"יחידת המתאבדים": לא להתאבד על זה

ביקורות
אחרי חודשים של טריילרים מושקעים, בעיות חניה ותור ארוך בכניסה, סוף סוף "יחידת המתאבדים" הגיע גם לארץ והביא (שוב) את הבשורה: "רע זה IN, טוב זה OUT" ו(שוב) את מרגו רובי בתור הכוכבת האמיתית של הסרט.

"יחידת המתאבדים": לא להתאבד על זה
"יחידת המתאבדים": לא להתאבד על זה

מאז המצאת הקולנוע, כל דור שעובר אוהב פחות ופחות את דמות הגיבור הטוב האולטימטיבי ולכן הדמויות הופכות להיות פחות טובות בצורה מובהקת ומתחילות לקבל צורה שונה ועגולה יותר, לא הטוב האולטימטיבי אלא אחד כזה שיש לו מגרעות והוא לא תמיד עושה רק את הדבר הנכון. זה התחיל ב"הנקוק" של וויל סמית', המשיך ב"דדפול" של ראיין ריינולדס וסוגר מעגל שוב עם וויל סמית' הפעם בתפקיד "דדשוט" ואיתו עוד כמה חברים "רעים" או שלא בדיוק. "יחידת המתאבדים" לוקחת את הנושא הזה קדימה והופכת חבורה של נבלים להיות גיבורים, אשר ניתן להזדהות איתם ולאהוב אותם, אבל הבעיה האמיתית היא שהנבלים לא באמת נבלים: "דדשוט" הוא רוצח שכיר שלא הורג נשים וילדים ומשתדל לעשות כמה שיותר כסף כדי שהוא יוכל לקבל משמורת על בתו הקטנה, אם נשים אותו בכנסת הוא כנראה יהיה בין האנשים ההגונים שם, הארלי קווין קצת משוגעת, טוב, אולי הרבה משוגעת, אבל גם פה ראינו נבלים יותר גדולים ו"דיאבלו" הוא יותר "איינג'ל" מאשר "דיאבלו". הרעים הם טובים והטובים הם רעים, אמנדה ווילר שמייצגת את הטוב (הממשלה) יותר רעה מכל רע בסרט וחבל שכך, הדור הזה אוהב שהטוב הוא לא טוב מידי, אבל הוא גם לא רוצה "טוב" שהוא רע מידי, זה דור של באמצע ולא של קצוות.


(יש לך אקדח בכיס או שאתה שמח לראות אותי? | צילום: יח"צ)

הסרט עצמו ממשיך את "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", (מי שלא ראה את הסרט, מומלץ לדלג לפסקה הבאה מחשש לאיסור הפרת מצוות הספויילרים רחמנא ליצלן); הממשלה מבינה שסופרמן מת ומפחדת ש-מטא-אנוש חדש יגיע, רק שהוא לא יהיה נחמד כמו קלארק קנט ולכן מאשרת לאמנדה ווילר הקמה של יחידה סודית עם אנשים רעים על מנת שיעשו מעשים טובים, איך זה אפשרי? עם קצת שיכנוע והרבה צ'יפ, אשר מושתל להם בצוואר וכזה שיתפוצץ אם הם לא יעשו מה שיבקשו מהם. קצת לפני שנצא לטיול, צריך להבין עם מי אנחנו יוצאים ולכן זאת רשימת יחידת המתאבדים:
"דדשוט" - צלף מיומן שלא החטיא כדור מימיו, רוצח שכיר וגם אבא לילדה קטנה שאוהבת אותו, מגולם בהצלחה רבה ע"י וויל סמית' כפי שכבר צויין.
"הארלי קווין" - הפסיכיאטרית לשעבר של הג'וקר ופסיכית בהווה, קווין מגולמת ע"י השחקנית היפהפיה מרגו רובי וללא ספק היא ה-דמות של הסרט, היא מצחיקה, יפה והיא הדבר הכי קרוב לדדפול שיש לסרט להציע ,אה כן ורק העכוז שלה קיבל יותר זמן מסך מרוב הדמויות.
"ג'וקר" - רבות דובר על האופציה שהג'וקר של יחידת המתאבדים שמגולם ע"י ג'ארד לטו המצוין יצליח לעבור את הרף הגבוה מאוד של הית' לדג'ר, זכרונו לברכה, אבל זה לא קרה. מעט מאוד באשמתו של לטו והרבה באשמתם של הכותבים שלא ממש נתנו הרבה זמן מסך לג'וקר ויותר מזה פשוט לא ממש הצליחו לקשר בצורה סבירה את הג'וקר לסרט, למרות מערכת היחסים שלו עם קווין זה היה נראה שהג'וקר הוא לא הכוכב ואפילו לא מתקרב לזה ו-לטו, למרות נסיונות לא רעים הצליח להגיע רק למקום השלישי בסולם הג'וקרים.


(מישהו יכול להביא לי עוד זמן מסך? | צילום: יח"צ)

"דיאבלו" - בעברו דיאבלו רצח לא מעט אנשים בזכות הכוחות שלו - לשלוט באש, באיזשהו שלב הוא הבין כמה רע הוא עשה והחליט להפסיק להשתמש בכוחותיו, עד שהזריקו לו צ'יפ שיכול לפוצץ לו את הגולגולת כאמור.
"איש התנין" - שמגולם ע"י לא אחר מהאיש ואדביזיותו, אדוואלה אקינואויה-אגבאגה (אדביזי מ"אוז"), דמות עם לא מעט פוטנציאל להיות עמוקה מצחיקה וחזקה אבל מתפספסת לגמרי במהלך הסרט ונשארת בצילם של "דדשוט" וקווין.
"קיטנה"- מעין נינג'ה יפנית שיש לה חרב מיוחדת, אשר לוקחת את הנשמה של כל מי שהיא הורגת.
"איש הבומרנג" - אוסטרלי חביב, שאוהב לשדוד בנקים, עוד דמות שמקבלים עליה מעט אינפורמציה ובעלת פוטנציאל גדול הרבה יותר. על כולם מפקד ריק פלאג (ג'ואל קינמן) שמלבד היותו המפקד השפוי של כל החבורה הלא שפויה הזאת הוא גם החבר של ג'ון מון, האישה ש"הקוסמת" הרעה חדרה אליה ומשתמשת בגופה.

ההיכרות עם היחידה היא אחד הדברים הטובים בסרט וללא ספק החלק הכי טוב, ההכרות נבנית בצורה מהירה, טובה ומבויימת להפליא לצד מוזיקה איכותית ומותאמת לכל סצינה, דיוויד אייר שהביא לנו לא מעט סרטים טובים ומוכרים כמו משמרת סופית ו"FURY" לוקח פסקול איכותי ומגוון (מצד אחד שיר של קווין ומצד שני של אמינם) ומצליח להפוך אותו לדבר השני הכי טוב בסרט אחרי מרגו רובי. ביחד עם הפסקול הזה, קצת תלת מימד והרבה השקעה אנחנו מקבלים חלק ראשון מצוין של הסרט, הבעיה ששם נגמר הטוב ומשם זה נראה כאילו יוצאים מהאולם ומגיעים לסרט אחר לגמרי, כל התחכום השנינות והמקוריות שהסרט הבטיח לנו בטריילרים ובפתיחה נעלמים בשביל עלילה שחוקה עם הרבה חורים וקלישאות שרק רובי, לטו, ו-וויל סמית' מצליחים להרים את הסרט מבינוניות, השמורה לבאטמן נגד סופרמן.


(מטורפת בקטע טוב | צילום: גטי אימג'ס)

הדבר הרע בסרט, ללא ספק, הוא הרעים: שני אלים שיכולים להשמיד את העולם ב-5 דקות ממתינים משום מה עד שהגיבורים (או הנבלים) יגיעו אליהם ובזמן הזה נראה ש"הקוסמת" מקבלת מספר התקפי אפילפסיה, בעוד אחיה ה"קוסם" מנסה לעשות תחרות עם בוז' הרצוג מי פחות כריזמטי. לסיכומו של עניין, לאחר ש"דדפול" העלה את רף הציפיות עבור גיבורים, שהם לא באמת גיבורים, הטריילרים ומסע השיווק המטורף שעשו לסרט והעלו את הציפיות לרמה בלתי אפשרית, הסרט עצמו לא עמד בציפיות. זה לא שהוא סרט רע, הוא סרט אקשן טוב, הוא מצחיק ויש בו לא מעט קטעים טובים, שחקנים טובים וגם פסקול מעולה, אבל הוא לא שדרג את עצמו לשלב הבא והחליט להישאר עם דברים שעבדו בעבר בצורה לא רעה אבל הם לא מה שיביאו לסרט את האיכות שהוא הבטיח להביא לצופה. "יחידת המתאבדים" הוא סרט טוב, אבל הוא לא דדפול.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "יחידת המתאבדים": לא להתאבד על זה
סרטים בקולנוע