סופרגירל - פיילוט: סופר ליים

טלוויזיה
הבת דודה של סופרמן מקבלת סדרה, או לפחות פיילוט, לפיו נראה כי ההשראה לסדרה החלשלושה הזאת מגיעה משנות השמונים, שם הקיטש חגג בעמדות הטקסט. גם האפקטים רושמים חזרה מתוגברת לאייטיז. אזהרה לצופים שנפלו בפח.

סופרגירל - פיילוט: סופר ליים
סופרגירל - פיילוט: סופר ליים

סדרות קומיקס הפכו להיות שם דבר בעולם הטלוויזיוני העכשווי ויש צורך לבצע סינון מבוקר לכל המצאי העצום של סדרות מבוססות מגזיני קומיקס וספרי קומיקס למיניהם. "הפלאש" ביצע חזרה מרשימה למסך הקטן ואפילו הצליח להתמודד עם עונה שלמה ודי טובה, עם כל ההפנייה לקהל צעיר. הוא כבש ורשם הצלחה גם מבחינת ציונים וביקורות. גם סדרת האב של "הפלאש", "החץ" רושמת הצלחה והמשכיות משך כמה עונות.


(את העמידה למדתי מבן הדוד. צילום: מתוך "סופרגירל")

"דרדוויל" כבר מדבר בשפה אחרת ובוגרת, אלימה ואפלה הרבה יותר, עם כל עניין הרפרנסים הקומיים והקלילים, אבל מכל העולות משנת 2015, רק אחת נראית בדרכה הבטוחה להתרסקות קולוסיאלית בטוחה. "סופרגירל", רק השם והסמל על הפרונט השופע (יחסית לזה של "איש הפלדה") עושים חשק לצפות בפרק הבכורה, הפיילוט הנסיוני, שלא ברור לאן יוביל (לכשלון, אם ימשיכו את הסדרה).

אבל כאשר נכנסים לעובי הקורה ולעובי הסדרה, מגלים סדרה חלולה מאין כמותה, כמו סיפורי סופרמן לטינאייג'ריות שמחפשות סוף טוב וקצת פמינזם בעולם של גברים כוחניים ועוצמתיים. אפילו אלי מקביל (קאליסטה פלוקהארט) עושה חזרה למסך הקטן, בשביל לנסות לתת התנעה מחודשת לקריירה שלה ובתור הבוסית, בעלת העיתון (נשמע מוכר?) - זה לא עובד.

ג'יימי אולסן הפך לאפרו-אמריקאי, גדול מימדים וסופרגירל מצדיקה כל שמץ משמה, שכן היא כזאת, נערה צעירה ונרגשת. היא לא חושבת יותר מדי ועסוקה בהעפת משפטי קאץ' אמריקאיים של סדרות המיועדות לנוער או למבוגרים משועממים.


(כל כך שונה ללא משקפיים. צילום: מתוך "סופרגירל")

השחקנית הראשית, מליסה בנויסט (הזכורה מ"וויפלאש" ו-"דני קולינס"), יפת מראה ומתוקת פנים והתנהגות, לא מצליחה למכור את דמותה באופן יוצא דופן והסדרה עצמה נראית כאילו היא הפיקה את כל הלקחים ההפוכים מהצלחת ההרצנה של סרטי הקומיקס של העשור האחרון, הכי קליל ושטותי שיש - חיפשתם? מצאתם!

עלילה מטופשת אשר מנסה בכוח לעשות את כל מה שעשו עם סופרמן, הסרט, של שנות השמונים עם עוד שחקן לא מוכשר במיוחד, שייזכר בגלל סופרמן והנכות העצובה, אשר נגרמה לו לקראת שנותיו האחרונות על כדור הארץ. ההבדל בין עם משקפיים ובלי משקפיים (שכמובן שוב מחקה את בן הדוד הבוגר) לא נראה דבילי יותר מעולם וכמות האנשים, שכבר יודעים את זהותה של הנערה החייזרית, חוצה גבולות ויבשות. אפס באמינות. אין מה להכביר על העלילה מעבר לזה שבפרק הראשון ישנה אקספוזיציה קצרה על איך הגיעה הצעירה לכדור הארץ, פגישה אקראית עם סופרמן (שאין רואים את פניו) והיטמעות בחברה.


(סופר מבצע בקניון לחצאיות. צילום: מתוך "סופרגירל")

מסלול קצר אל עבר הפיכתה לסופר גיבורה ומיד פגישה עם סופר נבל ראשון, מיני רבים (אם תימשך הסדרה מעבר לפיילוט). אין סוף משפטים מטופשים נזרקים לחלל האוויר וכל גרם של קיטש שיכולתם לחשוב עליו נדחס בתוך 43 דקות משמימות למדי וכנראה, כאלו הפונות לקהל יעד מוגדר מאוד. אם אין לכם אישה או ילדים, אשר מושכים אתכם אל עבר הסדרה הזאת, שעוד חלילה עשויה להימשך מעבר לפרק הראשון, תעשו וידוא הריגה גם עבור אלו המכריעים על גורל הסדרה באולפנים הממוזגים מעבר לים.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סופרגירל - פיילוט: סופר ליים
סרטים בקולנוע