"מהיר ועצבני: הובס ושואו":נא לכבות פלאפונים ומוח בכניסה

ביקורות
היכונו למנת הבולשיט הדו שנתית מבית היוצר של "מהיר ועצבני". והפעם לספין אוף של ג'ייסון סטיית'האם והסלע ג'ונסון, אשר מדגימים כימיה מטורפת בסרט מטורף הרבה יותר מהרגיל. הציבור שזקוק למנת האקשן הפסיכי שלו בקולנוע, מתבקש לשים פעמיו אל המסך הגדול ביותר.

"מהיר ועצבני: הובס ושואו":נא לכבות פלאפונים ומוח בכניסה
"מהיר ועצבני: הובס ושואו":נא לכבות פלאפונים ומוח בכניסה

סרטי "מהיר ועצבני" הם יצור מתפתח. וין דיזל ופול ווקר זצ"ל הרימו את הפלטפורמה כמה שהפלטפורמה הרשתה להם ואז היצור המופלא, שבנוי על רעש מנועים ואותו חומר מופלא להאצת הרכב במרוצי הרחוב (NAS), פרש כנפיים ועף. הוא הסכים לקחת אתו את דיזל, ווקר ושאר חברי הצוות, אבל הוא לא התחייב לאקסקלוסיביות. סדרת סרטי "מהיר ועצבני" אספה את סטיית'האם וג'ונסון והדביקה אותם באגרסיביות לעלילה והשאר היסטוריה ובעיקר היסטריה, כאשר מאותה נקודה והלאה השניים כבר הפכו לחלק בלתי נפרד מסדרת הסרטים, עד שקיבלו סרט משלהם ובכיכובם.

הסרט הראשון ללא ווין דיזל ובעיקר הסרט הראשון בו הכימיה המתפרצת של השניים יכולה לקבל ביטוי על מסך הקולנוע למשך שעתיים וקצת. פתאום האקשן הוא כבר לא החלק המרכזי, פתאום הדרמה המסוימת שליוותה את הסרטים הפכה לסוג של קומדיה ואף קיבלה חיזוק בדמותם של שני שחקני חיזוק מפתיעים שקומדיה עבורם אינה מילה גסה – להיפך, הם מתפרנסים ממנה היטב. זו הייתה הצהרה סופית שסדרת סרטי "מהיר ועצבני" זונחת את החוקים שהציבה לעצמה בתחילת הדרך, עד האחרון שבהם. מירוצי הרחוב פאסה. סרט הצלת העולם מ-וירוס קטלני, נוסח ג'יימס בונד, הוא הסטייל באופן מלא ובלתי משתמע לשני פנים.


גם לך אין שעון? איזה קטע | מתוך הסרט: "מהיר ועצבני: הובס ושואו" באדיבות Tulip Entertainment

השדרוג (או השנמוך) בסרט הנוכחי הוא הדמות של הרשע התורן, אותו מגלם באופן מסוים (אי אפשר להבין אפילו אם מוצלח או לא) – אידריס אלבה. אחד הדברים הכי טובים שיצאו מ"הסמויה" (חוץ ממייקל בי. ג'ורדן ואיידן גילן) נכנס גם הוא, ברוח השטות של הסרט, לתפקיד מרושע ביוני שניכר שנלקח מסרט מדע בדיוני מוגזם ומופרז...כמעט כמו סדרת סרטי "מהיר ועצבני" והאבולוציה ההזויה שלהם. אלבה מגלם דמות כל כך גנרית וחסרת עומק, שהוא כמעט מצליח לגרום לדמויות הראשיות להיראות כמו כאלו בעלות עומקים, מעבר לאותם ערכי משפחה, אותם הסדרה מפמפמת בכל הזדמנות אפשרית.

העלילה כשלעצמה היא...איך נאמר בעדינות? אידיוטית! אי אפשר לרפד את זה לטיפשית, שיטחית או בנאלית וגנרית עבור כל סרט הצלת עולם טיפוסי ופשטני. הטקסטים בין שני הגיבורים יורדים כמה רמות מתחת לכל מה שהיה בעבר ועל כל גאג או בדיחה טובה, כותבי הסרט "פיצו" בחמש מאולצות על גבול המטומטמות, שבעיקר נועדו לפנות לפלח הגיל הצעיר יותר, שיושב באולם הקולנוע וזה בדיוק סוג הסרט שבהחלט יגרום לבני הנוער לנהור ובהמונים מופרכים. כיוון שכל מה שהסדרה הזו ממשיכה וממשיכה לעשות הוא לגדול מעבר לכל פרופורציה ולתת אלטרנטיבה שונה במידה מסוימת לסרטי "משימה בלתי אפשרית", שהולכים ונהיים דומים יותר ויותר לקונספט הבונדי, מינוס התחכום והעידון.


הסתבכנו עם הרכבת המדף של איקאה, תוכלו לעזור? | מתוך הסרט: "מהיר ועצבני: הובס ושואו" באדיבות Tulip Entertainment

סרטי מהיר ועצבני האחרונים ובעיקר הספין אוף המדובר הולכים למקום נמוך יותר, נעדר חוקים בסיסיים של לוגיקה כלשהי וזה בסדר וסביר לחלוטין, כאשר נזכרים מה התוצאה הדרושה מכל אחד ואחד מסרטי הסדרה. אסקפיזם טהור, בלי סאבטקסט מתוחכם או בכלל. כיבוי המוח בכניסה והתמסרות מענגת לשלל האפקטים המוגזמים והפעלולים ובעיקר אישור עיוור לכל מה שקורה לגיבורים ולא הורג אותם; לכל הורדת חולצה של ג'ונסון או מעבר בין לוקיישן ללוקיישן, רק בשביל לכתוב משהו במעברונים בין סיקוונס לסיקוונס.

כמות הקלישאות שנזרקת לחלל האוויר היא כמעט יוצאת דופן בעומס וחוסר ההיגיון והאמינות הבסיסיים, אבל זה עדיין מצליח לעבוד כי השורה התחתונה זועקת: "בלאגן וכיף גדול על מסך ענק". המוזיקה קצבית ומסונכרנת היטב עם כל סצנה וסצנה והסנכרון המלא והטוב ביותר הוא, כאמור, בין צמד השחקנים הראשיים, שפשוט עושים עבודה משובחת זה עם השני; ראשית בכל הנוגע לשיתוף הפעולה ביניהם ושנית בכל הנוגע לביצוע סצנות האקשן בצורה מרשימה ומענגת עד מאוד וזאת עם עצם העובדה שמדובר בשעתיים ורבע מופרכות מכל וכל.


כולם לעשות פרצוף קשוח...עכשיו | מתוך הסרט: "מהיר ועצבני: הובס ושואו" באדיבות Tulip Entertainment

אפילו הלן מירן הוותיקה תורמת כמה שורות של טמטום משלה ולא מפספסת הזדמנות לצחוק על הסרט ועל עצמה, שהרי עדיין מדובר בשובר קופות נבוב וחלול מאין כמוהו, שכנראה ירסק את הצורה של כל מתחריו בדרך למקום הראשון החודשי, בלי תחרות רבה (לפחות עד שטרנטינו יגיע וינסה לתת פייט). קהל היעד של הסרט כבר זולג לגילאים נמוכים הרבה יותר ואין ספק שבעיקר בני נוער הם אלו שיגדשו את הקופות ויעשירו את המאזן הכללי בכל הנוגע לרווחים מסרט נוסף בסדרה, שלא הולכת להיגמר עד שכוכבי הסרט יתקשו להזיז את המפרקים בשביל לבצע קרב ראוי או לפחות התעופפות רכבית ראויה.

כל כך לא משנה לספר על העלילה שכנראה הייתה רק בשנתיים האחרונות כמעט בכל סרט שמנסה להיות על ז'אנר סרטי הריגול והצלת העולם. זה גם סרט "אחים שלא מאותה האמא", שכולל את השילוב הכי לא סביר, שיילך ויהפוך לסביר יותר ויותר עד שהכל ייראה הגיוני. בערך כמו לשתות ללא הכרה בכניסה למסיבה, עד שכל הסביבה תראה יותר טוב ואפשר יהיה להנות ברמה שונה לחלוטין מהבילוי והסובבים.


יש לך כזה? | מתוך הסרט: "מהיר ועצבני: הובס ושואו" באדיבות Tulip Entertainment

אבל בכל זאת הייתה שם עלילה מסוימת שכללה (איך לא?) וירוס קטלני שמאיים להשמיד את העולם, אלא אם...אלא אם...הובס ושואו יתאחדו ויעשו ככל שביכולתם לעצור את התהליך. מי שרוצה את הוירוס הוא סינדיקט פשע קטלני, המוקף בטבעות על טבעות של הגנה וחיילים. המטרה טובה, אבל חייבת לגבות קורבנות בדרך. הרבה קורבנות. יש לנו הרגשה שת'אנוס כבר עשה זאת הרבה, הרבה, הרבה יותר טוב, אבל היי...לא עמדו כנגדו ציי רכבים עמוסים בסמואים זועמים ומוכשרים בנהיגת שטח פרועה וחסרת מעצורים.

"מהיר ועצבני" – הספין אוף. הוא סרט קיץ מהנה שתוכנו יישכח בדיוק חמש דקות אחרי היציאה מאולם הקולנוע במקרה טוב. הוא מיועד לקהל יעד שמעריך את סוג הסרטים אליו הוא משתייך, אבל באמת לא לוקח את עצמו ברצינות, אפילו פחות משלל הסרטים הקודמים שלו. הוא לא ימיר אתכם להיות חובבי אקשן ובהחלט לא יאכזב אתכם אם אתם מחובבי הז'אנר, אבל הוא בהחלט יגרום לכם לדבר על התופעה הזו, בעיקר כאשר לא נראה סימון "פג תוקף" הולך וקרב על סדרת הסרטים הזו.


אי אפשר להוריד את העיניים מהסרט, נכון? תגיד שנכון! | מתוך הסרט: "מהיר ועצבני: הובס ושואו" באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
חלול, ריק, נבוב, חסר לוגיקה בסיסית ובעיקר סרט כיפי לימי הקיץ החמימים, כאשר אי אפשר שלא ליהנות מהר האדם והבריטי הקשוח מתנצחים ומחליפים עקיצות מרובות.

משפט על במאי הסרט:
דיוויד ליץ', שביים את "ג'ון וויק" הראשון, "פצצה אטומית" ו"דדפול 2" הוכיח בעבר שבסרטי אקשן הוא מאסטר. גם כאן הוא לא חוסך, אבל אולי אפשר להתקדם כבר לאתגר הבא.

משפט על השחקנים:
דה רוק וסטייט'האם מפליאים בתצוגת כימיה נפלאה. הלן מירן די מביכה וגם אלבה ואדי מרסן לא חפים מפשע. ונסה קירבי בעיקר יפה וקולבית וכל השאר (או חלקם המכריע) – מסמואה.

משפט על אורך הסרט:
מעל שעתיים על הדבר הזה? מישהו שם בהפקה ירד מהפסים לחלוטין. לא מוצדק ומיותר.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "מהיר ועצבני: הובס ושואו":נא לכבות פלאפונים ומוח בכניסה
סרטים בקולנוע