"פרוייקט פאוור": לא ממש בפול פאוור

ביקורות
נטפליקס מנצלים את ימי הקורונה בכדי להעלות עוד סרטי אקשן, שבתקופת טרום קורונה כנראה היה מדשדש ולא מוכר. אבל בשנה המשוגעת שאנו חיים בה הוא דווקא מצליח לקבל פוקוס קולנועי ולא כל כך בצדק.

"פרוייקט פאוור": לא ממש בפול פאוור
"פרוייקט פאוור": לא ממש בפול פאוור

אם המשיח היה מגיע ושואל האם מישהו רוצה כוחות-על, כנראה שהוא לא היה מקבל תשובה שלילית אחת ועל כן מדובר באחד הנושאים החמים ביותר בספרות ובקולנוע. כנראה שכל אחד מאיתנו יודע איזו תשובה היה מוסר לאותו משיח עבור השאלה החשובה; בין אם זו קריאת מחשבות או חיי נצח, יכולת לעוף, יכולת לשרוף ושאר הירקות, כולנו יודעים מה היינו רוצים וכנראה שכולנו גם יודעים מה הדבר הראשון שהיינו עושים אם היינו מקבלים את הכוח שרצינו (לעוף לקו-טאו, תאילנד, אבל בלי בידוד).

אז על מה הסרט?

התסריטאי הרומני הצעיר מטסון טומלין וצמד היוצרים הצעירים הנרי ג'וסט ואריאל שולמן (כן, הוא יהודי אבל לא ישראלי) החליטו להוסיף טוויסט גדול לשאלה ההיפותטית, שהמשיח שאל קודם לכן והשאלה שלהם היא כזאת; מה היה קורה אם הרחובות היו מוצפים בגלולה, שעולה 500 דולר ומעניקה לבעליה או ליתר דיוק למי שבולע אותה חמש דקות תמימות של כוח על? אף אחד לא יודע איזה כוח יהיה לו ואם להוסיף עוד קצת סיכון, יש סיכוי שמי שלוקח את הגלולה המופלאה יקבל כוח על, שמגיע לידי ביטוי בפיצוץ ומוות. אז כמו שחיים הכט היה נוהג לשאול: "מה אתם הייתם עושים?".


לוקחים או לא לוקחים? | צילום: Imdb

אזרחיה הטובים של של ניו אורלינס קצת פחות בעניין של גיבורים וכמות הפשעים, אשר מתחילים לצמוח בעקבות נוכחות הגלולה החדשה, עולה וגדלה, בעשרות מונים. כאן נכנסים שלושת כוכבי הסרט למשוואה בשלושה נעלמים, תפקידים ונקודות מבט שונות. תחילה מוצגת נערה בשם רובין (דומיניק פישבק מ"הצמד"), שבשביל לעזור לאימה חולת הסוכרת, סוחרת בגלולה ובצורה מפתיעה מסתבכת עם בערך כל מי שאפשר להסתבך איתו. הגיבור השני הוא הבלש פרנק (ג'וזף גורדון לוויט - "לופר") שיעשה הכל בשביל לעצור את הצפת הרחובות בסם החדש, כולל לקחת את הסם בעצמו ולהתחבר לסוחרת הסמים הצעירה. לבסוף מגיע כמובן חייל לשעבר המכונה "המייג'ור" ; (ג'יימי פוקס - "ג'אנגו ללא מעצורים") שמנסה להתחקות אחר מקור הסם וכל שנוסיף על דמותו יגלה עוד טפח העלילתי, אז נעצור כאן.

הטוב

רעיון מקורי וטוב שנכתב ע"י טומלין (אותו תסריטאי רומני צעיר), אשר מבשל לנו על אש חמה את "הבאטמן". הסרט מותח ומעניין לכל אורכו, אין הרבה רגעים משעממים ואם שמנו פעמינו אל עבר נטפליקס, על מנת לראות סרט אקשן טוב שישכיח מאיתנו מילים כמו: התפרצות, עקומה עולה, בידוד וקורונה, זה בדיוק הסרט הזה, אשר מכיל אקשן, כוחות על מרובים ומפוזרים על פני שטח עלילתי קצר יריעה וכמובן שחקנים טובים ואפקטים ראויים למסך הקטן, שכנראה גם היו נראים טוב יותר על מסך הרבה יותר גדול.


יאללה בלאגן!! | צילום: Imdb


הרע

איך בסרטים אומרים? הכל טוב ויפה, אבל...הסרט לא ממש מתעלה מעבר לסרט אקשן רגיל ובינוני, הוא אמנם מעניין אבל העלילה לא תמיד קוהרנטית ומלאת חורים וגם מה שכן מצליח להתחבר נראה קצת קלישאתי וחבוט, במיוחד כל נושא הסוחרת סמים, שחולמת להיות ראפרית. כל נושא החלום של רובין להיות ראפרית נראה די תלוש משאר הסיפור ומוביל לשתי סצנות די מביכות במהלך הסרט.

בנוסף, "פרוייקט פאוור" מזכיר מעל הכל את "ללא גבולות", בכיכובו של בראדלי קופר וגם קצת את כל הנושא של "המגדל האפל". שמונה ספרים של אחד מגדולי הסופרים (סטיבן קינג), אשר נדחסו לסרט אחד במקום לקבל פתרון הוליסטי של סדרת סרטים או אולי אפילו סדרת טלויזיה סטייל "משחקי הכס". גם בסרט הנוכחי ישנה תחושה שאם מישהו היה מעניק עוד קצת (ואולי אפילו הרבה) זמן מסך וזמן כתיבה לרעיון ההתחלתי המצוין, היו מקבלים הצופים תמורה שעולה על זו, הקצרה, אשר מעניק סרט אקשן נחמד להעביר איתו את הזמן. אתם שואלים את עצמכם מי יעשה דבר כזה? "השומרים", "הבנים", "סנס 8" וזה רק בשליפה קצרה מהמותן.


הכדור יכול להוסיף קצת עומק לסרט? | צילום: Imdb

זה שיושב על הכיסא

צמד היושבים על כיסא הבמאי אחראים לכל הטוב והרע בסרט. בין היתר גם לאלמנטים של האקשן, הצילומים, האפקטים והכל באמת לא רע, ברמת הסביר, אבל גם לא מזהיר. השניים, אשר התפרסמו בעיקר בזכות הדוקומנטרי הנפלא: "קאטפיש" וסרט ההמשך של "פעילות על טבעית" יכלו להוסיף קצת יותר חוויות דוקו ואולי עוד קורטוב אימה לסרט, שהיה עשוי לשפר את התוצר הסופי קצת, אבל לא משהו שגוסט או שולמן יקבלו עליו הכרה לאורך זמן, מעבר לאזכור דל בפילמוגרפיה של השניים.

שחקנים ונהנים

כאשר מגייסים את ג'יימי פוקס וג'וזף גורדון לוויט לסרט, הבמאי יודע שלא יהיו בעיות בפן של המשחק; צמד הכוכבים עושה עבודתו נאמנה ואליהם מצטרפים רודריגו סנטורו ("300") והשחקנית הצעירה והמוכשרת דומינק פישבק ועוד כמה שחקנים קצת פחות מוכרים כמו: טייט פלטשר ("ג'ון וויק") וקורטני ואנס ("סיפור פשע אמריקאי") כולם עם פרצופים מוכרים, תפקידים קצת פחות מוכרים, אבל בסך הכל עושים עבודה לא רעה.

זמן זה כסף

כמעט שעתיים של סרט (שעה וחמישים ושלוש דקות) שעוברות מהר. יחסית לסרט זה בדיוק הזמן שהיה צריך. אפשר היה בכיף למרוח את הרעיון לכיוון סדרה. נטפליקס לטיפולך.

יש לך מילים אחרונות?

עוד סרט נטפליקסי, אשר קיבל הרבה יותר צפיות והייפ, בזכות הקורונה. הרעיון טוב ומעניין, הביצוע קצת פחות. מצד שני, אם חקשה נפשכם בכיבוי מוחי וצפייה בסרט אקשן עתיר אפקטים מפוצצים, הגעתם למקום הנכון. אל תעבירו למשהו אחר, כיוון שאם ציפיתם למשהו קצת יותר עמוק בנוסח "הבנים", תתאזרו בסבלנות; היא חוזרת בתאריך ה-04/09, לעונה השנייה ב-אמזון פריים.

סיכום המבקר
10/
6.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "פרוייקט פאוור": לא ממש בפול פאוור
סרטים בקולנוע