משהו התקלקל בממלכת הפיות

טלוויזיה
משהו עובד הרבה פחות טוב בעולם האגדות בעונה הרביעית של "עד עצם היום הזה". העלילה לא עקבית והדמויות מאבדות מהקסם, וזה בולט במיוחד מפרק 13 והלאה.

משהו התקלקל בממלכת הפיות
משהו התקלקל בממלכת הפיות

מי שמכיר ועוקב באופן קבוע אחר הסדרה "עד עצם היום הזה" (Once upon a time) וגם אחרי סדרת הבת שלה "היה היה פעם בארץ הפלאות" (Once upon a time in wonderland) יודע שגם אם הסדרה מדברת על עולם קסום ודמיוני, עדיין ניתן למצוא הגיון כלשהו בהשתלשלות האירועים. הסדרה, שנמצאת כרגע בשיא העונה הרביעית שלה, איבדה כנראה את הסדר וההיגיון בעונה הזאת, במיוחד בשלושת הפרקים האחרונים, ומיד אסביר למה.

למי שלא מכיר, מעט על הסדרה: הסדרה בנויה על בסיס אגדות הילדים עליהן גדלנו כולנו. החל משלגיה, כיפה אדומה, רפונזל, סינדרלה, היפיפיה הנרדמת, בת הים הקטנה, ובעונה האחרונה גם הקוסם מארץ עוץ, ופרוזן. הסדרה מתארת עולם בו כל הדמויות מהאגדות מגורשות מהיער הקסום, אל העולם חסר הקסם שלנו, ונאלצות לחיות בעיירה קטנה בשם סטוריברוק, בה הזמן לא זז. הדמויות האהובות שוכחות מאיפה הגיעו ומי הן באמת. ישנה נבואה לפיה אמה סוואן (ג'ניפר מוריסון, הזכורה כזואי מ"איך פגשתי את אמא" וכדר' קמרון ב"האוס"), ביתם של שלגייה והנסיך, שהופרדה מהם בלידתה והוברחה לעולם שלנו, היא זאת שתציל את יושבי היער הקסום מגלותם ואיבוד זיכרונם ביום הגיעה לגיל 28.


(המושיעה)

בעונה הרביעית תושבי העיירה סטוריברוק כבר מזמן גילו מי הם באמת, המלכה הרעה ראתה את האור ומנסה לחזור בתשובה ואויבים חדשים ורעים לא פחות הגיעו לאיים על שלום העיירה ותושביה. העונה הרביעית של הסדרה בהחלט לא מרחמת על התושבים המסכנים. העונה נחלקת לשני חלקים, בחלקה הראשון הנסיכות מפרוזן, אנה ואלסה, מגיעות לעיירה ואיתן מלכת השלג הרעה. לאחר שמלכת השלג כולאת את העיירה בין קירות חומת שלג ענקית ולאחר שהיא גורמת לכל תושבי העיר לריב בינם לבין עצמם, בעזרת רסיסי מראה מורעלים שחדרו לעיניהם, גם היא מבינה את טעותה וחוזרת בתשובה.


(התוספת החדשה לעונה הרביעית, בחסות פרוזן)

חלקה השני של העונה (החל מפרק 13) הוא זה שגרם לי לאבד כיוון. מכשפות רעות חדשות הגיעו לעיירה: מליפיסנט מהיפיפייה הנרדמת, אורסולה מבת הים הקטנה וקרואלה דה-ויל- כן, ההיא מהסרט "101 כלבים וגנבים" של דיסני. קצת קשה להתלונן על חוסר הגיון בסדרה שמבוססת על דמויות מאגדות ילדים, אבל עדיין יש משהו מוזר מאוד בזה שאחת מהמרשעות החדשות, היא בעצם קרואלה דה-ויל, הרי מה לה ולקסם? כנראה שהקסם החדש ששידכו לה במסגרת עלילת הסדרה; יכולת שכנוע קסומה שעובדת גם על חיות וגם על בני אדם. אבל עלי זה לא עבד.


(הגיבורות הרעות החדשות)

במקביל אנו מגלים עוד מעלילות הגיבורים ביער הקסום, אבל כנראה שהיוצרים שכחו מה קרה קודם. לא אספר מה קורה בסדרה, כי אני לא רוצה לקלקל למי שעוד לא צפה, אבל חוסר העקביות של היוצרים קצת הוציא לי את החשק להמשיך לצפות.

לסיכום, אם אתם צופים בסדרה ועוד לא צפיתם בעונה רביעית, תצפו עד אמצע העונה. אחר כך זה סתם מעצבן. אם מעולם לא צפיתם, כנראה אמליץ לכם לצפות בעונה הראשונה, לדלג על העונה השניה ואז לעצור באמצע העונה הרביעית. אני כנראה אמשיך לצפות, אבל רק כי קשה לי לנטוש ספינה טובעת, במיוחד כזו שאני מכורה אליה כבר שנים.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על משהו התקלקל בממלכת הפיות
סרטים בקולנוע