סטיבן שפילברג נכנס לנעליו של סטנלי קובריק

קולנוע
סטיבן שפילברג, אחד הבמאים המצליחים ביותר בתעשיית הקולנוע האמריקאית, נכנס לנעליו של "סטנלי קובריק" ז"ל ומתחיל לעבוד על תסריטו של שקובריק אשר פורסם לאחרונה לפני מותו.

סטיבן שפילברג נכנס לנעליו של סטנלי קובריק
סטיבן שפילברג נכנס לנעליו של סטנלי קובריק

לאחר שביים את המלודרמה הפוליטית "לינקולן" שלדעתי האישית נחלה ככישלון, שפילברג מחליט לעבור ליצירה קצת יותר שונה, מעניינת, וכנראה גם יותר איכותית.

סטנלי קובריק כתב את התסריט לסרט "נפוליאון" בשנת 61 והתסריט פורסם לפני מספר ימים. כנראה שמדובר בתסריט מורכב מן הצפוי עם לא מעט טוויסטים עלילתיים כמו שרק קובריק היה יכול לביים ולעשות. מאוד חבל לי שסטנלי קובריק נפטר ולא יכל לסיים בעצמו את מה שהתחיל. סטיבן שפילברג לדעתי הוא ממש לא הבמאי המתאים לביים סרט שכזה. למרות שסרטיו תואמים את סוג הסרט המצופה, תסריט הסרט נכתב ע"י קובריק שהיה ההפך מכל מה ששפילברג היה. קובריק היה במאי שסרטיו היו מאוד אלימים, חסרי מוסר, אירוטיים, חלקם היו מרשימים, חלקם היו משוגעים, חלקם היו מתאימים לקהל השגרתי וחלקם לחובבי סגנון הבמאי והגיאונות הקולנועית בלבד.



סטיבן שפילברג הוא ההפך מסטנלי קובריק - הבימוי שלו מאוד מדוייק, מאוד ישר, לא סוטה לצדדים, בצורה מאוד משעממת, מלודרמות שגרתיות, הכל עשוי ללא שום מגע של אי שגרתיות או כל דבר אשר מפגין ייחודיות קולנועית. לדעתי הבמאי המתאים ביותר לסרט הוא סטנלי קובריק.

סטיבן שפילברג, למרות כל אי ההתאמה, חושב ההפך. "זה בלתי אפשרי לומר לכם מה אני מתכנן לעשות, אבל אני רוצה לעשות את הסרט הטוב ביותר שנוצר עד כה". שפילברג קצת בטוח בעצמו יותר מן המצופה, אבל זה לא כ"כ משנה, כי אני יודע שסרטו הבא לא הולך להיות הסרט המועדף עלי, במיוחד לא אחרי השיעמומון "לינקולן".

סטיבן שפילברג כבר נכשל בשיחזור יצירתו של האומן בסרט "אינטלגנציה מלכותית" סרט מד"ב משנת 2001, אשר היה מבוסס על רעיונו של סטנלי קובריק ונחשב לאחד הסרטים הגרועים ביותר בפילמוגרפיה של שפילברג. מלבד האפקטים הויזואלים המרשימים, הסרט נחשב לכישלון בעיני המבקרים ונראה שסטנלי קובריק לא ממש התכוון שהסרט יצא בצורה הזאת.

סטיבן שפילברג בטוח מעצמו בצורה די מוזרה, כנראה בגלל התדמית הגדולה שנוצרה לו הוא מאמין שכל סרט שיוצא לו יכול להיות טוב כמעט ברמה של האומן "סטנלי קובריק". אני מאמין, שעם כל ההערכה שלי כלפי שפילברג, הוא לא מגיע לקרסוליים של סטנלי קובריק וחבל שהוא לא מבין את זה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סטיבן שפילברג נכנס לנעליו של סטנלי קובריק
סרטים בקולנוע