"אנטמן והצרעה": שווה יותר משמינית גמר

ביקורות
"לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה וחכם", נאמר במשלי ו' ולמרות שאנטמן הוא סרט על גיבור על, שמקטין עצמו לגודל נמלה ומדבר עם נמלים, כותבי הסרט לא מימשו את העצה הטובה של שלמה המלך, ועם זאת עדיין ניפקו סרט מצוין.

"אנטמן והצרעה": שווה יותר משמינית גמר
"אנטמן והצרעה": שווה יותר משמינית גמר

זה היה ביום שלישי, עוד יום של מונדיאל 2018 ורבים וטובים הגיעו לאולם הקולנוע לצפות בגיבור העל הכי קטן או הכי גדול; תלוי על איזה כפתור הוא לוחץ, למרות שבאותה השעה במקביל שודר המשחק בין קולומביה לאנגליה, האולם היה מפוצץ ולאחר מספר קדימונים הגיעו מחיאות כפיים שבישרו על תחילתו של הסרט. אז איך אפשר לסקר סרט ללא אווירת מונדיאל?

Pre-Match
הסבר קטן לאלו שפחות בקיאים בגיבורי העל – אנטמן הוא סקוט לאנג, הוא אינו גיבור על רגיל אלא פושע קטן שנכלא לשלוש שנים בכלא, כאשר הוא משתחרר, הוא נשבע שיחזור למוטב על מנת לבלות יותר זמן עם בתו הקטנה, כמובן שהוא משוכנע להגיע לשוד אחרון בביתו של ד"ר הנק פים ומשם הדרך קצרה יחסית ולאנג הופך מפושע קטן לגיבור על מזערי, שיכול להתכווץ לגודל של נמלה.


(מחפשים את התסריט | באדיבות סרטי פורום פילם)

מערכים:

בצד של הטובים:
סקוט לאנג (פול ראד), הופ ואן דיין (אוונג'לין לילי), לואיס (מייקלס פנייה), דייב ( TI ), קורט (דיווד דסטלמקציאן), הנק פים (מייקלס דאגלאס), ג'נט ואן דיין (מישל פייפר)

בצד של הרעים:
סוני ברץ' (וולטר גוגן) , אווה (האנה ג'ון קיימן), ד"ר ביל פוסטר (לורנס פישבורן), אוזמן (דיביאן לאדווה), אניטולוב (גוראן קוסטיץ)


(חייב לרוץ, תיכף מתחילים הפנדלים | באדיבות סרטי פורום פילם)

תקציר המשחק:
לאנג נמצא במעצר בית במשך שנתיים לאחר מעורבו בפרשת סקוביה (ההסבר המלא נמצא בסרט קפטן אמריקה – מלחמת האזרחים) ולאנג חוזר להיות פושע קטן שלא יכול להשתמש בכוחות העל שלו, אבל הפעם יש לו כבר הרבה זמן לבלות עם הבת הקטנה שלו. בסרטים כמו במציאות, כמה ימים לפני תום השנתיים, לאנג חווה חיזיון, בזמן שהוא נרדם באמבטיה, את חזיונו הוא משתף עם ד"ר פים ועוד לפני שהוא מצליח להגיד "ג'ק רובינסון" הוא מוצא את עצמו עם אהובתו לשעבר; "הצרעה", הלא היא הופ ואן דיין - בתו של האנק פים, בתוך מכונית קטנה, מתחיל הרפתקה חדשה, במסגרתה הוא צריך למצוא את אמה של ואן דיין ואשתו של פים, שהפכה את עצמה לכל כך קטנה עד אשר כולם היו בטוחים שהיא נעלמה.


(זה הקטן גדול יהיה | באדיבות סרטי פורום פילם)

כרטיס צהוב:
הרעים בסרט מזכירים רעים של "האחים וורנר", במיוחד איש העסקים סוני ברץ' ועוזריו שהדמות שלהם לא מושקעת יותר מידי אבל מספקת לא מעט אתנחתות קומיות. גם "הרוח" והפרופסור מקבלים מעט מידי זמן מסך וההרגשה היא שהפוטנציאל של שתי הדמויות לא ממומש.

כרטיס אדום: המילה קוונטים.
כמו הסרט הראשון, העלילה היא לא הדבר המרכזי וכדי לא ללכת לנמלה וללמוד דרכים חכמות יותר, התסריטאים החליטו לפתור את כל מה שמסובך או מדעי ע"י מילת הזהב: קוונטים. המילה נזרקת אחת לעשר דקות באוויר ללא קשר מסוים וממלאת ,אם כי לא בהצלחה את כל החורים השחורים בעלילה.


(זו ציפור? זה מטוס? לא! זו הלו קיטי | באדיבות סרטי פורום פילם)

טכנולוגיית הVAR:
אפקטים מיוחדים המגדילים ומקטינים מכוניות, בתים, אנשים ושלל דברים נוספים, כך שניתן לחזות בשלל סיקוונסים מלהיבים הכוללים סצנת מרדף שבה התקן סוכריות מכני של פז בצורת הלו קיטי עף על אופנוע, אנטמן בגודל שבעה מטרים נותן מכת נזיפה באמצעות האגודל לסוני ברץ' ועוד אפקטים חביבים ומפתיעים.

המבשל:
דמות המשנה של לואיס היא פשוט מוצלחת, אחת מהחוזקות של הסרט היא ההומור שלו והמוביל בתחום הזה הוא לואיס, אשר מצליח להעלות חיוך ואף יותר מחיוך כמעט בכל סצנה שהוא מעורב בה.


(מה?! אנגליה ניצחו בפנדלים? | באדיבות סרטי פורום פילם)

השחקן המצטיין:
קורט, הוא לא הגיבור הראשי וגם לא המשני, אבל אפשר לומר שהוא המשני לדמות המשנית, אם בודקים יחס של שערים מול דקות ובמקרה הזה רגעים מוצלחים מול יחס הדקות, קורט עובר את כולם.
OMG BABA YAGA!!

לסיכום:
הסרט הסתיים בסמוך לתחילת מותחן הפנדלים בין אנגליה לקולומביה, בסופם דייר כבש את הפנדל המכריע והעלה בקושי רב את אנגליה לשלב הבא נגד שבדיה. כמעט שעתיים של הסרט היו הרבה יותר איכותיות מכמעט שעתיים של משחק, מתובל בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. אנטמן והצרעה לא הציגו משחק מבריק אבל בהחלט עברו לשלב הבא עם סרט מלא אפקטים והומור.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "אנטמן והצרעה": שווה יותר משמינית גמר
סרטים בקולנוע