משחקי הכס - אלו שכמעט לוהקו

רכילות
במשחקי הכס יש מאות דמויות ומאות שחקנים שגילמו את הדמויות הללו, לכן זה רק טבעי שהיו מאות מבחני בד ומאות מועמדים לתפקיד, חלקם אפילו יותר מוכרים מהדמויות שנבחרו בסופו של דבר.

משחקי הכס - אלו שכמעט לוהקו
משחקי הכס - אלו שכמעט לוהקו

סם היואן ("זרה", "המרגל שזרק אותי") נבחן ללא פחות מ-7 תפקידים שונים ביניהם לורס טיירל ורנלי באראתיאון ואפילו כמה תפקידים של שחקנים משניים ב"משמר הלילה". סם קלאפלין ("ללכת בדרכך", "משחקי הרעב", "כנופיית בירמינגהאם") גם נבחן למספר תפקידים ובינהם הפרוטוגוניסט המובהק של הסדרה - ג'ון סנואו ואחד הנבלים בסדרה - ואריז טרגריאן.

דומיניק ווסט ("הסמויה", "הרומן") נבחן לתפקיד מאנס ריידר (המנהיג של "הפראיים"), אבל העדיף להשיאר עם משפחתו במקום לבלות חצי שנה של צילומים באיסלנד הקפואה. גם כוכבת "תיקים באפילה" - ג'יליאן אנדרסון נבחנה לתפקיד. לא ידוע בדיוק לאיזה, אבל השמועות אומרות שהיא הייתה צריכה להיות בתפקיד סרסיי, במקום לנה הידי. גם הדוגמנית-שחקנית טרישה הלפר ("באטלסטאר גלקטיקה") נבחנה לתפקיד סרסיי.


הדיחה גם את אנדרסון מהשלטון. הידי | צילום: Imdb

בריאן קוקס ("יורשים", "לב אמיץ") וראי סטיבנסון ("תור", "המעניש: איזור מלחמה") נבחנו גם הם לתפקידים לא ידועים, אבל לא התקבלו. ג'ארד האריס שמככב בלא מעט סדרות ("מד-מן" ו"הכתר") ובין היתר הופיע לאחרונה במיני סדרה המצליחה "צרנוביל" נבחן לתפקיד הדרור העליון אבל הפסיד לג'ונתן פרייס. האריס חסר המזל התחרה גם על התפקיד של רוברט פורד ב"ווסטוורלד" ; והפסיד אותו לסר אנטוני הופקינס, אפילו הכוכב העולה מהרשלה עלי ("הספר הירוק") לא התקבל לתפקיד יחסית די זניח - זארו זוהן דאקוס והפסיד לנונסו אנוזי.

טאמסין אגרטון ("מסלול לאהבה", "באהבה, רוזי") פספסה תהילת עולם אחרי שגילמה בפרק הראשון (הפיילוט הראשון) את אם הדרקונים; דאינריז פרי-סער, אבל בסוף הפסידה את התפקיד הלוהט לאמיליה קלארק. עוד מפסידה מאותו פרק פיילוט ראשון היא כוכבת "גאווה ודעה קדומה" - ג'ניפר אילי, אשר גילמה את זו שהייתה אחראית לכל הבלאגן - קייטלין סטארק, לבסוף מישל פיירלי זכתה בתפקיד. איזי מיקלה-סמול ("שלגיה והצייד", "לעולם אל תתן לי ללכת") הייתה אמורה להיות סאנסה סטארק אבל הפסידה לסופי טרנר.


יכלתי להיות אם הדרקונים??? | צילום: Imdb

בניגוד לכל אלו, ניתן לרשום גם לא מעט שחקנים שזכו לקבל תפקיד ב"משחקי הכס", אבל לאו דווקא התפקיד הראשון אליו הם נבחנו. השחקן קונלת' היל שמגלם את לורד וואריז הערמומי בכלל נבחן לתפקיד המלך רוברט בראתיאון, הפסיד למארק אדי ובסוף הכל הסתדר לו לטובה, לאחר שאדי עצמו לא הספיק לסיים אפילו חצי עונה. עוד נבחן פנימי הוא יוג'ין סימון שגילם את לנסל טיירל, סימון בכלל נבחן לתפקיד הנבל הכי גדול בסדרה - ג'ופרי באראת'און. הנבל השני הכי טוב בסדרה - איוון רהאון, שגילם בהצלחה מרובה את רמזי בולטון, בכלל נבחן לתפקיד ג'ון סנואו. בשני המקרים האחרונים אין ספק שמי שביצע את המבחנים בחר היטב.

אחרונה וחביבה היא זמרת הפופ לילי אלן ואחות של אלפי אלן (ת'יאון גרייג'וי), שהייתה אמורה לשחק את אחותו גם בסדרה. לילי אלן סיפרה שהציעו לה את התפקיד, אבל ברגע שהיא הבינה שבסצנת הראשונה היא אמורה לגעת ב"איזורים הפרטיים" של אחיה היא סירבה לתפקיד ומי שהרוויחה מהסירוב ג'מה וילן, שגילמה בהצלחה מרובה את תפקידה של יארה גרייג'וי. עוד סיפור מעניין על לילי ואלפי הוא שלילי כתבה שיר על אחיה הקטן, בשם אלפי, בשיר היא מלינה על אחיה שהוא מבזבז את החיים שלו בעישון סמים ורביצה בחדרו, יש גם סוף טוב לסיפור, כפי שכולם יודעים, אלפי אלן הפך לשחקן לא רע, בייחוד בזכות "משחקי הכס" ולילי אולי כבר שינתה מאז את יחסה כלפי אחיה הקטן.


לילי ואחיה החמוד אלפי | צילום: Imdb
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על משחקי הכס - אלו שכמעט לוהקו
סרטים בקולנוע