"ההונאה הגדולה": כשסיפור לא אמיתי מרגיש אמיתי

ביקורות
הבמאי קים נגוין רצה ליצור סרט שמבוסס על סיפור אמיתי, אבל הרעיון שהיה לו ביד לא היה אמיתי, לכן הוא יצר סרט שנראה כאילו הוא מבוסס על סיפור אמיתי וזאת ההונאה הגדולה העיקרית בסרט. לא שאמורה להיות למישהו בעיה עם זה.

"ההונאה הגדולה": כשסיפור לא אמיתי מרגיש אמיתי
"ההונאה הגדולה": כשסיפור לא אמיתי מרגיש אמיתי

בעבר כאשר אדם היה מתחיל את דרכו בשוק העבודה, הוא היה מתקבל לעבודה מסוימת במפעל ובדרך כלל מסיים את הקריירה באותו מפעל או לחלופין היה לומד מקצוע כמו נגרות או שרברבות והיה מסיים את הקריירה בדרך כלל באותו מקצוע. שוק העבודה היום שונה מכך ולמרות שיש עדיין אחוז מסוים שעובד במקצועות כמו בעבר, אחוז גדול מהעובדים החלו לעבוד במקצועות חדשים שנוצרו עם הזמן – תכנות, שיווק, פרסום, ניהול פרויקטים, בדיקות תוכנה ועוד רבים וטובים בנוסף, אם למישהו יש רעיון חדש ומקורי, הוא מקים חברה, יוצק את התוכן שלו לחיים ובדרך כלל מוכר את החברה לחברה מבוססת ועשירה יותר וכך הוא נעשה מיליונר. הסרט הנוכחי מבוסס על השורה הקודמת שבה למישהו יש רעיון טוב והוא הולך איתו עד הסוף.


חוטב עצים זה גם מקצוע של פעם? | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

וינסנט "ויני" זלצסקי (ג'סי אייזנברג) הוא מומחה לסחר במניות, אבל יש לו רעיון שיכול לגרום לו להפוך מאחד שמרוויח משכורת טובה למיליונר. ויני הוא אחד שחושב בגדול, הרעיון של ויני הוא להעביר סיב אופטי בין קנזס לבין ניו ג'רזי ובכך להכניס כ500 מיליון דולר בשנה. לשם כך מגייס ויני את כישורי המכירה שלו, הוא מצליח באמצעותם לגייס משקיע וחשוב מכך את בן דודו אנטון (אלכסנדר סקארסגארד) שהוא עילוי בתכנות וכיאה לאחד שכזה הוא גם קצת עוף מוזר. שני קרובי המשפחה מתפטרים מעבודתם בבורסה ומתחילים את מסעם לעבר החלום והכסף, אבל לא שמים לב לכך שבגלל התפטרותם הם מושכים אש מכיונה של הבוסית הקודמת שלהם; אווה טורס (פנלופה קרוז) שמבינה מה הם הולכים לעשות ומנסה להתחרות בהם. במהלך הסרט ויני ואנטון נתקלים בלא מעט מכשולים המייצרים סרט מותח ומעניין.


החבורה בימים טובים יותר | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

במאי הסרט קים נגוין מצליח לקחת סרט עם עלילה שנשמעת מעניינת כמו ביקור אצל הרופא שיניים ולהפוך אותה לסרט שמרגיש כאילו מדובר בסיפור אמיתי הקשור למשפחת הצופה, זה נעשה בצורה מבריקה ומפתיעה, בטח ובטח שזה מגיע מבמאי יחסית אלמוני שהישג השיא שלו לפני הסרט הנוכחי הוא הסרט "מכשפת המלחמה", סרט טוב אך ממש לא מוכר. הבימוי ההדוק, הירידה לפרטי פרטים, הצילום המקצועי ובעיקר גיוס השחקנים הנכונים הם שהופכים נושא מומצא ומשעמם לסרט מרתק, סרט שגורם לסרט שהוקרן באולם עם גיל ממוצע של 70 פלוס ופוטנציאל הירדמות גבוה באולם, להישאר ערים וחדים עד השנייה האחרונה.


תן לראות, זה דווקא נראה מעניין | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

ואם בגיוס השחקנים עסקינן; ג'סי אייזנברג (מארק צוקרברג מ"הרשת החברתית") ואלכסנדר סקארסגארד (אריק נורמן מ"דם אמיתי) מובילים את הסרט עם תפקידים אמינים ביותר, אייזנברג נראה כמו איש מכירות מלידה וסקארסגארד נראה כמו מישהו שהולך לקבל הצעות עבודה מכמה וכמה חברות סטארט אפ על מנת שיעזור להם בבחינת שיפורים לקוד הקיים, על הצמד המוכשר הזה אפשר להוסיף את סלמה הייק ("דספרדו") ומייקל מנדו (נאצ'ו מ"סמוך על סול"), ללא ספק מדובר בקאסט מוכשר ומוביל.


רק תחתום לי פה וכל הנכסים שלך עוברים אליי | באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג

ולקראת הסוף דווקא נרצה לחזור להתחלה; לא צריך לעבוד בתור מתכנת או אפילו בשוק ההון בשביל להבין את הסרט וזו בהחלט אחת מנקודות החוזק שלו, בכל הנוגע להנגשה לקהל, על אף מה שנראה כנושא ראשי מסובך; ההסברים פשוטים למדי, להבדיל מקצב זרימת המידע בסיב האופטי, הקצב של הסרט איטי ומאפשר בניה והבנה של כל הנושאים אך מצד שני הוא לא איטי מידי בשביל לשעמם ונראה שאת המבחן הגדול הראשון שלו נגוין עבר בהצלחה, עכשיו נחכה להונאה הגדולה הבאה שלו.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ההונאה הגדולה": כשסיפור לא אמיתי מרגיש אמיתי
סרטים בקולנוע