דפ נגד הרד: על המשפט הגדול ביותר בהוליווד של המאה ה-21

רכילות
בבית המשפט של מחוז פיירפקס שבמדינת ווירג'יניה, ארצות הברית, מתקרב לסיומו משפט תביעת הדיבה בין ג'וני דפ ואמבר הרד.

דפ נגד הרד: על המשפט הגדול ביותר בהוליווד של המאה ה-21
דפ נגד הרד: על המשפט הגדול ביותר בהוליווד של המאה ה-21

ביום שני האחרון התקיימה חקירה נגדית של הזוג לשעבר, במהלכה התלוננה אמבר על כישלונות בקריירה שלה עקב גירושיה מג'וני דפ וכן הודתה שהיא שמרה את הכסף של דפ (סכום של 7 מיליון דולר) לעצמה, במקום לתת אותו לצדקה, כפי שסוכם ביניהם. אבל המשפט הזה חושף רבדים ויחסים בעייתים בין שני שחקנים, מהפופולריים בהוליווד. אז מה קורה שם באולם המשפט? ומדוע עולם הבידור כולו עוקב אחר משפט התביעה הזה? כיצד החל ומה בעצם קורה שם?

בקצרה, המשפט החל ב-11 באפריל 2022, כאשר ג'וני דפ תבע פיצויים בסך 50 מיליון דולר מגרושתו אמבר הרד (שבתגובה תובעת אותו על 100 מיליון דולר). השניים החלו במערכת יחסים בשנת 2012 והיו נשואים משנת 2015 עד 2017. הרד האשימה את דפ באלימות קשה כלפיה. אמבר הרד כתבה לוושינגטון פוסט בדצמבר 2018, כתבה בה האשימה אותו באלימות מילולית ופיזית קשה כלפיה וטענה כי הוא בעל מכה. דפ, שהפסיד ב-2020 בתביעת לשון הרע נגד News Group Newspapers הקשורה להאשמות הללו, האשים את הרד בכך שגרמה לו הפסדים כספיים נרחבים לקריירה שלו וטען שזה פגע ביכולתו להרוויח. בכתבה, הרד תיארה אותו כמי שהפך ל"דמות ציבורית המייצגת התעללות במשפחה" ו"רואה, בזמן אמת, כיצד מוסדות מגנים על גברים שהואשמו בהתעללות." בעקבות ההאשמות הללו נשלל מג'וני דפ חוזה משחק בסרט השלישי בסדרת הסרטים חיות הפלא והוא לא נשקל כמי שיחזור לגלם שוב את דמותו של שודד הים ג'ק ספארו (אותו גילם בחמשת סרטי שודדי הקאריביים).

לאחר שג'וני האשים את אמבר בהשמצה, יוצרי הסרט "אקוומן 2: הממלכה האבודה" החליטו לחתוך את רוב הסצנות בהשתתפותה. בבית המשפט התלוננה השחקנית שהיא "צריכה להילחם קשה כדי להציל את הקריירה שלה" וש"פספסתי הרבה הזדמנויות. נלחמתי כדי להמשיך לשחק בסרטים. ההזדמנות הזו הגיעה יחד עם "אקוומן". זה עלה לי הרבה עבודה להישאר ב"ליגת הצדק", כי זו הייתה תקופה של גירושים", אמרה אמבר. בספטמבר האחרון, דפ האשים אותה בהפקעת כספים שהתקבלו לאחר גירושיהם ב-2017. בתחילה טענה אמבר שהיא רוצה להוציא את הכספים הללו לצדקה: להעבירם לאיגוד החירויות האזרחיות האמריקאי, המסייע לנשים ולבית החולים לילדים בלוס אנג'לס. בישיבת המשפט האחרונה, אמבר הודתה שהיא לא עשתה זאת בגלל דפ: "לא הצלחתי לתרום את התרומה הזו כי ג'וני תבע אותי ב-2019. אני עדיין הולכת לעשות את זה, אבל זה מצריך שהוא יפסיק לתבוע אותי".

איך הכל התחיל?

השחקנים ג'וני דפ ואמבר הרד החלו במערכת יחסים בשנת 2012 ונישאו בלוס אנג'לס בפברואר 2015. הרד הגישה תביעת גירושין ב-23 במאי 2016, וקיבלה צו מניעה זמני נגד דפ. בתגובה, הוא טען שהיא "ניסתה להשיג פיצוי פיננסי בשל טענה להתעללות." הרד העידה על ההתעללות לכאורה בתצהיר בית המשפט לגירושין, בטענה שדפ "התעלל מילולית ופיזית" לאורך כל מערכת היחסים ביניהם, בדרך כלל בהשפעת אלכוהול או סמים. הגירושים זכו לפרסום רב, עם תמונות של פציעותיו לכאורה של הרד שפורסמו בתקשורת. על רקע הליך הגירושין ב-2016, הרד דיברה שוב ושוב על האלימות במשפחה שנאלצה לסבול לכאורה, שהובילה באופן סימפטומטי ל"ביטול" של דפ ולאובדן תפקידים בשובר קופות גדול. מאוחר יותר, לאחר הגירושים, הפסיד ג'וני בתיק שלו נגד העיתון הבריטי "הסאן", שכינה אותו "מכה נשים" על סמך הטענות של הרד בלבד. אלא שלאחר מכן, המצב בין השחקנים התהפך: עדויות נסיבתיות לחפותו של דפ החלו להופיע בתקשורת, והמשטרה אישרה כי לא מצאו סימני פשע על גופתה של הרד כשהזעיקה אותם למרכז זירת הפשע לכאורה. לדברי עורך דינו של דפ אדם ולדמן, הצילומים ממצלמות החזה של שוטרים מוכיחים שהשחקן חף מפשע, וגרושתו שיקרה.

https://e3.365dm.com/20/07/1600 x900/skynews-amber-heard-johnny -depp_5041924.jpg?bypass-servic e-worker&20200717125948
הרד הפצועה. קרדיט: סקיי ניוז.

הסדר הושג באוגוסט 2016, והגירושין נסגרו בינואר 2017. הרד משכה את צו איסור הפרסום והיא ודפ פרסמו הצהרה משותפת לפיה "היחסים ביניהם היו מלאי תשוקה והפכפכים מעת לעת, אך תמיד קשורים באהבה. אף אחד מהצדדים לא העלה האשמות שווא למטרות רווח כספי. מעולם לא הייתה כוונה פיזית או פגיעה רגשית." דפ שילם להרד 7 מיליון דולר, אותו התחייבה לתרום לאיגוד החירויות האמריקני ולבית החולים לילדים בלוס אנג'לס. ההסדר כלל גם הסכם סודיות שמונע מכל אחד מהצדדים לדון בפומבי ביחסים ביניהם. אלא שבימים האחרונים נודעה שהיא לא תרמה את חלקה בהסכם.

ואז, באפריל 2018, פרסם הצהובון הבריטי "הסאן" כתבה שכותרתה היתה: "איך יכולה ג'יי קיי רולינג להיות 'שמחה ממש' ללהק את מכה הנשים ג'וני דפ בסרט החדש של חיות הפלא?", בתגובה, דפ תבע את המו"ל של הסאן, News Group Newspapers ולאחר מכן את העורך הבכיר דן ווטון בגין הוצאת דיבה ביוני 2018. גם דפ וגם הרד העידו במשפט, שהתמקד בהערכת 14 מקרים לכאורה של התעללות, בבית המשפט ביולי 2020. בנובמבר 2020, השופט אנדרו ניקול מצא שדפ הפסיד בתיק שלו מכיוון שההאשמות נגדו הוכחו בהליך אזרחי ונמצאו "נכונות באופן מהותי". פסק הדין מצא כי יש "ראיה מכריעה" לכך שדפ תקף את הרד מספר פעמים וגרם לה לפחד על חייה.

לאחר גזר הדין, דפ עזב את זיכיון "חיות הפלא" לבקשת האחים וורנר. במרץ 2021, בית המשפט לערעורים דחה את בקשתו של דפ לערער על פסק הדין, והגיע למסקנה שיש לו משפט "מלא והוגן" וכי "השופט ביסס את מסקנותיו על כל אחד מהאירועים על סקירתו המפורטת ביותר של הראיות הספציפיות. לכל אירוע [...] בגישה מהסוג הזה לא היה צורך או מקום מועט לשופט לתת משקל לכל הערכה כללית של אמינותה של גברת הרד." לפי הניו יורק טיימס, השימוש בחומר מהמשפט בבריטניה הוגבל במקרה של ארה"ב, אך הפרטים לא נחשפו בפומבי. היה נדמה שג'וני דפ מפסיד הכל ולנצח יקוטלג כמכה נשים אלים.

אלא שהפרשה לא נגמרה שם. בדצמבר 2018, הוושינגטון פוסט פרסם את כתבתה של אמבר הרד, תחת הכותרת: "אמבר הרד: דיברתי נגד אלימות מינית - והתמודדתי עם זעמה של התרבות שלנו. זה חייב להשתנות." הרד הצהירה כי "לפני שנתיים, הפכתי להיות דמות ציבורית המייצגת התעללות במשפחה, והרגשתי את מלוא עוצמת הזעם של התרבות שלנו כלפי נשים שמדברות. [...] הייתה לי נקודת תצפית נדירה לראות, בזמן אמת, כיצד מוסדות מגנים על גברים שהואשמו בהתעללות". עוד היא ציינה כי כתוצאה מכך, היא איבדה תפקיד קולנועי ומסע פרסום עבור מותג אופנה בינלאומי. הכתבה, שזיהתה את הרד כשגרירה לזכויות נשים באיגוד לחירויות האזרח האמריקאי, קראה לקונגרס לאשר מחדש את חוק האלימות נגד נשים והעלתה דאגה לגבי שינויי חקיקה שעלולים "להחליש את ההגנות לנפגעות תקיפה מינית."

המשפט

בתגובה, בפברואר 2019, דפ תבע את הרד על הכתבה שלה בדצמבר 2018 ב"וושינגטון פוסט". הוא חזר על טענתו כי הרד היתה המתעללת וכי טענותיה היוו מתיחה נגדו. באוגוסט 2020, הרד תבעה את דפ וטענה כי הוא תיאם "קמפיין הטרדה באמצעות טוויטר ו[על ידי] תזמור עצומות מקוונות במאמץ לגרום לפיטוריה מ"אקווהמן" ומלוריאל." המשפט נערך בבית משפט במחוז פיירפקס במדינת וירג'יניה, כיוון שהשרתים של המהדורה המקוונת של הוושינגטון פוסט נמצאים במחוז.

https://phantom-marca.unidadedi torial.es/5c268f1aadd34967fa74c 9a2907b3dd6/resize/828/f/webp/a ssets/multimedia/imagenes/2022/ 04/18/16503056852607.jpg
דפ באולם בית המשפט המחוזי פיירפוקס, וירג'יניה. קרדיט: מרקה.

באוקטובר 2020, השופט בתיק פסל את עורך דינו של דפ אדם ולדמן מלייצג את דפ לאחר שהדליף מידע סודי מכוסה בצו איסור פרסום. בעקבות פסק הדין בתביעה של דפ נגד הסאן בחודש שלאחר מכן, הגישו עורכי דינו של הרד דחיה לתביעת הדיבה; עם זאת, השופטת פני אזקראטה פסקה נגדה משום שהרד שימשה עדה ולא נאשמת בתיק בבריטניה; אזקרטה גם לא תאפשר למערכת המשפט הבריטית להשפיע על זו האמריקאית. באוגוסט 2021, שופט בניו יורק קבע כי על איגוד החירויות האזרחיות האמריקאי (ACLU) לחשוף מסמכים הקשורים להתחייבות הצדקה של הרד לארגון. לבסוף, המשפט החל עם בחירת חבר המושבעים במחוז פיירפקס, וירג'יניה, ב-11 באפריל 2022. השחקנים פול בטני, ג'יימס פרנקו ואלן ברקין הוזכרו כמי שצפויים להעיד. לפי מקור המקורב לצוות המשפטי שלו, מנכ"ל טסלה והחבר לשעבר של הרד, אילון מאסק, היה רשום במקור כעד פוטנציאלי; עם זאת, הוא החליט שלא להעיד.

ב-12 באפריל 2022, עורכי הדין בנג'מין ג'י צ'ו וקמיל מ. ואסקז מהצוות המשפטי של ג'ון דפ פתחו בהצהרות פתיחה כשהאשימו את הרד בהמצאת האשמות של התעללות כדי לקדם את הקריירה שלה, כאשר צ'ו גם קבע שהרד העלתה את ההאשמות כי דפ ביקש להתגרש. הם טענו שבעוד שהכתבה של הרד משנת 2018 לא הזכירה את דפ, ברור במשתמע שהיא מתייחסת אליו. הם טענו שכתיבתה של הרד ("לפני שנתיים הפכתי לאישיות ציבורית המייצגת התעללות במשפחה") היא התייחסות לבקשתה לצו מניעה ממאי 2016, שבה טענה שדפ התעלל בה פיזית. בנוסף, הרד הואשמה בזיוף פציעות על פניה ב-27 במאי 2016, תוך ציון שדפ לא פגש אותה מאז ה-21 במאי 2016 ועדים לא ראו אותה עם הפציעה מיד לאחר ה-21 במאי 2016. עורכי דינו של דפ תיארו את הרד כמי שנותנת את "הביצועים של חייה" ושקרנית, "אובססיבית" לתדמית שלה.

עורכי הדין של הרד, איליין ברדהוף וג'יי בנג'מין רוטנבורן, טענו שדפ התעלל פיזית ומינית בהרד במספר הזדמנויות במהלך מערכת היחסים ביניהם, בדרך כלל בעקבות התמכרותו לאלכוהול וסמים. הם האשימו את דפ בכך שביקש "להשפיל את אמבר, לרדוף אותה, להרוס לה את הקריירה" עם התביעה ולהפוך את התיק ל"אופרת סבון". עוד טען רוטנבורן כי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית מגן על זכותה של הרד לבטא את דעתה בכתבה, שהתמקדה בעיקר בדיון רחב על אלימות במשפחה ולא הזכיר במפורש את שמו של דפ. רוטנבורן גם טען שזה לא שינה את המוניטין של דפ מכיוון שההאשמות על התעללות הפכו לידיעת הציבור שנתיים לפני פרסום הכתבה וכי דפ במקום זאת הרס לעצמו את הקריירה שלו בהוליווד עם השתייה והשימוש בסמים שהפכו אותו לבלתי אמין בעיניהם של מפיקים ואולפני סרטים.

העדה הראשונה שהעידה עבור דפ הייתה אחותו ומנהלתו האישית, כריסטי דמברובסקי, שהעידה כי דפ נשבע לעולם לא לנקוט באלימות לאחר שעבר התעללות בילדותו על ידי אמם. דמברובסקי העידה שדפ נאלץ להסתתר מאמם בעבר וגם נאלץ להסתתר מהרד במהלך מערכת היחסים, כאשר דמברובסקי הצהירה כי הייתה צריכה להזמין חדר מלון נוסף לדפ בכל פעם שהרד יזמה מריבות. דמברובסקי הכחישה שהיא מודאגת מהשימוש של דפ באלכוהול ובסמים; בחקירה נגדית, היא אמרה שהיא הייתה מודאגת מהשימוש שלו בתרופות נגד כאבים שהונפקו לו.

חברו משכבר הימים ושכנו של דפ במהלך נישואיו להרד, האמן אייזיק ברוך, העיד כי הרד סיפרה לו במאי 2016 שדפ זרק לעברה טלפון והיכה אותה, מה שגרם לו "לבדוק את פניה" ולא לראות פציעות. בחקירה הנגדית, ברוך אמר כי לא ראה איפור על פניה של הרד שיכול לשמש להסתרת פציעות, אך העיד שהוא לא מומחה באיפור. הוא אמר שמשפחתו של דפ "היתה הרוסה לחלוטין" מטענות "ההונאה" של הרד על התעללות במשפחה. הוא גם העיד שראה צילומי מצלמות אבטחה של הרד עם אחותה, וויטני, בהם הרד נראתה צוחקת לאחר שוויטני זרקה "אגרוף מזויף" על פניה של הרד; עורך דינו של דפ טען שזה נוהג עבור הרד "להעמיד פנים להתעללות מצד דפ." מנכ"ל בניין מזרח קולומביה בו התגורר הזוג, ברנדון פטרסון, סיפק תצהיר מצולם; הוא אישר את הדיוק של כ-80 קלטות וידאו במעגל סגור מהבניין. עורכי דינו של דפ קראו אז לג'ינה דויטרס, אשתו של עובדו, סטיבן דויטרס, להעיד. עדותה נקטעה כאשר חברתה של הרד, איב בארלו, הראתה לעורך דינו של הרד פוסט באינסטגרם שנכתב על ידי דויטרס, מה שגרם לשופט לשאול את דיוטרס אם היא צפתה במשפט. דיוטרס הודתה בכך ועדותה נמחקה מהפרוטוקול. עורכי הדין של דפ הצביעו מאוחר יותר על כך שהפוסט באינסטגרם היה מינואר 2021 והאשימו את עורך דינה של הרד בהצגת מידע כוזב בפני בית המשפט. השופט אסר לאחר מכן על בארלו להשתתף במשפט בשל הפרת מדיניות אי-החזקת טלפון במהלך המשפט.

https://nypost.com/wp-content/u ploads/sites/2/2022/05/depp_hea rd_trial9.jpg
ג'וני דפ בבית המשפט. קרדיט: ניו יורק פוסט

לאחר מכן הוצג לחבר המושבעים תצהיר שהוקלט מראש על ידי העוזרת האישית לשעבר של הרד, קייט ג'יימס, שתיארה את הרד כ"לוחמנית ומתעללת", ואמרה שהרד צורחת עליה לעתים קרובות ושלחה הודעות טקסט פוגעניות ו"לא קוהרנטיות". היא העידה שהרד השתמשה בפטריות פסיכדליות, אקסטזי וקוקאין והייתה נוטה ל"אפיזודות מאניות [...] בדומה למישהו שהיה על סוג של סם אמפטמין. זז מהר, לא הגיוני מאוד. ארגון יתר". עוד היא העידה כי הרד התייחסה לאחותה רע, אך העדויות שהצטברו משני הצדדים חשפו "התעללות הדדית" במהלך הנישואים, כאשר שני הצדדים יזמו לעתים סכסוכים אלימים. הרד תוארה כבעלת פחד מנטישה שגרם לה ליזום אלימות נגד דפ, ונטען בעדויות כי הוא ניסה "להחליש" את האלימות לעתים קרובות יותר מאשר הרד.

בתצהיר מתועד מראש, הרופא הפרטי של דפ, דיוויד קיפר, העיד כי הוא איבחן את דפ עם הפרעות קשב וריכוז, הפרעה דו קוטבית, דיכאון, נדודי שינה, תלות בחומרים וריפלוקס כרוני. קיפר הצהיר שהוא ניסה לגמול את דפ מהתמכרויות לאלכוהול, אופיואידים, בנזודיאזפינים וקוקאין לפני מספר שנים, כאשר דפ "חשש שהוא לעולם לא ירגיש נורמלי בלי הסמים שלו." במהלך הטיפול, דפ ניסה לפטר את קיפר בגלל שדפ "לא חשב שהוא יכול לעשות את זה." קיפר הכחיש שהיה עד לאלימות בין דפ להרד. קיפר העיד שכאשר ביקר בנכס השכור של דפ באוסטרליה לאחר התקרית שבה אצבעו של דפ נקטעה, הוא ראה דם ושהבית היה מבולגן: "היו דברים שנזרקו מסביב." הוא ליווה את דפ לבית החולים בעקבות התקרית, שם אמר שהוא יפסיק את הטיפול שלו אם דפ לא יעמוד בתוכנית טיפול תרופתי, ואמר שדפ צריך להיות "יציב" עבור הניתוחים לאצבעו. קיפר גם העיד שמתישהו מאוחר יותר, דפ שלח לו הודעה ואמר שהוא התחיל להשתמש בזנקס. גם האחות הרפואית, דבי לויד, שעבדה עם קיפר העידה כי מערכת היחסים הייתה "רעילה" וכי הרד היתה מעוררת ויכוחים עם דפ. מנגד, המאבטח של דפ, שון בט, העיד שמעולם לא ראה את דפ או הרד אלימים זה כלפי זו, אך מערכת היחסים ביניהם ירדה בסופו של דבר ל"וויכוחים וריבים מתמידים". בט גם הציג בפני בית המשפט תמונות שצילם במרץ ובדצמבר 2015 של פציעותיו של דפ. לבסוף כשעלה ג'וני דם עצמו על דוכן העדים הוא אמר שהוא "מעולם לא פגע" בהרד או כל אישה אחרת ותבע אותה לטהר את שמו ולתקן את הנזק שהטענות שלה גרמו לקריירה שלו. הוא תיאר את ילדותו עם אם מתעללת ואמר כי השתמש בסמים כתרופה עצמית כדי להתמודד עם טראומת ילדותו. הוא הכחיש שהתמכר לחומר אחר מלבד רוקסיקודון.

דפ גם העיד כי הרד התעללה לפעמים פיזית והעיד על התקריות הספציפיות שהרד טענה שהיה אלים. הוא הכחיש שנעשה אלים בגלל הערה שהרד אמרה על אחד מקעקועים שלו ב-2013 וטען שהרד מנעה את התרופה שלו כדי לסייע בטיפול בתסמיני הגמילה של ההתמכרות שלו למשככי כאבים בזמן שהיה בגמילה באיי בהאמה ב-2014. הוא העיד כי במהלך ריב בטיסה במטוס פרטי בשנת 2014, הרד ניסתה ליזום קטטה, אך הוא הסתגר בשירותים כדי להימנע ממנה ולבסוף נרדם שם לאחר שנטל שני משככי כאבים.

דפ העיד כי הוויכוח באוסטרליה במרץ 2015 מקורו לאחר שהרד ניהלה שיחה עם עורך דינו של דפ על חתימה על הסכם לאחר נישואין. לדבריו, הוא נעל את עצמו שוב בחדר שירותים בזמן שהרד "דפקה בדלתות וצרחה גסויות ורצתה לקיים מריבה פיזית." הוא אמר שהוא נותר מוטרד מהאירוע וחזר לשתיית וודקה כשיצא מחדר האמבטיה. כשהרד גילתה אותו צורך אלכוהול, הוא אמר שהיא זרקה לעברו שני בקבוקי וודקה, וחתכה לו אצבע בידו הימנית. הוא אמר שזה גרם לו ל"התמוטטות עצבים." לאחר שהסתתר בארון במשך זמן מה, הוא החל לכתוב על הקירות בדמו שלו כ"תזכורות קטנות מהעבר שלנו שייצגו בעצם שקרים שהיו לה. סיפרה ??לי - שקרים שתפסתי אותה בהם." הוא אמר שהוא שיקר לאנשי מקצוע בתחום הבריאות האוסטרלי לגבי סיבת הפציעה כי הוא "לא רצה להכניס אותה לצרות." בדצמבר 2015, הוא הצהיר שהוא חבט בטעות בראשה של הרד בזמן שניסה למנוע ממנה לתקוף אותו וכי הרד ניסתה לזייף ששבר את אפה עם לק. עוד הוא האשים את הרד בכך שהכתה אותו בפניו במהלך ויכוח במסיבת יום ההולדת שלה באפריל 2016 ובהשארת צואה בצד המיטה שלו זמן קצר לאחר מכן.

בחקירה נגדית, הצוות המשפטי של הרד השמיע הקלטות של דפ. בהקלטה אחת, דפ אומר להרד: "התרחקות היא הכרחית [...] במיוחד בינך לביני. יש לזה חשיבות עליונה. המהלך הבא, אם לא אלך משם [...] זה הולך להיות מרחץ דמים, כאילו היה על האי." בחלק מהקלטות האודיו, דפ צעק עלבונות וגסויות לעבר הרד. בהקלטה אחרת, הרד אומרת שהיא סיימה את מערכת היחסים שלהם "אחרי שהצלחת להפיל אותי" ובהמשך באותה שיחה, דפ אומר שהוא "עשה טעות ענקית", אבל לא היה ברור לאיזו טעות דפ התכוון. לגבי הקלטה שבה הרד אומרת לדפ לכבות את "הסיגריות שלו על מישהו אחר". מהעדויות השונות היה ברור שמערכת היחסים בין השניים אכן הייתה רעילה מאוד.

דפ טען שהוא הצליח להמשיך לנהל את הקריירה שלו, למרות ההאשמות על כך שהתעלל בהרד במהלך נישואיהם שעלו ב-2016. הוא הופיע בסרטים כמו "עיר השקרים", "רצח באוריינט אקספרס" ו"חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד", שכולם צולמו ב-2017, אבל לאחר פרסום הכתבה של הרד ב-2018, דפ ספג קיצוץ בשכר על הסרט "מינמטה" והפסיד 22.5 מיליון דולר פוטנציאליים שהוא היה מקבל מהשתתפות בסרט הששי של שודדי הקאריביים, על סמך הסכם בעל פה עם דיסני. עם זאת, כבר הרבה קודם בכיר דיסני, שון ביילי, לא התחייב לשכור את דפ לסרטי פיראטים נוספים, למרות שהמפיק ג'רי ברוקהיימר התעניין מאוד בכך.

הרד טענה שעד לאחרונה היא לא דיברה על אלימות מצד הבעל לשעבר, כי היא אהבה את ג'וני ולא רצתה לעשות לו צרות. בכל מקרה, לאמבר נמאס מבתי המשפט והיא רוצה לחזור לחיים הרגילים כמה שיותר מהר: "אני רוצה לחיות. יש לי ילד. אני רוצה להמשיך הלאה. אני רוצה שגם ג'וני ימשיך הלאה. אני רוצה שהוא יעזוב אותי בשקט", אמרה השחקנית. אמבר גם הכחישה את עדותו של דפ לפיה היא עשתה את צרכיה במיטתו - לדבריה, התנהגות כזו היא פשוט "מגעילה". במהלך ישיבת המשפט הבאה, הודתה אמבר שהיא באמת בילתה את הלילה האחרון לפני הגירושים עם השחקן ג'יימס פרנקו. הצד של דפ קיבל סרטון ממצלמות מעקב, שמראה כיצד הרד נכנסה למעלית עם פרנקו, מניחה את ראשה על כתפו, ויחד הם עולים לפנטהאוז: "כן, זה ג'יימס פרנקו. הוא היה חבר קרוב שלי. והוא גר בסמוך, ממש ליד", הגיבה השחקנית לסרטון.

כצפוי, המשפט משך תשומת לב רבה מצד מעריצי דפ והרד, כמו גם מהציבור שלא היה מעורה בפרטי המשפט, שמשודר בשידור חי, כאשר קטעים שונים מהמשפט קיבלו ממים ופורסמו טוויטר, טיקטוק ואינסטגרם. קליפים של המשפט שימשו ליצירת ממים כמו גם אוסף של סרטוני תגובה, כאשר מספר סרטונים כאלה הפכו ויראליים. העיתונאית אמיליה טייט מהגרדיאן התייחסה לתיק כ"משפט בטיקטוק" והצהירה כי במדיה החברתית, המקרה הפך ל"מקור לקומדיה." כמה כלי תקשורת ציינו כי נראה כי פרסום המשפט ברשתות החברתיות הראה תמיכה רבה בעיקר בדפ. לפי סאני הונדאל מ"אינדיפנדנט&qu ot;, רוב התמונות והסרטונים הללו הציגו את דפ כ"מחייך, שמח או גורם לאנשים אחרים לצחוק", ואילו "הרד תמיד מצטיירת ככועסת או בוכה." ומספר טענות שווא על הרד הופצו גם דרך מדיה חברתית, כולל טענות שהרד "פעלה" במהלך עדותה על ידי העברת ציטוטים מסרט כמחשבותיה שלה, כי היא השתמשה בקוקאין על הדוכן, או שהיא העתיקה את בחירות הלבוש של דפ.

בסקירה של ניוזוויק ב-2016 על ציוצים שהשתמשו בשמות השחקנים וזכו ללייק לפחות 100 פעמים, נמצאן כשלושים ושמונה ציוצים שעמדו בקריטריונים ותומכים באחד מהמעורבים. מאז 19 באפריל 2022, מחקר דומה מצא שלפחות 509 ציוצים פורסמו ועמדו בקריטריונים של המחקר מ-2016, כאשר הרוב נתן תמיכה לדפ. BuzzFeed News דיווח כי בין ה-25 באפריל ל-29 באפריל 2022, הועלו לפייסבוק 1,667 פוסטים באמצעות ההאשטאג #JusticeForJohnnyDepp (צדק לג'וני דפ), עם למעלה מ-7 מיליון לייקים ושיתופים. להרד היו רק 16 פוסטים בתמיכה, עם 10,415 שיתופים ולייקים. המשפט שהיה אמור להסתיים ביום חמישי ה-19 במאי, הוארך, מכיוון שעדיין יש להציג כמות משמעותית של ראיות. כעת הוא אמור להסתיים ב-27 במאי, ולאחר מכן ישקול חבר המושבעים את פסק הדין. לא משנה מה יוחלט בסופו של דבר, לג'וני דפ הזדמנות משמעותית לשפר עמדות. כי הרד נראית רע לאורך על המשפט ובדעת הקהל היא כבר מפסידה.

https://img.asmedia.epimg.net/r esizer/zJ4BFfvqQU4Wd177CXmGJlpA -XA=/736x414/filters:focal(315x 49:325x59)/cloudfront-eu-centra l-1.images.arcpublishing.com/di arioas/GYL4OZXT7Q4OJ2NKTEZ5VQZN EM.jpg
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על דפ נגד הרד: על המשפט הגדול ביותר בהוליווד של המאה ה-21
סרטים בקולנוע