"משחק הבונקר": ספין אוף בשמו בלבד

ביקורות
אין שום קשר בין הסרט הזה לסדרה המצליחה של נטפליקס או לכל תוכן אחר ששמו מתחיל במילה "משחק". ככה זה שאין משהו ראוי להגיש לצפייה; מוכרים חירטוטים ומקווים שזה יעבוד על הגל הראשון של הצופים.

"משחק הבונקר": ספין אוף בשמו בלבד
"משחק הבונקר": ספין אוף בשמו בלבד

הדבר הראשון, שמשום מה אתם עומדים לקבל, בתור פרט מקדים לסרט הזה, הוא בטריילר לסרט, אשר החליט משום מה לקשור אותו לסדרה הקוריאנית והמצליחה של נטפליקס: "משחק הדיונון". כאשר נתלים באילנות גבוהים כל כך (יחסית), המטרה היא כפולה ודו צדדית: למשוך המון צופים, בכל הנוגע לחלקה של ההפקה ומצד הצופים, שהסרט יספק בידור מוצלח וכמעט שווה ערך למה שהוא מתיימר להשתוות אליו. התוצאה הולכת להיות מפח נפש משולב, מכיוון שאין צופים רבים אשר עומדים לנהור לבתי הקולנוע בכדי לראות את הסרט הזה והמעטים שכבר יגיעו, שיהיו כגל ראשון של מתקפה, במלחמה, עומדים לחוש אכזבה גדולה וכפולה.


מזכיר לכם משהו מוכר? בואו נישען על זה | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

באחת הפעמים היחידות בהן התרגום המקומי קולע באופן מדויק לשם הסרט המקורי, אין מקום גדול מדי לתקווה מסוימת, מעבר לדקות הראשונות שלו, אשר נותנות את התחושה של ההתחלה הטובה שהתקבלה בתחילתה של הצפייה ב"האיש במצודה הרמה". זה מתחיל טוב, עם מציאות חלופית לזו של היום, במסגרתה הנאצים עוד מקבלים פיתחון פה ושליטה בעולם החדש, אבל זה הולך ודועך ככל שהדקות נוקפות ואתם מרגישים תחושת אכזבה, מהולה בשעמום ענק ומבינים שטוב לא ייצא מהחוויה הזו. לפחות כאן מדובר בשעה וחצי שנגמרת ולא במריחה, שאורכה ארבע עונות.

כאן המקרה חמור יותר, לפחות בכל הנוגע באיכות התוכן המוצג, כיוון שמדובר בהפקה זולה וחובבנית הרבה יותר מזו של הסדרה, שכן הצליחה לסחוף אחריה עדר קטן של מעריצים וצופים אדוקים, שלא משו לרגע ממנה, כאשר שודרה עד לפני שלוש שנים. שם הסרט הפעם דווקא לא מדבר על משחקים של קבוצת תחתית בכדורגל, אשר מנסה למשוך את הזמן עד סוף המשחק, כדי להשיג נקודה. אין כאן שוער שנופל על הרצפה למשך דקה שלמה, אחרי כל כדור שהוא תופס ואין שחקנים שתופסים את השרירים ברגליים, ברבע השעה האחרונה של ההתמודדות, כאילו שחטפו שם צרור יריות. מדובר בסרט - פשוט למדי, שכפי שאינו מתוחכם, הוא גם מתרגם זאת לתוצאה כושלת למדי ולא מצליח להביא עמו קמצוץ של עניין או התלהבות ממה שמתרחש בו.


בואו נעשה את המעט, בכל פרמטר ובטוח זה ייצא לנו טוב | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

ניתן לכם פתיח שונה לטריילר: "הכינו את הכריות, השמיכות המרפקים וקפה מרוכז מאוד והיכונו למשחק שישנה לכם את הערב: משחק השינה". אם תצליחו לשרוד את הסרט הזה מבלי להירדם, על אף אורכו הקצר...כנראה שישנתם המון ביום שלפני וכנראה שהצלחתם למצוא עניין, אשר כמעט לא מתקיים בשעה וחצי שלו. מה שמתרחש בסרט פשוט למדי, אבל בלתי מובן בעליל, במשך שלבים מסוימים ממנו וגרוע מזה, גם הדברים שלא נראים לכם ברורים ומצריכים מחשבה, בנוגע אליהם, לא באמת כאלו מעניינים, בכדי שיוציאו אתכם אל מחוץ לקופסא העייפה שעוטפת את ראשכם, במהלך הצפייה בו.

סיפורו של הסרט מגולל את עלילותיהם של צוות שחקנים במשחק שהוא מעין חדר בריחה, אשר מזמן את המשחקים בו למציאות אלטרנטיבית, במסגרתה העולם נכחד, ברובו וכעת הגזע הארי מנסה להרים את ראשו בחזרה אל על ושומר על מיטב המתיישבים העתידיים שלו בבונקרים תת קרקעיים. ביום בהיר אחד, שבו אחד ממייסדי המשחק הולך לאיבוד, מוצאים את עצמם צוות השחקנים מתמודדים עם תופעות מוזרות, שמקורן לא ידוע ולא ברור. האם הם חלק מהמשחק החולני שלו או שמא יש כוח אחר, אשר מניע את כל אותן התופעות המלחיצות.


אמרתי להם: "לא את השפתון הבורדו!" | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

הסרט הוא תולדה של הפקה צרפתית ואיטלקית, אבל כולם שם מדברים אנגלית ומי שזו לא שפת האם שלו, נשמע כל כך רע, שבאמת עדיף לישון בעיקר ברגעים הללו. הוא מתיימר להיות סרט אימה, אבל רחוק מלהיות מפחיד והפיתולים שלו הם פחות צפויים מאשר פשוט לא מעניינים, חסרי אחיזה בצופה ומהווים חלק מתסריט חסר השראה ומשמים, אשר נכתב למשימה הזו. הפוטנציאל היה קיים, אבל בסופו של דבר מקבלים הצופים תוצאה שהיא אפילו פחות מבנאלית; פשוט גרועה וחסרת טעם, כפי שניתן היה לצפות מההיאחזות הכמעט מבדרת של הסרט הזה ב"משחק הדיונון", בתור מקור השוואה, כחלק מהטריילר שלו, כאמור.

השורה התחתונה היא שעל אף הציפיות הנמוכות, עדיין התוצאה הסופית, שמתקבלת היא: סרט אימה זול מאוד, שמרבית ההתפתחויות לא ברורות, המוטיבציות שלו לא ברורות ומעל הכל, הוא באמת לא מצליח לרתק, לעניין או להפחיד. הוא נראה כמו סרט שאולי בני נוער עשויים להעריך או ליהנות ממנו ואולי גם אליהם היה ממוען הטריילר המגוחך, שבחלקו אפילו לא השתמש בחלקים אותנטיים של הסרט. אין כאן בשורה בז'אנר האימה ואולי עדיף להתמקד בהפקות של סרטי אימה, אשר מציעות תגמול גבוה בהרבה, כאשר מניחים את היסודות להביא תוצר מסוים מהז'אנר הזה לארץ.


איך מעבירים את הסרט המשעמם הזה?! | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

משפט על הסרט:
הפקה זולה מאוד של סרט אימה, שלא משנה כמה מדינות יהיו מעורבות בו, אף אחת מהן לא תצליח לגרום לשיפור משמעותי שלו. לא מפחיד באף שלב, לא מעניין באף שלב ועל אף הרעיון הנחמד, הוא לא מצליח להתפתח מעבר להיותו רעיון טוב.

משפט על במאי הסרט:
רורבטו זאזארה האיטלקי, בסרט הביכורים שלו, כאשר מאחוריו בעיקר סרטים קצרים ודוקומנטריים, כתיבת תסריטים וצילום, לא מצליח בהופעת הבכורה שלו, בתור במאי ראשי של סרט, כאשר הוא ממלא אותו עם כל הטעויות האפשריות ומעבר להן, שמתקיימות בשלל סרטי אימה זולים.

משפט על השחקנים:
ערימה של שחקנים לא הכי מוכרים, שבהחלט מוכיחים למה השתתפותם מתרחשת בעיקר בתור שחקני משנה בהפקות גדולות. הופעות חלשות למדי, שלא מצליחות להתעלות מעבר לבינוני, בסרט שהוא מתחת לו.

משפט על אורך הסרט:
שעה וחצי, אשר מרגישה כמו שעתיים וקצת. מצ'עמם...כבר אמרנו.

סיכום המבקר
10/
4.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחק הבונקר": ספין אוף בשמו בלבד
סרטים בקולנוע