"המיניונים 2: עלייתו של גרו": העיקר שהם סוף סוף חזרו

ביקורות
לא משנה איך תקראו לסרט עם המיניונים בפנים ולא חשוב מה הנושא המרכזי שלו, העיקר שהצהבהבים בג'ינס ובעלי המשקפיים חוזרים. הפעם עם הכנה ל"חתול של שרק: משאלה אחת ודי" ולמי אכפת מה בכלל הייתה העלילה?

"המיניונים 2: עלייתו של גרו": העיקר שהם סוף סוף חזרו
"המיניונים 2: עלייתו של גרו": העיקר שהם סוף סוף חזרו

המיניונים חזרו וזו סיבה למסיבה, לכם ולילדיכם. כבר באמת קשה לעקוב אחרי עלילות גרו ועבדיו-חבריו האהובים והצהובים, אבל באמת שזה לא כל כך משנה כל עוד יש עלילת בסיס, מסר חמים ונעים לילדים ואת היצורים הפסיכוטיים והבלתי ניתנים להשמדה, אשר יחטפו לכם כסף מהכיס, מחדש, גם הקיץ. הם מגיעים בדיוק בתחילת החופש הגדול והולכים להשתלט על חנויות הצעצועים בעיתוי הכי נכון שיש. נכון, מדובר בסרט, או נכון יותר; סדרת סרטים, אשר הופכת לאיטה לכזו שמוציאה כבר כמעט תגובה צינית מהמבוגרים, אבל עדיין גורמת להנאה גדולה ביותר לילדים ואם לומר את האמת ואחרי הסרת שכבות של הציניות, מדובר בבילוי משפחתי כיפי, גם אחרי שהבנתם את מטרת הפרנצ'ייז הזה (כסף על חשבונכם ובגלל או בזכות ילידכם - למקרה שעדיין תהיתם).


מסיע אתכם ישר לאולמות הקולנוע | באדיבות Tulip Entertainment

סדרת הסרטים הזו החלה עם הראשון אשר לא היה מוכוון מיניונים בכלל. "גנוב על הירח" הראשון יצא לפני 12 שנים (2010) והציג את הנבל והפרוטוגוניסט, בעל לב הזהב והאף של סיראנו דה ברז'רק - גרו. גרו רצה להשתלט על העולם ובסופו של דבר מצא את עצמו בקושי משתלט על שלוש ילדות, שנכנסו עמוק לליבו וגם לביתו. על הדרך נחשף העולם לערימת הצהבהבים הקטנים והמוטרפים הללו, שחזרו גם בסרט השני; שלוש שנים לאחר מכן (2013) ואיתם גם אהבת הקהל הצעיר - עובדה שנתנה את האות להגיע שנתיים לאחר מכן (2015) עם הסרט הראשון של המיניונים בתור הגיבורים הבלעדיים, עם סיפור המקור שלהם, בסופו הגיע גרו הילד ואימץ אותם. שנתיים נוספות לאחר מכן (2017) הגיע הזמן לחזור לסרט נוסף מסדרת "גנוב על הירח" וקו העלילה הראשי חזר, כאשר המיניונים בצד.

ועכשיו, לאחר הפסקה ארוכה יחסית לקצב של הפקת סרטי שתי הסדרות הקולנועיות והמצוירות הללו (חמש שנים מרווח עוד לא היו להם), הגיע הזמן לחזור ולהפציץ את טווחי הגילאים הקטנים והקטנים יותר בשלל מוצרים בצהוב וכחול. הקורונה לא דוחה יותר שום דבר ואזלו התירוצים, אז היכונו למנת הג'יבריש המחויך, אותה אתם עומדים לקבל והיכונו לקבל ילדים מפוצצים מצחוק (ומסוכר ופופקורן), נוכח הומור הסלפסטיק המצויר, שקצת היה חסר לכולנו (גם להם וגם לכם). אין באמת דרך להתלונן על סדרת הסרטים הללו וגם אין הרבה איך להגן עליהם, כיוון שמדובר בהומור פשוט ומטופש למדי, עלילה לא מורכבת בכלל, מסרים פשוטים ושטאנץ אנימציה שפשוט עובד עליהם ומסתבר שגם עלינו.


שום תחכום, חוץ מכלי הנשק | באדיבות Tulip Entertainment

הקטע עם הסדרה של סרטי המיניונים הולך ונרקם לו אי שם בשנות השבעים והוא כם הולך ומסתמן בתור פוטנציאל להפוך לטרילוגיית פריקוול עבור סרטי "גנוב על הירח" וזו הזדמנות מצוינת מצדם של יוצרי הסרט לרקוח עלילה, אשר מתכתבת עם התקופות בהן גדלו בעצמם על מנת לחבר את הילדים לתקופות פשוטות ושונות מזו של היום. הם רוצים שהילדים יראו איך היה נראה עולם בלי קורונה, בלי ריבוי מסכים ועם המון המצאות פרי מוחו הקודח של ילד עם מוטיבציה קצת משובשת, אבל בעל שמחת חיים ורצון להתבלט מעל כולם וזאת למרות לא מעט מגרעות, בהן הוא אוחז, שלא באשמתו. קל לגשר על פערי הדורות שבין הורים לילדים שלהם, כאשר הזמן של עלילת סרט הילדים, אליו הולכת כל המשפחה, הוא הזמן והתקופה, אשר במסגרתם גדלו ההורים והאנימציה היא תוצר של התקופה הנוכחית.

גרו הילד, אשר אימץ את המיניונים, מסתובב בחוסר פופולאריות בבית ספרו וכמעט חסר מעש, בכל הנוגע ללימודיו. הוא משועמם מכל החיים הרגילים וחולם להיות אחד מששת הנבלים המובילים בעולם. בינתיים הוא בונה לעצמו את מרתף הרשע הראשון שלו, במרתף בבית אמו ושם גם מסתובבים המיניונים שלו, כאשר הם מנסים להקים את מעבדת הרשע הראשונה. ביום בהיר אחד מקבל גרו הזמנה מששת הרשעים, על מנת שיבוא להיבחן ולהצטרף אליהם, כאשר הוא מגיע ונדחה בבוז, הוא מחליט לעשות מעשה ולהתנקם בהם, בכדי שיחזרו על הברכיים ויבקשו להכניס אותו מהדלת הקדמית ובברכה. התוכנית משתבשת, כמובן והוא מוצא את עצמו נרדף, נמלט ומתכנן נקמה. בינתיים העלילה עוברת למיניונים, אותם הוא דוחה פעם אחר פעם, בכדי לזכות בתהילה לבדו והם מחפשים לחבור אליו פעם נוספת.


סך הכל רוצה להצטרף לחבר'ה הרעים | באדיבות Tulip Entertainment

להרחיב על העלילה אין עוד הרבה מה, אבל מסתמן כי מה שהיה בשלושת סרטי סדרת "גרו", כביכול, חוזר גם הפעם, רק עם איזון מסוים, בין המיניונים לבין גרו. אפשר לומר שיש כאן שחזור של האיזון מהסרט השלישי בסדרת הסרטים, בהם גרו הוא הכוכב הראשי. בסרט הראשון של המיניונים היו הם הגיבורים הבלעדיים, בשני סרטי "גרו" הם היו שותפי צד וכעת אפשר אולי להשוות את הסרט, מבחינת השותפות שלו, לסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" - שם הסרט היה רשום על שמו של קפ, אבל בפועל הוא חלק אותו עם טוני סטארק ושאר כוכבי "הנוקמים". מרגע שהמיניונים קיבלו כבר סרט להוביל בעצמם, הם שינו את מאזן הכוחות ומאז אין יותר גרו בלעדיהם וכעת זה גם קורה להיפך, כאשר הסרט מחולק בין גיבוריו גם בשמו.

מיותר לציין כי תקבלו המון סיבוכים והסתעפויות עלילתיות מצחיקות, מטופשות ומשוללות כל היגיון, גרו יברח מהמיניונים, הם ירדפו אחריו ובסוף כולם ימצאו אלו את אלו ויהיו מאושרים, הילדים יקבלו מנת צחוק ענקית וצבעונית והכל יבוא על מקומו בשלום, עד הסרט הבא באחת מן הסדרות. בידור קיץ קליל וכיפי של המבוגרים עם ילדיהם. כולם צוחקים, כולם יושבים בהנאה בכורסאות ומרגישים שיש תמורה בעד התשלום ואפילו המזגן בחינם. אז אם בא לכם בילוי קיץ בצבעי השמש והים וזאת מבלי לחזור עם חול בבגדים ובאוטו וכמובן עם צבע אדום על חלקים מהגוף ששכחתם או לא הצלחתם למרוח, זהו פתרון הקיץ האולטימטיבי, לכל המשפחה, לשבת חמה ובלתי נסבלת מחוץ לבית או לאוטו.


קחו מסור ולכו לשחק קצת בחוץ | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
שעה ועשרים של כיף, צחוקים ובידור שטותי שמכבה את המוח בכניסה ומתאים לכל הגילאים. מטופש, ממוחזר וחסר שאיפות קולנועיות מעבר לכאלו כלכליות, אבל עם כאלו סרטים חסרי שאיפות, עבור הילדים שלנו וקצת עבור עצמנו, אנחנו יכולים לחיות בשקט.


משפט על הבמאי:
שלושה כאלו, שבעברם היו אנימטורים, מתגייסים למשימה: קייל באלדה (שביים בשותפות גם את הסרט הראשון של "המיניונים" ואת "גנוב על העולם"), בראד אבלסון (אשר ביים ספיישל חגים של המיניונים) וג'ונתן דל ואל (שהיה אנימטור בערימות של סרטי Illumination) הם השמות, שתשכחו אחרי הצפייה בסרט.


יהיו סרטים כמו הכמות שלנו? | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על השחקנים:
הפרויקט הזה החזיר את סטיב קארל לתפקיד גרו ואת פייר קופין לדיבוב המיניונים וגם עוד ערימה של מפורסמים, מבוגרים וכאלו שידברו אליכם הרבה יותר וכאלו שאת קולם, ככל הנראה, לא תשמעו, כי תלכו לגרסה המדובבת. בין היתר אפשר למנות את: ז'אן קלוד ואן דאם, דולף לונדגרן, דני טרחו, מישל יאו, ג'ולי אנדרוס, אלן ארקין ואפילו "זינה: הנסיכה הלוחמת" (לשעבר) לוסי לולס. הצעירים היחידים בסרט, באופן יחסי, הם: טראג'י פ. הנסון וראסל בראנד.


משפט על אורך הסרט:
שעה, עשרים וקצת דקות. קלאסי ומושלם לסרט ילדים שלא דורש מעצמו יותר מדי וכך גם לא דורש יותר מדי מצופיו.


סיכום המבקר
10/
6.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המיניונים 2: עלייתו של גרו": העיקר שהם סוף סוף חזרו
סרטים בקולנוע