טום הידלסטון יככב ברימייק ל"בן חור"

קולנוע
על פי דיווחים שונים מסתמן שהשחקן הבריטי טום הידלסטון (הידוע מתפקידו כלוקי בעולם הקולנועי של מארוול) צפוי לגלם את התפקיד הראשי בסרט הקולנוע "בן חור" שמתוכנן לצאת לאקרנים בפברואר 2016.

טום הידלסטון יככב ברימייק ל"בן חור"
טום הידלסטון יככב ברימייק ל"בן חור"

את התסריט לסרט האמור כת קית' קלארק, בשיתוף פעולה עם התסריטאי ג'ון רידלי (שכתב גם את התסריט ל"12 שנים של עבדות"). לבמאי הסרט נבחר הבמאי הרוסי-קזחי טימור בקממבטוב (הידוע כמי שביים את "מבוקש" מ-2008 ואת הסרט "אברהם לינקולן: צייד הערפדים" מ-2012).

השחקן בן ה-33, טום הידלסטון, דווח כבחירתו המועדפת של הבמאי הרוסי ואולפני MGM שעובדים על הסרט בשיתוף פעולה עם אולפני פרמאונט. השחקן בינתיים מוביל כמי שעשוי להיות מלוהק לתפקיד יהודה בן חור, בעיבוד הקולנועי העתידי לספרו של לו וולאס משנת 1880 וידוע תחת השם "בן חור: סיפורו של המושיע". אך הסיכוי לראות את הידלסטון באופן ממשי בגילום התפקיד לא נראה כאפשרות סבירה עקב עומס עבודה אצל השחקן.

ההכרזה על הפקת סרט אתחול (רימייק) ל"בן חור" הגיעה באפריל 2014 כאשר אולפני פרמאונט ואולפני MGM הכריזו על מינוי מארק ברנט ורומה דאוני למפיקי הסרט ועל ליהוקו של טימור בקממבטוב לבמאי הסרט.

הסרט כאמור מהווה אתחול מחודש לסרט בן חור בבימויו של ויליאם ויילר, המבוסס על ספרו של לואיס וולאס, "בן חור" שראה אור בשנת 1880.‏ בסרט משנת 1959 כיכבו צ'רלטון הסטון כיהודה בן חור וסטיבן בויד כגנרל מסאלה. הסרט זכה ב-11 פרסי אוסקר, הישג שחזר על עצמו רק פעמיים: "טיטניק" (1997) ו"שר הטבעות: שיבת המלך" (2003).

הפקת הסרט "בן חור" הייתה אחת היקרות בתקופתו ועבורו הועמד תקציב של 15 מיליון דולרים, זאת עקב הצורך ב-300 אתרי צילום שהתפרשו על פני 1.4 קמ"ר. הפקה מן הסוג הזה הימור כלכלי עבור אולפני ההפקה MGM ונלקחה בחשבון האפשרות כי כישלון הסרט יכול היה למוטט את האולפנים, אלא שההימור הצליח ופדיון הסרט, 90 מיליון דולר, היה פי שישה יותר מהכסף שהושקע בהפקתו. הסרט היווה פריצת דרך מבחינה טכנית וצולם בסוג ייחודי של סינמסקופ, המכונה "MGM Camera 65", תצוגה שאיפשרה לצלם ולהקרין צילומי פנורמה מרהיבי עין. זאת בנוסף לאיכות שמע של six-channel.

עד היום, מרוץ הכרכרות ב-"בן חור" נחשב לאחד מקטעי הפעולה המרהיבים שנראו על מסך הקולנוע אי פעם. רצף סצינות זה, הנמשך 10 דקות, צולם הרבה לפני קיומן של טכנולוגיות אנימציה ממוחשבות. לכן, נדרשו למעלה משלושה חודשים להשלמת סצינות המרוץ, כשמשתתפים בו למעלה מ-8000 ניצבים, בסט הצילומים הגדול ביותר שנבנה אי פעם לסרט קולנוע (73,000 מ"ר). צ'רלטון הסטון למד לנהוג במרכבה במשך ארבעה שבועות, בעוד ששותפו בסצנה, סטיבן בויד, קיבל רק מחצית מהזמן, בשל ליהוק מאוחר. כדי לתת לסצנה מראה מרשים וריאליסטי, הוצבו שלוש בובות בדמות אדם, בנקודות מפתח במסלול המרוץ, כדי לדמות אנשים הנדרסים על ידי הכרכרות.

הרימייק לסרט, מופק אף הוא, כאמור, על ידי אולפני MGM וצפוי לעלות לאקרנים בפברואר 2016.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על טום הידלסטון יככב ברימייק ל"בן חור"
סרטים בקולנוע