עונת הקומיקס הבאה כבר כאן: טריילרים מודלפים על השולחן

קולנוע
פאתוס. דרמה. אפקטים עצומים. מוזיקה בומבסטית. גל גדות. כל אלו נמצאים וקיימים בטריילר החדש של "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", שהולך לסחוף הרבה מעריצים לבתי הקולנוע בקרוב, והשאלה היא האם יעשה זאת בצדק.

עונת הקומיקס הבאה כבר כאן: טריילרים מודלפים על השולחן
עונת הקומיקס הבאה כבר כאן: טריילרים מודלפים על השולחן

כבר התלוננתי רבות על כך שזאק סניידר הוא במאי שנוטה לקחת סרטים יותר מידי ברצינות, וביותר מידי פעמים אין לכך סיבה. כלומר, סרטי שואה אני אבין מדוע הם רציניים וקודרים, סרט על חייזר שעף באוויר ורב עם חייזר אחר על זיכיון כדור הארץ קצת פחות. "הנוקמים" הוכיח שאפשר לעשות את זה אחרת, "האביר האפל" הוכיח שאפשר לעשות את זה בוגר מבלי להיות מגוחך, ועכשיו מגיע השילוב בין השניים - סרט עם עלילה ברמה של "הנוקמים" ואווירה ברמה הקודרת של "האביר האפל". אני לא יודע מה עובר על אולפני די סי בשנים האחרונות; החל מהליהוק הלא ברור של בן אפלק בתור באטמן וביטולו של בייל ללא סיבה, המשך ביצירת סרטים על מותגי קומיקס שהתיישנו ממזמן ("יחידת המתאבדים") או יצירת העיבוד החדש לבאטמן בפעם השלישית (ראו את הכתבה הקודמת), אבל בסופו של דבר אנו רואים שהמעריצים מרוצים, אז מה כבר נותר לי להגיד?

הטריילר החדש שפורסם אתמול לקראת הסרט החדש של "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" הוא כנראה הטריילר הכי אפי שראיתם מאז... לא טעיתם, "עלייתו של האביר האפל". הוא טריילר לא טוב. אני לא מבין למה סניידר מנסה בכוח להפוך את הסרט הזה לכל כך דרמתי ורציני, כשבסך הכל מדובר בעיבוד קומיקס לסיפור בדיוני להחריד. אני לא מבין למה העריכה של הטריילר כל כך דרמתית ואפלה לעומת הקטעים הכל כך לא דרמתיים או אפלים שמוצגים בו. ועוד משהו קטן, מה זה ה"בום"ים האלה שבאים במהלך הטריילר? מדוע בערך כל שלוש שניות יש מעין בום חזק, כאילו מישהו נתן מכה מטלטלת במיקרופון באמצעות פטיש של 10 טון והקליט בכוח על הפסקול של הטריילר? נו, סניידר, לכו תבינו.



החלק הבאמת מאכזב מבחינתי בטריילר הוא האפקטים שבו. למרות השנאה המוחלטת כלפי "איש הפלדה", אני מצאתי בו סרט פעולה טוב עם אפקטים שלא ראיתי כמותם לפניו. זה היה סרט מרשים, אפי ומלא בבניינים קורסים או מסוקים מתרסקים, מהסוגים שראינו אך לא בצורה כל כך מרשימה. אבל הטענה הראשונה שלי לרעתו הייתה שאני לא רואה איך יצליחו להתעלות מעל הסצנות האלה, ועל פי הטריילר, התשובה היא שפשוט לא יתעלו. יש כאן קטעים שנראה שפשוט הועתקו תמונה בתמונה מ"איש הפלדה". הבניינים הנופלים, יריות האש, האבק המתפרש והסכנה, הם כולם שוטים שתמצאו (בשיא הרצינות) באותה הצורה ואפילו באותה הזווית באיש הפלדה. גם סצנות האקשן לקראת הסוף שמראות קצת את וונדר-וומן לרגעים, נראות כאילו נלקחו ממשחק פלייסטיישן מ-2008, ולא באמת נראה שיש כאן חידוש ויזואלי מהסוג שאנחנו מצפים לו, וזה באמת חבל. בכל זאת, זאת הסיבה היחידה שנשארה לנו לראות את הסרט.

אבל דבר אחד רואים בטריילר הזה שמזכיר לנו למה באמת אנחנו צריכים לראות את הסרט, וזו כמובן וונדר-וומן, נציגת הכחול-לבן שלנו שבאה בנונשלנטיות באמצע הטריילר ומפתיעה לטובה בלוק מדליק ואמין של גיבורת העל הידועה בעולם. לא פשוט להתקבל לתפקיד וונדר-וומן, וגם לא פשוט לעשות זאת כשאת יהודיה, כמעט בלתי אפשרי כשאת ישראלית ונמצא בגבולות החלום בלהות כשהרזומה שלך מכיל רק תפקידי משנה בסרטי מהיר ועצבני - והיא הצליחה. זה כמעט מדהים להעלות בדמיון את העובדה שדוגמנית חביבה מישראל הצליחה להתקדם כל כך גבוה בקריירה שלה, ועל פי התגובות השונות, מדובר בליהוק מוצלח במיוחד. אני כל כך שמח שיש שחקניות כמו גל גדות שמראות שאותן הקלישאות על הצלחה למרות כל הסיכויים נכונות. בסוף עוד נגלה שהיא תהיה השחקנית הכי טובה בסרט הזה.

ישנו עוד טריילר שהודלף, לסרט שכמובן הרבה פחות חשוב או מדובר, ושמו הוא "יחידת המתאבדים". סרט הנבלים המהולל של די סי שעל פי השמועות לא יקח את עצמו כל כך ברצינות, וכלל גרסא חדשנית במיוחד של דמות הג'וקר בגילומו של ג'ארד לטו, שסחף את כל העלבונות האפשריים ברשת בכל העולם. הטריילר המדובר ל"יחידת המתאבדים" הוא טריילר שבקושי אפשר להבין ממנו דבר, כיוון שמצולם באיכות נמוכה ובקושי מראה פרטי סיפור מינימיליים, הוא כמובן הרבה פחות צעקני או דרמתי מהטריילר המדובר של "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", אבל משום מה, הוא דווקא נראה כמו סרט לא רע בכלל. ואפילו ג'ארד לטו מפתיע לטובה בשתי השניות שהוא מופיע בו.



אם לא הסתפקתם באתגר הצפייה בטריילרים באיכות נמוכה במיוחד, נסיים אותו עם הטריילר שלטעמי הפתיע הכי הרבה לטובה מכל מפלת טריילרי הקומיקס המודלפים, והוא לא פחות מאשר הטריילר החדש של "דדפול". דדפול הוא סוג של גיבור המשתייך לחבורת האקס-מן, הופיע הוא אף באחד מסרטי האקס מן הישנים לרגעים ספורים וחוזר בסרט חדש וטרי משלו, אך כמובן שמה שחשוב הוא שהוא הזכיר לנו דבר נורא פשוט - סרטי קומיקס אמורים להיות סרטים כיפיים, ומהמעט שעיני הצליחו לראות ממסך הקולנוע הקטן המצולם שם בטקס הקומיקון, מדובר בסרט שנראה פשוט כיפי במיוחד. ריאן ריינולדס ישחק את דדפול בסרטו החדש, והוא אומנם לא שחקן הנמצא בשיא האיכות, אך כנראה שיצליח לגרום לכל סגת הגיבורים ההיא להפוך לרצינית פחות, ולמבדרת יותר. כרגיל, מארוול גונבת את כל ההצגה.



השנה הבאה הולכת להיות אחת משנות הקולנוע הטובות ביותר בתחום הקומיקס, או בתחום העיבודים הקולנועיים וההמשכים להם בכלל. עם סרט כמו ההמשך של מלחמת הכוכבים, סרט של באטמן או סופרמן, סרט של דדפול ואפילו מאש אפ בין קפטן אמריקה לאיירון מן בסרטם החדש - זאת הולכת להיות אחת מהשנים הכי מרוויחות אי פעם, לא משנה את מי אתם מעריצים. מעניין לאן נוכל להתעלות משם.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על עונת הקומיקס הבאה כבר כאן: טריילרים מודלפים על השולחן
סרטים בקולנוע