"ארץ אוז" שולט במקום הראשון

קולנוע
סרטו של סם ריימי "ארץ אוז" אשר עוקב אחר הקוסם המהולל בגילומו של ג'יימס פרנקו, שובר שיאים וממשיך לכבוש את מקום הראשון ברווחים של 42 מיליון דולר.

"ארץ אוז" שולט במקום הראשון
"ארץ אוז" שולט במקום הראשון

לאורך השנים היו ניסיונות ביצירת חידושים שונים לסרט הפנטזיה "הקוסם מארץ עוץ" מ-1939 אשר בויים ע"י ליימן פרנק באום. הבולט שבניהם היה סרטו של טים ברטון "אליס בארץ הפלאות" שלמרות הביקורות השליליות, זכה להצלחה רבה בקופות ואף גרף סכום של יותר ממיליארד דולר ברחבי העולם. אך ממש לא דומה לסרטו החדש של סם ריימי "ארץ אוז" שיצא לאקרנים בשבוע שעבר, וכבר הוכיח לנו את הצלחתו הרבה בביקורות החיוביות וברווחים גדולים של 281 מיליוני דולרים תוך עשרה ימים בלבד. ניתן לציין כי ג'יימס פרנקו הרשים אותנו בביצועי משחק מעולים שאגב זיכו אותו בקבלת כוכב בשדרת הוליווד בשבוע שעבר. לצידו כיכבו מילה קוניס עם הסקסיות הכובשת, רייצ'ל ווייז שהזכירה לנו רגע מסרט המתח "המומיה, ואחרונה חביבה מישל וויליאמס אשר גרמה לנו להתאהב בה מחדש.

למקום השני עם רווחים של 17 מיליוני דולרים הגיע סרטו של בראד אנדרסון "הקריאה" בו מככבת זוכת פרס האוסקר האלי ברי בתפקיד מורכב של מוקדנית 911 הנאלצת להתעמת עם פחדיה מהעבר על מנת להציל נערה צעירה (בגילומה של אביגייל ברסלין, "ברוכים הבאים לזומבילנד") הנחטפה על-ידי רוצח סדרתי.

במקום השלישי עם רווחים של 10 מיליוני דולרים סרט הקומדיה "בארט וונדרסטון הלא ייאמן" בכיכובם של ג'ים קארי וסטיב קארל אשר מככבים כשני קוסמים ואויבים מושבעים המתחרים האחד בשני כדי לזכות בתואר הקוסם הטוב ביותר. הסרט אומנם זכה בלא מעט ביקורות שליליות, אך לדעתנו ועל-פי הצפייה בטריילר הסרט בהחלט שווה את הצפייה בו בבתי הקולנוע.



למקום הרביעי הגיע סרטו המושקע של בריאן סינגר "ג'ק צייד הענקים" שתקציבו נאמד בסכום כולל של 195 מיליוני דולרים, בעוד שהצליח לגרוף הסופ"ש רק כ-6 מיליון דולר ובשאר רחבי העולם 53 מיליוני דולרים נוספים. או במילים אחרות, כישלון מוחלט ע"פ שאנשים חשובים מתעשיית הקולנוע האמריקאי סברו כי הסרט היה צפוי להוביל במקום הראשון במשך כחודש ימים ואף לגרוף סכומים העתק. וזאת בשל העובדה שמדובר ביוצר דגול שהביא לנו את סדרת הסרטים של ה"אקס-מן" הלא הוא בריאן סינגר הנחשב לאחד הבמאים המוערכים בתעשייה ההוליוודית.

למקום החמישי והמכובד הגיע סרט הקומדיה "חשבון משותף" בו מככבים הצמד ג'ייסון בייטמן ומליסה מקארתי שכבר כיכבו בסרטי קומדיה מצחיקים יותר. לצערנו הסרט לא צלח ולא הראה סימנים לכך. כשהגענו לצפות בסרט היינו אופטימיים וחשבנו כי מדובר בסרט קומדיה ענק ושובר קופות, אך לאחר הצפייה בו הגענו למסקנה כי מדובר בעוד סרט רדוד.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ארץ אוז" שולט במקום הראשון
סרטים בקולנוע