הידעת? המופע של טרומן

קולנוע
המופע של טרומן הוא סרט שיצא לאקרנים ביוני 1998, הסרט בכיכובו של הלהיט דאז ג'ים קארי ובבימויו של פיטר וויר היה מיוחד ומרתק ואפילו השפיע על עולם הפסיכולוגיה, כמה עובדות על הסרט:

הידעת? המופע של טרומן
הידעת? המופע של טרומן

שם הסרט הוא "המופע של טרומן", השם המקורי היה אמור להיות "המופע של מלקולם" והכוכב של הסרט היה אמור להיות השחקן המצוין גארי אולדמן ("החפרפרת" ו"האביר האפל").

עם יציאת הסרט היו לא מעט ביקורות על מקוריות התסריט של הסרט (שנכתב ע"י התסריטאי המוכשר אנדרו ניקול שהיה בצוות הכתיבה בין היתר בסרטים הבאים: "מה קרה בגטקה?, "עולם הזמן" ו"שר המלחמה"), ב1968 יצא סרט קצר של 30 דקות בשם "הקולנוע הסודי" המספר על מזכירה שאת חייה רואים מספר אנשים במסכים סודיים, בנוסף היו שתי פרקים בסדרה "איזור הדמדומים" אשר מאוד הזכירו את הסרט, התסריטאי אנדרו ניקול הכחיש שהוא ראה אי פעם את הסרט או הפרקים האלו והרעיון הוא מקורי שלו.

ג'ים קארי היה מוכן לרדת מדרישות השכר הרגילות שלו (אז כ20 מיליון דולר לסרט) ולהסתפק ב12 מיליון דולר בלבד רק כדי לשחק את התפקיד הדרמטי בסרט.


היה מוכן להסתפק רק ב12 מיליון דולר, קארי.

הכוכב השני של הסרט - אד האריס לא היה אמור להשתתף בסרט,מי שלוהק הוא דווקא דניס הופר, אבל ככל הנראה כחודשיים לאחר תחילת הצילומים בין הופר לבין וויר (הבמאי של הסרט) היו חילוקי דעות, האריס החליף אותו וזכה באוסקר על תפקידו כשחקן המשנה הטוב ביותר באותה השנה.

זה לא הלהיט היחיד של במאי הסרט - פיטר וויר, הוא אחראי גם על הסרטים "ללכת שבי אחריו" בכיכובו של רובין וויליאמס, "אדון ומפקד: הצד הרחוק של העולם" בכיכובו של ראסל קרואו ו"העד" בכיכובו של הריסון פורד.

במהלך הסרט, הדמות טרומן מאזינה רק לקטעים קצרים של מוזיקה קלאסית, זה גם זול יותר מבחינת זכויות יוצרים וגם אין במוזיקה מילים ולכן זה לא אמור לגרום לדמות של טרומן להתעניין במילים ובכך להרוס את הכיסוי שלו.


רק מוזיקה קלאסית.


ב2008 מספר פסיכאטרים סיפרו כי קיימת תסמונת בשם "אשליית המופע של טרומן", החולים בה בטוחים שהם הכוכבים בתוכנית ריאלטי, אחד החולים במחלה טיפס על פסל החירות כיוון שהיה בטוח שברגע שיעשה את זה, הוא יראה שם את חברה שלו מהתיכון וזה יהיה הסימן שלו לצאת המתכונית.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הידעת? המופע של טרומן
סרטים בקולנוע