המירוץ לאפוקליפסה

קולנוע
האפוקליפסה קרובה מתמיד; אולפני האחים וורנר יפיקו סרט חדש בשם "העולם" הצעיר" המבוסס על טרילוגיית ספרים פוסט-אפוקליפטית, בעוד שאולפני דרימוורקס יפיקו את הסרט "דרשת האש" אשר מבוסס על ספרה של פרנצ'סקה אייג'.

המירוץ לאפוקליפסה
המירוץ לאפוקליפסה

זה לא סוד בשנים האחרונות בהוליווד מנסים ליצור סרטי פוסט-אפוקליפטיים מבטיחים ופורץ-דרך, אך בדרך כלל ההפך קורה והסרטים הופכים לכישלון, ושוב מצטערים בהוליווד על שהלכו להם כמה מאות מיליוני דולרים. וכן, גם השנה זה קרה והפעם עם מעורבותם של שחקני קולנוע מאוד וותיקים; "אבדון" עם טום קרוז, ו-"העולם אחרי" עם וויל סמית' ובנו ג'יידן. אותם הסרטים כמובן לא זכו להצלחה אם כי להרבה ביקורות שליליות ובעיקר הפסדים של מיליוני דולרים. עם זאת, אולי נותרה עוד תקווה בהוליווד.

על-פי דיווחי "הדדליין", שני האולפני הגדולים אולפני האחים וורנר יפיקו מד"ב פוסט-אפוקליפטי המבוסס על ספרו של כריס וייץ "העולם הצעיר" שגם יביים אותו, ואולפני דרימוורקס יפיקו את הסרט "דרשת האש" המבוסס על ספרה של פרנצ'סקה אייג'.

תכינו מסכות, כי סוף העולם מגיע פעמיים



אז נתחיל עם עלילת הספר "העולם הצעיר" המתרחשת בעיר ניו-יורק, ומגוללת את סיפורם של קבוצת ניצולים צעירים אשר חיים בעולם שחווה אסון גדול שהרג כל אדם על פני כדור הארץ שהיה מתחת לגיל 12 ומעל גיל 21. כעת, כל הניצולים הנמצאים בשלבי ההתבגרות נאלצים לבנות מחדש את עולמם מהיסוד, דבר שבהחלט קשה בעיקר שרוב אוכלוסיית כדור הארץ נמחקה כלא הייתה ונשארו רק נערים מתבגרים ואפילו ילדים.

הדבר המעניין בכל הסיפור הזה, הוא שמדובר בספרו הראשון של הסופר כריס וייץ המוכר כבמאי הסרט "אמריקן פאי", שאגב גם אחראי על בימויו של הסרט "העולם הצעיר". אגב, זו לא הפעם הראשונה בה וייץ יביים עיבוד קולנועי המבוסס על רב מכר, ב-2007 הוא ביים את הסרט "מצפן הזהב" אשר בו כיכבו דניאל קרייג ("סקייפול") וניקול קידמן ("העיתונאי"), הסרט התבסס על טרילוגיית ספרי הפנטזיה שכתב פיליפ פולמן, אותה טרילוגיית ספרים שיצאה לאור באנגליה בשנים 1995-2000. כמו כן, ב-2008 וייץ ביים את סרט הפנטזיה "דמדומים 2: ירח חדש" מאת הסופרת סטפני מאייר עטורת השבחים אשר נחשבת לאחת הסופרות העשירות בעולם בעקבות ההצלחה של סדרת הספרים.

כריס וייץ וקריסטן סטיוארט מצילומי הסרט "דמדומים 2: ירח חדש"



הספר "דרשת האש" נכתב על-ידי פרנצ'סקה אייג' שרק לאחרונה מכרה את זכויות הספר לדרימוורקס, מדובר בסיפור קצר וחלק ראשון מטרילוגיה כה ארוכה כשהסרט הראשון יבויים על-ידי קרלה אקן, שזהו סרטה הראשון כבמאית. עד כה קלרה תפקיד כעוזרת הפקה שעשתה זאת בסרטים; "השטן לובשת פראדה", "פרסי ג'קסון וגנב הברק", "יומנו של חנון" ו-"על אהבה וסמים אחרים".

העלילה ב"דרשת האש" מתרחשת כ-400 שנה לאחר אפוקליפסה גרעינית, כאשר הטכנולוגיה חדלה מלהתקיים וכל בני האדם הם בעצם תאומים המחולקים לשני קבוצות; אלפא - שהם המושלמים, בעוד שהקבוצה השנייה, אומגה - בני אדם שהפכו למוטציות. החסרון הוא שכאשר מת אחד התאומים, כך גם אחרים. כמו כן, העלילה מתמקדת באח ואחות, כאשר האח הוא המוטציה והאחות היא בת אדם רגילה. האח, שאינו רואה באחותו כבת משפחה, הופך למנהיגם של קבוצת המוטציות המודחקת שבכוונתו להילחם על השליטה בכדור הארץ.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על המירוץ לאפוקליפסה
סרטים בקולנוע