שון קונרי הלך לעולמו בגיל 90

קולנוע
השחקן האגדי אשר זכור משלל סרטים ותפקידים, בראשם ג'יימס בונד, הלך לעולמו בגיל 90 במהלך שנתו באיי הבהמה.

שון קונרי הלך לעולמו בגיל 90
שון קונרי הלך לעולמו בגיל 90


קונרי נולד בתאריך 25/08/1930 באדניברו שבסקוטלנד, הוא החל לעבוד בעולם התאטרון בתור פועל במה, אבל מהר מאוד זלג לכיוון המשחק, לאחר מספר תפקידים בתיאטרון, ב-1956 הוא שיחק בסרט הטלוויזיה "רקוואים למתאגרף", לאחר כשנה הוא השתתף בסרט הקולנוע הראשון שלו "No Road Back", לא לפני שהופיע בכמה תפקידים קטנים במס' סדרות. קונרי השתתף במספר סרטים בתפקידים יחסית קטנים עד אשר נבחר לשחק את ג'יימס בונד בסרט "דוקטור נו" בשנת 1961, משם לתעשיית הקולנוע ולשון קונרי היה רומן מוצלח שהסתיים כאמור היום.

קונרי שיחק ב-94 סרטים וסדרות, הוא היה פעיל מאוד בתעשיית הקולנוע עד לשנות ה-2000, ב2003 הוא פרש מעולם הקולנוע לאחר חוויה לא מוצלחת בעבודה מול במאי הסרט "ג'נטלמנים מובחרים" סטיבן נורינגטון, למרות זאת קונרי חזר מפרישה לסרט אחד כדי לדובב את הדמות של סר בילי בסרט הסקוטי החביב והלא ממש מוצלח "סר בילי"


תפקיד אחרון | צילום: Imdb

בונד לא ממש אהב את התפקיד שלו בתור ג'יימס בונד, ולאחר שישה סרטים (שהאחרון בהם היה "יהלומים לנצח") הוא ביקש לעבור לתפקידים אחרים, פחות מוצלחים בסרטים "האיש שרצה להיות מלך", "רובין ומריאן" ועוד. ב-1986 קונרי גילם את הנזיר החוקר ויליאם וון בסקרוויל בסרט "שם הורד" המבוסס על ספרו של אומברטו אקו ולאט לאט הוא יצא מתפקידו בתור בונד ואפילו זכה באוסקר הראשון שלו בתור ג'ים מאלון בסרט "הבלתי משוחדים", לאחר מכן ב-1989 הוא גילם תפקיד זכור נוסף בתור אביו של אינדיאנה ג'ונס בסרט "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון".


מעורב ולא מנוער | צילום: Imdb

קונרי שנולד בסקוטלנד היה בצעירותו כדורגלן בקבוצת חובבים וכמעט עשה דרך דומה לסקוטי אגדי אחר - אלכס פרגסון לאחר שקיבל הצעה להצטרף למנצ'סטר יונייטד ממאט באזבי, הוא דחה את ההצעה בטענה שקריירה של כדורגלן מסתיימת בגיל 30 והוא היה בן 23 באותה התקופה. בשנת 1996 קונרי קיבל את פרס גלובוס הזהב למפעל חיים ובשנת 2000 הוא קיבל תואר אבירות מהמלכה אליבזת,


בימים טובים יותר | צילום: Imdb

כאמור השחקן הסקוטי נפטר בגיל 90 באיי הבהמה, בנו ג'ייסון אמר כי מת בשלווה בזמן שישן לאחר ש"לא חש בטוב" בתקופה האחרונה.
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על שון קונרי הלך לעולמו בגיל 90
סרטים בקולנוע