"מלחמת המחר": לא לדחיינים

ביקורות
ז'אנר האקשן ומסע בזמן תמיד ייצרו סרטים מהנים, אמזון פריים רוצים להביא לצופים סרטים אקטואליים ואסקפיסטיים וכך נוצר סרט מהנה, אשר מכיל: אקשן, שחקנים טובים, שעתיים וקצת של הנאה וכמובן עלילה לא הגיונית. אבל...למי אכפת?

"מלחמת המחר": לא לדחיינים
"מלחמת המחר": לא לדחיינים

בכל קיץ אנחנו מקבלים ערימות על גבי ערימות של סרטי אקשן שוברי קופות, אשר בעבר היו מופיעים על מסכי הקולנוע. במצב של הסטרימינג שנוצר לאחרונה - גם נטפליקס וגם אמזון פריים מתחרות על נתח השוק הזה. ואם כבר לייצר סרט אקשן, עדיף ללכת על תת הז'אנר, שעבד כל כך טוב ב(חלק מ) סרטי "שליחות קטלנית" והרבה פחות טוב בעשרות סרטים אחרים - נסיעה בזמן.

אז על מה הסרט?
דן פורסטר (כריס פראט - כן, ההוא המגניב מ"שומרי הגלקסיה") הוא מורה למדעים בבית ספר תיכון בעתיד הקרוב או ליתר דיוק שנת 2022. דן הוא חייל מרינס לשעבר וגם איש משפחה אוהב, שרק רוצה לראות את שידורי המונדיאל בקטאר יחד עם ביתו הקטנה ואשתו האהובה. השלושה (ועוד מספר רב של אורחים של ברור מה הקשר להם לסרט) מתיישבים לצפות במשחק בין ברזיל לנבחרת עלומת שם, שלא באמת מעניינת, אך אל דאגה - זאת לא נבחרת ישראל. בדיוק באמצע מתפרצת של שחקן ברזילאי משהו מוזר קורה ומתוך בועה עתידנית יוצאים חיילים חמושים.


מחכה לעתיד | צילום: IMDB

הופעת הבועה מיד גורמת לניימאר להתגלגל ולבקש עבירה (לא באמת, אבל זה כנראה הדבר הכי הגיוני בכל התסריט) והחיילים מסבירים שהם מגיעים מהעתיד; שם גזע זר של חייזרים תקף את כדור הארץ ודילל משמעותית את האוכלוסיה. על מנת להילחם בגזע החייזרים, הקרויים "דורבנים", צריכים החיילים העתידיים...עוד חיילים (ולא חס וחלילה למשל למצוא את החייזרים או למצוא תרופה נגדם וכאלה) ואומר - עזרה מלוחמים עכשויים וגם כאלו שלא ממש לוחמים , לא ברור אם השופט מוציא צהוב לניימאר על התחזות, אבל ממשלות העולם מתאחדות ויוצרות חוקי "גיוס חובה" על מנת לשלוח אזרחים רגילים לעתיד, הדבר כמובן יוצר כאוס שאפילו שנת 2020 נראית כמו שנה שפויה לידו, מצד שני זה נראה כמו המשך הגיוני לחיים על פני כדור הארץ. הגיוס של האזרחים לא ממש מצליח, עד הרגע בו מגיע "האחד", כאשר דן פורסטר מגויס ואז העלילה מתפתחת בכיוון מעניין, אבל לא נהרוס לכם את המשך הסרט.


הטוב
הסרט מעניין לא יומרני מידי ומצליח לשלב מעולה בין אקשן איכותי, הומור לא מוגזם ודמויות אהודות. הדורבנים (לא הלהקה אלא החייזרים בסרט כמובן) נראים מצוין - מפחידים, מהירים וחזקים מספיק, אך לא חזקים מידי; הם נראים אמינים למדי, ביחס לכל העלילה והתפתחותה וכמו שצפוי בסרט אקשן עם מוכוונות עתידנית, אין להם מחשבות או תובנות יוצאי דופן והם באו להיות הרעים בסרט, לאכול אנשים ולא לאכול את הראש של הצופים, כי זה מה שביקשנו בסרט. הסרט ארוך אבל הוא מייצר מן הכלאה של שני סיפורים בסרט אחד; אנחנו מקבלים שני סיפורים, אחד על העתיד ואחד על ההווה ובסך הכל מדובר בייבול לא רע לסרט אקשן קייצי.


מעניין מה מסתתר מאחורי דלת מספר 1| צילום: IMDB

הרע
זה סרט אקשן, על מדע בדיוני, אז יש כמה חורים ושכתוב כמה חורים זה אומר הרבה מאוד חורים בעלילה וכמובן שיש קלישאות שמתאימות לסרט אקשן...בעצם יש המווווון קטעים כאלה וטקסטים חבוטים ומצד שני, אין כזה דבר; סרט אקשן מבלי פערים עלילתיים (למרות שכאן זה מוקצן) וטקסטים חרושים. קחו את שני הסעיפים הללו, תוסיפו להם את שיתוף הפעולה הלא אמין במיוחד בין פראט לאיבון סטרהובסקי, אשר בעיקר לא ממש מרגיש אמיתי וחלק ותקבלו מגרעות מרכזיות, שעשויות להעיב על הנאתכם המלאה מהסרט.

הבמאי
כריס מקיי, אשר ביים את "לגו באטמן" הבינוני (ויביים גם את השני וגם את....."נייטווינג") וגם ערימות של פרקים מהסדרה "רובוט-צ'יקן " עושה עבודה לא רעה בכלל בסרטו הראשון, כי אף אחד לא באמת ציפה ליצירת מופת והסרט כן מצליח לשמור על רמה ראויה - כל זאת בהנחה והגעתם עם רף ציפיות לא גבוה מידי.


מי אלה? הסקוטים? | צילום: IMDB

שחקנים ונהנים
כריס פראט ממשיך להיות "האיש המושלם" והוא עושה את זה טוב; הוא כריזמטי, מצחיק ובהחלט נראה כמו לוחם - אין טענות. איבון סטרהובסקי, בדרך כלל מגלמת את דמויותיה הרבה יותר טוב מתפקידה הנוכחי וזאת בהחלט לא אחת מההופעות שהיא תרצה לתייק בפילמוגרפיה שלה. שיתוף הפעולה עם פראט לא נראה טוב, בעיקר באשמתה ומה שמצליח בגדול ב"סיפורה של שפחה" ו"דקסטר" קצת פחות זורם אבל נסלח לה על זה ולהבדיל מאחרים, נשאיר להם את כל האצבעות במקום.


ג'יי קיי סימונס (לנצח וורן שילנג'ר מ-"אוז") עם תפקיד די בנאלי וקטן יחסית, עושה עבודה טובה כהרגלו. בטי גילפין, אשר מוכרת לצופים בעיקר מ"משחקי ציד", עם תפקיד שונה לגמרי בתור האישה האוהבת אבל גם היא לא מקבלת יותר מידי זמן מסך ואופציות להתבטא. אדווין הודג' (שלושת סרטי "הטיהור") ו-סם ריצ'רדסון ("ויפ") גם בסך העל עושים עבודה טובה ושקטה.


איפה דקסטר או שלגלן? | צילום: IMDB

זמן זה כסף
שעתיים ועשרים דקות, די הרבה לסרט אקשן אבל מצליח להתעלות מעל האורך ולא לתת יותר מידי רגעים מתים, לזכותו של הבמאי מקיי.


יש לך מילים אחרונות
לצפות לעלילה מפותלת ומיוחדת מסרט שנקרא "מלחמת המחר" ומדבר על חייזרים שפולשים לכדור הארץ יהיה כמו לחפש תעודת כשרות של הרב מחפוד בטיב טעם, לא לזה באנו. הצופים שמקליקים על השלט של "אמאזון פריים" מצפים, לכל הפחות, לפיצוצים, אקשן ובדיחות קטנות ושנונות ואת זה הם מקבלים ובערימות גם אם לפעמים זה כבר יותר מידי, בסך הכל מדובר בסרט אקשן קייצי וטיפוסי שברגע שיעלה לקולנוע צריך ללכת אליו כל עוד יש לנו קולנוע ולא נכנסים לסרט אחר לגמרי - סרט הודי של וריאנט דלתא.

הסרט "מלחמת המחר" זמין לצפייה ברשת הסטרימינג - "אמאזון פריים"

סיכום המבקר
10/
6.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "מלחמת המחר": לא לדחיינים
סרטים בקולנוע