"דז": דזמרייזינג

טלוויזיה
ברוכים הבאים להצגת היחיד של דיוויד טננט, אשר מגמדת את מיני הסדרה, בעלת שלושה הפרקים והופכת אותה לסוג של תפאורה, בהצגה של איש אחד ויחיד.

"דז": דזמרייזינג
"דז": דזמרייזינג

לאחרונה, ממש עד לא מזמן, ערוץ 11 הריץ בלילות את כל פרקי שלושת העונות של "ברודצ'רץ' ;". סדרה שאולי לא קיבלה תהודה מספיק חזקה, כיאה לאחת מסדרות המשטרה-מתח הנפלאות מהעשור האחרון. מעל כולם בלטו בסדרה דיוויד טננט ואוליביה קולמן ובעוד קולמן מאז צמחה לאוסקר בזכות "המועדפת" של יורגוס לנטימוס, טננט נותר שבוי עמוק מאוד בתוך המסך הקטן, אשר בשנה האחרונה גם הפך למסך היחיד. ייזכרו לו שתי עונות מתוך "דוקטור הו" וכמובן התפקיד המהפנט בתור אלק הארדי, מפקדה של התחנה הקטנה, בעיירה ברודצ'רץ'.


נראה משועמם? יכול לגמרי להיות | באדיבות yes

בעיתות קורונה ובכלל, כאשר משתחררת לאוויר ה-VOD סדרה חדשה, במשהו שנהפך לסוג של בינג', מפאת אורכו המצומצם והיא מכילה את שמו של דיוויד טננט, קשה לסרב. כיאה לסדרה קצרצרה ומוגבלת בזמן, "דז" מתחילה את צעדיה בפול גז, ללא יכולת לעצור, לחזור אחורה או להרים את הבלמים. זו אמנם לא נראית כמו ריצה כלשהי, כיוון שהקצב של הסדרה לא מעלה דופק בשום שלב, גם כאשר הדרמה מתגברת, באופן מפתיע למדי ומזכירה את העונה השנייה של "ברודצ'רץ' ;", גם אז הכל מתנהל על מי מנוחות, עם קורטוב מתח זעיר, אשר נועד בעיקר לשמור על הצופה מעורב בעלילת הסדרה.

נקודת הפתיחה של הסדרה דווקא מתחילה דרך הכוכב המשני-ראשי הנוסף: הבלש פיטר ג'יי, המגולם על ידי דניאל מייס. נרמז שהוא גרוש ומופרד מילדיו בקו עלילתי שלא כל כך מתפתח לשום מקום ורק מצביע על חולשתה של הדמות הזו, הנוכחת-נפקדת מלייצר אימפקט כלשהו. אין שום טענה על ביצועיו של דניאל מייס, אבל התפקיד שלו אפילו לא מסריח מרוב שהוא פרווה, עובדה הנעוצה בצורך שדמותו תהיה חייבת להוות רקע בלבד עבור הגיבור הראשי, הרוצח המתועב, שבו בעת שייצר דחייה ושאט נפש, גם ייצר עניין רב וסקרנות סביב המניעים אשר גרמו לו לבצע את מעשי הרצח שלו.


סוף סוף תמונת קורונה | באדיבות yes

גיבור משני נוסף הוא הביוגרף של דניס נילסן (דז, בשבילכם) - בריאן מסטרס (המגולם על ידי ג'ייסון ווטקינס), אשר מקבל במה מדודה ורקע מעומעם ואז מתיישר מתחת לרגלו השנייה של נילסן, שללא ספק הוא הכוכב המרתק של הסדרה הזו. שני גיבורי המשנה הללו מקבלים את זמן המסך שלהם, לא רק על מנת לגלם את הדמויות המרכזיות בחקירתו ומשפטו של נילסן, אלא על מנת לאפשר לצופים לקבל פרספקטיבות נוספות, משני סוגים של אושיות ציבוריות במידה מסוימת: שוטר וסופר. לכל אחד מהם דרך הסתכלות שונה, אבל כאשר האובייקט יושב מולך ולא מפסיק לברבר על מה עשה וכיצד, זה בהחלט יוצר רצון עז להסתקרן ולהבין את המניעים שלו, מכל צד של המפות המקצועיות וגם כאלו פחות.

ועם כל הנאמר ועל אף שהסדרה מבוצעת היטב, בעיקר באספקט של לספר את הסיפור באופן מוצלח, היא מרגישה גנרית מדי, על אף הופעתו יוצאת הדופן של טננט. הסיפור של אחד מהרוצחים המפורסמים והידועים לשמצה באנגליה, מסתכם באדם, שבקור רוח מקפיא מדי, השתעשע עם גברים, שכמהו לחום ואהבה ואף נקשר אליהם במידת מה, קצת לפני שרצח אותם וזהו. מיני הסדרה הזו מרגישה כמו סרט שפשוט פיצלתם לשלושה חלקים ועם זאת לא מספיק מקיף, שמעבר לכך שהוא מספר את העובדות כפי שהיו, פחות או יותר, אינו מעניק ערך מוסף ייחודי מהסדרה, שפשוט לא רוצה לקחת אף צד ולא מייצגת הלכי רוח של תקופה, אלא מספרת את העובדות כמו שהיו וכמובן מתמקדת באדם שביצע את המעשים.


בואי נסיכה. הולכים לקלבוש | באדיבות yes

"דז" מספרת סיפור במשך שלושה פרקים קצרים יחסית, של 45 דקות לפרק. באותה המידה זה היה יכול להיות סרט ארוך מאוד, שתצרכו בשירות ה-VOD, תתרשמו ממנו ומהסיפור שלו וכמובן מהמשחק האגדי של טננט, אבל ככל הנראה תזכרו אותו באופן מעומעם לא הרבה זמן לאחר מכן.



"דז" - מיני סדרה, אשר עלתה לשידור ב-yes TV DRAMA וכעת זמינה לצפייה ב-yesVOD
סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "דז": דזמרייזינג
סרטים בקולנוע