"אנטמן": צר עולמי כעולם נמלה

ביקורות
פול ראד מתכווץ במידותיו אבל מרחיב את יכולותיו. מקומדיות/קומדיות -רומנטיות הוא מדלג בקלילות לשטח פחות מוכר. גיבור קומיקס, שכמובן חייב לשמור על מינון ההומור המוכר מעברו העשיר. מי זוכר שפעם הוא היה "החבר של פיבי"?

"אנטמן": צר עולמי כעולם נמלה
"אנטמן": צר עולמי כעולם נמלה

הוליווד הולכת ומתפוצצת מכוכבי קומיקס והנה הגיע הקיץ וכוכב הקומיקס הראשון לכבוש את המסך הוא הכי פחות נוצץ ובעל השם הכי פחות מרשים או מפוצץ. איש נמלה ובחירה מעניינת להעניק את התפקיד הראשי לפול ראד. התפקיד הרי מכניס אותו לקלחת סרטי המיקס של גיבורי העל וזאת אומרת שהוא כאן בכדי להישאר ולהתפתח ביחד עם שאר הגיבורים וכנראה שגם לחוד, בעצמו.

פיטון ריד, במאי הסרט ובעל עבר קומי וקליל ("יס מן" עם ג'ים קארי ו"מעודדות צמודות" הראשון) הוא הסימון הראשון לליין הקליל של "אנטמן", משאר ידידי הקומיקס הקשוחים, עם הנטייה לקומדיה בזעיר אנפין. גם הבמאי וגם השחקן הראשי מודיעים בריש גלי: "אנחנו באנו לעשות דאחקות, בהילוך נמוך, אבל הרבה יותר גבוה משאר החברים".


(מתקלח ובא לאכול ארוחת ערב, פול ראד כאנטמן)

זה לא איירון מן הציניקן והנרקסיסט, לא ת'ור הדוגמן ולא אף גיבור על, ששם את הקומדיה בצד. זה פושע לשעבר וגם כזה שמנסה לגמד את פשעיו ואת המניעים שמאחוריהם. בלי סקס אפיל ועם שק של רגשות אשמה ההולך וגדל, כזה הוא הגיבור החדש שיצטרף ל"נוקמים" בקרוב. אמנם ראד מכניס את הפן הקומי לסרט, אבל ממתן אותו משלל סרטיו מהעבר ועם זאת עדיין מכוון את הצופים לחוויה בטעם קצת שונה.

אחרי שניסה כל סוג של קומדיה אפשרית (פרועה, רומנטית, קלילה, אגרסיבית ומה לא? בעצם), הגיע זמנו של ראד גם להיכנס לנעליים (וחליפה) של גיבור קומיקס ולערבב את הז'אנרים יחדיו. הוא מגיע לשטח לא מוכר ומביא את יכולותיו הקומיות לשולחן, כאמור ומקבל עוד קצת כאלו שיעזרו לו להתסדר באזור שהוא פחות מכיר.

מעבר להפיכתו לגנב מיומן הוא גם מפתח כישורי לחימה, לעת זקנה ומשכלל את תיק היכולות בלחיצת כפתור אדום. אז אנטמן הקטן הוא איש פשוט, עוד אחד שהופך לגיבור בזכות חליפה מיוחדת, אימונים מונטאז'יים אגרסיביים ומשפטי פאנץ' והמזל של אולפני "מארוול" הוא שהוא יכול לקטון למידת נמלה, מכיוון שכבר לא יהיה מקום בפוסטר של סרט "הנוקמים" הבא.


(בוא תראה שהצהוב קצת יותר טוב. צילום: מתוך הסרט "אנטמן")

מזלם שזה גם פול ראד והוא עדיין בדרגה קצת יותר נחותה משלל הכוכבים שהלכו ופרצו אצליהם בתור סופר גיבורים אלמותיים. גם את איש הדודה, הלא הוא אנטמן, אפשר לראות ברגעים אלו ממש בבתי הקולנוע במחוזותינו ואם אפשר לדחוף את זה בתלת מימד, אז למה לא? חוויית התלת מימד כמעט בלתי ניתנת לאיתור במרבית שלבי הסרט, אבל כאשר היא נכנסת להילוך גבוה, בעולם הנמלים והגודל המיניאטורי, היא נראית מרשימה לפרקים ומצדיקה את הרכבת המשקפיים המעיקות.

וכמו תלת המימד, כך גם סצנות האקשן. נפקדות במרבית שלבי הסרט ומקבלות משחק מקדים ארוך למדי, אבל שהן שם אי אפשר להצטער על הזמן שאבד עד אז. מרשימות, ייחודיות וכמובן קומיות במינון נכון בשביל לשמור על הצופים חדים וצוחקים בו זמנית. מייקל דאגלס נשלף מהבוידעם והנפתלין, ניקה אבק מכל הגוף וחזר להיות רלוונטי, לפחות לשעתיים ואולי עוד, בהמשך.

קורי סטול עולה בישראל פעמיים באותה היממה, כאשר הוא מתמקם בתור כוכב משני בסרט "מקומות אפלים". עלייתו איננה מקרית מכיוון שניכר שהוא מצטיין בכל תפקיד אותו הוא מבצע, בין אם בסרט דרמטי, בתפקיד מורכב למדי ("מקומות אפלים", כאמור) ובין אם בתור נבל קומיקסי נהדר ובעל תכונות אפלות, על גבול הטירוף.


(התסרוקת זו אופנה חוזרת. צילום: מתוך הסרט "אנטמן")

אוונג'לין לילי נראית ממש כמו קייט בלנאשט בתפקיד המרשעת ב"אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגלות הבדולח" והיה לה לא מעט זמן לחקות את הכוכבנית הנוצצת, כאשר השתתפה איתה בסאגת סרטי "ההוביט". לילי לא רעה בתור תוספת אופציונאלית לגיבורי העל, הרבה יותר מתאימה מאשר ראד, למשל.

משלימים את הסגל: בובי קנוולה, ג'ודי גריר, מייקל פניה בתפקיד קומי, חביב, מצחיק ומקסים והראפר T.I. פתיחת הקיץ הקומיקסי לא מתחילה בקול תרועה רמה, אבל בהחלט מתחילה עם חיוך רחב וחזרה גנרלית נוספת לקראת הפוסטר הדחוס ביותר בעולם ההוליוודי של גיבורי העל אי שם בעתיד.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "אנטמן": צר עולמי כעולם נמלה
סרטים בקולנוע