוב ביותר. משפחת לאניסטר לא נראתה כבר זמן רב בשפל שכזה, אבל אין תלונות.

זיו, נציב עליון. מעלה המלך:
משחקי מוחות:
יש אימרה, או יותר נכון מימרה (בכל זאת אנחנו במשחקי הכס), שאומרת שמי שמשחק באש נכווה. הפרק הזה די מקיים את המימרה הזאת, כשיש לא מעט דמויות בסדרה שמשחקות באש.

הראשונה: מרג'ורי, ששיחקה בפרקים שעברו באש, כאשר לא רק שלקחה את הכס ואת טומן לבעל אלא גם הייתה חייבת לנפנף בזה בפניה של סרסיי - האישה האחרונה בווסטרוז שכדאי לעצבן. בתמורה מרג'ורי מקבלת את הכוויה שלה בדמות כליאת אחיה לוראס באשמת קיום יחסי מין עם גבר והיא נכנסת לכלא באשמת עדות שקר תחת שבועה.

לאחר שבפרק שעבר אולנה ראתה כיצד ה"דרור העליון" מכניס את לוראס ומרג'ורי לכלא ולאחר שהיא הפסידה בקרב המוחות לסרסיי היא מנסה בפרק הזה את הדרור העליון ורואה שגם פה יש לה מתמודד ראוי, כשהדרור העליון לא נכנע למלכת הקוצים ודבק בהחלטתו להשאיר את שני הטיירלים בכלא למרות איומים בצד אולנה. הוא מראה לה "למי יש יותר גדול" כאשר הוא מבהיר לה שהוא החזק והשולט וכל הכסף שלה לא מעניין אותו.


(תעבירו את הקלף לנכדים שלי. צילום: מתוך "משחקי הכס")

משם אנחנו עוברים למלך המרשלמו - טומן, אשר מזעיף פנים כילד בן 6 בחנות צעצועים, לאחר שלא קיבל את הצעצוע שרצה. סרסיי מערבבת אותו בקלילות ולמרות, שבאמת ניתן להאמין לה שהיא אוהבת אותו יותר מכל דבר בעולם (או כמעט מכל דבר בעולם).

די ברור שהאינטרסים שלה לא הולכים יד ביד עם האינטרסים של בנה האהוב. סרסיי אוהבת את טומן יותר מכל אחד מלבד סרסיי עצמה. סרסיי משכנעת את טומן שהיא לטובתו והיא תנסה לשחרר את מרג'ורי והחמוד הקטן מאמין לה - יותר קל מאשר לקחת סוכרייה מתינוק. בשלב הזה סרסיי בטוחה שהיא כבר סובבה את העולם על האצבע שלה ופה חוזרים לנקודת האש,המשחק והכוויה, חוץ מזה שיש רק אחד ב"משחקי הכס" אשר מסובב את כל העולם על האצבע שלו.

אצבעון - לורד בייליש הוא דמות לא מרהיבה, הוא לא מופיע בכל הפרקים ועל פניו זה נראה שכמות ההשפעה שלו היא לא כזאת גדולה, אבל בייליש הוא כרגע "הדמות" במשחקי הכס, הוא מכתיר מלכים ומפיל אותם, הוא הפיל את נד סטארק, הרג את ג'ופרי ולאחר שיחה קטנה אחת עם אולנה טיירל, במסגרתה הוא מגלה לה על היחסים בין סרסיי לבין לנסל לניסטר (שבינתיים נהיה "דרור"), הוא מצליח לארגן למלכה האם מפגש קרוב עם בית הכלא ומלמד אותה, שמי שמשחק באש לעולם לא יכול להיות חסין לכוויות.


(איך שגלגל מסתובב לו. צילום: מתוך "משחקי הכס")

אם את הפרק הזה סרסיי התחילה כשנראה שהיא מחזיקה את כל העולם בכף היד, את הפרק הזה היא מסיימת באיום, אשר נראה כאיום סרק, על האישה, שכולאת אותה בתא כלא זהה לתא בו נמצאת מרג'ורי. השאלה היחידה הנותרת פתוחה, היא האם הדרור העליון לא משחק גם הוא באש, בעודו יורק לסרסיי, ממנה הוא שואב את כוחו.

מיכאל, מפיק קרבות גלדיאטורים. מירין:
צומת דרכים:
אז ג'ורה וטיריון מטלטלים להם בדרכים. השותפות, או במקרה שלהם, שותפות הגורל, מקבלת משנה תוקף, כאשר השניים עומדים בראשה של מכירה פומבית. ג'ורה נמכר בתור לוחם מהולל לסרסור גלדיאטורים וטיריון, החטוף על ידי ג'ורה להזכירכם, מעדיף לקשור את גורלו בגורל ג'ורה ומציע את עצמו במבצע - "קנה גלדיאטור, קבל גמד במתנה". הוא נקנה בהנחת גמדים ומרשים את הצוות בתור ה"דינק" של "דוינק" (אח... ימי ה-WWF היו ימים).


(קשורים בגורל, קשורים בשלשלאות. צילום: מתוך "משחקי הכס")

השניים מועתקים לסצנת גלדיאטורים מול חאליסי, אישה נשואה/טרום נשואה ובוגדת טרייה בבעלה (עם דאריו נהאריס, כמובן). ג'ורה וגמדו ננצרים בבור הגלדיאטורים אך ורק בכדי להפציע בסצנה סופר דרמטית, לקראת סיום הפרק, במסגרתה ג'ורה יוצא ראסל קרואו וכותש את מתחריו בזירת הגלדיאטורים.

המפגש בינו לבין מלכתו ומושא הערצתו לא נראה כפי שדמיין, או אז הגמד מציל את המצב (בפעם השנייה בפרק). טיריון להצלה; לא קופץ מתוך עוגה בחוטיני, אבל מציג את עצמו בפני חאליסי ומותיר את גלגלי המוח מסתובבים בציפייה להתפתחות העלילתית בשאר פרקי העונה.


(פייר, התאכזבתי מהגלדיאטורים. צילום: מתוך "משחקי הכס")

קופצים לדורן ושהנחשיות יקפצו (או יקפיצו):
ג'יימי בזמן מסך מצומצם נתקל בטינאייג'רית שלא הוא יצר (מלבד תרומת זרעו), אלא נוצרה לה בדורן, לשם נשלחה ע"י אמה. מירסלה רוצה להישאר ולא הדוד הגידם יהיה זה שישכנעה אחרת. ג'יימי, לאיטו, הופך בפרק הנוכחי ובקודמו למופע הצד של ברון והנחשיות שופעות החזה.


(קצת לפני הסטרפטיז. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ברון והבנות כלואים תא ליד תא, בעוד ברון מזמר לו שירי כלא עליצים ועוקצניים, הצופים צמאי המין נתקלים בסצנה סופר חושנית וסופר קטלנית של אחת הבנות, שספק מפתה, ספק מערפלת את חושיו. אישית, קשה היה לזכור מה התרחש בסצנה, אבל הבשורה הטובה היא שברון עודו חי ואפילו צירף גרופית ארסית למועדון המעריצות שלו. העלילה הזאת מקבלת את הפלפל, הדי דרוש, של שדיי הנחשית, כיוון שיותר מדי בשר (חשוף ועלילתי) אין בטיולי ברון את ג'. לאניסטר בדורן.

נטלי, ספקית נרות. ווינטרפל:
לעולם אל תסמוך על כלב לעשות עבודת אדם:
שוב, סאנסה, המסכנה מכולן, מוצאת את עצמה במקום לא טוב בכלל. האלים, כפי הידוע, החליטו להיות רעים אליה במיוחד וחיתנו אותה עם מפלצת. אתם ודאי מכירים אותו בתור רמזי.

סאנסה חיה בין קירות החדר הקטן אשר הוקצה לה. היא ישנה כל היום ונאנסת כל הלילה ושיערה פרוע מתמיד. היא לא נראית מי יודע מה וכנראה מרגישה עוד יותר רע מכך. התקווה היחידה שלה הייתה הזקנה המקומית, אשר הבטיחה לה שאנשי הצפון תמיד יעזרו לה, כאשר כל מה שהיא צריכה לעשות זה להדליק נר על חלון המגדל הגבוה ביותר בווינטרפל ויבואו מיד להציל אותה. אך סנסה המסכנה לא יכולה לצאת מתא הכלא ולכן מבקשת מהאדם הכי קרוב אליה, כביכול, לעזור לה ובייאושה היא פונה לריק (סרחן), שפעם היה ת'יאון גרייג'וי, הבחור, שגדל עם סאנסה כבן טיפוחי אביה ומאמין שהרג את שני אחיה הקטנים (לא באמת).


(רק שימי נר על החלון. צילום: מתוך "משחקי הכס")

התירוץ העלוב של הבן אדם הזה הוא תקוותה האחרונה. לרגע אחד קצר אפילו נראה שהוא הולך לעזור לה. אך מהר מאוד מתברר שזהו לא המצב. ריק הולך ישר אל אדונו עם המזימה של סאנסה הצעירה, שכבר מזמן הייתה צריכה ללמוד לא לסמוך על אף אחד. בטח לא על האדם שהרג את האחים הקטנים שלה. בהמשך רמזי מגלה לה בדיוק כמה אכזר הוא יכול להיות, אם היא לא הבינה את זה עד עתה. ניתן רק לנחש, שככל שההיכרות תעמיק בין השניים, כך תגלה כמה הוא באמת אדם מזעזע ולבסוף תיאלץ לברוח משם, רק כדי לא לבלות, גם לא לרגע אחד, באותו החלל עם המפלצת הזו.

הזקנה אשר רצתה לעזור לסאנסה למדה את הלקח שלה וכנראה שגם כל אנשי הצפון. ולגבי סאנסה, נוכל רק לקוות שיום אחד היא תפסיק לנהוג כילדה קטנה ותתחיל להבין מה הולך סביבה. יש לה את היכולת להתעלות על הטמטום של עצמה ולהיות הכלבה האמיתית שהיא חייבת להיות. למען הצפון וזה... אז קדימה.

אדם לאדם זאב:
קצת יותר צפונה משם, במבצר שבחומה, ג’ון סנאו, החתיך מכל, יוצא לצד הצפוני של החומה על מנת לשכנע את אנשי הפרא, להילחם לצידו אל מול צבא המתים. מיד אחרי שאנחנו נפרדים ממנו לשלום, ניתן להרגיש בתחושת אימה קלה המגיעה מהעובדה שסאם כעת לבד, חוץ מהמלומד טארגאירן החכם, שגם הוא בסופו של דבר מת.

סאם, השמנמן בעל המזל הבלתי נגמר וזה שהצליח בפוקס להרוג מהלך מת-חי, נותר לבדו במבצר בו רוב הגברים לא מחבבים אותו במיוחד. אה, והוא גם צריך להגן על אישה ותינוק, המזל שהזאב של סנואו נשאר בסביבה לעזרתו, אחרת הוא בכלל היה אבוד.


(שלום, אני נוסע. אני לא רוצה שתלוו אותי הלאה. צילום: מתוך "משחקי הכס")

כותבת שורות אלה מקווה שג’ון יחזור בקרוב ויחד עם התקווה הזו חולמת, שהוא יציל את ת'יאון וסנסה וכולם יחזרו לחיות בווינטרפל באושר ועושר עד עצם היום הזה. כנראה רחוק ממה שהולך לקרות, אבל בחורה יכולה לחלום.

עוד שלושה פרקים לסיום!
כן, כן, ואם התלוננתם על התחלה דלוחה ואיטית בשליש הראשון של העונה, אין ספק שבדרך כלל השליש האחרון הוא הישורת האיכותית, במסגרתה תהרג דמות משמעותית (ולא איימון טארגאריין, עם כל הכבוד ויש המון...) תשוסה דמות משמעותית אחרת והתהפוכות יהיו רבות, בכל חזית ובכל עלילה אפשרית. אריה וז'אקן ישובו ללהטט במשחקי כדור ראש. ראמזי המנוול ימשיך להתעלל בסאנסה, הנאנסת הסדרתית לעוד פרק אך ציפייה גדולה כציפייה לראות את גורלם של סרסיי הנעולה במחבוש ושל כניסת בן לאניסטר נמוך הקומה אל תוך הבלונד, מעט הבגדים והשמש של חאליסי במירין.


(באמת הגיע הזמן להתקדם. צילום: מתוך "משחקי הכס")

לורד קומנדר, ג'ון סנואו חייב להדיח את סאם, אשר החזיק רבע פרק לא רע, אבל געגועינו וליבנו יוצאים אל הממזר השלגי והמשך השנאתו על אנשיו, עד בעבוע. שלושה פרקים לסיום, נכנסים לישורת האחרונה והאיכותית של כל עונה, אין סיבה שעונה זו תהיה שונה במשהו מקודמותיה. ואלאר דוהאריס.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס", פרק 7 - המתנה: גמד במתנה
סרטים בקולנוע