בקרוב: רייף פיינס בסרט דובר-רוסית

קולנוע
כוכב "הפצוע האנגלי", רייף פיינס, לומד רוסית לצורך צילומי סרט חדש בכיכובו, הסרט "שתי נשים" שהוא סרט רוסי בבימויה של ורה גלאגולובאיה, אשר מבוסס על סיפור קצר מאת הסופר הרוסי איוואן טורגנייב. מדובר בשיתוף הפעולה הראשון של השחקן הבריטי עם מפיקי קולנוע רוסיים.

בקרוב: רייף פיינס בסרט דובר-רוסית
בקרוב: רייף פיינס בסרט דובר-רוסית

עלילת הסרט, "שתי נשים" (שייצא לאקרנים בשנת 2014), מתרחשת באמצע המאה ה-19 והוא סרט דרמה שצילומיו מתרחשים בימים אלה במחוז סמולנסק שבצפון רוסיה, לשם הגיע השחקן לצורך הצילומים. הסרט מבוסס על סיפור קצר מאת הסופר הרוסי איוואן טורגנייב, בשם "חודש בכפר", והוא מגולל את יחסי האהבה המורכבים של תושבי בית אחוזה כפרי ברוסיה הצארית של אמצע המאה ה-19. אל משפחת איסלאייב מגיע לביקור האציל מיכאיל ראקיטין (בגילומו של ריף פיינס), ולאחר חודש שהות בבית האחוזה המבודד מגלה כי חייו השתנו מקצה לקצה, כאשר קולי, בנו של בעל האחוזה, ארקדי בליאייב (בגילומו של כוכב הקולנוע הרוסי, אלכסנדר באלוייב), קולי הצעיר מתאהב בנטליה איסלאייבה, בת בעל האחוזה, אשר מתאהבת למעשה באורח, מיכאיל ראקיטין. אל משולש האהבה המורכב הזה נכנסת גם ורוצ'קה, העובדת באחוזה. גיבורי הסיפור יגלו כי ההבדל בין אושר לעצב הוא דק מאוד וכי לעתים המשפחה חשובה מהכל.

רייף פיינס בתפקיד מיכאיל ראקיטין.



הסרט מבויים על ידי הבמאית הרוסייה, ורה גלאגולוייבאיה, שבהקשר לסרט התבטאה באומרה כי "עבורנו היה חשוב העברת הרגשות. באותה תקופה הכל היה אחרת, לבקש את ידה של אישה היה אירוע משמעותי באותם ימים עכשיו הכל כבר אחרת ומקובל יותר, אבל אנחנו מנסים להעביר את התחושות והאווירה השונה שהייתה במאות הקודמות לעומת המאה הנוכחית."

אחוזת המשורר גלינקה, כאתר הצילומים העיקרי.



הבמאית שהעניקה לסרט את השם "שתי נשים", ליהקה שלל שחקנים ידועים, רייף פיינס לוהק לתפקיד מיכאיל ראקיטין, אלכסנדר באלוייב (שמוכר יותר בארצות מזרח אירופה) לוהק לתפקיד ארקדי איסלאייב ואנה אסטרחנצבה לוהקה לתפקיד נטליה איסלאייבה. חוץ מפיינס בסרט משתתף שחקן זר נוסף, השחקנית הצרפתייה סילבי טסטיו והגרמני ברנד מוס. הבמאית הצליחה ללהק את רייף פיינס לתפקיד הראשי בסרטה לאחר שהכירה אותו במהלך פסטיבל הסרטים מקומי, ויחד עם מפיקת הסרט נטליה איוואנובה הן נסעו להצגת "הסערה" (על פי מחזה של שייקספיר) בכיכובו, ולאחר שהתרשמו והבינו כי הוא פתוח להצעות, הן הציעו לו את התפקיד.

רייף פיינס ואלכסנדר באלוייב



הסרט נעשה בתקציב זעום יחסית (כמאה מיליון רובלים, שהם 3.5 מיליון דולרים בלבד) והוא שיתוף פעולה של רוסיה, צרפת, לטביה ובריטניה. כיוון שהסרט הינו דובר צרפתית, השחקנים הזרים למדו רוסית במיוחד לצורך תפקידם ועובר רייף פיינס זו הייתה התרגשות גדולה. השחקן שגילם את וולדמורט, בסרטי "הארי פוטר", ידוע בחיבתו ומשיכתו לספרות הרוסית הקלאסית, ולצורך הצילומים הגיע לרוסיה. אף שהצילומים תוכננו להתחיל ב-2011, יוצרי הסרט נאלצו להמתין עד שרייף פיינס יתפנה להשתתף בצילומים. יש לציין, כי בעבר הוא נטל חלק בגילום דמות רוסית קלאסית, ב-1999 הוא גילם את יבגני אונייגין, בסרט קולנוע שהתבסס על סיפור מאת הסופר הרוסי המוערך, אלכסנדר פושקין.

רייף פיינס במסיבת העיתונאים מתוך אתר הצילומים, אוגוסט 2013.



על תפקידו בסרט הרוסי "שתי נשים", הוא אמר, "ראקיטין מבין שהרגשות שלו כלפי איסלאייבה לא יחזרו אליו. אבל בכל זאת הוא מתיידד עם בעלה. אנחנו נראה איך הוא נאלץ להתפשר בשבילה". בהמשך השנה ראלף פיינס צפוי לככב בסרט דרמה קלאסי אחר, הסרט "מלון גרנד בודפשט" שאותו הוא גם ביים והוא מגלם בו את דמותו של הסופר הבריטי צ'ארלס דיקנס. כמו כן הוא גם מככב הסרט "האישה הבלתי נראית", לצד פליסיטי ג'ונס וקריסטין סקוט תומאס.

רייף פיינס מדבר רוסית!



כדי להעניק לסרט את האווירה של רוסיה הצארית, יוצרי הסרט נסעו לאזורים כפריים של מחוז סמולנסק בצפון רוסיה וצילמו את הסרט באחוזתו של המשורר הרוסי מיכאל גלינקה, בסמולנסק. פיינס עצמו חש נינוח מאוד ובהקשר לאתר הצילומים הייחודי הוא התבטא כי "אם קוראים את טורגנייב במוסקבה, אז התוכן פשוט ייראה יפה - לא יותר מזה; אם תקרא את זה כאן, באחוזה, אז אתה תרגיש אחרת, כאילו אתה בתוך הסיפור". בינתיים צילומי הסרט נמצאים בעיצומם ואלה יושלמו בספטמבר 2013. הסרט נעשה בהפקת חברת ההפקות חורושו הפקות והסרט יופץ בבריטניה על ידי חברת סודה הפקות. הסרט מומן על פי תקציב קרן הקולנוע הרוסית ומשרד התרבות הרוסי ויופץ גם בצרפת על ידי חברת Rezo.

המחזה "חודש בכפר" מאת הסופר איוואן טורגנייב נכתבה בשנת 1850 ושמה שונה מספר פעמים (תחילה נקרא "הסטודנט", ואחר כך "שתי נשים") ופורסמה ב-1855. הדמויות הראשיות הם נטליה פטרובנה איסלאייבה, בעלה העשיר, בנה בן השבע, סטודנט בן 17 וחבר המשפחה הנאמן, מיכאיל ראקיטין, שכבר זמן רב מאוהב בה ללא תקנה. הוא אציל מבוסס אך חי חיי נוחות, אך אלה משתנים פתאום כאשר קיץ אחד נטליה שוכרת שני מורים פרטיים, ומשולש אהבה סוער מתעורר בבית האחוזה הכפרי והשקט. הסרט המבוסס על המחזה צפוי לצאת לאקרנים במהלך שנת 2014.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על בקרוב: רייף פיינס בסרט דובר-רוסית
סרטים בקולנוע