"קפטן מארוול": עכשיו לפקח הירוק יש בת זוג

ביקורות
הפקח הירוק כבר לא לבד, יש לו בת זוג דומה מאוד, בלא מעט פרמטרים. ברי לארסון חתומה על הסרט הכי פחות טוב של מארוול, שמגרד את התואר בינוני מכל כיוון שלא נסתכל עליו.

"קפטן מארוול": עכשיו לפקח הירוק יש בת זוג
"קפטן מארוול": עכשיו לפקח הירוק יש בת זוג

הפרידה מסטן לי הייתה אמורה להיות קצת יותר מכובדת בסרט הקומיקס הראשון של מארוול לאחר מותו. הפתיחה המארוולית, לפני תחילת הסרט הייתה כל כולה מוקדשת לסטן לי, הקהל התרגש קמעה ויאללה לדרך. משהו בתמונות, בטריילר ובפתיחת הסרט אותת ללא הרף "גרין לנטרן". זו העובדה שהקפטנית הבלונדינית מתערבבת עם חייזרים? זו העובדה שהיא טייסת? אולי העובדות והסדר התערבבו קצת, אבל נראה שעקרונות ברזל נותרו לאחר כל אותם השנים והמסקנות לא נלמדו מאז שריאן ריינולדס כשל בקומיקס לראשונה.

אז מה שריינולדס למד לא יושם על ידי ברי לארסון והיא יכולה בהחלט לסמן לבושתה את התואר המפוקפק של "הסרט הכי בינוני של מארוול". הסרט ה-21 במספר ביקום הקומיקסי הקולנועי של מארוול לא נראה כמו אחד כזה, הוא נראה כמו סתם עוד סרט גיבורי על, עם חצי נבל, מעט מאוד עלילה, הרבה אקשן חסר תכלית והמון, אבל המון קריצות לתרבות שנות התשעים ואיך אפשר בלי לנסות לסמן וי לכל אורך הדרך בכל הנוגע להסברים לגבי איך נוצרו כל מיני מצבים ואירועים המתקשרים לסרטים ביקום הקולנועי של מארוול.


אולי הטבעת של הלנטרן היא בשביל לכרוע ברך ולאחד כוחות | באדיבות סרטי פורום פילם

יוצרי הסרט והתוכן שלו מצהירים על גיבורה אישה. כן, שוב. רק הפעם של מארוול (ותחת אותו השם גם). בכל הנוגע להיותה גיבורה שוברת ביצים, קשוחה למראה ועדיין מצחיקה ונגישה, ברי לארסון הצליחה לתת בדיוק את מה שציפו ממנה, בכל הנוגע להפגנת רגשות וחיבור רגשי עם קהל הצופים, לארסון ביצעה גליץ' חד יותר מזה של ג'ון טרי בגמר 2008. לארסון נראית כמו גיבורה בטעם של פעם וזה דווקא לא משהו חיובי, הדמות שלה אמנם מקבלת תפניות, אבל היא לא מצליחה לייצג את אותן התפניות בצורה טובה ומהימנה.

דווקא הכימיה של לארסון עם סמואל ל. ג'קסון מצוינת. אין לה בעיה למכור קלילות בתפקיד, דאחקות ורגעים קומיים מזוקקים, אבל בכל הנוגע לרגעי הרצינות וחיבור עמוק יותר לדמות היא מפשלת. כל הסרט עצמו מרגיש זניח כל כך ולא בהכרח בגלל עצם העובדה שהקומיקס המדובר הוא פחות...פחות מוכר ופחות מדובר מאלו המרכזיים והמובילים. זה נראה לרגעים רבים כמו הכלאה בין "באמבלבי" הנפלא, שדווקא הותיר חותם רגשי עז מאוד ובכך הצליח לבדל את עצמו משאר סרטי הרובוטריקים הכושלים ובין "גרין לנטרן", בכל הנוגע לעלילה שלא מותירה חותם כלל וזכתה לקיטונות של בוז (עד היום – רייאן ריינולדס כבר פיתח עור פיל ורתם את כישלון הלנטרן להצלחת הדדפול).


אתה מפתח שם איזה משהו מעל העין? | באדיבות סרטי פורום פילם

קפטן מארוול רוצה לומר אמירה נשית? טוב. מהי? תקווה לכל הנשים באשר הן, שהכל אפשרי והן יכולות להוביל ולהיות סופר וסופר וסופר? שיילכו לראות את "המין החזק" או את הדוקו של אותה RBG. אין לגברת מארוול שום אמירה אמיתית לומר בסרט. לא מבחינה תוכנית-עלילתית ולא מבחינת אפקטים וויזואליים. כן, סמואל ל. ג'קסון חזר להיות צעיר (ובעל זוג עיניים עבור הסרט, אבל זה נובע מעצם העובדה שהוא בעל שתיים כאלו גם בחיים האמיתיים) וזה הישג עצום ל-CGI של הסרט, שבהחלט מטשטש כל זכר לגילו ועור פניו של השחקן הוותיק, אבל מבחינת כל השאר אין חדש תחת השמש או משהו מלהיב ויוצא דופן.

אנחנו פוגשים את לארסון, בשם "וירס", אי שם בכוכב לכת מרוחק ומשויכת לאנשי הקרי. סוג של לוחמים שומרי גלקסיה, הלבושים ירוק (נשמע מוכר מאיפה שהוא?) היא רודפת אחרי סקרולים, משני צורה מתוחכמים שזוממים להשתלט על משהו ובדרך רוצים פיסות מזכרונה של וירס, בכדי להתחקות אחרי המפקדת שלה, בתקופתה בתור טייסת על כדור הארץ. רגע, מה? אה...כן, יש פלאשבקים לתקופה מכדור הארץ כאשר וירס ישנה. בעוד קירות ההגנה לזכרונה של וירס הולכות ומתקלפות להן בעודה שבוייה (לזמן קצר) אצל הסקרולים, היא מוצאת את עצמה נוחתת בכדור הארץ של שנות התשעים, על כל בלוקבאסטריו ושלל הקריצות הקומיות הנחמדות שיש ליוצרי הסרט להציע עבור הנוער של התשעים, שעדיין זוכר חסד נעורים.


תראו, תראו, אני גם זוהרת בחושך | באדיבות סרטי פורום פילם

וירס תרדוף אחרי הסקרולים גם בכדור הארץ בכדי להשיג אותם בדרך אל...הטסרקט, שוב הוא. היא גם תפגוש את ניק פיורי ושאר סוכני ש.י.ל.ד בתחילת דרכם וכולם ביחד ינסו להתחקות אחרי עקבות מקור האנרגיה שבסופו של דבר יתיישב בידו של ת'אנוס. היא תלמד על עצמה, על כוחותיה וכיצד הושגו במסע משולל עניין אמיתי, מעבר לרצון להכיר את הגיבורה שתאחד כוחות בעוד חודש וחצי עם שאר הנוקמים. בדרכה המשותפת עם פיורי הם יעברו כיברת דרך עמוסת רפרנסים לשלל סרטי "הנוקמים", ביחד ולחוד וינסו להספיק לענות על כמה שיותר שאלות ששאלו מעריצים, על מנת להסביר שלל עובדות מהמוני סרטי הקומיקס של מארוול בשנים האחרונות.

דרכם של פיורי את וירס סוגה בבדיחות קרש וסתם בדיחות גיקים מכורים נחמדות, הכימיה בין השניים נפלאה וזה מרגיש לא מעט כמו "באדי מובי". רק עם חייזרים, פיצוצים וגיבורת על אחת שמנסה להתחקות אחרי עקבות עצמה, אל המקור ואל עבר הבנה וגילוי עצמי. על הדרך היא גם צריכה לחזק דור שלם של בנות שעדיין לא מרגישות מחוזקות בזכות גל גדות והכי חשוב, היא צריכה להסביר לנו למה דווקא היא אמורה להיות זו שתציל את כל (או חצי מה...) הנוקמים והגלקסיה. בדרך להשיג את כל המטרות הנעלות הללו שכחו אנה בודן וריאן פלאק לנסות ולספר את הסיפור עצמו בצורה מעניינת או יוצאת דופן ונשארו עם סתם סרט קומיקס בינוני להחריד, שנותן קאמבק נשי בעיקר לפקח הירוק.


נשבע לכם שמתחת אני סתם מנדלסון | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
ההייפ העצום עשוי לדעוך ככל הנראה, כאשר דוגמים את הביקורות והציונים שזורמים מכל מקום. השאלה היא איך הולך הסרט להתמודד עם העובדות הללו, בתור סרט בינוני למדי ביקום המארוולי ובעיקר חסר אמירה אמיתית.

משפט על הבמאים:
בודן ופלאק, צמד הבמאים שהגישו להוליווד את "חצי נלסון" המצוין, מקבלים צ'אנס להצליח עם מה שהפך כבר לז'אנר יציב בפני עצמו – "הקומיקס". לא מצליחים להביא שום דבר חדש לשולחן. זה היה ונשאר קומיקס-אקשן בלי יותר מדי אמירה אמיתית.

משפטים על השחקנים:
ברי לארסון נחשדה לא מעט לפני הסרט בתור פחות מתאימה לתפקיד ואכן, היא מבזבזת יכולות דרמטיות משובחות על קריצות קומיות ומודעות, אבל בהחלט מרגישה כאילו הולכת לאיבוד לעיתים בכל הנוגע לפן הדרמטי. סמואל ל ג'קסון המוצער נפלא כתמיד ובן מנדלסון נהדר ומותיר חותם בתפקיד מצוין, גם בתור חייזר.ג'וד לאו, אנט בנינג ודג'ימון הונסו בתפקידים קטנים, כאשר בעיקר לאו עושה עבודה נהדרת וכמעט מעל כולם.

משפט על אורך הסרט:
שעתיים תמימות, שבחלקן האחרון הרגישו מרוחות ודווקא הפיינל אקט מתבזבז עבור צופים עייפים, שרק רוצים לחזור כבר הביתה.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 5 שנים
יש כמה בתור לסרט הבינוני של מארוול לפני זה  —  אקס מן 3 הנוראי, אקס מן אוריג'ין: וולברין המטופש, שלישיית הספיידרמן הראשונה, איירון מן 2 3 והענק הירוק של נורטון. ואולי אחר כך, הפנס הירוק ורק אז קפטן מארוול.
כתוב תגובה משלך על "קפטן מארוול": עכשיו לפקח הירוק יש בת זוג
1
סרטים בקולנוע