הקללה: הסוף?

קולנוע
אחרי שנים ארוכות של הפקה וצילומים סוף סוף יוצאים לאקרנים שניים מהסרטים הרוסיים שהפקתם נמשכה זמן רב מהרגיל.

הקללה: הסוף?
הקללה: הסוף?

האחד, הוא סרטו של אלכסיי גרמן האב המנוח, "קשה להיות אל", שהפקתו נמשכה 14 שנה ובאחרונה יצא סוף סוף להקרנה במספר בתי קולנוע במדינות חבר העמים וזכה להקרנת בכורה במהלך פסטיבל קולנוע ברומא, בדצמבר 2013, זאת לאחר אינספור קשיים טכניים ותקציביים שעיכבו את יציאת הסרט.

הסרט השני הוא סרטו עתיר האפקטים של אולג סטפצ'נקו, שבו מככב ג'ייסון פלמינג (שכיכב בסרטיו של גאי ריצ'י "סנאץ'", "לוק, סטוק ושני קנים מעשנים") בתפקיד ג'ונתן גרין, קרטוגרף אנגלי מהמאה ה-18 אשר במסעו ממערב למזרח הוא מגיע אל הרי הקרפטים שבערבות אוקראינה לכפר קוזאקים מבודד ובו חיים תושביו בפחד מפני אימת היער. התושבים מספרים לו את סיפורם של פאנוצ'קה והמפלצת וויי.

הסרט שספג שלל דחיות והפקתו החלה ב-2005 הפך לסרט המזרח-אירופי המצופה ביותר והוא הסרט הרוסי הראשון מסוגו שצולם בצלמות IMAX והפקתו החלה הרבה לפני צאת הסרט "סטלינגרד" של הבמאי פיודור בונדרצ'וק, שאף הוא צולם במצלמות IMAX אך הפקתו נמשכה קרוב לשלוש שנים.

"קשה להיות אל" (2013), טריילר רשמי:



הסרט "ויי" המבוסס על סיפור קצר מאת הסופר האוקראיני ניקולאי גוגול, הוקרן בהקרנת בכורה באמצע ינואר 2014, והוצג בבית הקולנוע "אוקטובר" שבמוסקבה, בהשתתפות כוכבי הסרט, ביניהם האנגלי ג'ייסון פלמינג שהתגאהה מאוד בכך שנטל חלק בהפקת הסרט.

"וויי" (2014) טריילר רשמי



בריאיון לכלי התקשורת ברוסיה, אמר ג'ייסון פלמינג כי הוא צפה בגרסה הסובייטית של הסיפור, עיבוד קולנועי לסיפור של וויי שיצא לאקרנים ב-1967 ואף הוא התבסס על הסיפור הקצר באותו שם מאת ניקולאי גוגול. השחקן הבריטי התוודה כי העבודה על הסרט הייתה בעבורו חוויה מדהימה וכי בעבורו הסרט מהווה את אחד מהפרוייקטים המעניינים והטובים ביותר שעליהם הוא עבד. ולאחר 8 שנות הפקה הסרט יוצא לאקרנים ברוסיה ובמדינות חבר העמים. בסרט מככבים אולגה זאייצבה, אלכסיי פטרוחין, ואלרי זולוטוחין, נינה רוסלאנובה, ג'ייסון פלמינג, אלכסנדר קרפוב, אנה צ'ורינה, פיוטר פיודורוב, אגניה דיטקובסקיטה ואלכסיי צ'אדוב. אירוע הפרמיירה של הסרט נערך בינואר 2014.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הקללה: הסוף?
סרטים בקולנוע