רמבו מאז ועד עולם

קולנוע
רמבו מאז ועד עולם
רמבו מאז ועד עולם
הדמות הכי גברית וקשוחה שהייתה אי פעם, חוזרת לסבב נוסף, שלושים ושבע שנים אחרי הסרט הראשון וזו הזדמנות נפלאה להיזכר בסידרת הסרטים הזו וביוצר זוכה פרס גלובוס הזהב שלה – סילבסטר סטאלון


רמבו הראשון, בעל התרגום הגרוע ביותר לשם הסרט

אז, שמו של הסרט הראשון נקרא באנגלית – "דם ראשון". וזאת על רקע העובדה שרמבו עשה הכל כדי להתחמק מלהקיז דם, אבל הם התחילו. בארץ, החליטו לקרוא לו "ספורט הדמים". למה? לא ידוע. מה זה ספורט הדמים? לא ברור. נתחיל בעובדה מעניינת - למרות שרמבו הוא סרט עמוס אקשן ואנשים שמתים בצורות מגניבות פלוס (ואפילו מחזיק ב-2 שיאים כאלה) שהלך והשתפר עם הזמן, הסרט הראשון (שגם נכתב על ידי סטאלון) בכלל היה סרט עם אמירה ביקורתית על המדינה שחגגה את היציאה מוויטנאם והתנערה מכל דבר שקשור אל המלחמה הזו...כולל החיילים שלחמו בה.


תצביע לכיווני עוד פעם אחת | צילום:IMDB

הסרט הראשון מגולל את סיפורו העצוב של החייל המעוטר ביותר בתולדות צבא ארה"ב, שחוזר אחרי מלחמת וויטאנם עם הלם קרב למדינה שלא אוהבת אותו ולא מוצא את מקומו. הוא "זוכה" להשפלה על ידי השריף המקומי ועובר התעללות שמעלה לו זכרונות מהשבי הוויטנאמי ודוחפת אותו לברוח ליערות ולהגן על עצמו בעזרת הכלים אותם רכש במהלך המלחמה. וכן, הוא מעולה בזה.

בין פלאש-בק אחד לקלוזאפ שרירים של רמבו זוכה הצופה למנה הגונה של אקשן, מאצ'ואיזם ביקורת נוקבת וכן, גם גאווה בחיילים האמריקאים ובמה שעבר עליהם באחת מהלחמות הקשות והשנואות של ארה"ב. הרעיון הזה של חייל כל יכול שעושה הכל כדי לא להילחם קסם לקהל האמריקאי וגרם לו להתאהב במבט ראשון ולכן גם הביא לכך ש-3 שנים לאחר צאתו של הסרט הראשון, יצא הסרט השני. והוא כבר חגיגה אפילו גדולה יותר, בכל הנוגע לכמויות האקשן, יכולותיושל הגביור על וכמובן יותר שרירים.

סיכום כמות ההרוגים על ידי רמבו - 1.


לא רוצה להשתמש בסכין, אבל בהחלט יודע איך | צילום:IMDB

רמבו 2 – החזרה לוויטנאם

אז אחרי שהחבר'ה הבינו שיש להם להיט ביד (אחד הסרטים המוצלחים של שנת 1982) הם החליטו להמשיך לייצר עוד כאלה. והפעם – החילוץ! הצופים מוצאים את רמבו בכלא, אליו מגיע קולונול טראוטמן (יחזור בהמשך) שישכנע אותו לצאת למסע לוויטנאם ולצלם את האזור וזאת בכדי להוכיח לעם האמריקאי שלא נותרו שבויים בוויטנאם. בטוויסט מפתיע (לא באמת) הוא מגלה שעדיין נותרו שם שבויים וכרגיל ננטש על ידי המדינה שאותה הוא כל כך אוהב ובפעם השנייה ...נופל בשבי.

הוא נמלט, וחוזר לשחרר את כולם, לא לפני שמגלה שהרוסים (הרעים החדשים) מאמנים את הוויטנאמים ותומכים בהם (ספויילר לרמבו 3). בסיום מוכיח שוב רמבו לכולנו שהוא החייל הכי טוב, הכי שרירי והכי קלטני אי פעם, גורף 300 מיליון דולר והופך את הסרט להיות השני הכי מצליח לשנה הזו. במקום הראשון – בחזרה לעתיד. כרגיל, גם בסיום הסרט הזה נשאר רמבו לבדו לבדידות שאותה כפה על עצמו מאז חזרתו הבייתה מוויטנאם – (פוסט טארומה לא מטופלת כבר אמרנו?).


נחשו מה הולך לקרות עכשיו | צילום:IMDB

סיכום כמות ההרוגים על ידי רמבו - 75.

רמבו 3 – רמבו מאמן את הטאליבן (רגע, זה לא האלה מ...?)

אחרי שמיצו את הנושא הוויטנאמי, חיפשו הכותבים את הרוע החדש האולטימטיבי. מישהו שכולם שונאים וישמחו לראות את רמבו קורע לו את הצורה. הפעם - הרוסים. רמבו ממשיך להיות מושיעם של החלשים רק שהפעם החלשים הם ... האפגנים. כן, הרוסים התערבו במלחמה באפגניסטן ובילו 10 שנים בניסיון להילחם במורדים הערבים שניסו להפיל את ממשלת אפגניסטן. הכותבים לא זיהו את הבור העמוק שאליו ארה"ב עומדת להיכנס ושלחו את רמבו לסייע לאפגנים המסכנים להילחם באחת מ-2 המעצמות החזקות בעולם.


אם אין לך מה לעשות, בוא קח אותי טרמפ | צילום:IMDB

הפעם הצופים מוצאים את רמבו במנזר (תמיד מתבודד, הבחור) ומחפש את עצמו, כאשר מגיע אליו ידידנו הקלונול ומציע לו לקחת חלק במשימה סודית באפגניסטן. כאשר זו משתבשת וחברו (בערך) היחיד נלקח בשבי, לא נותרה לרמבו ברירה אלא לצאת למשימה. הוא מוצא את עצמו באפגניסטן נעזר במורדים הנהדרים (שיפכו לטאליבן ) ומסתייע בששון גבאי (הידד) שיעזור לו לחדור למחנה, לשחרר את הקולנול ולהדוף את הפולש הרוסי עם סצינות מונומנטליות של "צריבת הפצע עם אבקת שריפה" ו"השמדת מסוק עם חץ וקשת". ועל הדרך הופך ל"סרט האלים ביותר שנעשה עד היום" עם 221 מעשי אלימות ו-70 פיצוצים.


מזל טוב, נולדה לך טרילוגיה | צילום:IMDB

סיכום כמות ההרוגים על ידי רמבו - 115.

רמבו 4 – ג'ון רמבו מציל את בורמה!

לא ברור אם חוסר ההצלחה היחסי של רמבו 3 יצר עצירה של 20 שנה או הרצון של סילבסטר סטלון לחמוק מהדמות האייקונית, אבל אכן עברו 20 שנים עד שהחליטו לייצר גירסה נוספת, בבימויו של אבי לרנר (חוזרים לזווית ישראלית). אז סיפור מנצח לא מחליפים ובואו נראה אם תוכלו לנחש לבד. איפה רמבו? נכון! לבדו מתבודד על גבול בורמה ומתפרנס מתפיסת נחשים ארסיים. מה דוחף אותו לחזור להילחם? נכון! חברים שבויים! (בערך חברים – קבוצת מיסיונרים שהלכו לסייע ונפלו שבי) ועבור מי הוא נלחם? נכון! עבור מורדים שעוברים רצח עם אכזרי.


זקן, זקן, אבל יורה - עליך! | צילום:IMDB

אז כן, למרות שהסיפור שחוק הוא עדיין קלאסי וכולל שימוש נרחב בחץ וקשת וכן, המוני הרוגים. כמה? ובכן השיא הקודם נשבר והסרט הכריז רשמית על 254 הרוגים וכן, הם מתים במלא מלא דרכים אכזריות במיוחד ולאו דווקא על ידי רמבו. כרגיל, הכל מוגזם, החל ממוקש כלימגור שעושה פיצוץ של פצצת מימן ועד ירי חסר כל דיוק סביר מכל מי שהוא לא רמבו. אבל היי, זה עדיין כיף!

סיכום כמות ההרוגים על ידי רמבו - 75.

רמבו 5 – Last Blood

הפעם, ככל הנראה נגיע לסיום. למה? ראשית בגלל השם (Last Blood). שנית, בגלל שסליבסטר סטאלון תיכף סוגר 75 וכנראה לא יצליח לעמוד פיזית בעוד אחד. לפי הטריילר יוצא רמבו למשימת נקמה אחרונה על אדמת ארה"ב כדי להראות בפעם האחרונה (כנראה) את היכולות הבלתי נגמרות שלו. כמה ניחושים מושכלים לפני.


בחווה החקלאית, (כמעט) מתבודד | באדיבות סרטי יונייטד קינג

בסצינה הראשונה יראו את האכזריות של האויב. בסצינה השנייה יראו את רמבו לבדו בבידוד שכפה על עצמו איפשהו (אולי חקלאי?). לאחר מכן הוא ייקשר למישהו רגשית למרות שהוא לא ממש רוצה בכך ואז...יחליט לנקום (מתחיל להזכיר לי את גרנד טורינו). אחרי זה...מלא אקשן שרירים (הפעם, רופסים) והריגות, בחסות סכין וחץ וקשת. ושלא תבינו לא נכון, ההנאה מובטחת לכל! רוצו לראות!
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 5 שנים
הסרט הכי טוב של סטאלון בקריירה!  —  סוף מדהים לסאגה הנהדרת הזו, עצוב, עצוב, אבל סרט שלא יישכח לעולם!
כתוב תגובה משלך על רמבו מאז ועד עולם
1
סרטים בקולנוע