טריילר פארק: קצת סופרבול, קצת קיץ

קולנוע
עונת הטריילרים הגיעה, הסופרבול כבר חשף אותנו ללהיטים הגדולים, ואין ספק שהשנה מצפים לנו לא מעט סרטי קיץ גדולים ומושקעים. השאלה הגדולה היא, האם בעידן בו כל סרט שווה מיליונים, מהו ערכם האמיתי של אותם הסרטים?

טריילר פארק: קצת סופרבול, קצת קיץ
טריילר פארק: קצת סופרבול, קצת קיץ

מי ששם לב, העונה הנוכחית היא עונת האוסקרים, מה שאומר שבזמן שאנחנו צופים בדרמות מכבידות ועצובות בקולנוע, בינתיים יוצאים ברשת הטריילרים לסרטי הקיץ שעתיד לבוא בקרוב. יש הרבה שאלות לגבי הקיץ הקרוב, שאותן נעלה עוד מעט, אך בסופו של דבר הוא נראה מעניין. יש הרבה המשכים ללהיטים גדולים, רובם מהטריילרים נראים לא רע בכלל - ועם זאת, התחושה הכללית היא שרוב הסרטים הם עוד מאותו הדבר. זה מתסכל ומעניין בו זמנית.

השבוע שודר הסופרבול, ובו היו הופעות ענק של ביונסה וליידי גאגא, ועל הדרך גם כמה טריילרים בין לבין. אלו הגדולים שבניהם;


"הרוח במעטפת", 30.3



סוף סוף סקרלט ג'ונסון מקבלת סרט סולו משלה! והוא אפילו לא נראה רע במיוחד. נכון שהיה את "לוסי", אך אנחנו מעדיפים להתעלם מקיומו. הסרט הנ"ל נראה דרמה בדיונית די ביזארית; בתור שוטרת חצי אנושית, סקרלט ג'והנסון מצליחה למשוך לא מעט תשומת לב, במיוחד עם חליפות העירום שלה שם. מה שכן, הטריילר נראה יפהפה מבחינה ויזואלית.


"מהיר ועצבני 8", 13.4



אין כאן שום דבר שלא ראינו בסרטים הקודמים, במיוחד אחרי שכולם בכו והתלהבו מכך שהסרט השביעי היה "האחרון", וכמובן שזה לא היה נכון. יש בטריילר הרבה דיבורים לעומת האקשן; נראה שזה יהיה סרט פטפטני במיוחד, ואפילו המכוניות לא נראות מרהיבות במיוחד. יהיה בסדר.

"שומרי הגלקסיה 2", 4.5



זה רשמית הסרט שאני הכי מחכה לו בשנה הבאה, והטריילר מצדיק את הציפיות שלי לגמרי. דבר ראשון - וואו, הטריילר הזה נראה מהמם מבחינה חזותית. הצילום כל כך מחושב, כל פריים מכיל בתוכו כל כך הרבה אלמנטים ממוחשבים ולא ממוחשבים בו זמנית, והאפקטים האלה נראים פשוט משגעים. אם יש סרט שאני רוצה לראות באיימקס השנה, זה ללא ספק הסרט הזה. וחוץ מזה - סטאר לורד וגרוט חוזרים, מה צריך יותר מזה?


"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר", 25.5



זה היה יכול להיות נחמד, אילולא זה היה נראה בדיוק אותו הדבר כמו הסרטים הקודמים בסדרה. מבחינת העלילה הטריילר לא מספר לנו יותר מידי; יהיה סיפור בין ספינות בלב הים, הרבה פיצוצים, ג'וני דפ הפעם בתפקיד שולי, ואפילו רוחות הרפאים או השלדים מהסרט הראשון חוזרות לביקור. זה מרגיש בעיקר ממוחזר, ומעייף, אבל שוב, קשה להתעלם מהיופי הויזואלי של הטריילר הזה, שערוך נפלא ומצולם מעולה.

"A Cure for Wellness", כרגע אין תאריך הפצה בארץ.



הפרסומת הזו ממש נחמדה; קשה לקרוא לה טריילר, אבל היא בהחלט יוצרת סקרנות. וזו, חברים, הפרסומת הראשונה לסרט בלוקבאסטר בסופרבול שלא משתמשת באפקטים ויזואליים אינסופיים בשביל לפתות אותנו, מה שכבר מקנה לה מיליון ואחת נקודות זכות. את הסרט הזה מביים גור ורבינסקי, הבמאי של "הצלצול" ו"שודדי הקאריבים", מה שמותיר המון מקום לציפיות.

"סימן חיים", 23.3



זה היה יכול להיות נהדר, באמת. סיפור חייזרים המסופר בצורה ריאליסטית, המתרחש כולו בחלל, ויש שם אפילו את ג'ייק ג'ילנהול - זה אמור להיות מעולה, וגם הטריילר מצולם נהדר. כאן מתחילה הבעיה. הטריילר הזה, חברים, ממה שהוא מציג, הוא חיקוי. כל השוטים שם בחלל מוכרים מידי; זה פשוט "כח משיכה" בגרסה הפחות מציאותית והיותר בלוקבאסטרית שלו, וחבל. יש כאן שוטים שפשוט מועתקים אחד לאחד מ"כח משיכה". אפילו האופן שבו הטריילר ערוך, עם הלחץ, המתח וההיסטריה של הדמויות לקראת הסוף - הטריילר של "כח משיכה" עשה זאת הרבה לפניהם. מצטער, אבל על העתקות אני לא מבזבז את הזמן. זה הטריילר הגרוע ביותר של הסופרבול.

"לוגאן", 2.3



לפני הכל, שימו לב; זהו אחד מסרטי הקומיקס הבודדים שידורגו בארה"ב R, מה שמקביל אצלנו להגבלה מגיל 16-18. לפני הכל, זה מצביע על ירידה עצומה בכמות ההכנסות, והם לקחו את הסיכון הזה, מסיבה אחת ברורה: הם רוצים שהסרט הזה יהיה טוב. הם רוצים שהוא יכיל אלימות, ריאליסטיות, בגרות. היוצרים של לוגאן בחרו ללכת עם הבחירות האמנותיות שלהם עד הסוף, והטריילר גם מראה זאת היטב. זה נראה פשוט טריילר נהדר, וגם אם כבר יש שני סרטי סולו נהדרים לוולברין, לא יזיק אחד נוסף לאוסף. חוץ מזה, האקשן נראה די סטנדרטי.


"רובוטריקים: האביר האחרון", 22.6



וואו, זה מטורף. מי היה מאמין שהטריילר הכי טוב בסופרבול יהיה בסופו של דבר של הסרט הכי גרוע מבניהם? את המילים "יפה ויזואלית" קראנו הרבה הפעם, אבל הטריילר הזה לא סתם יפה. האפקטים כאן פשוט מדהימים. אם הסרט יעמוד בציפיות האלו, יהיו בו כמה מסצנות האקשן היפות ביותר אי פעם. כלומר, תראו את הגודל של הרובוטים האלו; שימו לב לעיצוב שלהן; שימו לב לאקשן האטומי. ראינו המון כאלה, אבל לא ככה. חוץ מזה, זה יהיה סרט נוראי, כי מייקל ביי הוא הבמאי והסיפור כנראה יהיה קטסטרופלי, אבל בתור סרט לסצנות בודדות, אני די מחכה לגרסת הבלו ריי שלו.

ועוד תוספת קטנה שאיננה טריילר, אבל חמודה להפליא: פרסומת של גל גדות ג'ייסון סטיית'ם ל-WIX:



על דבר אחד אין ספק; גל גדות היא אחת מכוכבות הקולנוע הכי בולטות כיום, כשהיא בסופו של דבר אחת משלנו, שלפני כמה שנים שיא התהילה שלה היה כיכוב משנה בפסטיגל. כל הכבוד גל, המשיכי כך.


ועכשיו, מיצינו את הסופרבול, ונעבור אל שאר הטריילרים שיצאו לאחרונה. גם שאר הטריילרים שיצאו בעולם לא שונים ממה שקיבלו כאן; הרבה מד"ב, הרבה אפקטים, מעט תוכן. אבל גם על זה נדבר עוד מעט. הנה כמה מהמסקרנים שיצאו לאחרונה:

"הנוסע השמיני: קובננט", 18.5



רידלי סקוט חוזר לביים מד"ב קלאסי, ואני גם בחרתי בטריילר הזה בתור הטריילר הכי טוב שיצא השנה, ולדעתי בצדק. אני לא יודע עד כמה הסרט הזה יהיה טוב; בכל זאת, סקוט ביים לאחרונה את "פרומיתיאוס" ; ואת "אקסודוס", והם לא מוליכים הרבה תקווה, אבל הטריילר נראה נהדר. אני לא יודע איך הם מתכוונים להמשיך את הסדרה הזו, שמיצתה את עצמה כבר בשנות ה90, אבל האופן בו הטריילר ערוך, נראה ומולחן, פשוט פנטסטי. ככה עושים טריילר, חברים.

"בלייד ראנר 2049", 5.10



אם כבר סרטי המשך לאייקוני מד"ב קלאסיים שקשורים לרידלי סקוט, הסרט הזה הרבה יותר מדבר אלי. "בלייד ראנר" הוא אחד מסרטי המד"ב שאני הכי אוהב, ואת סרט ההמשך הזה, באיחור של 30 שנה, מביים אחד מהבמאים האהובים עלי - דניס וילנה, אשר ביים השנה את "המפגש", סרט השנה שלי. במאי מד"ב נהדר מביים סרט המשך לסרט מד"ב נהדר - זה נראה מבטיח. הטריילר מותיר אווירה לחוצה ואיטית, אפלה ונוגה, המזכירה את הסרט הקודם, וזה נהדר.


"כוכב הקופים: הקרב", 13.7



אם כבר סרטי קיץ מפוצצים באפקטים, לפחות שיהיו אינטלגנטיים. ואם כבר המשכים לסרטי מד"ב קלאסיים, לפחות שיביאו עמם מסר חדשני ורלוונטי. "כוכב הקופים" וסרטיהם החדשים הם מהעיבודים הטובים שיצא לי להחשף אליהם בקולנוע; כל סרט וסרט בסדרה נעשה במלאכת מחשבת, באפקטים חסרי תקדים ואפילו עם קצת חומר למוח. זה אולי הסרט היחידי שבאמת מעניין אותי לדעת מה קורה בו, ובאמת אכפת לי מהדמויות שבו בעקבות הסרטים הקודמים בסדרה. נהדר.

"דנקרק", 20.7



זה כנראה יהיה הסרט הכי רגיל בבימויו של כריסטופר נולאן; אין כאן מדע, גיבורי-על, או כל דבר אפי אפוסי אחר, וזה דווקא מרענן במיוחד. הסרט הזה נראה מרשים, עלילתי ובעיקר ריאליסטי. אין כאן רבדים פסיכולוגיים עצומים שנולאן יוכל להכניס בין לבין, וזה כל כך טוב, כי לכולנו נמאס מהיומרות הללו. הבעיה היחידה היא שהסרט לא מחדש יותר מידי, והוא נראה, ברובו, קלישאות סרטי מלחמה שכבר ראינו בעבר. עדיין, הקלישאות הפעם נראות ומבויימות לעילא ולעילא.

"ספיידרמן: השיבה הביתה", 6.7



חייבים להודות, קצת נמאס שבכל כמה שנים יוצאת גרסה אחרת של ספיידרמן עם שחקן אחר שמגלם אותו. האייקון הקולנועי של ספיידרמן קיים בקושי 14 שנה, ובקצב הזה הוא יעקוף את מספר החלפות השחקנים שעבר "סופרמן" לאורך כל השנים. אם נתעלם מזה, זה נראה נחמד ומצחיק: רוברט דאוני ג'וניור נמצא כאן וזה תמיד מעלה חיוך, והטריילר נראה קליל, דל משקל.

"וונדר וומן", 1.6



כולנו מחכים לסרט החדש בכיכובה של גל גדות, והאמת, שהוא נראה מעולה. כן, את זה שהוא יפה, כמו כל הסרטים שיוצאים השנה, מן הסתם כבר הבנו, אבל מעבר לעובדה שהוא יפה, הוא מציג סיפור שנראה מעניין, והכי חשוב, גל גדות אשכרה משחקת טוב. היא הופכת את המבטא הישראלי לסקסי, אפלולי, והופכת בעצם את החיסרון שלה ליתרון. זה יהיה אירוני אם זה יהיה הסרט שיציל את היקום הקולנועי של DC.

"קונג: אי הגולגולת", 9.3



נחשו מה, גם הסרט הזה, נראה יפה מבחינה ויזואלית. אבל זה נראה שיש בו טיפה מעבר. אני בין היחידים שדווקא אהבו את עיבוד "קינג קונג" האחרון, ונשמע ממש נחמד לדעת את הסיפור המקורי שלו. כמובן שהקוף נראה הרבה יותר גדול ממה שהוא אי פעם נראה בקולנוע, וגם את זה נראה מעניין לראות על המסך הגדול ביותר שנמצא.

"סרט לגו באטמן", 6.4



כולנו ידענו שהדמות של באטמן מ"סרט לגו" היא הדמות הכי בולטת שנזכור ממנו, והסרט שעושים עליה נראה פארודי, שנון ועוקצני להפליא. בין היתר, הוא כל כך חמוווווד.


"היפה והחיה", 23.3



זה כנראה עיבוד הדיסני שאני הכי מחכה לו, כיוון ש"היפה והחיה" המקורי הוא סרט הדיסני האהוב עלי. הרמיוני, סליחה, אמה ווטסון, היא בהחלט יפהפיה, ואני מתפלל שהסרט הזה יהיה טוב.

ואחרון חביב,

"פוואר ריינג'רס", 23.3



בתור אחד שגדל על הסדרה, הסרט הזה הוא סוג של הגשמת חלום - ולמען האמת, הוא נראה גם כזה שלא צריך להכיר את הסדרה כלל כדי ליהנות ממנו. אפל, רציני, בוגר, ועשיר ויזואלית - אם הסרט ילך באותה הדרך, זה יהיה ממש נחמד.


אז זהו; אלו כל הטריילרים הטובים שראינו לאחרונה. אבל אם שמתם לב, בין השורות, אני קצת מיואש. אם יש מילים שחזרו כמעט בכל טריילר, היא שהוא "יפה ויזואלית". כן, כל הטריילרים, כולם, כולל כולם, מאוד יפים. האפקטים מאוד יפים, משחקי המחשב מאוד יפים, הצילום מאוד יפה, ובאמת, העיניים שלי נהנו לצפות בכל הטריילרים הללו. אבל בין טריילר יפה מספר 3 לבין טריילר יפה מספר 68, שמתי לב שיופי ויזואלי כבר לא מרגש אותי. זוכרים לפני פחות מעשור, שהלכנו לסרט כמו "אווטר", ובאמת היה מרגש אותנו לראות סרט בסדר גודל כזה? או אפילו כשראינו את "שר הטבעות: שיבת המלך" והיינו בטוחים שאף סרט ישחזר את סצנות הקרב לקראת הסוף.

כל סרט שיוצא לאחרונה, הוא סרט בומבסטי ועצום. אפקטים עצומים, אקשן עצום, פיצוצים עצומים, וזה בסך הכל מרגיש מונוטוני מידי. קשה להתרגש מאפקטים ומהשקעה קולנועית כשהיא נעשית בכל סרט שני שיוצא. מליונים או מיליארדים, שישקיעו כמה שירצו, בסופו של דבר האולפנים צריכים להבין שהדרך היחידה לשמר את האפקטים כאלמנט שמייצר שוברי קופות, היא להשקיע בסרטים בודדים, וכאלו שמצריכים את ההשקעה. קשה לי להאמין שמישהו היום יתרשם מסרט מלא באפקטים ויגיד בליבו, "וואו, דבר כזה עוד לא ראיתי!" כיוון שכבר ראינו הכל. לכל הפחות נקווה שהתוכן שבסרטים יכפה על זה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על טריילר פארק: קצת סופרבול, קצת קיץ
סרטים בקולנוע