"משחקי הכס 7 - הזאב והדרקון": איך מחכים שנתיים עכשיו?

טלוויזיה
עוד עונה נסתיימה. קצרה מהרגיל ואחת אחרונה לפני האחרונה. הצופים קיבלו את מבוקשם, החיילים הוסטו למקומותיהם וכל שנותר הוא רק לסכם ולהתכונן לעונה האחרונה שתגיע (ממש לא) בקרוב.

"משחקי הכס 7 - הזאב והדרקון": איך מחכים שנתיים עכשיו?
"משחקי הכס 7 - הזאב והדרקון": איך מחכים שנתיים עכשיו?

הפרידה תמיד כואבת. בעיקר כאשר נפרדים מסדרה אהובה, בעיקר אם מדובר בסדרה שחצתה כל גבול הגיוני להערצה ומעקב. אבל רגע, זה לא נגמר... הציפייה תהיה ארוכה מהרגיל, אבל כאשר הם יחזרו, ההייפ ישבור שיאים הגיוניים והסדרה שלמדנו לנשום איתה מדי שבוע תוכל לפרוש בשלווה אל עבר הצללים. "משחקי הכס" סוגרת עונה עם הפרק הארוך ביותר בהיסטוריה שלה, עובדה שעשויה להוות תקדים בעבור העונה האחרונה בתולדותיה של הסדרה המצליחה. טירוף לא חגג בפרק הנוכחי, אלא משחקי מוחות וקצת משחקי מיטה, עם מינימום עירום.

לעונה שהצטיינה בסיפוק דרישות הצופים עם אקשן ללא גבולות והמון התרחשויות, הפרק האחרון חתם עונה עם הזזת הכלים כפי שהורגלנו בעונות אחרות. הפעם הכלים הסתדרו לכיוון ומטרה אחת, או כך לפחות חשבו חלק מהדמויות. הפרק הנוכחי הביא לזירה אחת המון דמויות שחיכינו שייפגשו, שלא נפגשו לעולם וכאלו שהעדיפו לא להימצא באותו רדיוס. כן, מדובר במפגש הפסגה של בתי המלוכה והפמליות של חאליסי וסרסיי ומעבר למפגש שלהן, עוד שתי נשים חזקות עשו מהלך במקום אחר לגמרי ובניגוד למה שהוליכו אותנו להאמין ואיך אפשר לסיים פרק סיום עונה בלי לשאול את השאלה: מה ויסריון המת ירק מפיו? אש כחולה או קרח?!

מבט של אב - סיכומו של מיכאל

התנגשות הפמליות
ג'יימי וברון רואים את צבאה של דאינריז ופותחים בדיאלוג שכל תכליתו היא ההסברה של ברון לג'יימי את חשיבותו של הזין בתור מניע עלילתי מרכזי. הפוגה קומית לפני הרבה רצינות, תככים ושיחות שמה שהן משדרות הוא בדיוק ההפך ממה שהם יקיימו. "כלב הציד" פוגש את זו שכמעט הרגה אותו בשם ההגנה על אריה והשיחה דווקא מסתיימת בקריצות ידידותיות, כאשר השניים כבר מבינים שאם מישהו זקוק להגנה אלו רק יריביה של אריה ועל זאת יכול להעיד האצבעון. טיריון פוגש את ברון, עקיצות הדדיות של שניים, שסרקזם הוא הדלק שמניע אותם. רק בעוד האחד חי מבדיחות ועקיצות בוטות, השני יודע להתנסח טוב יותר. האמת? התגעגענו וגם הם.

המפגשים בין חבריי הפמליות וההתנגשויות ביניהם ממשיכים בעוד האחים לבית קלגיין נפגשים. "ההר" כרגיל לא מכביר במילים, בעוד אחיו עושה את שלו בתמציתיות. כולם מוכנים, אבל רגע...יש מצב שחאליסי תגיע למפגש בלי שופוני על דרוגון? (ועל הדרך חושפת, בתום ליבה, את החוסר בדרקון אחד). עקיצה מסרסיי על האיחור האופנתי ויאללה. נתיישב ונסכם. אבל רגע... יורון חייב לקום ולעקוץ את ת'יאון. סרסיי מפתיעה ומושיבה אותו ומשם הכל זורם חלק (כולל הצגה של מת-רץ-באמוק), אבל רגע... סרסיי רוצה להשפיט את ג'ון סנואו, שחאליסי כבר השפיטה לפני כן (בברך ובלב). הכל לפח, סנואו לא מוכן לשקר ולהישבע אמונים למלכה נוספת בתום המלחמה.


(לא. זו לא הזירה של "מורטל קומבט")

תקראו לו פלצן, מאוס וחלש אופי. אבל יש משהו מקסים בכנות הסנואית הזו. משהו שכנראה הופך אותו להתגלמות המושלמת של כל מה שטוב בסדרה, בעיקר כאשר הוא מסרב לשקר לאויבת שלו, שמייצגת את כל מה שרע בסדרה. כאשר טיריון הולך להתעמת עם אחותו הם מייצרים את דיאלוג נוסף לפנתיאון, דיאלוג שבמסגרתו מוסר טיריון את תנחומיו על כל קרובי משפחתה שנהרגו, מציע למסור את חייו לידיו של "ההר" ובסופה הוא מגלה את עניין ההיריון של סרסיי. שם עוצרת הסצנה ועוברת לסצנה, במסגרתה סרסיי משוכנעת, כלפי חוץ, לקיים הפסקת אש ולשלוח את צבאה לתגבר את צבא הצפון כנגד צבא המתים.

בפעם הבאה שמישהו ייכנס לחדרה של סרסיי ונחשוש לחייו, לשנייה ורבע בדיוק, זה יהיה ג'יימי. הוא קולט בפעם המי יודע כמה את גודל הרשע של אחותו ומבין שהמילה שהוא נתן, בנוגע להצטרפות ללחימה בצבא המתים, היא צ'ק ללא כיסוי כיוון שאחותו לא מתכוונת לקיים את חלקה בעסקה. סרסיי מפעילה שרירים, אבל מסתבר שאפילו ההוא שהיה לה אח, פרטנר ואבא לילדים לא סופר את המילה שלה וחותך ל-Good Guys, מבלי שיאונה לו כל רע. ג'יימי סוף סוף הקשיב ל-ורדה ז'קונט ועזב את הבית. זרק אותה. זרק את עצמו וברח. האם הקלות בה יצאו שני אחיה של סרסיי בחיים מחדרה מסמנת על שינוי בכיוונים של כל אחד מהם? חכו איזה שנה-שנתיים לעונה האחרונה.


(המבט אומר הכל. הגיע הזמן להיפרד)

טיריון מסתכל מהצד במה שנראה כמו רגשות לא פתורים עבור מלכתו הנוכחית. ג'ון סנואו נכנס אל חאליסי (כן, כן, אמרתי את זה!) וטיריון עומד עם צמד אשכים כחולים שמגרדים את רצפת האוניה. האם הוא וג'ורה, שרצה למנוע את ההפלגה המשותפת של ג'ון ודאני, יקשרו קשר ויהדקו אותו סביב צווארו של סנואו? ייתכן מאוד. אבל בגדול כולם הולכים לגלות שיש להם דגים גדולים וקפואים יותר למשות מהנהר. ג'ון סנואו מוכיח פעם נוספת שהוא אוהב לעשות סקס במקומות קינקיים (אחרי המערה) ולכו תדעו מה יניב המפגש הזה עם חאליסי, כאשר מסתבר שהם דודה ואחיין. האם "שאבא ואמא בני דודים" יקבלו חברים חדשים לצוות? האם השיחה שג'ון ערך לת'יאון על שייכות כפולה לבתי משפחות גם תחול עליו בקרוב מאוד, כאשר יגלה את האמת על עצמו? כל זאת ועוד... בעונה השמינית והאחרונה.

אז מה הוא יורק שם לעזאזל?
טורמונד. מסכן שלנו. מה עשית רע ולמי? למה שלחו אליך את אש הגיהנום הקר? טורמונד עורך תצפית אחרונה לפני ש-ויסריון מגיע לפרק את החומה במפגן יריקת אש כחולה או קרח (שאלה הרת גורל שנשארה פתוחה). המתים לא שוחים במים, אבל כל הקרח הזה שמתפרק לא יגיע אליהם בסופו של דבר? החומה גמורה. המתים ממשיכים להתקדם ואיך לעזאזל ויסריון טס עם חורים בכנפיים? חורים (דו משמעיים) בעלילה כבר התגלו מדי פרק בפרקו, אבל החורים בכנפיו של ויסריון כבר ממש הגזמה.

דבר הסנדק - סיכומו של זיו

גבירותי ורבותיי – מהפך.
בשנים האחרונות למדנו לשנוא את סאנסה ואז לאהוב אותה שוב ובדיוק כשהכל התחיל להתדרדר לכיוון השנאה כשהידיד המאוהב מס' 2 בסדרה (אחרי סר ג'ורה) לורד בייליש החל לערבב את הקדירה ולבחוש בענייני סאנסה את אריה כפי שהוא תמיד עושה, סאנסה שמה חומת קרח עבה בין המילים שבייליש לוחש לה באוזן ומרמה את הרמאי, בעוד בייליש זומם להשתלט על כס הצפון באמצעות שליטה בסאנסה. הרב אומן לא שם לב שעושים לו "בילייש" וזוממים נגדו.


(אמרת שדי... אז יאללה ביי!)

בזמן שאריה נכנסת למשפט , בייליש הזחוח לא מעלה על דעתו שהמשפט הוא עליו ולא על אריה עד שהוא מואשם ע"י סאנסה ברשימה לא קטנה של חטאים: רצח הדודה המעצבנת שלה ליסה ארין (שדווקא קשה להאשים אותו בזה), עזרה ברצח ג'ון ארין, התחלת "הדם הרע" בין הלאניסטרים לבין הסטארקס ע"י כך שגרם לסטארקס להאמין שהלאניסטרים אחראים על רצח ג'ון ארין ועל ניסיון הרצח של בראן, בגידה בנד סטארק, רצח קנדי ועוד... אפילו בראן הקריפי מצטרף לחגיגה וזורק האשמה כדי להראות שהוא לא מיותר לגמרי. בייליש מבין שהלך עליו, מתחנן לרחמים, מבין שלא יצליח ולפני שאנחנו מצליחים להגיד "אצבעוני" הילדה ללא שם משספת את גרונו, עוד רע נפל. ונזכור את מילותיה החשובות של ס.סטארק: I am a slow learner, it’s true, But I learn

כבר לא נקניק
ת'יאון מתחיל להבין לאט לאט שהדרך של היושר והכבוד היא הדרך הנכונה לטווח הארוך והולך לקבל שיחת עידוד ומחילה מאחיו החורג ג'ון סנואו, סנואו מצליח להפיח רוח קרב ואולי גם קצת ביצים בת'יאון, שניגש לאנשיו לשעבר ומפציר בהם לא לנטוש את יארה. מנהיג החבורה מסרב בנימוס, ת'יאון לא מוותר וב"משחקי הכס" כמו ב"משחקי הכס", הדבר מוביל למכות עד המוות, הבעיה היא שכנראה התוקף של ת'יאון לא ממש שמע על זה שמכות בביצים לא מזיזות למישהו בלי ביצים או נקניק וכך הוא מוצא את עצמו שכוב על הרצפה גוסס או מת (למי באמת אכפת?) בזמן שת'יאון וחבריו החדשים (שעד לפני שנייה היו שמחים אם הוא היה מת) מפליגים להציל את יארה (שעד לפני שניה הם היו מוכנים לנטוש), בתקווה לזה שהמהפך שעובר ת'יאון יוביל למשהו קצת יותר גדול בהמשך כמו עצירת יורון.

סאם הקוסם ובראן... המעצבן
סאם חוזר לווינטרפל ופוגש בבראן, שמזהה אותו (איך לא? הוא העורב בעל שלושת העיניים) וכמובן משוויץ שהוא העורב בעל שלושת העיניים. סאם לא ממש מבין את בראן המעצבן אבל זורם איתו כמו כולם. ביחד השניים מגיעים למסקנה שג'ון סנואו הוא היורש החוקי של הכתר ושהוא טרגריאן ופותרים סופית את החידה, מי אמא ואבא של ג'ון סנואו. קצת סדר למי שעדיין לא הבין:

ג'ון הוא הבן של ליאנה סטארק (אחות של נד) וראיגר טרגריאן, ראיגר הוא האח הבכור של דאינריז טרגריאן שנולדה אחרי שהוא מת, ז"א... שג'ון הוא האחיין של דאינריז ובגלל שהוא גבר הוא כנראה היורש החוקי של הכתר וכן בגלל זה הדרקון של דאינריז נתן לסנואו ללטף אותו ולא נישנש אותו לארוחת בוקר.


(כן. מי לא הבין מה פה קורה פה?)

מתגלים שני דברים נוספים: לג'ון סנואו לא קוראים סנואו ולא קוראים ג'ון, הוא בכלל אייגון טרגריאן. בראן לא יוצלח, למרות כל הכוחות שיש לו סאם עדיין יותר מועיל – אפשר לבטל את העסקה, להחזיר את בראן ולקבל את הודור? מה שלא מתגלה היא הסיבה למבט המאוד לא מרוצה של טיריון לזה שג'ון ודינאריס שוכבים ביחד (או לפחות נעולים ביחד בחדר ומשחקים "שבץ-נא" לפי מה שהוא ראה), האם זה בגלל שהוא מקנא כי גם הוא התאהב בה? האם בגלל זה שהוא רוצה להיות היורש של דינאריס אם היא תמות? או שסתם הוא אכל משהו לא טעים ויש לו טעם רע בפה, כל זאת בעונה הבאה.

ביי ביי עונה שבע
העונה הייתה שנויה במחלוקת, כי לצד תשבוחות וצופים מעלים גירה, ריר ושאר נוזלים חצי חמים, לא מעט צופים התלוננו על הזרם המרכזי שיצא מרוצה, בעוד צופים רבים שחיפשו קווים עלילתיים הגיוניים ולא מנותקים נותרו עם תסכולים רבים ולא רק עקב הניתוק של הסדרה מסדרת הספרים של ג'ורג' מרטין. התלונות התקבצו ברחבי העולם ועדיין קהילת "משחקי הכס" העולמית הייתה מסופקת מדי שבוע עד שנגמר. עכשיו צריך לחכות. אבל כמה זמן? למי יש כל כך הרבה אורך רוח וסבלנות להשלים ציפייה כל כך ארוכה? מזל ש"נרקוס" מגיעים שבוע הבא.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 7 - הזאב והדרקון": איך מחכים שנתיים עכשיו?
סרטים בקולנוע