"טריילר פארק": הסרטים המסקרנים שבקרוב נראה על המסך

קולנוע
שנת 2017 אמנם עומדת להסתיים, אך עם פתיחת השנה החדשה לא מעט סרטים מעניינים צפויים להגיע אל מסכי הקולנוע, ביניהם סרטיהם של הבמאים והשחקנים מהשורה הראשונה. יש למה לצפות.

"טריילר פארק": הסרטים המסקרנים שבקרוב נראה על המסך
"טריילר פארק": הסרטים המסקרנים שבקרוב נראה על המסך

"חוטים נסתרים"

אחד הסרטים המצופים ביותר הוא סרטו של אמן הקולנוע פול תומאס אנדרסון, "חוטים נסתרים". אנדרסון שקנה את עולמו בתחילת הקריירה שלו עם סרטים כמו "לילות בוגי" ו-"מגנוליה", ולאחר מכן ביסס את מעמדו כאחד היוצרים המוכשרים והמעניינים ביותר בהוליווד עם סרטים כמו "זה ייגמר בדם" ו-"המאסטר", מביא לנו את סרטו החדש והמסקרן המתרחש בלונדון של שנות ה-50. גיבור הסרט הוא מעצב אופנה נודע אשר חי חיים קפדניים ומחושבים, אשר משתנים בעקבות כניסתה של אישה מיוחדת לחייו. זוהי דרמה רומנטית מאוד מיוחדת אשר לא מעט מהביקורות כבר מכתירות כסרט הטוב ביותר של השנה. גולת הכותרת אולי הגדולה ביותר של הסרט הזה היא הכוכב שלו: דניאל דיי לואיס. האחרון אשר שיתוף הפעולה הקודם שלו עם אנדרסון ב-"זה ייגמר בדם" נחשב לאחד משיתופי הפעולה הטובים ביותר בעשורים האחרונים, הודיע לפני מספר חודשים על פרישה ממשחק, כך שזהו כנראה הולך להיות הסרט האחרון שלו.



במאי: פול תומאס אנדרסון.
שחקנים: דניאל דיי לואיס.
תאריך יציאה בארץ: 1.2.18.

"שעה אפלה"

סרט נוסף שדובר עליו לא מעט הוא "שעה אפלה", סרטו ה-7 של ג'ו רייט שבאמתחתו מספר סרטים מצליחים כמו: "כפרה" ו-"גאווה ודעה קדומה". הוא מגיע לסרט הזה כשנתיים לאחר סרטו: "פן", עיבוד לסיפור הילדים הנודע של פיטר פן שדווקא היה כישלון ביקורתי וגם לא הצליח להחזיר בקופות את הכסף שהושקע עליו. "שעה אפלה" מתרחש בתחילת מלחמת העולם השנייה ומתמקד בדילמה של ראש הממשלה החדש של בריטניה, ווינסטון צ'רצ'יל שהיה צריך להתמודד עם הדילמה של האם לגשת למו"מ עם היטלר, או דווקא להילחם מול הצבא הגרמני כשהסיכויים אינם בצד שלו. הסרט מקבל ביקורות טובות בארה"ב ובעולם, המציינות לטובה בעיקר את הופעתו המחשמלת של גארי אולדמן (שבקושי ניתן לזיהוי בסרט הזה). אולדמן הוזכר לא פעם כמועמד מוביל לזכות בפרס האוסקר לשחקן הראשי הטוב ביותר בטקס הקרוב, ונראה שצפוי לנו סרט היסטורי מעניין ומרתק.



במאי: ג'ו רייט.
שחקנים: גארי אולדמן, לילי ג'יימס, בן מנדלסון.
תאריך יציאה בארץ: 4.1.18.

"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

"שלושה סרטים מחוץ לאבינג מיזורי" מסתמן כסרט המפתיע ביותר של השנה. אף אחד לא ציפה שיוצר הסרטים: "ברוז'" ו-"שבעה פסיכופטים" (שאמנם היו הצלחה בקרב הקהל, אך אינם התיישבו באופן חלק עם כל המבקרים ובטח שלא עם טקסי הפרסים), ייצור את אחד הסרטים הבולטים של השנה. הוא קיבל כבר 6 מועמדויות לגלובוס הזהב, הביקורות מהללות והקהל מתמוגג. הסרט מתרחש במיזורי, שם מילדרד הייז (פרננס מקדורמנד) מחליטה לעשות מעשה לאחר שרוצח בתה לא נתפס במשך זמן ממושך. היא מאשימה את וויליאם ווילובי (וודי הארלסון), שריף העיירה האהוב, דבר הגורם לסגנו הילדותי והאלים, דקיסון (סאם רוקוול) להתערב במקרה. מכאן מתחיל מאבק אלים וקיצוני בין מילדרד לבין אנשי החוק של העיירה. מרטין מקדונה קיבל מועמדויות מפתיעות לגלובוס הזהב על תסריט ובימוי, ושלושת השחקנים הראשיים קיבלו מועמדויות על תפקידם. יש למה לצפות.



במאי: מרטין מקדונה.
שחקנים: פרנסס מקדורמנד, וודי הארלסון, סאם רוקוול.
תאריך יציאה בארץ: 18.1.18.

"קרא לי בשמך"

הסרט המצופה שזכה לשבחים רבים בפסטיבל סאנדנס ומבוסס על רומן בעל אותו שם, מתרחש בקיץ של 1983. אליו בן ה-17 (טימותי צ 'אלאמנט) נמצא עם משפחתו בחופשה באיטליה. כניסתו של אוליבר (הארמי האמר), סטונדנט אשר מגיע לעבוד יחד עם אביו, מפר את האידיליה ומציף מערבולת של תשוקות ויצרים המתפרצים החוצה. חייהם של אליו ואוליבר כפי שהכירו אותם עומדים להשתנות ללא כל היכר במהלך קיץ אחד. הסרט קיבל שלושה מועמדויות לפרס גלובוס הזהב (ביניהם מועמדויות לשחקן הראשי, לשחקן המשנה ולסרט הדרמה הטובים ביותר), ומוזכר כאחד המועמדים המובילים לקראת טקס האוסקר ההולך ומתקרב.



במאי: לוקה גוודגיניו.
שחקנים: טימותי צ 'אלאמנט, ארמי האמר.
תאריך יציאה בארץ: 25.1.18

"העיתון"

סרטו החדש והמצופה של סטיבן שפילברג מבוסס על סיפורם האמיתי של קיי גרהאם (מריל סטריפ), מוציאה לאור של עיתון ובן ברדלי (טום הנקס), עורך עיתון עקשן, יוצאים יחד למאבק חסר פשרות בממשל האמריקאי על מנת לחשוף את אחד מפשרות הטיוח הגדולות בהיסטוריה. שפילברג שיצא לצילומי הסרט רק בסוף חודש מאי (!!) הצליח להשלימם תוך חמישה חודשים יחד עם העריכה הסופית. דבר שלבטח הקל עליו במסע הזה היו שני הכוכבים הראשיים שלו, ידידו הוותיק שמשתף עמו פעולה בפעם החמישית - טום הנקס ואחת השחקניות המוערכות ביותר בהוליווד - מריל סטריפ אשר משתפת בסרט זה פעולה עם שפילברג בפעם הראשונה. הסרט יצא להפצה מוגבלת בארה"ב וכבר זוכה לשבחים אדירים הכוללים שישה מועמדויות לגלובוס הזהב, ביניהם להנקס, סטריפ ושפילברג עצמו. מדובר ככל הנראה באחד הסרטים שיככבו בטקס האוסקר הקרוב ומסומן כבר בשלב הזה כאחד המועמדים העיקריים לזכייה.



במאי: סטיבן שפילברג.
שחקנים: טום הנקס, מריל סטריפ.
תאריך יציאה בארץ: 11.1.18
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "טריילר פארק": הסרטים המסקרנים שבקרוב נראה על המסך
סרטים בקולנוע