"סוכנת במלכוד": לא, לא באמת...

ביקורות
ג'סיקה צ'סטיין ממשיכה לקשור סלעים לרגליה וממועמדת לשני פרסי אוסקר, עד לפני קצת פחות מעשור, היא הופכת לאיטה לגרסה נשית ודהויה של ניק קייג'. אולי עוד אפשר למנוע את הנפילה לתהום, אבל הג'ינג'ית לא עושה שום דבר בשביל למנוע זאת.

"סוכנת במלכוד": לא, לא באמת...
"סוכנת במלכוד": לא, לא באמת...

אם יש רשימה הוליוודית ששחקנים בכירים לא רוצים להיות בה, זו הרשימה המרכיבה את הקאסט של הסרט הנוכחי. בין היתר מככבים ברשימה הזו: ג'ון מלקוביץ', שפעם עוד היה שווה קבלת סרט על שמו. קולין פארל, שקיבל פעם כבר אות קין על המצח (וזה היה באמת סימון על המצח, במסגרת "דרדוויל" הישן והנוראי). קומון, שמעולם לא היה ראפר או שחקן טוב ואם יוצא ממנו משהו טוב, מדובר בהבלחה מקרית וחסרת תכנון ופעם הוא אפילו זכה באוסקר - בקטגוריית כתיבת מוזיקה וביחד עם ג'ון לג'נד, אבל...העיקר שכתוב לו שהוא זכה. גם ג'ינה דיוויס...מה? מי? בני הדור הצעיר יחסית לא זוכרים אותה, אבל פעם גברת דיוויס זכתה באוסקר ואפילו הייתה שחקנית לא רעה בכלל ויפיפייה...פעם.


זה מה שאני עושה לקריירה שלי ברגעים אלו ממש | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

פעם גם ג'סיקה צ'סטיין הייתה מועמדת לשניים כאלו ועוד קצת אחורה גם ג'ון מלקוביץ' רשם לעצמו שתי מועמדויות וקולין פארל...טוב, הוא היה לשחקן עם המבטא האירי הבכיר ביותר בשוק. את קומון נשים בצד, כי באמת לא ברור איך הוא בנה לעצמו קריירת משחק ועדיין...יש פסלון באמתחתו. כל השחקנים הראשיים היו לזוכים או לפחות למועמדים, אז למה לעזאזל הם צריכים להוסיף לעצמם את פיסת הזבל הזו לפילמוגרפיה? למה הם צריכים להתבזות? קומון בסדר, קולין פארל יכול יותר ואולי ג'ינה דיוויס גמרה את כל הסוסים וצריכה למצוא לעצמה על מה להישען, אבל צ'סטיין בשיא הקריירה וג'ון מלקוביץ' פשוט יכול להפסיק לקחת החלטות תמוהות ואידיוטיות ולרתום את הקול והמבעים החרושים שלו למשהו קצת פחות בריח של מיצי הזבל השבועיים שהצטברו אצלו מתחת לכיור.

זה בדיוק מסוג סרטי האקשן הזבליים והנחותים ביותר, שבאמת לא ברור מה מושך את המפיצים המקומיים לשחרר אותם לקהל הרחב. אולי יש קהל צופים כלשהו לרפש הזה, אבל למה לו ללכת לצפות בסרט הזה, כאשר יש טובים יותר או במקרה שלו - גרועים פחות, שאפשר לבחור לשבת ולצפות בהם בקולנוע או בבית. אין שום ערך מוסף בכל הנוגע לצפייה בסרט הזה על מסך גדול (או קטן). הוא בנוי באופן גנרי, ככל סרט אקשן כללי שראיתם לפחות מאתיים פעמים, הוא לא בונה את הדמויות שלו בשום צורה מעניינת או מרתקת ובגדול הוא מביך, כמעט בכל אספקט שלו - החל מהטקסטים המטופשים, דרך תצוגות משחק כושלות, עלילה משעממת וכלה בסצנות קרב מזעזעות, בהן נראה כי ג'סיקה צ'סטיין אמנם מבצעת את הכל, אבל אבוי לעיניים הצופות בה מבצעת מה שהיא מתיימרת לבצע.


אם הייתה בי רוח אקשן מפעמת, אולי הייתי מצליחה איזה גלגלון אחורה | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

איך הפך "אווה" לשם הישראלי והגנרי כל כך: "סוכנת במלכוד"? למפיצים המקומיים הפתרונות. איך הוא הגיע ארצה בכלל ולשם מה הוא מופץ ברחבי הארץ, בכל אולמות הקולנוע? זו אולי שאלה גדולה מדי עבורם, על מנת שיוכלו לענות עליה. מדובר באמת באחד הסרטים החלשים שנצפו בשנה האחרונה וגם בזו שלפניה. אם היה אפשר לבחור סרטים שבהם הקורונה תפגע עד כדי כך שלא ייצאו כלל, זה היה עומד בין חמישים הראשונים, על מנת לוודא שלא יהיה צורך ביציאתו. וה"אם" האחרון נוגע לאפשרות לבחור להציל שחקן או שחקנית, אשר משתייכים לקאסט של הסרט הנוכחי, כנראה שהג'ינג'ית הנהדרת הייתה נחטפת החוצה, כי...יש לה עוד תקווה, אבל היא מתעקשת לגרוס אותה, ככל הנראה.

מתנקשת אשר מוצאת את עצמה בין כוונות של המוסד, אשר מימן אותה זה בדיוק מה שאתם מצפים ומקבלים. מה שאתם לא מצפים לקבל הוא תסריט עצל ומחופף, שחקנים שמחוברים לתסריט ולסרט עצמו, בדיוק כמו שהצ'ק שיקבלו מההפקה יישאר בידיה, בעת המפגש עם כל אחד מהם, סצנות אקשן איומות, עלילה לא אמינה ובגדול סרט מחורבן למדי. מביך לראות צוות שכזה משתתף בסרט שכזה, כאשר כל אחד בנפרד עבר תחנות הרבה יותר מספקות ומרשימות בקריירה וכעת מגיע החלק שכולם רוצים להיות קצת פאצ'ינו, דה נירו, קייג' וסמואל ג'קסון.


בוא תריח מה אני חושב שהסרט הזה שווה לו | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

כולם רוצים לעשות כסף קל והסרט הזה הוא בדיוק כזה. הוא מכניס את הכסף הקל ביותר לכיסם של השחקנים והבמאי, ואם אתם הולכים לקולנוע, הוא לוקח מכם את הכסף באופן והצורה הכי קלים ומבלי להתאמץ יותר מדי במהלכו. הכרזה מאותתת על כך ועל אף שרשימת השחקנים המשתתפים בסרט מציגה אוסף נאה של מועמדויות וזכיות, הרי זה ברור שהמסלול של הסרט הזה הולך בכיוון אחד בלבד - כישלון חרוץ ובמקרה של צ'סטיין מדובר בכישלון חרוץ נוסף, לאחר שהנמיכה את הרמה הכללית של הסרטים להם היא שותפה ("אישה צועדת קדימה", שהיה יותר צעדה אחורה, "אשתו של שומר גן החיות", ואפילו "אקס מן: הפיניקס האפלה" הנוראי).

הכישרון של צ'סטיין לא מצליח לבוא לידי ביטוי בסרט או להציל מקטעים מסוימים ממנו ואין ספק שמדובר בפרק נוסף שאותו היא תרצה לאפסן במרתפי הזיכרון שלה. על עלילת הסרט אין מה להרחיב יותר ממה שסופר בשורה אי שם מעל, בטקסט. ואין כל צל של ספק שבניחוש ראשון או השני תוכלו כבר לנחש את "נפתולי העלילה", הלא מפותלת בשום אופן שהוא. אם יש סרט שאתם יכולים לבחור לוותר עליו, גם אם ממש ממש בא לכם ללכת לקולנוע ולא מצאתם במה לצפות - זה הסרט.


מזהירה אותך לא להעיז להיכנס לסרט הזה | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

יצאתם עם תחושה שירו בכם?
יש מצב שתירדמו תוך כדי, יש מצב שיימאס לכם די מהר, על אף שהוא לא ארוך במיוחד ויש מצב שפשוט תזרמו עם האקשן שלו. לא המבקר הנוכחי, לא יכול היה לסבול את מה שהוא חזה בו לנגד עיניו.

אז את מי תולים בעבור העניין הזה?
טייט טיילור, אשר פעם עוד שיחק עם ג'ניפר לורנס ב"קר עד העצם" וביים את צ'סטיין ב"העזרה" רושם תהליך הדרדרות מפואר, בכל הנוגע להיותו במאי מהשורה (התחתונה).

מה? כבר נגמר?
אחרי שעה וחצי שבא לכם לתקוע את העיפרון הקרוב ביותר אל תוך העין ולסובב, זה נגמר בשעה טובה.

סיכום המבקר
10/
2.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סוכנת במלכוד": לא, לא באמת...
סרטים בקולנוע