זמן הנטפליקס - המלצות סרטים

ביקורות
נטפליקס נכנסו בשנתיים האחרונות לעניינים בישראל ואף שיפרו במעט את איכות הסרטים החדשים שהם יוצרים ומביאים לצופיהם. הנה שתי המלצות לסרטים מהנים לצפייה אחרי יום עבודה קשה

זמן הנטפליקס - המלצות סרטים
זמן הנטפליקס - המלצות סרטים

בקרוב מאוד האוויר החם, השמש הקודחת והמזגנים, שעובדים ללא הפסקה, יוחלפו באוויר קר, גשם שוטף ואנשים שמחפשים לראות סרט טוב מתחת לשמיכת פוך חמה ועם כוס משקה חם. בשביל זה נטפליקס הוסיפו לאחרונה סרטים חדשים ואנחנו רוצים להמליץ על שניים, שאפשר לראות אותם מכורבלים במיטה, מבלי הצורך לצאת מהבית.

דולמיט הוא שמי
הסרט מבוסס על אגדה אמריקאית בשם רודולף פרנק מור, אשר היה ידוע בכינוי רודי ריי-מור וגם ובשם הבמה: דולמיט. ואם זה נראה לכם קצת מוזר ומוגזם אז זה הבנאדם, מור או ריי-מור או דולמייט היה שחקן, קומיקאי, זמר ומפיק וגם ניקה פאנלים על הסט, כך שאפילו הקלישאה הזאת נכונה לגביו. דולמייט הייתה דמות הבימה של ריי-מור, מדובר בסרסור-משורר (בטח פעם ראשונה ששמעתם על דבר כזה) שמכסח את "הלבנים הרעים" בעזרת מכות קונג-פו. לאחר הצלחה על הבמה ובפני "קהל חי", ריי-מור החליט להעביר את האס המוצלח שלו למסך הגדול ובעזרת תקציב קטן והרבה השקעה ואהבה מצד הסובבים אותו הוא ניסה להפיק סרט קולנוע דל-תקציב בז'אנר שהיה בחיתוליו - "בלאקספלויטיי ן" (בתרגום חופשי: ניצול שחורים), ז'אנר שבו האפרו-אמריקאי הוא הגיבור.

דולמייט והסרט, הנושא את אותו השם, זכו למעמד "קאלט" ביחד עם סרטים כמו "שאפט" ו "Sweet Sweetback's Baadasssss Song". הסרט המקורי יצר שם לדולמייט והפך לקאלט וגם הסרט החדש העוסק בשחקן ובסרט מצליח בגדול. מדובר באחד מסרטי ההפקה היותר מוצלחים של נטפליקס, הסרט מצליח לנווט בצורה נקייה וחדה בין הסרט "בלאקספלויטיי ן", אשר מדלג בין הז'אנרים - קומדיה, ביוגרפיה ודרמה ובנוסף לכך הוא מעניין, זורם וקולח. השחקנים מעולים (עוד נגיע לזה), כולל הופעה קטנה של הראפר סנופ-דוג והכי חשוב, הוא תופס את האווירה בתקופה ועל הסט בצורה מושלמת.


חוזר בגדול, אדי מרפי | צילום: Imdb

עוד דבר, גדול שהסרט מייצר, הוא הקאמבק של מי שהיה כוכב ענק בשנות ה-80 וה-90 ונהיה מעין ניקולס קייג' משנת 2000 לערך - אדי מרפי. מרפי שהיה חלק מכמה סרטים אייקוניים ("השוטר מבוורלי הילס", "הפרופסור המטורף", "48 שעות" ועוד רבים וטובים), אך לאחר מכן, כאשר תרבות הקולנוע בארה"ב השתנתה והפכה להיות פחות גסה ויותר פוליטקלי קורקט, מרפי נעלם קצת מהמפה וגם הסרטים שבהם הופיע בהמשך דרכו ("הקדוש מכולם", "פלוטו נאש" ו"נורביט") ספגו כשלונות צורבים. "דולמיט הוא שמי" מחזיר את מרפי למסך הקטן, בינתיים ואפילו החלו ליחשושים על מועמדות לאוסקר (ככל הנראה רק מועמדות, בכל זאת הוא נפל על שנה שבה חואקין פיניקס משחק ב"ג'וקר") ונראה שהשם של מרפי עושה קאמבק ענק אל המסך וכשמרפי חוזר בגדול אל המסך, כדאי לראות את זה קורה.




שבר
בעיקרון לסרט Fractured עוד אין שם בעברית, אבל "שבר" נראה כמו שם הולם למותחן המסתורי הזה מבית היוצר של נטפליקס. הסרט הוא סוג של עקומת גאוס, אותה עקומה מפורסמת המראה התפלגות נורמאלית, שבה הקצוות נמוכים והמרכז גבוה. איך זה מתחבר לסרט? הקצה הראשון, ההתחלה חלשה מאוד וככל שעובר הזמן הרמה בו עולה, המתח מחלחל, העצבים עולים ואז לקראת הקצה השני - סוף הסרט הרמה יורדת והזעם על אנשי בית החולים מתחלף בזעם על הבמאי בראד אנדרסון, שדווקא לזכותו ייאמר שהוא אחראי על "המכונאי" עם כריסטיאן בייל ו"מושב 9".

הסרט עצמו עוסק במשפחה, החוזרת מארוחת חג ההודיה הלא מוצלחת אצל ההורים של האישה, בדרך הם עוצרים לתדלק בתחנת דלק, אשר נמצאת ליד אתר בניה. הבת הקטנה יוצאת לשאוף אוויר ומוצאת שם כלב שמבהיל אותה, היא נבהלת ונופלת לתוך בור, שנוצר בעקבות הבניה באתר, אביה קופץ להציל אותה אך נוחת לא טוב ומתעלף, כאשר הוא מתעורר הוא מגלה כי ביתו שברה את היד. ההורים והבת מזדרזים להגיע לבית החולים הכי קרוב וכאשר הם מגיעים הם מקבלים יחס מוזר מאוד מצוות בית החולים, יחס שעובר את הבירוקרטיה הרגילה שיש בבתי חולים בארה"ב (ובסרט יש כנראה לא מעט ביקורת על תהליך הקבלה המייגע בבתי החולים), בית החולים כל כך מוזר שהאם וביתה נעלמות מהסביבה ונראה שצוות המקום מסרב לסייע לבעל למצוא אותן.


סוף הסרט, אל תצלול.... | צילום: Imdb

את הסרט מוביל לאורך כל הדרך השחקן המוכשר סאם וורתינגטון ("התנגשות הטיטאנים", "אדם על הקצה" ו"אווטאר") בסיוע של לילי רבי ("סגן הנשיא" והסדרה המלחיצה "בית האימה האמריקאי") וכמו לא מעט סרטים שיוצאים בשנים האחרונות, ייתכן ואם היה יוצא עשור או שתיים לפני כן הוא היה מקבל הרבה יותר אהדה והערכה, אך מאחר והסרט לא מחדש משהו מיוחד, הוא נופל ברמתו ועם זאת, עדיין מדובר בסרט מעניין שמעלה את רמת הסרטים החדשים שמגיעים בנטפליקס.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על זמן הנטפליקס - המלצות סרטים
סרטים בקולנוע