"בלש אמיתי 3": בסימן שלוש

טלוויזיה
שלוש וחצי שנים אחרי העונה האחרונה (והמושמצת) חוזרת "בלש אמיתי" עם עונה שלישית, בעלת שלושה קווי עלילה ובעיקר עם כוכב אחד זורח, שמחזיק את העונה הנוכחית באופן טוטאלי. אז איך זה נראה אחרי שלושה פרקים? נפלא.

"בלש אמיתי 3": בסימן שלוש
"בלש אמיתי 3": בסימן שלוש

גם לאחר שלושה פרקים עדיין קשה לקבוע אם העונה הזו הולכת להיות שחזור מדויק על בסיס כיוון הרף הגבוה שהוצב למן העונה הראשונה או שמא יותר לכיוון המתיש ההוא, שהגדיר רף תחתון על פיה של העונה השנייה. מה שבטוח הוא שניק פיזולטו החליט ללכת בכיוון ההימור הבטוח יותר והעדיף לשחזר לא מעט אלמנטים מהעונה הראשונה, על אף שלא הצליח הפעם לייצר צמד דומיננטי כל כך, כפי שייצרה לה העונה הראשונה, בעזרתם האדיבה של מת'יו מקונוהיי ו-וודי הארלסון. הפעם יש כוכב אחד, בדגש על כך שהוא אכן הכוכב הראשי והוא מהרשלה עלי, זוכה פרס האוסקר על תפקידו בסרט "אור ירח" וככל הנראה המועמד המוביל לפרס האוסקר, בקטגוריית שחקן המשנה, בזכות "הספר הירוק" (שיעלה לאקרנים בחמישי הקרוב - 24/01/2019).

והעונה הזו באה לגעת, לזעזע ולייצר סנסצייה טלוויזיונית נוספת, כאשר היא הולכת במשעול העלילתי הבטוח, שמביא צמד בלשים לחקור מקרה היעלמות ורצח של אח ואחות בני 12 ו-10, שיצאו לטייל בשכונה ומעולם לא שבו אליה. בין שני הבלשים הללו, כאמור, עומד במרכז וויין הייז, בלש שחור שמנסה להתחקות אחרי עקבות הילדים, כאשר הוא חש אש עוינת בעורפו מצד האוכלוסייה המקומית ומעבר לקשיים במציאת חוטים מובילים, הוא גם צריך להתמודד עם צלקות מהמלחמה בווייטנאם וכמו כן בדעות קדומות כלפיו, דעות קדומות שמסיטות ומטשטשות את עין הציבור הרחב מעצם העובדה שהוא בסך הכל עושה את עבודתו ומנסה להתחקות אחרי רוצח אכזר וביזארי, שבדומה לעונה הראשונה מפזר רמזים בצורת בובות קריפיות.


פחות עוצמתיים מאלו של העונה הראשונה, אבל עדיין...צמד מנצח | באדיבות yes

העלילה של וויין ושל הסדרה כולה מתפצלת לכדי שלושה כיוונים וקווים עלילתיים; תחילה, בשנת 1980, הוא ורונלד ווסט, השותף שלו (המגולם היטב על ידי סטיבן דורף), נמצאים במרכזה של פרשת החטיפה-היעלמות של זוג האחים ומנסים, כאמור, לדלות כל בדל חשוב בכדי להתחקות לאחר עקבות הילדים. בקו העלילתי השני, עשור שלם קדימה, בשנת 1990, שני הבלשים המשיכו בחייהם, אבל התיק שב לרדוף אותם פעם נוספת, נוכח גילוי ראיות חדשות ובקשה לפתיחת התיק מצד המשפחה ועל כן מוצאים עצמם ווסט והייז מאחדים כוחות פעם נוספת בשביל לנסות ולהבין כיצד ניתן לנסות להתחקות לאחר עקבותיה של הילדה, שלא נמצאה מעולם.

המפתח העלילתי השלישי מתרחש קרוב לימינו אנו, בשנת 2015 ושם הייז הוא קשיש למדי, שיטיוני בחלק מהזמן וסהרורי בחלקו השני. הוא נמצא בשלב חשבונות נפשיים וגם נתמך על ידי ילדיו במרבית הזמן, מכיוון שאינו יכול לדאוג לעצמו בצורה מהימנה. הוא מתראיין לסדרת פשע דוקומנטרית שמשיבה אותו, איך לא? אל הפרשה ששינתה את חייו לבלי היכר ולנצח. ממרומי גילו הוא נדרש לשחזר פרטים טראומתיים ומצליב נתונים עם שני הקווים העלילתיים האחרים המוצגים בסדרה עצמה, עובדה שיוצרת לא מעט בלבול אצל הצופה, בלבול שגם מתחולל בתוך דמותו המורכבת של הייז, המגולם בצורה מעוררת השתאות על ידי מהרשלה עלי.


כוכב זורח כמעט לבדו - מהרשלה עלי | באדיבות yes

ניכר יותר ויותר בקולנוע, לאחרונה, כי עבודת האיפור וההזקנה החלה לתפוס חלק משמעותי ביצירת סרטים עלילתיים וכך הטרנד הנוכחי לא פוסח על העונה השלישית של "בלש אמיתי". עלי לא מסתפק בגילום דמות בת גילו, פחות או יותר, הוא גם מגלם אדם מבוגר יחסית וזה נראה נפלא, בשונה מכל כך הרבה דוגמאות שהוצגו בקולנוע ובטלוויזיה בעבר. הפעם זה בהחלט נראה משכנע, אמיתי ותורם לכך שעלי יכול לגלם את עצמו בצורה הכי אמינה שניתן, גם בתפקיד מבוגר יותר וללא צורך בשירותיו של שחקן מבוגר שנראה דומה לו, הוא פשוט דומה לעצמו...רק זקן יותר ואמין וברמה גבוהה בהרבה מזו שהורגלנו לראות על מסך כלשהו בשנים האחרונות.

ואם אתם מתקשים לשחזר קווי עלילה מדויקים לשתי העונות הראשונות, שערו בנפשכם את הקושי העלילתי של הבלש לשחזר את פרטי הפרטים המדוקדקים של חקירת חייו במרחק של עשור ועשרים וחמש שנים בהתאמה מאותה שנת ההיעלמות של צמד הילדים. כי העונה הזו של הסדרה שכתב פיזולטו (שגם ביים את הפרקים הבאים: הרביעי והחמישי) מתמקדת וגם נסמכת בעיקר על אפקט הזכרון ההולך ונחלש של הייז ועל השילוב בין הזמנים והיכולת של הצופים למצוא מיקוד, בעזרת הקצב המייגע שמצד אחד עשוי להוציא מפוקוס, אבל מהצד השני גם מחזיר הרבה ממנו בכל הנוגע לריבוי העלילות והעובדה שלוקח כמספר רגעים בשביל ליישב בחזרה את הריכוז, בנוגע להתפתחות העלילתית והשנה בה הסיפור מסופר. מה קרה עד אז בכל מסלול עלילתי ולאיזה חלק מתייחסת העלילה ברגעים אלו ממש.


אה, כן...ויש גם את האישה | באדיבות yes

פיזולטו מיטיב לתאר את הלך רוחו של הגיבור המרכזי וכיצד הושפע בכל תקופה בחייו מהמקרה המזעזע שהיה עד לו והיה החוקר הראשי בו בשנות השמונים. גם הנגיעות בעניין הגזע, נושא פופולארי תמיד בארצות הברית ובמיוחד בימי טראמפ, מוסיפות לסך ההתרחשות ולבסוף, הסדרה מונהגת על ידי צוות נהדר, שכולל את סטיבן דורף ("בלייד", " לשרוד מעבר לסורגים") הנשכח, הפחות מוערך, אבל המשובח, את כרמן אג'וגו היפיפיה והנהדרת ("סלמה", "חיות הפלא"), סקוט מקניירי ("ארגו", "12 שנים של עבדות"), ריי פישר (סייבורג של "באטמן נגד סופרמן" ו"ליגת הצדק") ובראשו זוכה האוסקר - מהרשלה עלי ונראה שחבל המשיכה מהבוץ הביקורתי של העונה השנייה הגיע בדיוק בזמן בשביל להפריך את השמועות המוקדמות על מותה של הסדרה ולהנהיג אותה לעונה נוספת, שתרכב על גל מוצלח פעם נוספת.

ימי שני מ-14.1 ב-04:00 + 22:00 ב-yes OH ומשודרת גם ב-STINGTV

יש למה לצפות בחמשת הפרקים הנותרים | באדיבות yes
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בלש אמיתי 3": בסימן שלוש
סרטים בקולנוע