דיקפריו הגדול

קולנוע
הוא כיכב בסרטי התבגרות בהם הצליחה ליצור את אותה התדמית החצופה, כזו שלא מפחדת לומר את מה שיש לה, הוא כבש את הפסגה עם "טיטניק". עם מעריצות בכל רחבי העולם וקשר שהוביל לפרידה עם הדוגמנית בר רפאלי, ליאונרדו דיקפריו הוא ללא ספק גטסבי הגדול.

דיקפריו הגדול
דיקפריו הגדול

במשך שנים כה רבות ליאונרדו דיקפריו היה לאיש קולנוע חשוב אשר השפיע על עולם הסרטים בהצגות לא נשכחות כדוגמת "טיטניק" שם היה למאהב רומנטי, "תפוס אותי אם תוכל" שם החליף תחפושות כמו גרביים ושיטה בפקח קארל במשחק כה נדיר שלא ישכח לעולם, בשנת 2010 הוא נתן הצגה של ממש בסרט "התחלה" אשר הביא עמו הסתכלות מזווית שונה אל צורת העולם ואופן בו מתנהלים החיים ביקום ובכלל. כעת ולאחר יותר מ-30 שנות קריירה מפוארות דיקפריו נכנס לנעליו, שלו עצמו, וכמו תמיד בסרט יוצא דופן ובשילוב הפקה יוצאת מגדר הרגיל המשלבת שחקנים נהדרים ותסריט שככל הנראה יהיה להצלחה גדולה, כמעט כמו דיקפריו עצמו.

במשך שש שנים כה ארוכות דיקפריו ניהל מערכת יחסים די הדוקה עם הדוגמנית הישראלית (הגדולה בכל הזמנים) בר רפאלי, מערכת יחסים אשר שירתה את בר ברמת היחצנות, אך הגיע לסופה בשנת 2011, שם דיקפריו עצמו היה נראה מרוסק לאחר פרידה קשה שככל הנראה לא כל כך הייתה תלויה בו.

בתמונה, גטסבי ודייזי, זאת אומרת... דיקפריו ורפאלי:



במאי השנה ליאונרדו דיקפריו (38) מגיע אלינו בסרט חדש, סרט שככל הנראה מזכיר במקצת את סיפור חייו של ליאונרדו עצמו, שם הסרט "גטסבי הגדול", סרט המשלב המון תסכול, אובססיות בחיים האישיים וסודות רבים אשר היו מלווים במסכה אחת גדולה של איש צבעוני ויוצא דופן אשר משך לקרבתו אנשים רבים, מצליחנים, כאלה שכל מבוקשם היה הוא לדעת מי הוא בעצם גטסבי, ומה עומד מאחרי אותה המסכה אשר כולם העריצו נורא.

מחשבותיו של גטסבי אינן מקריות, איש דעתן בעל נחישות חזקה המאמין שלכל דבר או אדם יש מחיר, הממון הרב ואהבה אחת גדולה לדייזי בהבטחה שביום מן הימים הוא יוכל להפוך אותה לאשתו אלה הם הדברים אשר מובילים אותו אל חיים כה מוזרים, עם מסיבות הזויות, ללא חברים אמיתיים ועם המון עצבות בליבו. כאשר ניק קרוויי (טובי מגווייר) הצעיר נכנס לתמונה, חייו של גטסבי משתנים, הוא רואה בניק הזדמנות לנקות את תדמיתו ואף להגיע עמה אל ליבה של דייזי אשר בחרה קודם לכן כי למרות אהבתה לגטסבי היא בוחרת בטום, בעלה הנוכחי של דייזי אשר בוגד בה בחשי עם מאהבת שמאוחר יותר מביאה לסיבוך של העלילה ולפריצת דרך בין הצדדים אשר מביאה לשפיכת דמים וגילוי כל סודותיו של האיש הגדול בעל המסכה, גטסבי.

הסרט מתבסס על ספרו של הסופר פרנסיס סקוט פיצג'רלד "גטסבי הגדול" אשר שוחרר לראשונה בשנת 1925 אך לא קיבל חשיפה או מעמד לו היה ראוי, וכי לאחר מלחמת העולם השנייה הופץ בשנית ושם כבר קיבל את המעמד אותו פרנסיס כל כך רצה לקבל, וכיום הוא נחשב ליצירה ספרותית מן השורה ואף עושים בו שימוש במבחני בגרות ברחבי העולם.

"גטסבי הגדול":



דיקפריו עצמו הוא ללא ספק שחקן דגול, שחקן שבכל סרט מצליח להפתיע ולהביא משהו שונה שלא ידענו עליו, מה שמעלה את השאלה, האם אנו מכירים את דיקפריו? או אולי את גטסבי?, עד לתאריך יום חמישי, 16 במאי 2013 שזה הוא בעצם יום עלייתו של הסרט "גטסבי הגדול" לאקרנים שאלות רבות יעלו לגבי גטסבי עצמו ובאיזה רוטב אנו הולכים לקבלו, אך כמו תמיד דיקפריו יודע להביא את המשהו השונה שיביא לעניין ובעיקר למתח במהלך הסרט, ולכן, אנו לא דואגים. ליאונרדו דיקפריו יהיה גטסבי הגדול בעוד השחקנים טובי מגווייר, איילה פישר, ג'אסק קומן, ג'ואל אדגרטון, ג'ק תומפסון וביל יאנג ישחקו לצדו, בתקציב יחסית מצומצם של רק כ-127 מיליוני דולרים ובבימויו של באז לורמן.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על דיקפריו הגדול
סרטים בקולנוע