"הבוזגלוס 5": המומנטום משתנה

טלוויזיה
העונה החמישית הגיעה לסיומה ואתם מתבקשים להוציא מהווריד את החיבור למשפחה הכי מסוקרת במדינה. ייתכן שאהבתם יותר או פחות, התחברתם, סלדתם או אפילו הובכתם. מה שבטוח הוא שקשה להתעלם ממה שמתמצק בתור תופעה לאומית. הם כבר כאן, לא ראיתם?

"הבוזגלוס 5": המומנטום משתנה
"הבוזגלוס 5": המומנטום משתנה

משפחת בוזגלו כבר חצתה ממזמן את הפילוח של צופים לפי חיבה לכדורגל או על פי חיבה לטראש. העונה האחרונה מדגימה זאת בצורה מצוינת, מכיוון שכדורגלנים פעילים כבר כמעט לא נמצאים שם. אלמוג תפס את מקומו של מאור בין חדרי הניתוח ואילו מאור בעצמו, כידוע לכל חובב כדורגל, נמצא כרגע על ברבור אדום-לבן, ששר עבורו את שיר הפרידה מהכדורגל. העונה הנוכחית של סדרת הריאליטי הזו קורעת את משפחת הכדורגלנים אל מחוץ לגוש הכדורגל וממיסה את הקרחון, עליו הם יושבים, אל תוך המים.

למזלה של משפחת בוזגלו, יש להם את yes שהופכת פרישות, גירושין או סתם מבוכות בית משפט טריוויאליות (?!) להרבה יותר נוחות, על אף האבסורד, שהכול קורה לעיני המצלמה ולעיניה של מדינה שלמה (או לפחות אילו שיש להם yes). מעונה לעונה זה הולך ונראה מהונדס הרבה יותר, כאשר משפחת בוזגלו מייצרת לעצמה סיטואציות, אשר מתעלות מעל אלו הרגילות, שחווה בן אדם נורמאלי ונורמטיבי, ביום יום. מאידך, בני המשפחה כותבים את התסריט היטב גם לבדם, כאשר הפציעות באות והולכות, הגולים והיכולת עדיין נותנים אותותיהם בשנים החולפות ומעל הכל - הזכייה של אחד: אסי, הופכת כמה קערות על פיהן וחושפת אריות נשכניים, לצד כמה כבשים תמימים.


היחיד שעוד נחשב שחקן פעיל, איכשהו | באדיבות yes

העונה הזו הביאה לא מעט התרחשויות וכפי שבני המשפחה סיכמו בעצמם גם כן, זו הפכה לעונת הזוגות, בחסות הקורונה בעיקר. אסי היה בעונת הזכייה, שכולם כבר יודעים עליה, מאור בעונת התרסקות קרייריסטית, אוהד נרשם להישרדות, חטף והדביק בקורונה ואלמוג נותר שולי מאוד בכדורגל, איבד סוכן והרוויח עובר. האחים נפגשו מדי פעם, אבל לא היו טיסות לחו"ל, ביקורים במשחקים של אף אחד מהאחים ובעיקר דם רע, שסבב את סביב אסי, שהפך בעל כורחו לבוזגלו המרכזי, לראשונה בחייו, נוכח דעיכת הקריירה של מאור ונסיקתו המטאורית של אסי בעצמו, עקב העונה ב"הישרדות".

בהחלט אפשר להמשיל כל אחד מהאחים לפלח באוכלוסייה, בחיים האמיתיים, אבל האמת שאף אחד מהם לא יכול להתלונן יתר על המידה, בשלב זה של חייו - אולי מלבד אוהד, שפרנסתו מסתמנת בתור חלק מהמיתוג של משפחתו. ההבדל המעמדי בין גברים לנשים נותר בעינו וגם אם זה נראה לעיתים מקסים ותמים כמו אצל האחים הכדורגלנים הפעילים (אם אפשר לקרוא להם ככה), אצל אוהד, אסי, יעקב ונשותיהם זה עובר קצת פחות חלק. כל אחת מהרעיות או זו לשעבר (המגובה בנשים אקראיות, נעדרות פנים ושמות) משליכה את עצמה אל הרצפה, כנגד הגבר שלהן ולא כל כך מבינה את נחיתות מעמדה, ביחס לבעל.


הפעם היא הרוויחה קצת יותר יחס, משאר הילדים | באדיבות yes

חני, שלא מפסיקה לצייר וקיבלה סוף כל סוף את יעקב לעצמה, בעונת קורונה, עדיין שוקדת על מיני מזונות בכל רגע נתון, שבמסגרתו יעקב שואף סיגריה שלמה לריאות. נכון, היא קיבלה את הזרקור שלה, את דקות התהילה ועם זאת, התחושה היא שיעקב ממשיך להתמקד בעצמו, בתור סוכן שלה וגונב קרדיט ופוקוס, בכל רגע נתון. פאני, עם או בלי תכנון, מוצאת עצמה מבשרת באותו היום לאוהד שהיא חתמה ב"הישרדות", כאשר הוא מבשר לה בדיוק את אותה הבשורה על עצמו, דקה לפני (הרשו לסקפטיות לעלות בנוגע לליהוק המקרי של הגרושים לריאליטי ההוא) ובסופו של דבר, קבלו את עדי בוזגלו - הנר לרגלי בעלה והאישה שמגשימה את עצמה, בעיקר תחת סכין המנתחים וכקישוט קל יותר לעיכול, לצד בעלה וגם כאשר אסי מזיל עליה דמעה מעל מיטת הניתוח, בפרומו; גילינו שהדמעות נבעו בעיקר מסערות רגשות אודות ההתעסקות התקשורתית בהומופוביה שלו, שעלתה בפרק ב"הישרדות".

נטליה ואלמוג תמיד נותנים את התחושה הנעימה הזו, זו שבמסגרתה אבא יעקב יכול לבעוט את ראשו של אלמוג למרחק ובאמת שום דבר לא יקרה, בטח לא כמו רעידת האדמה שמתרחשת בדיוק כאשר ההפך קורה בין מאור לבין האב ש"עייף מהכדורגל". אפילו כאשר אלמוג מספר לאחיו על הפרידה מהאב הסוכן, השיח עובר אוטומטית למאור ואלמוג מתפייד לו בעדינות אל תוך שולחן הסנוקר. מאור ומירן, כהרגלם בקודש, מקרינים תמימות אינסופית והמון רגש וגם הם עוברים טלטלות בעונה הזו, בעיקר בתחום הכדורגל שהולך ומתפרק, כמו ברכיו של מאור ואיכשהו התחושה היא תמיד, שעל אף או בזכות היותו של מאור הפריבילג של המשפחה; אופיו, הקלילות והחמימות שלו ושל מירן מותירים אותו תמיד בתור חביב הקהל.


תתחילו להתרגל, להישאר אצלו בצל | באדיבות yes

וכן, העונה הזו הייתה המון אסי. אינטריגות וקנאה מצדדים רבים; אוהד, שלא יכול היה להמתין לרגעי התהילה שלו ואץ רץ להישרדות, כדי לקבל נתח מההצלחה של אחיו. ריצה מהירה נרשמה גם מצד האישה - עדי, אל עבר חדר הניתוח, על מנת להיראות טוב ברגעי הזוהר והתהילה שבעלה מקבל ואפילו יעקב פולט כמה מילים חיוביות לעבר בן שלא נקרא "מאור". העונה הזו סבבה סביב אסי והוא יודע בדיוק כיצד לנווט את 15 דקות התהילה של "הישרדות", בעיקר תוך כדי שיט קליל על ירכתיה של ספינת "הבוזגלוס".

העונה הזו בהחלט עושה את ה-Shift של המשפחה אל מחוץ לכר הדשא ופותחת את דלתות האצטדיון ליציאה לעוד ועוד מחוזות ריאליטי אחרים, שעשויים בסופו של דבר להביא את הלהקה הזו להתפוררות ומעבר ליחידים. עד אז, ככל הנראה, נצליח לשאוב עוד עונה או שתיים לפני שאחד מהצדדים ירגיש מיצוי מוחלט; בין אם מדובר בצד המצטלם או שמא הנטישה תגיע דווקא מהצד הצופה והממצה. הקרדשיאנס כבר הודיעה על החשכת המסכים, אך אל דאגה, למשפחת בוזגלו יש עוד כמה שנים טובות בקנה ואת מה שיש להם להציע, נראה כבר בעונה הבאה.
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הבוזגלוס 5": המומנטום משתנה
סרטים בקולנוע